يكتاس يكتاس .

يكتاس

بهترين راه براي پيشگيري و درمان چاقي

چهار روش اصلي درمان چاقي كدامند؟

براي درمان‌هاي تغذيه‌اي رژيم‌هاي تك محصولي، رژيم‌هاي با كالري خيلي پايين، رژيم مايعات كم كالري (سوپ ۱۳ روزه) كم پروتئين، رژيم بر اساس گروه خوني، رژيم‌هاي كتوژنيك و به طور كلي رژيم‌هاي «بكش و لاغرم كن» به هيچ عنوان توصيه نمي‌شود چراكه اين رژيم‌ها سبب ريزش مو، خستگي مفرط با بي‌حالي، اختلال و نامنظم شدن قاعدگي، سنگ كيسه صفرا، آرتريت نقرسي و آريتمي‌هاي قلبي مي‌گردد و فرد به‌زودي اين نوع رژيم‌ها را رها مي‌كند و مستعد چاقي بيشتر خواهد شد. افرادي كه دچار استرس هستند معمولاً وعده‌هاي غذايي نامنظم دارند و وعده‌هاي اصلي را نمي‌خوردند و ميان وعده‌هاي چرب و شيرين و حتي شور خود را افزايش مي‌دهند اگر دچار استرس هستيد، نمي‌توانيد با كاهش حجم غذا وزن كم كنيد و اول بايد استرس را كاهش دهيد، البته استرس از بين رفتني نيست، زيرا استرس‌هاي طبيعي و مثبت عملكردهاي دقيق، درست و هوشيارانه ما را افزايش مي‌دهند، اما وقتي زندگي ما از تعادل خارج شود، استرس منفي است.

فعاليت فيزيكي، رژيم غذايي، داروها، روش‌هاي پيكر تراشي غير تهاجمي و تهاجمي مهمترين روش‌هاي درمان چاقي است، بر اين اساس كاهش سايز موضعي مانند استفاده از دستگاه‌هاي كمك لاغري از روش‌هاي غيرتهاجمي و كاهش چربي مانند ابدومينو پلاستي (خارج كردن چربي تجمع يافته در سطح شكم) و يا روش‌هاي جراحي مانند اسليو (كوچك كردن معده) يا باي پس (خارج كردن يك قسمت از دستگاه گوارش از مدار طبيعي) از روش‌هاي تهاجمي است. وي چاقي يكي از مهمترين معضلات جهاني است تحقيقات علمي نشان مي‌دهد كه استرس اهميت زيادي در ايجاد چاقي دارد، شرايط استرس زا تعادل هورمون‌هاي بدن را بر هم مي‌زند و در رژيم غذايي بي نظمي ايجاد مي‌كند، استرس موجب مي‌شود كه ورزش و فعاليت‌هاي فيزيكي را كنار بگذاريم و توانايي كنترل و تنظيم هيجانات خودمان را نداشته باشيم كه هر كدام از اين عوامل به صورت مستقل نقش مهمي در چاقي ما دارند.

مشكل چاقي در زنان به دليل ساختار خاص هورموني، تبعات متفاوتي نسبت به مردان دارد يعني با وجود آن كه چاقي با افزايش خطر بيماري‌هاي قلبي عروقي، ديابت و ديگر مشكلات متابوليك و نيز افزايش خطر سرطان همراه است، اما خانم‌ها را در خطر بيشتري نسبت به بروز اختلالات هورموني، تخمدان پلي‌كيستيك و نيز نازايي قرار مي‌دهد و منجر به كاهش كارايي و نشاط خانم‌ها مي‌شود. به گزارش خبرنگار ايمنا، به انباشتگي غير معمول چربي در بدن، اضافه وزن يا چاقي مي‌گويند كه مي‌تواند روي سلامت تأثير بگذارد، شاخص توده بدن (BMI) نسبت قد به وزن ساده اي است كه معمولاً براي تشخيص اضافه وزن و چاقي در افراد بالغ مورد استفاده قرار مي‌گيرد، چاقي هميشه به علت پرخوري نيست بلكه دلايل چاقي مي‌توانند متفاوت باشند.

 

چاقي و راه‌هاي پيشگيري از آن چند نكته مهم براي كنترل وزن و ...

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، چاقي بيماري كشنده‌اي نيست اما با بسياري از بيماري‌ها چه مستقيم و چه غيرمستقيم ارتباط دارد مانند افزايش فشار خون، آترواسكلروز (سخت‌شدن جدار رگها)، بيماريهاي كبدي و صفراوي بيشتر سنگ كيسة صفرا، آرتروز ، اختلالات تنفسي، واريس، نازايي، مسموميت حاملگي، پرمويي زنان، چربي بالاي خون و از همه مهمتر احساس محروميت اجتماعي و حقارت. از تمامي اين عوامل اختلال تغذيه‌اي و يا اگر بهتر گفته شود عادات بد غذايي از همه مهمتر است، بطوريكه اگر شخصي علاوه بر نياز روزانه‌اش هر روز يك نان سوخاري (كه بسيار كالري كمي دارد) اضافه بخورد، بعد از 20 سال پانزده كيلوگرم اضافه‌وزن پيدا خواهد كرد.

4- استفاده از رژيم هاي غذاي كه از نظر ميوه جات و سبزي جات تازه غني هستند و همچنين نرمش هاي مكرر نه تنها از بروز چاقي جلوگيري مي كنند، بلكه از ابتلا به بيماري هايي نظير سرطان و بيماري هاي قلبي- عروقي نيز پيشگيري مي كنند. 2- با افزايش سن به دليل كاهش سوخت و ساز چربي هاي چاقي اتفاق مي افتد بنابراين افراد بايد در همه سنين ورزش كنند مخصوصا در سنين ميانسالي داشتن يك برنامه ورزشي منظم به تناسب اندام و پيشگيري از چاق شدن كمك مي كند. 7- كم كردن مصرف مواد غذايي نشاسته اي ، موادي مانند برنج، آرد برنج و غذاهايي كه از آن تهيه مي شود، ذرت، غلات بو داده، ماكاروني، باقلا، سيب زميني، عدس، نخود، لپه، لوبيا، بيسكويت و كيك.

3- در درمان چاقي خود هيچگاه عجله نداشته باشيد، يادتان باشد كه رژيم غذايي با كاهش وزن تدريجي علاوه بر اينكه قابل تحملتر است، عوارضي نداشته، تقريباً غير قابل بازگشت مي‌باشد. 6- حفظ آرامش و پيشگيري از تنش هاي رواني مي تواند در كنترل وزن موثر باشد بسياري از مردم در پاسخ به عواطف منفي مانند ملال، اندوه يا خشم، شروع به خوردن مي كنند. درمان‌هاي چاقي به چهار دستة دارويي، استفاده از وسايل و شيوه‌هاي مخصوص مانند سونا و ماساژ درماني ، جراحي و رژيم ‌درماني تقسيم مي‌شوند. به كسي چاق گفته مي‌شود كه شاخص توده بدن او از عدد 30 بالاتر باشد و به فردي داراي اضافه وزن مي‌گويند كه شاخص توده بدن او از 25 تا 30 باشد.

 

يك روش مهم براي پيشگيري و درمان چاقي

به گزارش ايسنا، بررسي پژوهش‌هاي مرتبط با چاقي و اضافه‌ وزن در تعامل با فعاليت بدني در كودكان و نوجوانان پنج تا ۱۸ سال در پژوهشگاه تربيت‌بدني انجام شد و با توجه به تأثيرات متفاوت پروتكل‌هاي مختلف تمريني در جمعيت كودكان چاق و داراي اضافه ‌وزن، بهترين نسخه‌ ورزشي از نظر نوع و شدت فعاليت ورزشي و همچنين مدت انجام آن كه منجر به بيشترين اثربخشي در كوتاه‌ترين زمان شود، هنوز مشخص نيست‌ و متخصصان در ارائه بهترين پروتكل تمريني جهت بيشترين بازدهي در كاهش وزن اتفاق‌نظر ندارند. در مجموع نتيجه‌ اين پژوهش نشان مي‌دهد هر يك از پروتكل‌هاي تمريني در بازه‌هاي زماني مشخص نتايج و اندازه اثرات متفاوتي را در كاهش BMI در كودكان و نوجوانان چاق دارند و بهترين پروتكل تمريني در جهت كاهش BMI كودكان و نوجوانان بايد با توجه به تعداد جلسات شركت در برنامه ورزشي تعيين شود.

بر اساس اين گزارش كه در اختيار ايسنا قرار گرفته است، نتايج نشان مي‌دهد كه در بازه‌ زماني كوتاه‌مدت پروتكل هوازي بيشترين اثر را در كاهش BMI داشته است و در بازه‌ زماني ميان‌مدت، بيشترين اثرگذاري و كاهش BMI به ترتيب در پي تمرينات هوازي تركيبي رخ مي‌دهد. بررسي پژوهش‌ مرتبط با چاقي و اضافه ‌وزن در تعامل با فعاليت بدني در كودكان و نوجوانان پنج تا ۱۸ ساله "به روش مرور ساختار يافته و فرا تحليل" توسط سيد محمد مرندي و با همكاري پژوهشگاه تربيت‌بدني و علوم ورزشي  انجام شد. در بازه زماني بلندمدت نيز تمرينات تركيبي مؤثرترين پروتكل تمريني در كاهش BMI كودكان و نوجوانان چاق است و بررسي‌ها نشان داد پروتكل‌هاي ورزشي مختلف در پسران نسبت به دختران اثرگذاري بيشتري دارد.

در بررسي مطالعات كار آزمايي باليني كنترل‌ شده تصادفي نيز اندازه اثر به ‌دست‌آمده از پروتكل‌هاي تمريني در مقايسه با گروه كنترل در همه بازه‌هاي زماني بزرگ‌تر از مطالعات قبل و بعد بود. همچنين با در نظر گرفتن گروه سني آزمودني‌ها، نتايج نشان داد اندازه اثر پروتكل‌هاي تمريني در كودكان بزرگ‌تر از نوجوانان است ولي اين اختلاف از لحاظ آماري معنادار نبود. همچنين اندازه اثر تمرينات هوازي، در بازه‌ زماني ميان‌مدت و كوتاه‌مدت و اندازه اثر تمرينات تركيبي در بازه زماني ميان‌مدت، نسبت به پروتكل‌هاي ديگر بزرگ‌تر بود. bmi مخفف Body Mass Index به معني شاخص توده بدني و يك معيار براي سنجش و اندازه گيري چربي بدن بر اساس قد و وزن هر فرد است و در مورد بدن هر زن و مرد بالغ صدق مي‌كند.

 

پيشگيري از چاقي | بهترين راه پيشگيري از چاقي با تغذيه

به عبارت ديگر نمي توان ادعا كرد كه يك رژيم غذايي خاص وجود دارد كه با به كارگيري آن تمام افراد مي توانند وزن خود را كاهش دهند، بايد توجه داشت كه هر كس نيازمند رژيم غذايي مطابق با عملكرد بدن خودش است. در دوره هاي مختلف، رژيمهاي متفاوتي مد مي شوند و وعده كاهش وزن هاي چشمگيري را به مـردم مي دهند، اما متاسفانه اغلب اين نوع رژيم ها جز اينكه مردم را در نا اميدي رها كنند، چيز ديگري در بر ندارند. پر فشاري خون، افزايش چربي هاي خون، بيماري هاي قلبي- عروقي، ديابت نوع دو، مشكلات مفصلي، سكته مغزي، كبد چرب و … از جمله پيامدهاي خطرناك چاقي به شمار مي روند. اگر روي غذا خوردن خود تمركز نداشته باشيد، پيام سيري با تاخير به مغز مي رسد، بنابراين غذاي بيشتري مي خوريد و در دراز مدت دچار اضافه وزن و چاقي خواهيد شد.

اگر فكر مي كنيد توانايي مقاومت در برابر خريدن و خوردن مواد غذايي را نداريد، خودتان به خريد نرويد و اين كار را به يكي ديگر از اعضاي خانواده محول كنيد. پيروي از يك رژيم غذايي مناسب، تغيير عادات غذايي نادرست و فعاليت بدني منظم سالم ترين روش مبارزه با اضافه وزن و چاقي مي باشد. در اينجا به نكاتي اشاره مي كنيم كه با استفاده از آنها مي توانيد عادات غذايي خود را اصلاح كرده و از چاقي پيشگيري نماييد. وقتي غذا يا هر خوراكي ديگري در دسترس شما قرار مي گيرد، به خودتان فرصت دهيد تا گرسنه شويد. روزانه 3 وعده غذايي اصلي و 2 ميان وعده براي خود در نظر بگيريد و وعده ها را به موقع بخوريد.

اين سازمان همچنين اعلام نمود كه 40 ميليون كودك زير پنج سال در جهان مبتلا به چاقي هستند. نكته مهم ديگر اين كه هرگز در شرايط گرسنگي براي خريد مواد غذايي اقدام نكنيد. اغلب افراد چاق، بيشتر اوقات بدون اينكه واقعاً گرسنه باشند، غذا مي خورند. آهسته غذا خوردن موجب مي شود كه معده به موقع پيام سيري را به مغز ارسال كند. بر اساس آمار سازمان بهداشت جهاني 1٫4 ميليارد نفر در دنيا اضافه وزن دارند. اينكه روي ميزتان هميشه شكلات و شيريني داشته باشيد، عادت مناسبي نيست. براي صرف غذا وقت كافي در نظر بگيريد و لقمه هايتان را خوب و آرام بجويد. اين كه سعي كنيد وعده هاي غذايي منظمي داشته باشيد، نكته مهمي است.

 

پيشگيري و درمان چاقي در پزشكي جديد

بيمار مبتلاء به چاقي هر چقدر از روش‌هاي مختلف براي كاهش وزن استفاده كند ولي تغذيه خود را كنترل نكند و به صورت نادرست و زياد برخي مواد غذايي را مورد استفاده قرار دهد، هرگز نخواهد توانست با اين مشكل مقابله كند و هر بار در برابر آن شكست خواهد خورد. در اين درمان چاقي، حلقه كه امكان باد شدن دارد را دور قسمت بالايي معده مي‌پيچند و وقتي ميزان باد را افزايش مي‌دهند اين حلقه دهانه معده را تنگ مي‌كند و از اين طريق ميزان غذاي مصرفي فرد و احساس سيري را تنظيم مي‌نمايند. اين درمان لاغري در كوتاه‌مدت رواج دارد و با توجه به حالت ارتجاعي پوست با مرور زمان و عدم رعايت رژيم غذايي و فعاليت‌هاي ورزشي، شكم به حالت سابق خود برمي‌گردد.

از عوامل به وجود آمدن اين بيماري مي‌توان به مصرف بيش از حد مواد غذايي، عدم تحرك و فعاليت، ژنتيك و وراثت، بيماري‌هاي رواني، غده‌هاي دورن ريز و…  اشاره كرد. اين عمل فقط در مورد افرادي كه چاقي خيلي زياد دارند استفاده مي‌شود و عوارض جانبي بسيار زيادي ازجمله خونريزي، مشكلات تنفسي، عفونت ريه، سو تغذيه و … دارد. عوارض خاصي از اين درمان چاقي ذكر نشده اما با توجه به اينكه هيچ قسمتي از معده حذف نمي‌شود امكان برگشت وزن و بازگشت به حالت اوليه امكان‌پذير است. در عمل لاغري كه بسيار رايج است با بريدن قسمت بالايي معده باعث مي‌شوند تا شما حجم كمتري غذا مصرف كنيد و اين موضوع باعث لاغري شما مي‌شود.

چاقي، زماني به وجود مي‌آيد كه چربي بيش از حد در بدن شخص جمع گردد به گونه‌اي كه ميزان تناسب بين قد و وزن از بين برود( شاخص بي ام اي ). امروزه راه‌هاي ديگري مثل برخي از داروهاي شيميايي و عمل‌هاي جراحي به كمك بيماران آمده و مي‌توانند تا حدي آن را كاهش دهند. آزمايش‌ها و تحقيقات زيادي در راستاي پيدا كردن داروهاي لاغري انجام‌شده و داروهاي مختلفي براي لاغري در بازار موجود است. جراحي‌ها و متدهاي مختلفي براي درمان چاقي مطرح‌شده‌اند اما بايد بدانيد هر كدام از آن‌ها عوارض جانبي خود را دارند. وجود چربي زياد در بدن در ابتدا باعث آسيب‌هاي جزئي شده ولي در طولاني مدت باعث بروز بيماري‌هاي زيادي در بدن مي‌شود.

 

مهم‌ترين راه پيشگيري از چاقي چيست؟

وي در مورد هشدار در مورد داروهاي تبليغي در فضاي مجازي و شبكه هاي ماهواره اي براي درمان چاقي گفت: همانطوركه پيشتر گفته شد مهمترين و كليدي ترين راه درمان چاقي تغيير شيوه زندگي به معني تغذيه سالم و افزايش فعايت بدني و رفتاردرماني براي رعايت رعايت و ادامه تغييرات فوق است و درمان هاي دارويي جنبه كمكي دارند. دبير علمي هفتمين كنگره ملي پيشگيري و درمان چاقي ايران عنوان كرد: با توجه به افزايش شديد شيوع چاقي طي سه دهه اخير و عدم تغيير ذخيره ژنتيك انسان طي اين مدت بنظر تغيير محيط و شرايط زندگي عامل عمده اين وضعيت هستند، به عبارت ديگر محيط زندگي فعلي ما يك محيط مسموم است كه بدن در واكنش به آن چاق مي شود.

دبير علمي هفتمين كنگره ملي پيشگيري و درمان چاقي ايران گفت: داروها و جراحي نقش جانبي در درمان چاقي دارند و لذا آنچه كه به آن طب سنتي اطلاق مي‌شود برنامه جامعي براي درمان چاقي ندارد و استفاده از روش هاي توصيه شده توسط آن ها مانند استفاده از تلگراف در زمانه حضور تلفن همراه و اينترنت است. وي در مورد وضعيت چاقي زنان و كودكان گفت: چاقي در جوامع مختلف در زنان بيشتر از مردان است و اين موضوع در كشور ما نيز صدق مي كند اين مسئله به‌علت سبك زندگي تا حدودي متفاوت زنان در مقايسه با مردان است و در جوامعي كه زنان محدوديت بيشتري دارند اين اختلاف بيشتر است. ولي زاده گفت: به هرحال علاوه بر هزينه جراحي‌هاي چاقي يا متابوليك، بايد درنظر داشت كه حتي پس از جراحي فرد بايد رژيم غذايي فعاليت بدني مناسب را ادامه دهد و درصورت نياز از مكمل هاي مورد نياز استفاده كند و مراجعات منظم به تيم درماني خود داشته باشد.

دبير علمي هفتمين كنگره ملي پيشگيري و درمان چاقي ايران در مورد جراحي هاي نوين فوايد و عوارض آن گفت: استفاده از جراحي براي درمان چاقي محدود به چاقي هاي متوسط تا شديد و مواردي است كه فرد دچار عوارض شديد ناشي از اضافه وزن شده است. وي درباره علت عمده چاقي و مهمترين راهكارها گفت: عوامل مختلفي منجر به بروز چاقي مي‌شوند كه در بين آنها مي توان به عوامل وراثتي، محيطي، روانشناختي و رفتاري، تغذيه اي، كم خوابي و استرس اشاره كرد. وي گفت: متاسفانه داروهاي تبليغ شده در اينترنت و ماهواره مورد تاييد نيستند و حتي درصورت تاثير عوارض ناشي از ان ها كه ممكن است حتي سال‌ها بعد گريبان فرد را بگيرد ناشناخته است.

 

چاقي، پيشگيري و درمان

ديورتيك ها كاهش وزن كوتاه مدتي را از طريق كاهش آب در بدن بوجود مي آورد، اين در حالي است كه اين امر مي تواند به دهيدراسيئون (كاهش آب بدن) كاهش پتاسيم و بروز مشكلات سيستم اعصاب مركزي منجر شود، در اين حالت فرد به محض مصرف آب دوباره وزن از دست داده را بدست مي آورد. روش معمول ديگر پيشگيري و درمان چاقي كه باي پس معده ناميده ميشود با ايجاد يك سوراخ كوچك در معده براي ايجاد يك كيسه كوچكتر و اتصال بخشي از روده كوچك به اين كيسه كوچكتر و اتصال بخشي از روده كوچك به اين كيسه انجام مي گيرد. برخي از افراد براي درمان چاقي خود در كنار رژيم غذايي از دارو استفاده مي كنند، اما تقريباً همه داروهاي درمان اضافه وزن موجود، اثرات مضري بر سلامتي دارند و تأثير آن ها كاهش وزن اندك است.

برخي از برنامه هاي كاهش وزن به چاقي كمك مي كند كه وزن خود را از طريق اصلاح رفتار كاهش دهند كه اين شامل مشاوره روانشناسي و ورزش كردن براي كاهش وزن است. رژيم هاي غذايي با چربي بالا در كشورهاي در حال توسعه گسترش يافته اند و ساده ترين روش براي پيشگيري از اضافه وزن، خوردن كمتر چربي و ورزش بيشتر است. روش جراحي سوم كه گاستروپلاستي عمودي است و براي پيشگيري و درمان چاقي استفاده مي شود، با ايجاد يك معده كوچك ميزان دريافتي را كاهش مي دهد. از اين روش تنها زماني استفاده مي شود، كه فرد چاقي بيمارگونه داشته باشد، اضافه وزن بيشتر از 100 پوند (45 كيلوگرم) و ساير روش ها ناموفق باشد.

حتي گروه معدودي هستند كه به دليل مشكلات تيروئيدي و ميزان متابوليسم پاييني كه دارند به درستي قادر به متابوليزه كردن مواد مغذي نيستند. همواره متخصصان در مورد تغذيه، پيشگيري و درمان چاقي دانسته هاي زيادي كسب كرده اند و توصيه هاي خاصي را بر اين اساس ارائه داده اند. تمامي روش هاي پيشگيري و درمان اضافه وزن، ميزان غذا را كاهش مي دهند و مي توانند مجراي گوارشي را محدود به جذب مواد مغذي كنند. چرا كه چاقي شيوع بسياري از بيماري ها، از جمله بيماري هاي قلبي، ديابت نوع 2 و پرفشاري خون را در تمام دنيا افزايش داده است. يك روش سنجش چاقي اين است كه چنانچه وزن فرد بيش از 20 درصد وزن ايده آل بر اساس چارت وزن به قد باشد چاق در نظر گرفته مي شود.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۸:۲۸ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

ماسك گل رز

ماسك گل رز جوان كننده پوست

آنچه مسلم است يكي ديگر از روش هاي افزايش زيبايي پوست استفاده از بخور گل رز مي باشد براي اين كار بايد مقداري گل رز را در يك ظرف فلزي جوشاند و بعد مقداري روغن اسطوخودوس به آن اضافه كرد و بعد صورت و گردن را بالاي ظرف گرفت و يك حوله بر روي سر كشيد تا با استفاده از اين بخور  پوست رطوبت رساني لازم شود. بايد در نظر داشت كه براي تهيه ماسك گل رز  در ابتدا شير، پودر جوانه گندم و عسل را به خوبي با هم تركيب مي كنيم  و در مرحله آخر بايد گلبرگ ها را اضافه كرد و به درستي با هم مخلوط كرد و سپس اين ماسك را بر روي صورت و گردن ماليد و پس از گذشت 30 دقيقه با استفاده از آب ولرم آن را شست.

بديهي است ماسك گل رز يكي از قديمي ترين تركيباتي مي باشد كه از گذشته تا به امروز براي زيبايي و جوانسازي پوست استفاده مي شود به گونه اي كه حتي برخي از افراد براي دستيابي به آرامش و همچنين پوستي زيبا مقداري برگ گل رز را در داخل وان پر از آب ريخت. آنچه مسلم است استفاده از ماسك گل رز بيشتر براي افرادي كه داراي التهابات پوستي هستند و يا اينكه بر روي پوست خود جوش دارند مي تواننند از اين ماسك استفاده كنند تا در كوتاه ترين زمان ممكن آثار جوش و التهاب از روي صورت شان پاك شود. گفتني است برگ هاي گل رز از خواص ضد ميكروبي و آنتي باكتريال برخوردار هستند از اين رو مي توان با استفاده از اين ماسك به راحتي  مي توان التهابات پوستي و جوش هاي صورت را درمان كرد.

از سوي ديگر بايد خاطر نشان كرد كه با استفاده از ماسك گل رز مي توان پوست را تا حدودي روشن كرد چرا كه با استفاده از اين ماسك لايه برداري ملايمي بر روي پوست  انجام مي شود. جالب است بدانيم كه بهترين نوع گل براي تهيه اين ماسك ، گل محمدي مي باشد، اما اين در حالي است كه مي توان از هر نوع گل رز ديگري نيز براي تهيه اين ماسك استفاده كرد. لازم به ذكر است كه آنتي اكسيدان هاي موجود در گل رز مي تواند مانع از ابتلا به پيري زودرس شود و همچنين موجب جوانسازي پوست نيز خواهد شد. از سوي ديگر بايد خاطر نشان كرد كه استفاده از ماسك گل رز براي تمام افراد توصيه مي شود چرا كه اين ماسك از خواص بسيار برخوردار است.

 

از فوايد گل رز و ماسك آن براي پوست چه مي دانيد؟

حال كه زمستان و سرماي آن را پشت سر گذاشته ايم، زمان آن فرا رسيده كه از ماسك هاي فصلي و بهاره براي زيبايي بيشتر پوست خود استفاده كنيم …رز، رمانتيك ترين شكوفه بهار است، و از بخت خوب ما، اين گل يك قابض طبيعي است و در پاك كردن چربي و آلودگي پوست بسيار زيبا عمل مي كند. گلبرگ هاي رز و سركه را با هم مخلوط كرده و بگذاريد به مدت دو هفته به همان حال بماند سپس، آن را از صافي رد كرده و با گلاب مخلوط كنيد سپس اين تركيب را در يك بطري اسپري ريخته و روي يك تكه كتان تميز پاشيده و به صورت خود بماليد. براي تهيه ماسك گل سرخ يا ماسك گل محمدي ، در مرحله اول بايد ۳۰ سي سي آب مقطر در حال جوشيدن را روي ۳۰ گرم از غنچه هاي گل سرخ خشك يا تازه بريزيد.

مچنين مواد فعال كننده موجود در عسل در ماسك گل سرخ يا ماسك گل محمدي باعث ترميم و تجديد سلول هاي پوستي خواهد شد. اما مي توان در خانه و به طور طبيعي ماسك هاي مفيدي براي زيبايي پوست تان تهيه كنيد كه هيچ ضرري نداشته باشد. مواد موجود در ماسك گل سرخ يا ماسك گل محمدي افتادگي پوست را درمان مي كند و باعث طراوت و نشاط پوست مي شود. همچنين بخوانيد:تعبير خواب رز | معني ديدن رز در خواب | تفسير خواب رز از نظر معبرين درست كردن ماسك گل رز. در اين پست از مجله پزشكي آسان طب به بررسي فوايد و طرز تهيه ماسك گل سرخ يا ماسك گل محمدي مي پردازيم. مخلوط به دست آمده را به آرامي روي پوست صورت پخش كرده و اجازه دهيد به مدت پنج دقيقه روي پوست بماند.

گلبرگ هاي گل رز را خيس كرده سپس گلاب، عسل و ماست را با گلبرگ هاي رز خيس شده، خوب مخلوط كنيد. بعد از انجام اين مراحل بايد ۳۰ گرم جو پرك آسياب شده و ۳۰ گرم عسل را به مواد قبلي اضافه كنيد. ماسك گل سرخ يا ماسك گل محمدي توانايي برطرف كردن جوش ها و ساير اختلالات پوستي را هم دارد. به گفته گياه شناسان حدود ۱۰۰ نوع گل سرخ در رنگها و شكل هاي گوناگون در جهان وجود دارد. اين گل هاي سرخ نه تنها خاصيت زيبايي دارند بلكه داراي خواص پزشكي درماني زيادي هستند. ماسك گل رز يك قابض طبيعي است و در پاك كردن چربي و آلودگي پوست بسيار زيبا عمل مي كند. در مرحله بعدي اين مخلوط را از صافي ريزي عبور دهيدو درنهايت گل ها را از آن جدا كنيد.

 

معجزه ماسك گل رز در زيبايي و شفافيت پوست

گلبرگ هاي گل رز به دليل داشتن ويتامين ث و آنتي اكسيدان مي تواند به سفت كردن و كاهش چين و چروك پوست كمك كند علاوه بر اين، خاصيت هيدراته كردن ، ضد التهابي و ضد باكتريايي آن قرمزي پوست را كاهش مي دهد و در نهايت، آلفا آمينو اسيدها منافذ پوست را مي بندد اين ماسك صورت براي افراد با پوست حساس مناسب است. خيار را داخل غذاساز خوب له و گليسرين، گلاب را با آن به خوبي مخلوط كنيد سپس اين مخلوط را فشار دهيد و حدود نيم ساعت آن را در يخچال قرار دهيد خمير بدست آمده را روي صورت يا هرناحيه ي ديگري كه مد نطر داريد بماليد بعد از حدود 15 دقيقه صورت را خوب با آب بشوئيد و با حوله خشك كنيد.

گل ها و خاك رس فرانسوي را داخل ظرف شيشه اي يا چوبي مخلوط كنيد سپس به آرامي روغن رز و آلوئه ورا را اضافه تا خمير نرمي داشته باشيد اجازه دهيد چند دقيقه بماند تا اين گل رطوبت را جذب كند سپس اين خمير را روي صورت بماليد و 10تا 15 دقيقه زمان استراحت دهيد بعد با آب ولرم بشوئيد. پايه اصلي ماسك هاي زير گل رز است و همانطور كه مي دانيد گل رز از دير باز نماد عشق و زيبايي بوده است و هم اكنون به عنوان ماده اوليه در تهيه عطرها، لوازم آرايش و ماسك ها بكار مي رود و در رفع جوش، لكه هاي پوستي و شفافيت صورت بسيار موثراست. خميري از گلبرگ هاي گل و برگ هاي نعناع درست و به آن سفيده تخم مرغ و آرد ذرت ،گلاب اضافه كنيد اين خمير چسبنده و نرم را به آرامي روي صورت تميز بماليد البته مراقب باشيد مواد وارد چشم ها نشود بعد از خشك شدن ، صورت را با آب بشوئيد.

آلوئه ورا به دليل داشتن مواد مغذي و مواد معدني به هيدراته كردن پوست كمك مي كند و خاك رس فرانسوي براي ازبين چربي ها، سموم و كثيفي هاي پوست بسيار موثر است هم چنين گردش خون را بهبود مي بخشد و منافذ پوست را كاهش مي دهد. امروزه يكي از دغدغه افراد بخصوص نسل جوان داشتن پوست شفاف و جوان است زيرا آلودگي و آلاينده هاي محيطي و سبك زندگي نا درست همگي موجب آسيب پوست شده است براي همين دانستن روش هاي موثر در مراقبت از پوست امري حياتي است. اين مواد را به خوبي مخلوط كنيد و سپس مقدار كمي از اين مواد را روي صورت بماليد و بعد گام به گام مصرف را بيشتر كنيد و بگذاريد 20 دقيقه بماند و صورت را با آب ولرم بشوئيد و سپس كمي مرطوب كننده بزنيد.

 

ماسك صورت گل رز بيواكوا

خانم هايي هستند كه به دنبال يك روش موثر و ماندگار براي درمان چين و چروك ها و لكه هاي روي پوست خود هستند يا خانم هايي هستند كه فرصت كافي براي درست كردن ماسك هاي خانگي و يا رفتن به متخصصان پوستي ندارند. اين ماسك خاصيت ضد پيري دارد هنگامي كه ماسك صورت گل رز بيوآكوا  بر روي پوست خود مي ماليد مواد و ويتامين هاي مورد نياز، سريع به داخل پوست نفوذ مي كنند. ماسك گل سرخ پوست هاي خشك و شكننده را بهبود مي بخشد اين ماسك يك آبرسان قوي محسوب مي شود و باعث مي شود تا پوست صورت را هميشه مرطوب و نرم نگه دارد. همچنين استفاده از اين ماسك باعث بسته شدن منافذ باز صورت مي شود و با نفوذ آن به داخل پوست، منافذ را تميز و پاكسازي مي كند.

ما محصولي را به شما معرفي مي كنيم كه بدون گرفتن وقت و با ساده ترين روش، از شر چين و چروك و جوش هاي صورت خود خلاص شويد. ماسك صورت گل رز بيوآكوا، از پديدار شدن جوش و التهابات پوستي، جلوگيري كرده و پوست صورت را سفت و شفاف مي كند. اين محصول كمك ميكند تا پوست مات، خشك و خشن شما بهبود يابد و رطوبت مورد نياز پوست را به آن برسانيد. ماسك صورت گل رز بيوآكوا، ماسكي گياهي و ژله مانند به شما در بهبود و ترميم مشكلات پوستي كمك مي كند. و كلاژن سازي را در پوست افزايش مي دهند و باعث مي شود سلول هاي مرده پوستبازسازي شوند. حاوي ويتامين هاي مختلفي مي باشد و از عصاره گل سرخ واقعي بهره گرفته است.

پس از 15 تا 20 دقيقه و بعد از جذب كامل ميتوانيد صورت خود را بشوييد. همين تغييرات باعث مي شود پوست شما سالم و شفاف و جذاب باشد. ذخيره نام، ايميل و وبسايت من در مرورگر براي زماني كه دوباره ديدگاهي مي‌نويسم.

خواص ماسك گل رز براي پوست

اگر ميخواهي اين پروسه زيبايي را تكميل كني هفته اي يكبار پوستت را با گل رز بخور بده به اين صورت كه مقداري گل رز را در يك ظرف فلزي بجوشان و مقداري روغن اسطوخودوس به آن اضافه كن و سپس صورت و گردنت را بالاي ظرف بگير و يك حوله بر روي سرت بكش تا با بخور گل رز به پوستت رطوبت رساني شود. ماسك گل رز يكي از قديمي ترين تركيباتي هست كه از گذشته تا بحال براي زيبايي و جوانسازي پوست استفاده مي شده و اگر دقت كرده باشي در فيلم هاي قديمي حمام هاي اشرافي پر شده بودند از گل رز هاي طبيعي كه علاوه بر زيبايي و بوي خوش موجب خواص فوق العاده اي هم مي شدند. استفاده از ماسك گل رز و بخور رز روشي فوق العاده آسان براي زيبايي و جوانسازي پوستت هست كه مي تواني به راحتي در منزل و بدون هزينه اضافي از آن بهره ببري.

اين ماسك جوانساز بايد حداقل هفته اي دو بار استفاده شود و خواهي ديد كه چطور پوستت روشن تر ، نرم تر و چين و چروك ها تا ميزان قابل توجهي كاهش مي يابد. همچنين استفاده از گل رز براي پوست موجب نرمي ، لطافت و آبرساني به پوست مي شود و حتي ماسك گل رز باعث روشن شدن و لايه برداري ملايم پوست مي گردد. در اينجاست كه بايد بگويم اگر لبهايت خشك مي شود و يا دچار تيره گي لب هستي يكي از ساده ترين ماسك هاي خانگي براي زيبايي لب ، ماسك گل رز است. برگ هاي گل رز علاوه بر خاصيت ضد ميكروبي و آنتي باكتريال كه مي تواند التهابات پوستي را به شدت كاهش دهد و جوش هاي صورت را درمان كند. كسانيكه از التهابات و جوش هاي پوستي رنج مي برند و همچنين كسانيكه پوست خشكي دارند بايد از ماسك گل رز استفاده كنند.

ماسك گل رز براي زيبايي پوست معجزه مي كند از بين بردن چين و چروك صورت با ماسك خيار و آلوئه ورا خواص ماسك مغناطيسي. بهترين نوع گل براي تهيه اين ماسك ، گل محمدي است ، اما مي تواني از هر نوع گل رزي هم براي تهيه آن استفاده كني. براي همين تصميم گرفتم در اين مقاله ماسگ گل رز را آموزش دهم تا بتواني زيبايي و جواني خود را حفظ كني. را به خوبي با هم تركيب كني و بعد از آماده شدن ماسك گل رز آن را بر روي صورت و گردن خود پخش نمايي. 20 الي 30 دقيقه صبر كن و سپس با يك دستمال مرطوب صورت و گردنت را تميز كن و سپس با آب سرد شستشو بده. اما اگر به پوست و زيبايي خود اهميت ويژه اي ميدهي اين ماسك مي تواند بهترين گزينه براي تو باشد.

 

ماسك گل رز؛ خواص، كارايي و طرز تهيه و روش استفاده

براي تهيه اين ماسك تمامي مواد را با هم مخلوط كرده و نيم ساعت داخل يخچال قرار داده تا مواد داخل ماسك خنك شود و بعد خمير حاصله را به مدت يك ربع روي پوست صورت و گردن قرار داده و سپس با آب ولرم بشوييد. مواد لازم، نحوه ساخت و طرز استفاده از اين ماسك را در ابتداي مقاله با عنوان ماسك عسل و گل رز براي پوست هاي معمولي برايتان نوشته ايم و در اينجا از تكرار مجددا آن صرف نظر مي كنيم. خمير حاصله را توسط انگشتان دست يا پد روي صورت و گردن خود بماليد و بين ۳۰ دقيقه تا يك ساعت زمان دهيد تا مواد مغذي ماسك به خوبي جذب پوستتان شود و در آخر با آب ولرم آن را بشوييد. گل رز جزء زيباترين گل هايي مي باشد كه نه تنها عطر آن سبب آرامش روح و ذهن افراد مي شود بلكه اين گل از خواص شگفت انگيز فراواني جهت سلامت و زيبايي پوست برخوردار است.

براي تهيه پودر پوست پرتقال مي توانيد مقداري پوست پرتقال را در مجاورت آفتاب مستقيم و يا در فر به خوبي خشك كنيد و بعد از آسياب كردن در ماسك خود استفاده نماييد. ماسك گل رز از قديمي ترين ماسك هاي زيبايي و درماني در جهان بوده و به دليل وجود آنتي اكسيدان بالاي خود سبب تسكين التهابات پوستي، شفافيت و درخشندگي آن مي شود. در ضمن گلبرگ هاي گل رز، حاوي مقادير بالايي از آنتي اكسيدان و ويتامين c مي باشد كه به تقويت سلول هاي پوستي و بازسازي بافت هاي آسيب ديده كمك فراواني مي كند. براي تهيه اين ماسك تمامي مواد را با هم مخلوط كرده و خمير حاصله را روي پوست گذاشته و همانند ساير ماسك هاي ديگر يك ربع زمان بدهيد و بعد آن را با آب بشوييد.

اين ماسك با قدرت بالاي جذب مواد مفيد براي پوست سبب نرم و لطيف شدن آن مي شود و حتي التهابات ناشي از آلرژي و حساست هاي پوستي را نيز التيام مي بخشد. مناسب ترين زمان استفاده از اين ماسك قبل از خواب است و بهتر است اين ماسك تا هنگام صبح روي صورت باقي بماند و هنگام بيدار شدن از خواب شسته شود. به هنگام استفاده از ماسك ها براي صورت بايد در درجه اول به نوع پوستتان توجه كنيد و بر اساس نوع آن به انتخاب مواد تركيبي داخل ماسك بپردازيد. سپس اين خمير را به مدت يك ربع روي پوست تميز قرار داده تا مواد مغذي ماسك به خوبي جذب شود و در آخر آن را با آب ولرم بشوييد و با حوله خشك كنيد. زعفران با داشتن آنتي اكسيدان فراوان به عنوان بهترين تسكين دهنده مشكلات پوستي در جلوگيري از پيري زودرس پوست و حتي درمان آكنه مناسب است.

 

ماسك ورقه اي گل رز از برند بيوآكوا BIOAQUA

اين ماسك داراي عصاره ي گل رز طبيعي و خالص است، پوست صورت را شفاف كرده و حالت ارتجاعي آن را افزايش مي دهد، با آبرساني بالايي كه دارد از خشكي جلوگيري كرده و پوست را مرطوب نگه مي دارد، همچنين با ليفت صورت و سفت كنندگي پوست چين و چروك هايتان را از بين برده و مانع پيري زودرس مي شود، استفاده از ماسك ورقه اي گل رز بسيار آسان و راحت بوده و حس آرامش و تسكين به شما مي بخشد، خستگي هاي پوست را زدوده و باعث رفع التهابات پوستي مي شود. امروزه يكي از دغدغه ي افراد به خصوص نسل جوان داشتن پوستي شفاف و جوان است زيرا آلودگي و آلاينده هاي محيطي و سبك زندگي نادرست همگي موجب آسيب پوست شده است براي همين دانستن روش هاي موثر در مراقبت از پوست امري حياتي است.

گل رز از دير باز نماد عشق و زيبايي بوده است و هم اكنون به عنوان ماده اوليه در تهيه عطرها، لوازم آرايش و ماسك ها بكار مي رود و در رفع جوش، لكه هاي پوستي و شفافيت صورت بسيار موثراست. بعد از تميز كردن پوست، ماسك را به آرامي در تمام صورت قرار دهيد، با انگشتان خود را به آرامي فشار دهيد تا كاملاً به پوست نزديك شود. ماسك را برداريد ، مقداري مواد روي صورت باقي مانده، مي توانيد به آرامي ماساژ دهيد تا جذب پوست شود. ماسك گل رز يك قابض طبيعي است و در پاك كردن چربي و آلودگي پوست بسيار زيبا عمل مي كند. ۱۵-۲۰ دقيقه ماسك را روي صورت بگذاريد تا به طور كامل مواد مغذي جذب پوست شود. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ي عملي و با دقت به نكات فني ارسال كنيد؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزايا و معايب را بازگو كنيد و بهتر است از ارسال نظرات چندكلمه‌‌اي خودداري كنيد.

بهتر است از فضاي خالي (Space) بيش‌از‌حد معمول، شكلك يا ايموجي استفاده نكنيد و از كشيدن حروف يا كلمات با صفحه‌كليد بپرهيزيد. پيام‌هايي كه شامل محتواي توهين‌آميز و كلمات نامناسب باشند، حذف مي‌شوند. بهتر است در نظرات خود از تمركز روي عناصر متغير مثل قيمت، پرهيز كنيد.

ماسك صورت گل رز بيوآكوا

اين ماسك خاصيت ضد پيري دارد هنگامي كه از ماسك گل سرخ بر روي پوست خود مي ماليد مواد و ويتامين هاي مورد نياز، سريع به داخل پوست نفوذ مي كنند و كلاژن سازي را در پوست افزايش مي دهند و باعث مي شود سلول هاي مرده پوست، را بازسازي كنند همين تغييرات باعث مي شود پوست شما در برابر آلودگي ها و مواد غير بهداشتي قوي باشد و پيري را به تاخير بي اندازد. شيوه استفاده از ماسك صورت گل رز بيوآكوا: در ايتدا پوست خود را با شوينده مخصوص تميز كنيد پيشنهاد مي شود پس از شست و شو از تونر استفاده كنيد از ماسك گل رز بيوآكوا بر روي تمام پوست صورت خود بزنيد توجه: از زدن اين محصول بر روي پوست دور چشم خود داري كنيد.

خانم هايي هستند كه به دنبال يك روش موثر و ماندگار براي درمان چين و چروك ها و لكه هاي روي پوست خود هستند يا خانم هايي هستند كه فرصت كافي براي درست كردن ماسك هاي خانگي و يا رفتن به متخصصان پوستي ندارند. همچنين استفاده از اين ماسك باعث بسته شدن منافذ باز صورت مي شود و با نفوذ آن به داخل پوست، منافذ را تميز و پاكسازي مي كند كه موجب شادابي و درخشندگي پوست شما مي شود. ماسك لاتكسي گل سرخ پوست هاي خشك و شكننده را بهبود مي بخشد اين ماسك يك آبرسان قوي محسوب مي شود و باعث مي شود تا پوست صورت را هميشه مرطوب و نرم نگه دارد. ما محصولي را به شما معرفي مي كنيم كه بدون گرفتن وقت و با ساده ترين روش، از شر چين و چروك و جوش هاي صورت خود خلاص شويد.

ماسك لاتكسي گل سرخ، از پديدار شدن جوش و التهابات پوستي، جلوگيري كرده و پوست صورت را سفت و شفاف مي كند. اين محصول كمك ميكند تا پوست مات، خشك و خشن شما بهبود يابد و رطوبت مورد نياز پوست را به آن برسانيد. ماسك صورت گل رز بيوآكوا، ماسكي گياهي و ژله مانند به شما در بهبود و ترميم مشكلات پوستي كمك مي كند. ماسك لاتكسي گل سرخ، حاوي ويتامين هاي مختلفي مي باشد و از عصاره گل سرخ واقعي بهره گرفته است. ذخيره نام، ايميل و وبسايت من در مرورگر براي زماني كه دوباره ديدگاهي مي‌نويسم. پس از ۱۵ تا ۲۰ دقيقه و بعد از جذب كامل ميتوانيد صورت خود را بشوييد. روزهاي كاري: شنبه الي پنجشنبه صبح ها: از ساعت 9 الي 13 بعداز ظهر ها : از ساعت 17 تا 21.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۹:۴۱ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

درمان خانگي خشكي لب ها

درمان‌هاي خانگي براي خشكي لب‌

با استفاده از راهكارهايي چون استفاده از محصولاتي كه حاوي ضد آفتاب هستند، اجتناب از محصولات لب معطر يا طعم‌دار، اجتناب از محصولاتي كه حاوي آلرژن‌هاي شناخته‌شده هستند، لايه‌برداري مرتب لب‌ها، نوشيدن مايعات كافي و ترك دخانيات مي‌توان از خشك شدن و ترك خوردن لب‌ها پيشگيري كرد. اين مقاله به نقل از سايت تخصصي "مديكال نيوز تودي "، نحوه تسكين و درمان لب‌هاي خشك و ترك‌خورده با مواد مغذي كه مي‌توانند هر گونه درد يا ناراحتي را برطرف كنند، توضيح داده و به بررسي علل و چگونگي جلوگيري از اين مشكل پرداخته است:. به طور كلي افرادي كه از خشكي و ترك‌خوردگي لب‌هاي مزمن در تمامي زمان‌هاي سال رنج برده و درمان‌هاي عادي لب‌هايشان را ترميم نمي‌كند، بهتر است به پزشك مراجعه كنند تا علاوه بر درمان، علت اصلي اين مشكل مشخص شود.

مقاومت در برابر وسوسه كندن پوسته‌هاي لب‌هاي خشك ممكن است سخت باشد و به همين دليل بسياري از افراد با كندن اين پوسته‌ها به قسمت‌هاي سالم پوست لب خود نيز آسيب رسانده و روند ترميم آن را طولاني مي‌كنند. نوشيدن مقدار كافي آب مي‌تواند به حفظ مناسب رطوبت بدن در تمامي اوقات سال كمك كند اما برخي ممكن است بخواهند از يك دستگاه بخور در طول زمستان استفاده كرده و ميزان لازم رطوبت را به محيط اضافه نمايند. افراد اغلب متوجه نيستند تا چه اندازه لب‌هايشان را لمس مي‌كنند، با آن‌ها بازي مي‌كنند و تمايل دارند به لب‌هايشان زبان بزنند، آنها را بجوند و حتي بكشند بدون آنكه به اين عادت‌ها فكر كنند.

آلوئه ورا: ژلي كه داخل برگ‌هاي گياه آلوئه ورا وجود دارد حاوي ويتامين‌ها، مواد معدني، آنتي اكسيدان‌ها و ضد التهاب‌هايي است كه پوست آسيب ديده را تسكين داده و به آن آب‌رساني مي‌كند. برخي افراد ممكن است به برخي مواد رايج در محصولات لب به ويژه رنگ‌دانه‌ها و مواد معطر حساسيت داشته باشند و در صورت مصرف اين محصولات دچار خشكي، ترك خوردگي و قرمزي در لب‌هاي خود شوند. به جاي نرم‌كننده‌هاي تجاري مي‌توانيد از نرم‌كننده‌هاي تسكين‌دهنده و مرطوب كننده‌هايي چون وازلين، لانولين (چربي پشم)، موم زنبور عسل و "سراميد "ها استفاده كنيد. آلوئه ورا، روغن نارگيل، عسل، خيار و چاي سبز داراي خواص ضد التهابي و ضد باكتريال هستند كه از عفونت‌ها جلوگيري كرده و در عين حال لب‌ها را نرم كرده و تسكين مي‌بخشند.

 

جامعه خبري تحليلي الف

خشكي لب ها موضوعي است كه براي بسياري از ما در طول شبانه روز پيش مي آيد، اين خشكي در موارد حادتر باعث پوسته پوسته شدن و گاها ترك و خونريزي لب ها مي شود كه اصلا خوشايند نيست و ظاهر فرد را تحت تاثير قرار مي دهد و اعتماد به نفس فرد را مي گيرد. زماني كه لب ها خشك مي شوند، روي سطح لب ها پوسته پوسته مي شود؛ در واقع لايه اي از پوست مرده روي سطح لب قرار مي گيرد كه به طور ناخودآگاه اين پوسته ها را با دندان جدا مي كنيد و همين امر خود به تنهايي روند بهبودي را به تعويق مي اندازد. اگر يك خانم باشيد و لب هايتان پوسته پوسته و خشك شده باشد، در هنگام آرايش لب ها خواهيد ديد كه رژ لب به خوبي روي لب قرار نمي گير و هر كاري كنيد پوسته هاي لب از ميان رژ لب بيرون زده و ظاهر بدي ايجاد مي كنند.

لايه برداري لب ها موجب مي شود در صورتي كه قصد استفاده از انواع بالم لب را هم داريد، مواد بالم لب به خوبي جذب بافت لب شده و در زمان كوتاهي فرايند رطوبت رساني انجام شود. براي اين منظور ژل موجود در وسط پوسته آلوئه ورا را خارج كرده و با استفاده از دست تميز يا يك براش تميز آن را به سطح لب زده و چند دقيقه صبر كنيد؛ سپس لب ها را با آب ولرم بشوييد. انواع بالم هاي لب براي مرطوب كردن بافت لب طراحي و توليد شده اند و مي توانيد يكي از آن ها را در كيفتان داشته باشيد و هر وقت كه احساس كرديد لبتان خشك شده، از آن استفاده كنيد. اين كار علاوه بر جدا كردن پوسته هاي مرده و نرم و لطيف كردن لب ها، به موجب وجود آنتي اكسيدان ها و مواد معدني موجود در ساختار چاي سبز، تسكين دهنده و التيام بخش است.

يك قاشق غذاخوري روغن نارگيل و يك قاشق غذاخوري عسل طبيعي را خوب باهم مخلوط كرده، سپس دو قاشق غذاخوري شكر و نصف قاشق غذاخوري آب ولرم را به مخلوط قبل اضافه كنيد. اگر قصد استفاده از بالم لب را داريد، پيشنهاد مي كنيم مطلب آموزش ساخت بالم لب خانگي در محله الانزا را بخوانيد و خودتان در خانه يك بالم لب طبيعي بسازيد. بعد از رسيدگي به بافت و ظاهر لب ها، مي توانيد به سراغ آرايش موهايتان برويد و با استفاده از انواع اكسسوري مو ظاهر جذابي به موها و استايلتان بدهيد. اما بايستي بدانيد كه يكي از مهم ترين دلايل خشكي لب ها، نبودن ميزان كافي آب در بدن است كه به صورت علائم بيروني از جمله خشكي لب ها خود نمايان مي شود.

 

خشك شدن لب؛ 11 درمان خشكي و ترك لب

راه‌كارهاي بيان‌شده براي درمان خشكي لب مفيد و مؤثر هستند، اما براي پيشگيري از بروز مجدد اين مشكل، بهتر است لب‌هاي خود را به خوبي مرطوب نگه داريد و به بدن‌تان هم آب كافي برسانيد، از قرار‌گرفتن در دماي بسيار زياد خودداري كنيد و تغذيه‌ مناسب و سالم داشته باشيد. خشكي لب چيست؟ علت خشكي لب و ترك گوشه لب در كودكان و زنان باردار چيست؟ چه روش‌هايي براي درمان خشكي لب وجود دارد؟ براي از بين بردن خشكي لب چه روش‌هايي وجود دارد؟ در اين مطلب چند روش براي از بين بردن خشكي لب‌‌ها و صاف و براق شدن آن‌ها معرفي كرده‌ايم. جهت رفع خشكي لب و صاف شدن آن‌ها بايد هر شب لب‌هاي خود را با يك مسواك برس بكشيد تا پوسته‌هاي اضافي لب‌ها بريزد و مخلوطي از عسل و روغن بادام را تهيه كنيد و هر شب قبل از خواب و پس از برس كشيدن لب‌هايتان، اين مخلوط را روي لب‌ها بماليد.

براي اينكار چاي سبز را به مدت چند دقيقه در ظرف آب گرم قرار دهيد، سپس كيسه چاي را بر روي لب‌هايتان قرار دهيد و اجازه دهيد چند دقيقه روي لب‌هاي شما بماند، اين كار را مي‌توانيد روزي يك بار انجام دهيد. علاوه بر اين لب لايه محافظتي معمول پوست كه داراي غدد چربي و عرق است را ندارد، به همين علت هم مانند بقيه قسمت‌هاي بدن نمي‌تواند خودش را مرطوب نگه دارد و مستعد خشك شدن و ترك‌خوردن است. خشكي لب يك حالت شايع است كه براي اكثر افراد اتفاق مي‌افتد اما در بعضي افراد ممكن است حالت شديدتري از خشكي لب ايجاد شود كه اصطلاحا به آن چيليتيس (Cheilitis) يا ترك لب گفته مي‌شود.

استفاده از كرم‌هاي مرطوب كننده‌ي لب همچنين رژ لب‌ها و برق لب‌هايي كه مي‌توانند به لب‌ها آب‌رساني كنند به طور روزانه نيز تاثير گذار است. روزي دو تا سه مرتبه براي تسكين، نرمي و رواني لب‌ها از روغن زيتون استفاده كنيد، روغن زيتون خاصيت ضد التهابي، آنتي اكسيدان، و نرم كنندگي دارد. اين مشكلات به خاطر تغييرات هورموني و فعاليت‌هاي متابوليك بدن در دوران بارداري هستند كه بعد از زايمان نيز به حالت عادي باز مي‌گردند (1 ). در اين مطلب هر آنچه بايد راجع به خشكي لب و دهان و علت‌هاي آن بدانيد را برايتان توضيح خواهيم داد، تا آخر اين مطلب با ما همراه باشيد.

 

علل و درمان خشكي و ترك لب

شايد تحمل خشكي لب به تنهايي كار نه چندان سختي باشد؛ ولي وقتي اين مشكل با عوارض ديگري مانند ترك لب، پوسته پوسته شدن، تورم، خونريزي و گاهاً تبخال همراه مي‌شود بسيار آزار دهنده خواهد بود. به توصيه متخصصان پوست، تداوم خشكي و ترك لب‌ها در صورتي كه با استفاده از مرطوب كننده و ضد آفتاب برطرف نگردد، بايد جدي گرفته شود؛ زيرا اين مشكل ممكن است از عوارض يك بيماري جدي باشد. بسياري از وسايل آرايشي مورد استفاده در لب‌ها، ايجاد حساسيت مي‌كنند، لذا بايد در استفاده از آنها دقت كرد تا از بروز خشكي و واكنش‌هاي حساسيتي در لب‌ها جلوگيري شود. سپس بلافاصله بعد از خنك شدن لب‌ها، بايد آنها را خشك كرد و از پمادهاي چرب نظير وازلين يا رژ‌لبهاي مخصوص به مدت يك هفته استفاد نمود تا لب‌ها رطوبت خود را بازيابند.

خيس كردن لبها توسط بزاق دهان، عادت غلطي است كه به تصور مرطوب كردن لب و پيشگيري از خشكي لبها انجام مي‌شود غافل از اينكه اين كار خود، عامل خشكي لب مي‌باشد. براي تامين رطوبت لبها مي‌توان يك قاشق چاي خوري نمك را در يك استكان آب حل كرد، سپس يك پارچه تميز را به آن آغشته و بر روي لب‌ها قرار داد تا مرطوب و خنك شود. استفاده از مواد آرايشي نامرغوب، آدامس‌ها و شيريني‌هاي حاوي سيناميت‌ و تماس لب با اسيد مركبات نيز مي‌توانند موجب تحريك و خشكي لب شوند. آلودگي‌ها و عوامل محيطي از جمله گرد و غبار، همچنين سرما و خشكي هوا نيز از عوامل ديگر ايجاد خشكي پوست به طور كلي و ترك و خشكي لب هستند.

افرادي كه به دلايل انسدادي، بخصوص در هنگام خواب اغلب از راه دهان تنفس مي‌كنند، بيش از سايرين مستعد ترك و خشكي لب مي‌باشند. براي جبران كم آبي بدن حداقل هشت ليوان آب در روز مصرف كنيد تا از هيدارته نگه داشتن بدن اطمينان حاصل شود. خشكي لب يكي از رايج ترين مشكلات پوستي است كه به طور خاص با شروع فصول سرد سال بيش از پيش بروز مي‌كند. در ادامه به علل خشكي لب خواهيم پرداخت و روشهايي را براي پيشگيري از خشكي و ترك لب معرفي خواهيم نمود. پوست لب‌ اگر به مدت طولاني در معرض تابش نور خورشيد قرار گيرد به آساني دچار آسيب مي‌شود. بيماريهايي كه با تب همراه‌اند، پسوريازيس، كم كاري تيروئيد، برخي آلرژيها، ديابت و.

 

دلايل و درمان خشكي و ترك لب

همه ما گاهي دچار خشكي و ترك‌خوردگي روي لب‌هايمان مي‌شويم و طبيعي است كه در فصل سرما با خشكي و پوسته شدن لب‌ها مواجه شويم، اما اين عارضه براي گروهي از افراد بيشتر اتفاق مي‌افتد و زندگي روزمره آن‌ها را تحت تأثير قرار مي‌دهد.

بيماري كرون (Crohn) كه يك نوع التهاب روده است مي‌تواند بر تمام دستگاه گوارش، از لب‌ها گرفته تا مقعد تأثير بگذارد بنابراين اگر دچار ترك‌ لب به همراه شكم درد شديد، به پزشك مراجعه كنيد چون ممكن است نشانه‌اي از يك مشكل جدي باشد.

علاوه بر نوشيدن آب كافي در طول روز، هميشه لب‌هايتان را مرطوب نگه داريد و در صورتيكه احساس خارش و خشكي بر روي لب‌هايتان كرديد به جاي ليسيدن فوراً از بالم لب استفاده كنيد. گاهي اوقات افراد براي اينكه خشكي لب‌هاي خود را از بين ببرند آن‌ها را ليس مي‌زنند، اما در واقع بزاق دهان چربي طبيعي پوست را از بين مي‌برد و شرايط را بدتر مي‌كند.

 

علت و درمان خشكي لب با راهكارهاي خانگي و ارتباط آن با كرونا

به عنوان مثال ثابت شده كه گايازولن موجود در بعضي خميردندان‌ها، سيناميت‌هاي مورد استفاده در برخي آدامس‌ها و همچنين پروپيل گالات يا فنيل ساليسيلات موجود در برخي رژلب‌ها مي‌تواند نقش آلرژن براي لب‌هاي شما داشته و آن‌ها را خشك و ترك خورده كند. گاهي اوقات براي شناخت علت و درمان خشكي لب بايد به پزشك مراجعه كنيد و آزمايش دهيد تا از كافي بودن ويتامين‌هاي بدن‌تان مطمئن شويد؛ چرا كه پوست لب‌ها بسيار حساس بوده و به سرعت تحت تاثير كمبود برخي مواد مغذي و ويتامين‌ها قرار مي‌گيرد. اما اين مسئله هميشه، به خصوص در اين روزهاي كرونايي، به همين سادگي نيست و ممكن است علت خشكي لب كرونا باشد! ويروس كرونا از زمان ظهور خود تاكنون علائم بسيار مختلفي را نشان داده و روزبه روز محققان اين حيطه را بيش از پيش غافلگير مي‌كند.

بسته به ميزان موردنيازتان، يك تا دو قطره روغن ضروري (روغن درخت چاي يا روغن دانه انگور يا روغن درخت چريش) را با مقداري روغن حامل (روغن نارگيل اصل يا روغن زيتون يا روغن كرچك يا روغن بادام يا روغن جوجوبا ) مخلوط كنيد. توصيه مي‌كنيم پيش از خريد محصولاتي كه مستقيما با لب‌هاي‌تان در تماس هستند، تركيبات آن‌ها را به دقت بخوانيد تا حاوي اين موارد نباشند چون در غير اين صورت بايد هزينه هاي زيادي براي درمان خشكي لب تان بپردازيد. اگر مي‌خواهيد از كره بادام زميني، ماست يا كره محلي استفاده كنيد، آن را به مدت 5 تا 10 دقيقه روي لب‌ها ماليده و سپس بشوييد (ماندن اين مواد به مدت طولاني روي پوست لب‌تان ممكن است باعث بروز واكنش‌هاي حساسيت شود).

اگر مي‌خواهيد لايه برداري عميق‌تري از پوست لب‌هاي‌تان انجام دهيد و بيش از پيش آن را نرم و لطيف كنيد، پيشنهاد مي‌كنيم از تركيب شكر و جوش شيرين به خصوص براي درمان خشكي لب در زمستان استفاده كنيد. هر فرد بزرگسال روزانه بايد 8 ليوان آب بنوشد تا ميزان آب موردنياز بدن خود را تامين كرده و دچار مشكلاتي نظير خشكي لب‌ها نشود؛ چرا كه كم شدن آب بدن اثرات بسيار مخربي بر سلامت پوست و مو دارد. البته ناگفته نماند كه خشكي لب‌ها به تنهايي نمي‌تواند نشانه‌اي از ابتلا به ويروس كرونا باشد و معمولا بايد مجموعه‌اي از علائم مانند تب، سرفه، تنگي نفس و … را مورد بررسي قرار داد.

 

درمان هاي خانگي خشكي لب

ژلي كه داخل برگ‌هاي گياه آلوئه‌ورا وجود دارد حاوي ويتامين‌ها، مواد معدني، آنتي‌اكسيدان‌ها و ضد التهاب‌هايي است كه پوست آسيب ديده را تسكين داده و به آن آب‌رساني مي‌كند. عسل همچنين حاوي خواص آنتي‌اكسيدان و آنتي‌باكتريال بوده و از عفونت‌هايي كه موجب ترك خوردگي لب و خشكي گسترده آن مي‌شوند، جلوگيري مي‌كند. چاي سبز به دليل مقادير بالاي آنتي‌اكسيدان و مواد معدني حاوي پلي‌فنول‌هايي است كه التهاب‌ها را كاهش مي‌دهند. يك چاي سبز كيسه‌اي را در آب گرم خيس كرده و روي لب‌هايتان بگذاريد تا لب‌ها را نرم كند و خشكي لب را از بين ببرد. همچنين مي‌توانيد از جوش شيرين براي درمان خشكي لب استفاده و لب‌هاي خشك و ترك خورده خود را صاف و مرطوب كنيد.

نصف قاشق چاي‌خوري جوش شيرين را در يك كاسه بريزيد و كمي آب به آن اضافه كنيد تا خمير غليظي را شكل دهيد. پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر با خواص وازلين، “خواص وازلين براي زيبايي” را مطالعه كنيد. اين روغن غني از آنتي اكسيدان‌هاست كه به حذف سموم كمك مي‌كند و رطوبت زيادي را به همراه خواهد داشت. تكه كوچكي از خيار را به آرامي به لب‌ خود بماليد، جوري كه لب‌ها به‌خوبي به عصاره آن آغشته شود. با استفاده از انگشتان خود خمير را به آرامي با حركات دايره‌اي روي لب‌هاي خود بماليد. مقداري از اين ماده را با آب‌ليمو مخلوط كنيد و آن را قبل از خواب به لب‌هايتان بماليد. عسل بسيار مرطوب كننده است و اين خاصيت باعث مي‌شود درمان خوبي براي خشكي لب‌ها باشد.

براي اين منظور، روزانه چند بار روغن نارگيل را خيلي آرام بر روي لب‌هاي خود بماليد. قبل از خواب هم اين كار را انجام دهيد تا در طول شب، لب‌هاي شما به‌خوبي تغذيه شود. براي اين كه خشكي لب‌تان زودتر برطرف شود، اين كار را چند بار در روز انجام دهيد. براي رفع خشكي لب چند بار در روز به لب‌تان وازلين بماليد تا از آن محافظت شود. سپس با آب ولرم لب‌ها را بشوييد، بعد از آن خشك كنيد و مرطوب‌كننده بزنيد. جوش شيرين مي‌تواند به طور موثري سلول‌هاي مرده پوست را از بين ببرد. استفاده از روغن زيتون مي‌تواند در يك شب خشكي لب را از بين ببرد. گليسيرين نيز ماده ديگري است كه از خشكي پوست جلوگيري مي‌كند.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۱:۰۸ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

بوقلمون بريان

بوقلمون بريان | طرز تهيه بوقلمون بريان درسته كلاسيك

زعفران دم كرده , كره , انواع سبزيجات معطر مانند ترخون و مرزه و رزماري و نعنا و گشنيز و آويشن و سير و پياز و زنجبيل و روغن زيتون و ليموترش و ماست و سس كچاپ و خردل و ادويه جات ميتواند پس از شستشو و خشك كردن ماكيان براي مارينه كردن ، مزه دادن و ضخم گيري بكار رود. اگر از   دماسنج مخصوص  :  meat thermometer  براي پختن گوشت استفاده شود حرارت در مركزي ترين بخش گوشت يعني در عمق بافت سينه , بايد  165 الي 175 درجه نشان دهد كه به اين معناست گوشت كاملا پخته شده است. پس از طي زمان لازم پس از اطمينان از پخت گوشت در قطور ترين بخش هاي كه وسط سينه است , بوقلمون را از فر خارج كرده و عصاره داخل شكم آن را داخل سيني يا ظرف زير آن بريزيد تا با آن سس گريوي تهيه كنيد.

بوقلمون درسته دو پيمانه عصاره مرغ يا گوشت كره ذوب كرده سير دوحبه ليموترش تازه يك عدد يك ظرف گود ديواره دار با شكبه فلزي روي آن يا ظرف مخصوص بريان كردن مرغ و بوقلمون با شبكه فلزي. سپس اگر قرار است درسته سر ميز برده شود بايد شكم به طرف بالا باشد و اگر بخواهيد برش دهيد بايد روي تخته برش گذاشته و ابتدا بالها و سپس ران ها و بعد سينه را ورقه ورقه برش دهيد. مواد براي مارينه كردن بوقلمون 2/3 پيمانه آب ليموترش يك پيمانه سويا سس دو حيه سير له شده يك ق مرباخوري زنجبيل رنده شده 2 پيمانه آب نمك و فلفل سياه عسل دو ق غ. البته به فاكتورهاي زيادي مانند فشار گاز و حرارت فر و استاندارد بودن آن و نيز به درشتي آن و خرد و تكه تكه بودن يا درسته بودن يا پر بودن شكم آن بستگي دارد.

بوقلمون بريان جزو غذاي ملل - ساير ميباشد زمان آماده سازي مواد اوليه و مايحتاج آن حدودا 30 دقيقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 3 ساعت و 30 دقيقه ميباشد. برخي عصاره مارينه را با آمپول به داخل گوشت تزريق ميكنند كه البته اگر بوقلمون و اصولا گوشت داخل مواد مارينه 24 ساعت قرار بگيرد به اينكار نيازي نيست. ( از چنگال هاي مخصوص اينكار استفاده كنيد ) هر 45 دقيقه يكبار بوقلمون را از فر خارج كرده و در اينحال در فر را ببنيديد تا حرارت داخل فر كم نشود. اصولا براي پخت هر يك كيلو بوقلمون يا مرغ يا گوشت ماكيان حدودا  40  الي  60 دقيقه  زمان با حرارت 180 درجه سانتيگراد نياز داريم .

 

طرز تهيه بوقلمون بريان درسته كلاسيك

زعفران دم كرده‌, كره‌, انواع سبزيجات معطر مانند ترخون و مرزه و رزماري و نعنا و گشنيز و آويشن و سير و پياز و زنجبيل و روغن زيتون و ليموترش و ماست و سس كچاپ و خردل و ادويه‌جات ميتواند پس از شستشو و خشك كردن ماكيان براي مارينه‌كردن ، مزه‌دادن و ضخم گيري بكار رود. اگر از   دماسنج مخصوص  :  meat thermometer  براي پختن گوشت استفاده‌شود حرارت در مركزي ترين بخش گوشت يعني در عمق بافت سينه‌, بايد  165 الي 175 درجه‌نشان دهد كه‌به‌اين معناست گوشت كاملا پخته‌شده‌است. پس از طي زمان لازم پس از اطمينان از پخت گوشت در قطور ترين بخش هاي كه‌وسط سينه‌است , بوقلمون را از فر خارج كرده‌و عصاره‌داخل شكم آن را داخل سيني يا ظرف زير آن بريزيد تا با آن سس گريوي تهيه‌كنيد.

بوقلمون درسته دو پيمانه‌عصاره‌مرغ يا گوشت كره‌ذوب كرده سير دوحبه ليموترش تازه‌يك عدد يك ظرف گود ديواره‌دار با شكبه‌فلزي روي آن يا ظرف مخصوص بريان كردن مرغ و بوقلمون با شبكه‌فلزي. سپس اگر قرار است درسته‌سر ميز برده‌شود بايد شكم به‌طرف بالا باشد و اگر بخواهيد برش دهيد بايد روي تخته‌برش گذاشته‌و ابتدا بالها و سپس ران ها و بعد سينه‌را ورقه‌ورقه‌برش دهيد. مواد براي مارينه‌كردن بوقلمون 2/3 پيمانه‌آب ليموترش يك پيمانه‌سويا سس دو حيه‌سير له‌شده يك ق مرباخوري زنجبيل رنده‌شده 2 پيمانه‌آب نمك و فلفل سياه عسل دو ق غ. البته‌به‌فاكتورهاي زيادي مانند فشار گاز و حرارت فر و استاندارد بودن آن و نيز به‌درشتي آن و خرد و تكه‌تكه‌بودن يا درسته‌بودن يا پر بودن شكم آن بستگي دارد.

برخي عصاره‌مارينه‌را با آمپول به‌داخل گوشت تزريق ميكنند كه‌البته‌اگر بوقلمون و اصولا گوشت داخل مواد مارينه‌24 ساعت قرار بگيرد به‌اينكار نيازي نيست. ( از چنگال هاي مخصوص اينكار استفاده‌كنيد ) هر 45 دقيقه‌يكبار بوقلمون را از فر خارج كرده‌و در اينحال در فر را ببنيديد تا حرارت داخل فر كم نشود. اصولا براي پخت هر يك كيلو بوقلمون يا مرغ يا گوشت ماكيان حدودا  40  الي  60 دقيقه  زمان با حرارت 180 درجه‌سانتيگراد نياز داريم . داخل شكم بوقلمون سير و ليموتزش قطعه‌شده‌و در صورت تمايل گوجه‌فرنگي و فلفل سبز خرد شده‌و پياز تكه‌شده‌قرار دهيد. طرز تهيه‌بوقلمون بريان درسته‌كلاسيك شبكه‌فلزي به‌منظور بالا نگهداشتن بوقلمون از سطح عصاره‌كف ظرف است.

اين زمان به‌گوشت اجازه‌ميدهد كه‌عصاره‌خود را داخل بافت جمع كرده‌و خوشمزه‌تر شود و راحت تر برش داده‌شود.

طرز تهيه ي بوقلمون سرخ شده و بريان

يك روش ديگر هم اين است كه تركيب زنجبيل تازه، سير له شده، يك عدد فلفل سبز چرخ كرده، مقداري گشنيز و كمي زيره كه همه با هم له شده‌اند را به بوقلمون شسته شده بماليد و صبر كنيد بوقلمون را ۲ الي سه ساعت با آن‌ها مرينيت و مزه‌دار شود. از اين مرحله به بعد بسته به ذائقه‌تان مقداري چاشني به بوقلمون سرخ شده پرتقالي اضافه كنيد؛ اگر دوست داريد غذاي‌تان كمي ملس باشد مقداري شكر و كمي هم آبليمو اضافه كنيد در غير اين صورت اضافه كردن نمك كافي است. مواد لازم ران يا سينه بوقلمون: ۵۰۰ گرم آب پرتقال: ۱ ليوان فرانسوي دسته‌دار پياز متوسط: ۱ عدد سير: ۱ حبه كره: ۱ قاشق غذاخوري زعفران دم كرده غليظ: ۲ قاشق غذاخوري برگ بو: ۲ عدد روغن مايع: ۳ قاشق غذاخوري.

اين اسيد آمينه نقش موثري در ساخته شدن ماده‌اي به نام سروتونين در مغز و دستگاه گوارش دارد؛ سروتونين باعث آرام‌بخشي و نشاط آوري در فرد شده، استرس را كم كرده و روند اختلال خواب را بهبود مي‌بخشد. چلوگوشت بوقلمون، انواع خورش با بوقلمون، حليم بوقلمون، زرشك پلو با بوقلمون و البته بوقلمون سرخ شده كه غذاي محبوب فرانسوي‌هاست از جمله انواع غذاهاي لذيذ و پرخاصيت با گوشت بوقلمون هستند. در سه ماه دوم و سوم بارداري گوشت بوقلمون كه ﻣﻨﺒﻊ ﻏﻨﯽ از اﻧﻮاع وﯾﺘﺎﻣﯿﻦ B و وﯾﺘﺎﻣﯿﻦ A اﺳت، ﺑﺮاي زنان باردار به خصوص مبتلايان ﺑﻪ ﮐﻢﺧﻮﻧﯽ و افسردگي ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻔﯿﺪ اﺳﺖ.

بعد از ۳ ساعت نمك را اضافه كنيد و ۱ الي ۱ و نيم ساعت ديگر براي پخت به ران بوقلمون زمان بدهيد تا يك چلو گوشت بوقلمون با زرشك پلو يا باقالي پلو بي‌نظير داشته باشيد. بوقلمون سرخ شده را مي‌توانيد به جاي مرغ همراه با زرشك پلو يا با باقالي پلو به صوت چلو گوشت بوقلمون سرو كنيد و از طعم لذيذ و خواص فراوان گوشت بوقلمون لذت ببريد. اين ويتامين‌ها و مواد معدني براي تقويت سيستم بدن براي مقابله با عفونت‌هاي دستگاه تنفسي ناشي از ويروس كرونا، سرماخوردگي و آنفولانزا بسيار ضروري هستند. براي درست كردن چلو گوشت بوقلمون مجلسي با ۴ عدد ران بوقلمون ابتدا ۳ عدد پياز متوسط را خلالي خرد كنيد و نيمي از آن‌ها را در قابلمه بريزيد و تفت دهيد.

 

طرز تهيه بوقلمون درسته

در اين مرحله بوقلمون را به همراه مخلوط پياز داخل يك ظرف مناسب قرار مي دهيم و روي ظرف را با سلفون مي پوشانيم و به مدت ۱۲ ساعت در يخچال قرار مي دهيم تا گوشت بوقلمون استراحت كند. بوقلمون سوخاري كامل يكي از غذاهاي مجلسي و خوشمزه است كه با روش هاي متنوعي طبخ مي شود، براي مشاهده اين دستور آشپزي در ادامه با سايت چي شي همراه باشيد. در ادامه پيازها را خرد مي كنيم، سپس به همراه زعفران دم كرده، سير رنده شده، روغن زيتون، نمك، فلفل سياه و فلفل قرمز در يك كاسه مخلوط مي كنيم. در ساعت اخر پخت بوقلمون هويج، ذرت، فلفل دلمه اي و سيب زميني را به صورت درشت خرد مي كنيم و داخل سيني فر قرار مي دهيم تا با بوقلمون بپزند.

حالا مواد داخل كاسه را با دست روي بدن بوقلمون ماساژ مي دهيم، تمام قسمت هاي داخلي و بيروني بدن بوقلمون را بايد با اين مواد ماساژ دهيم. حالا در يك كاسه مناسب مقداري كره و زعفران مخلوط مي كنيم و هر ۴۵ دقيقه تا يك ساعت روي بوقلمون مي ماليم تا گوشت بوقلمون لذيذتر شود. حالا مواد مرينت (مخلوط پياز) را از روي گوشت بوقلمون جدا مي كنيم و آنرا داخل سيني فر قرار مي دهيم، سپس درون فر مي گذاريم تا بپزد. داخل سيني فر ۳ ليوان آب مي ريزيم و فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتيگراد روشن مي كنيم تا گرم شود. در اخر بوقلمون بريان را داخل ظرف مورد نظرمان قرار مي دهيم و با سبزيجات پخته شده سرو مي كنيم.

براي اين منظور پرهاي ريز باقيمانده روي پوست بوقلمون را با حرارت شعله گاز مي سوزانيم. ابتدا بوقلمون را تميز مي كنيم و شكم انرا كاملا خالي مي كنيم، سپس آنرا مي شوييم. زمان پخت بوقلمون حداقل ۵ و حداكثر ۷ ساعت است پس براي پخت سريعتر آن عجله نكنيد. معمولا روي پوست بوقلمون پرهاي ريز وجود دارد كه بايد قبل از پخت از بين بروند. همچنين ببينيد : آموزش كامل طرز تهيه مرغ بريان خوشمزه و مجلسي به روش بيروني. براي اينكه بوقلمون شما خوشرنگ شود حتما از زعفران بسيار غليظ استفاده كنيد. توجه داشته باشيد كه به هيچ وجه نبايد پوست بوقلمون را جدا كنيد.

طرز تهيه بوقلمون با دو روش شكم پر و سرخ شده

حال كه با دو روش پخت بوقلون آشنا شديم، قصد داريم آموزش يك نوع خورش كه با گوشت بوقلمون تهيه مي شود را در اختيارتان قرار دهيم؛ مي توان از گوشت بوقلمون در تهيه انواع خورش، خوراك، كباب و كتلت استفاده كرد و از چاشني هاي ترش مزه اي مانند، رب انار، تمبر هندي و قره قروت در كنار آن به كار برد، از ساق يا ماهيچه و گردن بوقلمون معمولا براي طبخ باقالي پلو با گوشت استفاده مي شود و بال آن كه از دو قسمت ساعد و كتف تشكيل شده و داراي گوشت لطيف و خوشمزه اي مي باشد، از اين رو مي توانيد در تهيه سالاد ها و خوراك استفاده كنيد. بعد از اينكه مواد به خوبي تفت خوردند داخل شكم بوقلمون را با كمك اين مواد پر كنيد و روي بوقلمون كره آب شده بماليد سپس نمك و فلفل و پودر آويشن و زعفران را باهم مخلوط كنيد و با كمك برس مخلوط اين مواد را كاملا بر رو و زير بوقلمون بزنيد ( توجه داشته باشيد كه اينكار را بايد هر ۳۰ دقيقه انجام دهيد پس بهتر است همه اين مواد را به صورت يك جا بر روي بوقلمون نماليد).

در مرحله بعدي گردو ها را بر روي حرارت ملايمي قرار دهيد تا كمي تفت بخورند سپس كره را به گردوها اضافه كنيد و بعد از اينكه كره ذوب شد جعفري و كرفس و رب انار و دانه انار و كشمش و پياز داغ و شكر را به گردو ها اضافه كنيد و اجازه دهيد تا مواد مخلوط شده به مدت ۵ دقيقه ديگر نيز بر روي حرارت ملايم باقي بمانند تا به خوبي با يكديگر ادغام شوند. در مرحله بعدي دستور پخت بوقلمون سيني بزرگي كه ديواره هاي بلندتري دارد را انتخاب كنيد و بوقلمون را درون سيني فر قرار دهيد سپس سيني فر را به مدت ۸ ساعت درون فر بگذاريد بعد از مدت زمان ذكر شده بوقلمون را از فر بيرون آوريد و با خود آب بوقلمون آن را سرو كنيد.

در مرحله بعدي تخم آفتابگردان و سيب زميني را به آن بيفزاييد و بعد از پخت سيب زميني و گوشت و غليظ شدن آب خورش، غذاي شما آماده سرو شده و مي توانيد داخل ظرف مورد نظر بكشيد و با افزودن يك قاشق روغن زيتون (به دلخواه) آن را به همراه نان يا پلو نوش جان كنيد. در پايان اميدواريم مطالعه اين مطلب براي شما سودمند واقع شده باشد و از طبخ گوشت بوقلمون در منزل و استفاده از آن در تهيه انواع غذا هاي خوشمزه و لذيذ لذت ببريد، همچنين در صورت تمايل براي آشنايي با انواع غذاي ايراني مي توانيد اينجا كليك كنيد. ۵ ليوان آب را به همراه پياز سرخ شده و نمك درون قابلمه بريزيد و در قابلمه را ببنديد و اجازه دهيد تا بوقلمون بر روي حرارت ملايم به خوبي بپزد سپس بوقلمون را درون كاغذ فويل قرار دهيد و با كمك فر بوقلمون را سرخ كنيد.

 

فيلم آموزشي نحوه پخت بوقلمون بريان

مواد اوليه را به ترتيب از بالا تا پايين با هم مانند كيليپ پخت بوقلمون در بالا مخلوط كنيد و در آخر همه مواد را روي سينه بوقلمون بريزيد و بزاير يك شب تا حداقل يك ساعت در مواد بخوابد. پايلا فروشگاه اينترنتي آنلاين شما سفارشات شمارا در كمتر از ۳ ساعت  و با كم ترين قيمت محصولات محصولا مورد نياز خانه شمارا تامين ميكند. براي سفارش محصولات مورد نياز اين سينه بو قلمون بريان به لينك هاي موجود در قسمت مواد اوليه  مراجعه كنيد. بعد از آن سينه را به مدت ۴۵ دقيقه تا يك ساعت در دماي ۱۸۰ درجه سانتي گراد بگذاريد در فر بپزد. پيل پيل (Pil Pil) يعني پخته شده در سسي كه معمولا محتواي آن روغن زيتون، سير و چيلي تند است.

اصليت اين سس مربوط به منطقه مستقل باسك (Basque) در شمال اسپانيا مي‌باشد. سينه بوقلمون بدون استخوان و پوست كنده  :  يك كيلو سي صد و پنجاه گرم. ادويه گياهيي مخلوط آويشن پونه كوهي و رزماري : ۳ قاشق چايخوري. هايپر ماركت اينترنتي پايلا با تلاش گروه بازرگاني پايلا و مشاركت تعداد زيادي از برندهاي معتبر داخلي ايجاد شده است، تا خانواده‌هاي محترم ايراني، بتوانند بدون صرف وقت و هزينه و بدون تحمل ترافيك به راحتي كليه كالاهاي مورد نياز خود را از طريق هايپر ماركت اينترنتي پايلا انتخاب، خريد و در زمان و آدرس مورد نظر تحويل بگيرند. اين موضوع با توجه به وضعيت ترافيك، نبود جاي پارك مناسب در خيابان‌ها، عدم وجود تمامي برند‌هاي معتبر در يك فروشگاه، قيمت بالاي كالا، مشكلات حمل و نقل كالاي خريداري شده تا خانه و.

يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي خانواده‌ها مخصوصا سرپرست خانواده، تامين و خريد كالاهاي مصرفي از سوپرماركت‌ها يا فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي است. به عنوان يكي از بزرگترين چالش‌هاي همه خانواده‌ها تبديل شده است.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۳:۱۴ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

خواص به

خواص به؛ 15 خاصيت شگفت انگيز ميوه به براي سلامتي و پوست و مو

ميوه به يكي از بهترين ميوه ها براي لاغري و كاهش وزن محسوب مي شود، ميوه به كم كالري بوده و فيبر غذايي بالايي دارد، اين ميوه هضم را بهبود بخشيده، انرژي را افزايش داده و باعث كاهش وزن و لاغري مي شود. سطح بالاي آنتي اكسيدان ها و ويتامين هاي موجود در ميوه به كاهش چروك و جوانسازي پوست صورت مفيد بوده و به عنوان يك ضد آفتاب طبيعي از پوست شما در برابر اثرات اشعه ماوراء بنفش خورشيد محافظت مي كند. پتاسيم يكي از مهم ترين مواد معدني موجود در ميوه به است كه براي كاهش فشار خون بالا مفيد بوده، آترواسكلروز را كاهش مي دهد و خطر بيماري هاي قلبي عروقي، حملات قلبي و سكته قلبي را كاهش مي دهد.

هيچ شواهد قطعي در مورد عوارض جانبي و مضرات ميوه به با اين حال چون دانه هاي ميوه به مقدار كمي سيانيد دارند خوردن بيش از چند دانه مي تواند باعث ايجاد مشكلاتي در افراد شود. ميوه به حاوي ويتامين ها، مواد معدني مانند ويتامين C، روي، پتاسيم، مس، آهن، تركيبات فنلي، آنتي اكسيدان هاي كاتچين، اپيكاتچين، ليمونن و فيبر غذايي مي باشد. ميوه به غني از فيبر بوده و براي كاهش اسيد معده، درمان زخم معده، جلوگيري از بيماري هاي دستگاه گوارش و سرطان روده بزرگ و تسهيل در هضم غذا مفيد هستند. ميوه به حاوي مقادير بالاي فيبر و شاخص گليسمي پايين است و براي جلوگيري از افزايش سطح قند خون و همچنين كاهش ميزان قند خون افراد ديابتي مفيد مي باشد.

ميوه به براي جلوگيري از سرطان، كاهش وزن، كاهش كلسترول خون، تقويت سيستم ايمني بدن، جلوگيري از بيماري هاي دستگاه گوارش و پوست و مو مفيد مي باشد. تحقيقات نشان داده كه ميوه به خواص ضد ويروسي و ضد باكتريايي دارد و براي پيشگيري و درمان سرماخوردگي و آنفلونزا بسيار مفيد است. آب ميوه به براي خوشبو شدن عرق، درمان بيماري هاي قلبي عروقي، بيماري هاي تنفسي، كم خوني و آسم مفيد است. ميوه به غني از آهن، مس و روي مي باشد، اين سه ماده معدني براي تقويت مو و افزايش رشد مو مفيد هستند. ميوه به حاوي مقادير بالاي ويتامين B6 بوده و مي تواند براي درمان تهوع و استفراغ حاملگي مفيد باشد. چاي و دمنوش ميوه به را مي توانيد در شب هاي سرد زمستان براي افزايش انرژي و گرم شدن مصرف كنيد.

ورقه هاي خشك شده ميوه به را در يك ليوان آب جوش بريزيد، بگذاريد 10-15 دقيقه بماند و سپس بخوريد.

خواص به چيست؟ (سير تا پياز 20 رقم از فوايد و خاصيت به)

در فرآوري بسياري از ميوه‌ها و مواد غذايي ديده شده است كه با انجام يك سري مراحل براي تبديل ماده غذايي خام به ماده غذايي فرآوري شده، فرآيندهايي طي مي‌گردد تا آن ماده به ماده‌اي سهل‌تر براي استفاده تبديل شود؛ مراحلي مانند خارج ساختن دانه‌ها، خارج ساختن عصاره يا اتفاقاتي شبيه به اين  اما ميوه به در حال حاضر، هنوز اين سفر پيچيده را طي نكرده، بنابراين رايحه و خواص بي‌نظير آن در پيچ و تاب فرآوري گم نشده است و هنوز به شكل طبيعي مورد استفاده دارد. از طرفي ديگر، اين ميوه ي به با كاهش ميزان كلسترول بد خون (LDL) و جلوگيري از فعاليت راديكال‌هاي آزاد، مانع از رسوب چربي‌ها در عروق و رگ‌هاي مختلف بدن شده و باعث افزايش كاركرد رگ‌ها مي‌گردد؛ چرا كه با گذشت زمان و رسوب مواد مختلف و چربي‌ها در رگ‌هاي خوني، اين عروق حالت انعطاف‌پذيري و سلامت خود را از دست داده و در اثر تنگ‌تر شدن رگ‌ها، فشار خون به طور طبيعي بالا مي‌رود.

اين دو ماده در روده و دستگاه گوارش نيز به همين ترتيب عمل كرده و ضمن اينكه باعث افزايش ميزان باكتري‌هاي مفيد در روده‌ها و دستگاه گوارش مي‌شوند، باكتري‌هاي بيماري‌زا و عوامل عفوني را در دستگاه گوارش نيز از بين مي‌برند و باعث افزايش اكسيداسيون چربي در بدن نيز مي‌گردند. علاوه بر خواص شگفت‌انگيز ميوه به كه در ادامه به آن خواهيم پرداخت، رايحه و عطر اين ميوه و طعم خاصي كه بعد از پخت پيدا مي‌كند، پاي اين ميوه را به حيطه توليد و تهيه دسر، شيريني، مربا، مارمالاد و تارت در كنار تهيه برخي غذاها در عرصه پخت و پز باز كرده است. كاتچين و اپي‌ كاتچين داراي خواص آنتي‌اكسيداني هستند و به همراه ويتامين C كه ميزان بالايي از آن در ميوه به، موجود است، باعث از بين بردن اثر راديكال‌هاي آزاد در بدن (اكسيژن‌هاي فعال كه عامل اكسيداسيون و اكسيدكنندگي قوي در بدن هستند) ، مي‌شوند.

حتما شما هم با اين ميوه آشنايي داريد و حداقل در ميوه‌فروشي‌ها، چشم‌تان به جمال اين ميوه پرخاصيت روشن شده! اگر از خاصيت به و فوايد آن اطلاع زيادي نداريد، در اين مقاله قصد داريم تا بيشتر در مورد آن بدانيم؛ پس با ما همراه باشيد. همچنين اين دو ماده، داراي خاصيت ضد ميكروبي و باكتريايي قوي بوده، در نتيجه در از بين بردن عفونت‌ها و جلوگيري از بروز بيماري‌ها بسيار مؤثر هستند و از بروز عفونت‌هاي دهان، دندان، سينوس‌ها، ريه و مجاري تنفسي جلوگيري مي‌كنند. دو نكته مخفي و رازگونه در ميوه به نهفته است و آن دو راز اينكه؛ ميوه به عطر و رايحه خاصي دارد و اگر يك ميوه به را روي لبه پنجره آشپزخانه قرار دهيد، رايحه‌اي از وانيل، مركبات و سيب در محيط آشپزخانه پراكنده و منتشر مي‌گردد.

 

از ديگر خواص به؛ مي توان به ضد ويروسي بودن آن اشاره كرد كه همراه با خواص آنتي اكسيداني و ضد التهابي به، در مبارزه و پيشگيري از سرماخوردگي‌ها و آنفولانزاي و عوامل بيماري‌ زاي ويروسي مشابه بسيار مفيد بوده است. با توجه به خواص شگفت انگيز اين ميوه به، در درمان و پيشگيري از بسياري بيماري‌ها، در اين مقاله به نقل از گلد نهال قصد داريم تا در مورد فوايد و خواص به، بيشتر صحبت كنيم؛ با ما همراه باشيد. در حالي كه قرن‌ هاست از به در طب سنتي ايراني براي حل مشكلات گوارشي استفاده مي‌شود، مطالعات اخير توانسته است خواص مهمي اين گياه را در اين زمينه تأييد كند. حال در اين بين بهره مندي از ميوه جات و سبزيجات، به علت دارا بودن بخش قابل توجه اي از آنتي اكسيدان مي تواند خطر ابتلا به سرطان را به طور قابل توجه كاهش داد.

از آنجايي كه فشارخون خود به عنوان يكي از مهمترين عوامل بروز بيماري‌هاي قلبي شناخته مي‌شود، مي‌توان با كنترل آن از بروز بيماري‌هاي قلبي جلوگيري كرد. درواقع، مصرف اين ميوه مي‌ تواند به شما در مقابله با راديكال‌هاي آزاد و محافظت از سلول‌ها در برابر آسيب‌هايي كه امكان دارد ايجاد كنند، كمك كند. مواد معدني تشكيل دهند بافت به، حاوي مقاديري از آهن، پتاسيم، سلنيوم، منيزيم، مس و روي است كه مي‌ تواند در تامين نياز روزانه بدن بسيار موثر باشد. عصاره اين ميوه هنگامي كه به عنوان مرطوب كننده يا ژل روي پوست استفاده مي‌شود، مي‌ تواند براي درماتيت آتوپيك و بيماري‌هاي مشابه پوست مفيد باشد.

شايد شنيده باشيد كه از به، به عنوان ميوه زيبايي ياد مي‌شود! شايد خواص فوق العاده به در درمان لك‌هاي پوستي و آكنه علت اصلي اين نامگذاري باشد. در واقع، ثابت شده است كه به در محافظت از بافت روده ما در برابر چندين اختلال گوارشي مانند بيماري‌هاي التهابي روده و كوليت اولسروز موثر است. تركيبات آنتي اكسيداني نيز به دليل مقابله با راديكال‌ هاي آزاد، اثرات بسيار مثبتي بر سلامت قلب و عروق و پيشگيري از انواع سرطان خواهد داشت. با توجه به اين مسئله، ميوه به اغلب در مناطق مركزي كشور مثل نطنز و اصفهان انجام مي‌شود كه شرايط آب و هوايي مناسبي براي رشد اين ميوه دارند. در اين راستا چندين مطالعه انجام شده ثابت كرده است كه مصرف به، به همراه سيب و گيلاس مي‌ تواند فشار خون شما را كاهش داده يا متعادل كند.

 

جامعه خبري تحليلي الف

براي زماني كه مي‌خواهيم دمنوش خوش عطر و طعم به را آماده كنيم، در صافي قوري به و هل، چوب دارچين، گل محمدي و آب جوش مي‌ريزيم و قوري را روي كتري قرار مي‌دهيم تا ۳۰ دقيقه دمنوش به دم بكشد و بعد دمنوش خوش عطر را در فنجان مي‌ريزيم و با همان گل محمدي روي دمنوش را زيباتر مي‌كنيم و با عسل يا نبات اين دمنوش به بي‌نظير را نوش جان كنيد.  از ساير خواص به مي‌توان به اين مورد اشاره داشت كه داراي خاصيت ضدويروسي بالايي است؛ به گونه‌اي كه فنول‌هاي اين ميوه در برابر بيماري‌هاي ويروسي سرماخوردگي، آنفلوآنزا مقاومت بدن را افزايش مي‌دهند.

از دانه‌هاي ميوه به در سرماخوردگي و گلودرد استفاده مي‌كنند، زمان گلو درد كمي از آن را در استكان بريزيد و روي آن كمي آبجوش بريزيد و بگذاريد يك ساعت بماند و لعاب مي‌اندازد و آن را بخوريد براي گلو عالي است.  بوئيدن ميوه آن، سبب ايجاد حس نشاط و تقويت قلب و مغز، رفع حالت تهوع و استفراغ مي‏شود و خوردن به سبب تقويت معده و دهانه ورودي آن شده و از ريفلاكس اسيد معده به سمت بالا و از بدبويي دهان جلوگيري مي‏كند. فارس نوشت: مشكلات زندگي امروز، شرايط زندگي و فشارهاي روزافزون تقريباً به عناصر جدايي‌ناپذير زندگي امروزه ما تبديل شده‌اند و از همه جهات بر زندگي و روان ما تأثير مي‌گذارند.

ميوه به يكي از ميوه‌هاي پيشنهادي براي خانم‌ها است به دليل خواص آن براي زيبايي و سلامت پوست و مو ولي ميوه به و دمنوش به در طول دوران بارداري و حاملگي هم فوايد زيادي دارد. به براي درمان بسياري از بيماري‌ها از جمله عفونت روده، ورم حاد روده، اسهال مخصوصاً از نوع خوني، سوزش مجاري ادرار، تنگي نفس، سردردهاي مزمن و التهاب‌هاي مختلف مفيد است. علاوه بر اين به از طريق بهبود سطوح چربي‌هاي خوني مي‌تواند از بسياري از بيماري‌هاي قلبي عروقي مانند سكته، نارسايي احتقاني قلب و بيماري‌هاي عروق قلبي جلوگيري كند. دمنوش به با تركيبات گياهي مغذي باعث رفع حالت تهوع و همچنين استفراغ هاي شديد مي‌شود، اين خاصيت به آنتي‌اكسيدان‌هاي موجود در به و دمنوش آن باز مي‌گردد.

 

خواص به و آنچه بايد در مورد مزاياي ميوه به بدانيد

ميوه به به دليل خواص و فوايد بي شماري كه دارد براي درمان و جلوگيري از سرطان، كاهش وزن، بهبود و سلامت دستگاه گوارش، كاهش كلسترول خون، افزايش قدرت سيستم ايمني بدن، جلوگيري از بيماري هاي دستگاه گوارش، تسكين التهاب و افزايش سلامت پوست استفاده مي شود و درمان موثر و مفيدي است. اين عامل علاوه بر مفيد بودن در همه اندام هاي بدن، موجب افزايش جريان خون در پوست سر نيز مي شود كه مي تواند به سلامت فوليكول ها و تحريك افزايش رشد مو كمك فراواني كند. در كشورهاي مختلف شربت به را به روش هاي مختلف همراه با آب تهيه مي كنند كه علاوه بر طعم عالي، داراي خواص فوق العاده اي براي سلامت انسان ها دارد.

به ميوه اي خوش رنگ و خوشمزه است كه داراي فوايد و مزيت هاي دارويي و درماني فوق العاده اي براي سلامت بدن و پيشگيري از انواع بيماري ها دارد. از ديگر خواص به براي سلامتي كمك به كاهش فشار خون، پيشگيري از واكنش هاي آلرژي و همچنين تحريك و بهبود گردش خون در سيستم هاي عروقي مي باشد. پيشنهاد مي كنيم براي داشتن اطلاعات در زمينه خواص انواع ميوه ها و فوايد دارويي و درماني كه دارند به بخش خواص ميوه جات مراجعه نماييد. هنگامي كه توليد سلول هاي قرمز خون بالا برود، گردش خون در همه اندام ها و اعضاي بدن افزايش مي يابد و اكسيژن در جريان خون بالا مي رود. رنگ زرد و طلايي به حدودا شبيه گلابي و سيب است اما تفاوت بسياري در قوام و سفتي و نرمي با هم دارند زيرا ميوه به محكم و سفت است.

ميوه به به دليل ميزان بالايي از مواد معدني مانند آهن، مس و روي كه دارد، براي گردش خون و در نتيجه سلامت مو مفيد است. به سرشار از مواد مغذي مفيد از جمله ويتامين ها، مواد معدني، تركيبات فنلي، آنتي اكسيدان ها و فيبر غذايي مي باشد. در طب سنتي و گذشته براي زيباتر شدن كودك، مصرف يك عدد ميوه به را به طور روزانه در دوران بارداري توصيه مي كردند. به به دليل خواص و فوايد فوق العاده اي كه دارد موجب تقويت رحم مي شود و در نتيجه از انداختن جنين جلوگيري مي كند. همچنين از جمله خواص به در دوران بارداري مي توان به كاهش ميزان تهوع ناشي از بارداري در زنان باردار اشاره كرد. همچنين خواص به براي سلامت پوست، به از بين بردن جوش ها، لك و دفاع از پوست در برابر اثرات اشعه ها كمك مي كند.

 

خواص ميوه به چيست؟ (آشنايي با خواص به در روايات ديني)

به ميوه اي بسيار پرخاصيت و سودمند است و علاوه بر ارزش غذايي بالايي كه دارد از خواص درماني بيشماري بهره مند بوده، ميوه، گل، دانه و پوست درخت به مصرف طبي دارد. در طب سنتي براي به خواصي نظير خاصيت ضد التهاب، ملين، قابض، مدر، خلط آور، مقوي، محرك جنسي، آنتي اكسيدان و ضد زخم هاي گوارشي را گزارش كرده اند. حضرت محمد (ص): به، قوه بينايي را زياد ميكند و محبت در قلب ايجاد مينمايد و اگز زنان آبستن بخورند، فرزندانشان نيكو (زيبا و شجاع) متولد ميشوند. امام علي (ع): خوردن به، براي ضعف قلب بسيار مفيد است و معده را پاك ميكند و ذهن را روشني ميبخشد و آدم ترسو را شجاع ميكند. اين ميوه پر خاصيت و مفيد يكي از منابع مهم و غني پكتين بوده و داراي مقادير خوبي از پتاسيم، كلسيم، آهن و ويتامين آ است.

برخي از مهمترين خواص به و فوايد درماني آن شامل كمك به كاهش چربي و فشار خون بالا، درمان نفخ، زخم معده و اثني عشر است. از ديگر مواد اصلي و موثر موجود در اين ميوه موسيلاژ، اسيد ماليك، فلاونوئيدها، پلي فنولها و اسيدهاي امينه آزاد است. با اين جود زماني كه پخته ميشود طعمي بسيار خوشمزه داشته و براي تهيه خورش، كمپوت، مربا و مارمالاد بسيار مناسب است. در ادامه اين مطلب برخي از مهمترين خواص به و كاربردهاي درماني اين ميوه پرخاصيت گردآوري شده است. امام صادق (ع): به، دل را شاد و بانشاط، شخص بخيل را سخاوتمند و آدم ترسو را دلير ميكند. همچنين استفاده از لعاب تخم آن به صورت قرقره براي درمان گلو درد توصيه شده است.

ميوه به سرشار از عاصر اصلي مورد نياز بدن و انواع ويتامين ها است. و گونه دوم به آناناسي نام دارد كه تا حدي شبيه گلابي ولي گرد است. داراي گوشت خشك و كركي است كه طعمي شيرين و تقريبا گس دارد.

تمام خواص شگفت انگيز «ميوه به» براي سلامتي و زيبايي

خواص به بسيار زياد است و اگر بخواهيم به طور خلاصه به تعدادي از آن ها اشاره كنيم مي توانيم، جلوگيري از سرطان، تسريع كاهش وزن، مبارزه با التهاب، كاهش تهوع و اختلالات معده، سلامت پوست، كنترل فشار خون، كنترل واكنش هاي آلرژيك، درمان بيماري هاي چشم و كبد، افزايش سلامت مو و گردش خون و درمان گلو درد را نام ببريم. نكته بسيار مهم: ممكن است در حال حاضر شواهدي بر خطرات و عوارض مصرف ميوه به وجود نداشته باشد اما دقت داشته باشيد كه اين ميوه داراي مقادير بسيار كمي سيانيد است كه مصرف بيش از حد آن را خطرساز مي كند. آنتي اكسيدان ها براي كاهش آسيب هاي ناشي از راديكال هاي آزاد پوست، به حداقل رساندن چين و چروك ها، ريزش مو و محافظت از پوست شما در برابر اثرات مضر اشعه UV به طور شگفت انگيزي خوب عمل مي كنند.

در حالي كه بسياري از ما ميوه هايي مانند پرتقال، انبه، آناناس، سيب، انگور، موز و غيره را به طور گسترده مصرف مي كنيم، ميوه هاي خاصي وجود دارند كه بسياري از ما از آن آگاه نيستيم. مانند بسياري از ميوه ها، به هم سرشار از مواد مغذي مانند ويتامين هاي A، C و B و مواد معدني مانند مس، پتاسيم، سلنيوم، كلسيم، فسفر، منيزيم و آهن و همچنين فيبر مي باشد. اين، به نوبه خود، مي تواند احتمال ايجاد شرايطي مانند تصلب شرايين را كاهش دهد كه مي تواند خطر ابتلا به حملات قلبي، سكته مغزي و مشكلات قلبي عروقي را كاهش دهد. علاوه بر اين ها، ميوه به داراي چربي بسيار ناچيزي است و در مقابل غني از برخي از تركيبات آلي مانند ليمونن، اپيكاتچين گالات و چندين مواد مغذي كليدي ديگر است.

ميوه ها در انواع رژيم هاي غذايي سالم بسيار مهم هستند، زيرا آنها با داراي مواد مغذي ضروري كه بدن ما براي حفظ سلامت به آنها نياز دارد، مي باشند. هنگامي كه سطح گلبول قرمز در بدن شما بالا است، گردش خون در بدن افزايش مي يابد و آن به اين معني است كه اكسيژن به تمام نقاط بدن انتقال مي يابد. در چين، دانه هاي به را آب پز كرده و خيس مي كنند و سپس با آن نوعي ژل تهيه مي كنند كه براي آرامش دادن به چشم، التهاب و گلو درد استفاده مي شود. پتاسيم يكي از مواد معدني كليدي در بدن انسان است زيرا براي انتقال مؤثر مايعات به سلول هاي خوني و همچنين تنظيم فشار خون حياتي است. ميوه به از درختان بومي مناطق گرم و معتدل جنوب غربي آسيا مي باشد و يك ميوه فصلي است كه از پاييز تا زمستان قابل برداشت مي باشد.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۳:۵۷ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

وسواس فكري چيست؟

درمان وسواس فكري

با توجه به توضيحاتي كه در بخش علائم وسواس فكري و علائم وسواس عملي گفته‌ شد، براي اينكه از آسيب ديدن روال طبيعي زندگي خود و عزيزان‌تان جلوگيري كنيد در صورت داشتن نشانه‌هاي اين اختلال، حتما به يك متخصص در زمينه‌ درمان اختلال وسواس فكري-عملي مراجعه كنيد. مثلا نگرا‌ن‌اند در خانه را قفل كرده‌اند يا نه! نكند يادشان رفته كه گاز را خاموش كنند؟ به همين دليل، بعضي از اين افراد فرايند چك كردن را هر دفعه گسترش مي‌دهند و اين مسير اجباري را بارها تكرار مي‌كنند تا چيزي را از قلم ننداخته باشند. اختلال وسواس فكري-عملي، نوعي اختلال است كه در آن افراد دچار افكار و احساسات تكرار شونده‌ ناخواسته مي‌شوند (وسواس فكري)؛ اين موضوع باعث مي‌شود به نحوي فكر كنند، كه مجبوراند عملي را به صورت مكرر انجام دهند (وسواس عملي).

آن‌ها تلاش مي‌كنند آلودگي‌ها، جِرم‌ها و مواد شيميايي را تا جايي كه مي‌توانند به نحوي از خودشان دور نگهدارند تا به آنها سرايت نكنند؛ پس زمان بسيار زيادي را صرف تميز كردن خودشان و محيط اطراف‌شان مي‌كنند. بسياري از افراد مبتلا به OCD، خود مي‌دانند كه افكار وسواسي آن‌ها درست نيست؛ با اين‌ وجود برايشان دشوار است تمركزشان را از روي آن افكار بردارند يا رفتارهاي وسواس‌گونه‌ي تكراري خود را متوقف كنند. درمان دارويي وسواس فكري-عملي از طريق استفاده‌ كلوميپرامين يا داروهاي بازدارنده‌ باز جذب سروتونين، مانند فلوكستين (پروزاك) يا سرترالين( زولوفت)، جزء درمان‌هاي موثر اين اختلال به شمار مي‌آيند.

آن‌ها مي‌دانند كه اين حرف‌ها يا رفتارهاي تكراري، از آسيبي محافظت‌شان نمي‌كند اما از آن طرف هم اگر اين تكرارها دست بردارند ترس از آسيب ديدن در آن‌ها افزايش پيدا خواهد‌ كرد. يكي ديگر از وسواس‌هاي عملي افراد مبتلا به OCD چك كردن يا همان وارسي كردن چيزهاي مختلف است؛ چراكه ميترسند به خودشان يا به ديگران آسيب بزنند پس سعي دارند از اين آسيب جلوگيري كنند. برخي از مبتلايان متعهد به انجام مراحلي تشريفاتي از رفتارهاي وسواسي هستند، زيرا ميترسند در صورت انجام ندادن اين تشريفات اتفاقات فاجعه باري كه نبايد، برايشان اتفاق بيوفتد. براي اينكه فردي، مبتلا به وسواس فكري-عملي تشخيص داده شود لازم است وقوع و تكرار افكار وسواسي و يا رفتارهاي وسواسي، وقت زيادي از او بگيرند (مثلا بيشتر از ۱ ساعت در روز).

بعضي از افرادي كه به OCD دچاراند جهت پاسخ به افكار وسواسي مزاحم، بي صدا دعا مي‌كنند و ذكر مي‌گويند تا اضطراب خود را كاهش دهند يا از اتفاق ناگوار احتمالي جلوگيري كنند.

درمان وسواس

افراد وسواسي نيازمند اين هستند كه اطمينان حاصل كنند تا وقايع اطرافشان همانگونه كه در ذهن آنهاست ، ثبت شده باشد ؛ به همين علت آنها ممكن است ده ها بار يك سوال را از شما بپرسند تا از جوابتان مطمئن شوند‌ و يا موقع خروج از منزل چندين بار چك كنند كه درها قفل شده باشد. در صورتي كه خودتان وسواس نداريد و از اعضاي خانواده تان به اين اختلال مبتلاست، پيشنهاد مي كنيم هيچگونه اقدامي نظير تنبيه، مشاجره و … در جهت رفع اين مشكل انجام ندهيد زيرا قطعا مشكل شديدتر خواهد شد. خصيصه اصلي اختلال وسواسي جبري – رفتاري به معني OCD مخفف Obsessive Compulsive Disorder ، وجود وسواس هاي فكري يا عملي مكرر و چنان شديد است كه رنج و عذاب قابل ملاحظه اي را براي فرد به بار مي آورند.

در واقع دارو اين فرصت را به فرد مي دهد تا انتقال دهنده هاي عصبي اش به درستي كار كند و بتواند بر اختلالات روحي و رواني غلبه كرده و پس از حل آنها، با قطع كردن دارو مشكلي ايجاد نشود. اشخاصي كه با اختلال وسواس ، درگير هستند نيز از داشتن اين اختلال خوشحال نيستند اما بطور غير قابل كنترل همواره در حال انجام دادن كارهايشان به طور وسواس گونه هستند. بطور خاص و قطعي نمي توان گفت كه درمان وسواس روش مشخصي دارد ، نوع درماني كه انتخاب مي شود تنها بستگي به شخص و شيوه زندگي وي ، نوع وسواس وي و علت ابتلا به وسواس دارد. در مواردي ممكن است روانشناس ، شما را در موقعيت هايي كه دچار اين اختلال مي شويد قرار دهد و به صورت عملي به شما آموزش دهد كه در چنين موقعيت هايي چگونه بايد عمل كنيد.

معمولا افراد وسواسي ( بخصوص وسواس عملي ) از انجام يك عمل مكرر احساس آرامش مي كنند و ممانعت افراد ديگر (غير متخصص) از انجام اينكار موجب تشويش و اضطراب آنها مي شود. تمرينات نوروفيدبك ، تنها با تشخيص روانشناس با تجربه و كاردان بايد انجام شود و انجام اين تمرينات ، تحت نظر متخصص و يا اپراتور مربوطه بايد صورت بگيرد. در واقع شخص وسواسي با انجام اعمال يا افكار دامنه دار و بيمارگونه يك عكس العمل ارادي يا ناخودآگاه در جهت كاهش اضطراب دروني و ذهني نشان مي دهد. شخصي كه دچار اختلال وسواس شده است مي تواند با كمكِ روش درماني اي كه روانشناس متخصص تعيين مي كند ، علائم و نشانه هاي وسواس خود را كنترل كند.

 

وسواس چيست؟ انواع وسواس هاي فكري و عملي

وسواسها (يا افكار وسواسي)؛ افكار، تصاوير و يا اميال ناخواسته و مزاحمي هستند كه شديدا فرد را مضطرب مي كند و اعمال وسواسي (اجبارها)، رفتار هايي هستند كه فرد با قصد رهايي از افكار وسواسي و يا كاهش اضطرابش، انجام مي دهد. شما مي توانيد به شدت درگير موسيقي مورد علاقه خود باشيد اما باز هم به كارهاي روزمره ي خود برسيد و با دوستانتان شام بخوريد، سر ساعت مشخصي براي خواب آماده شويد و صبح ها به موقع سركار برويد. مثلا، داشتن ساعات خواب منظم، انجام منظم اعمال ديني و  يا داشتن زمان مشخص براي مطالعه نوعي رفتار هاي تكرار شونده هستند و معمولا كاركرد مثبتي دارند و به رشد فرد كمك مي كند.

در اين مقاله به طور خلاصه درباره اينكه وسواس چيست؟ و علايم وسواس فكري و عملي را مرور كرديم در مقالات بعدي درباره علل ابتلا به وسواس و روش هاي درمان آن صحبت خواهيم كرد. تفاوت ديگر وسواس عملي با ساير كارهاي تكراري اين است كه در OCD  فرد خود را مجبور به انجام اجبارها مي داند و در صورت انجام ندادن آنها شديدا  مضطرب مي شود. وسواس فكري افكار، تصاوير و تكانه هايي هستند كه مرتبا در ذهن فرد تكرار مي شوند و به نظر مي رسد خارج از كنترل فرد هستند و علي رغم ميل او به ذهنش مي آيند. بيشتر مردم در بخش هايي از زندگي خود برخي از افكار يا اعمال وسواسي را تجربه مي كنند اما به اين معني نيست كه همه ي ما تاحدي به اختلال OCD مبتلا هستيم.

كسي كه به اختلال وسواس مبتلاست چرخه وسواس و اجبارش آنقدر شديد است كه وقت زيادي از او مي گيرد و در انجام كارهاي روزمره زندگي او مشكل ايجاد كند. مثل اينكه فرد مدام فكر مي كند مبادا دستش آلوده باشد (فكر وسواسي) و براي كاهش نگراني از آلوده بودن دستش آن را مدام مي شويد (اجبار يا وسواس عملي). يا فردي كه ساعات زيادي از روز درگير افكار وسواسي اش است به طوري در كار و تحصيل او اختلال جدي ايجاد كرده است به وسواس فكري شديد مبتلاست. اگر فردي ساعات زيادي از وقت خود را درگير افكار يا اعمال وسواسي خود باشد دچار وسواس فكري شديد يا وسواس عملي شديد است. وسواس هاي عملي رفتارها يا افكاري هستند كه فرد براي خنثي كردن افكار وسواسي و كاهش اضطراب خود انجام مي دهد.

 

كلينيك تخصصي وسواس

شما مي توانيد به شدت درگير خواننده يا تيم فوتبال مورد علاقه خود باشيد اما باز هم به كارهاي روزمره ي خود برسيد و با دوستانتان شام بخوريد، سر ساعت مشخصي براي خواب آماده شويد و صبح ها به موقع سركار برويد. مثلا، داشتن ساعات خواب منظم، انجام منظم اعمال ديني و  يا داشتن زمان مشخص براي مطالعه نوعي رفتار هاي تكرار شونده هستند و معمولا كاركرد مثبتي دارند و به رشد فرد كمك مي كند. يشتر مردم در بخش هايي از زندگي خود برخي از افكار يا اعمال وسواسي را تجربه مي كنند اما به اين معني نيست كه همه ي ما به اختلال  وسواس يا همانOCD  مبتلا هستيم. تفاوت ديگر وسواس عملي با ساير كارهاي تكراري اين است كه در OCD  فرد خود را مجبور به انجام اجبارها مي داند و در صورت انجام ندادن آنها شديدا  مضطرب مي شود.

كسي كه به اختلال وسواس مبتلاست چرخه وسواس فكري و عملي اش آنقدر شديد است كه وقت زيادي از او مي گيرد و در انجام كارهاي روزمره و زندگي اش مشكل ايجاد كند. وسواس فكري افكار، تصاوير و تكانه هايي هستند كه مرتبا در ذهن فرد تكرار مي شوند و به نظر مي رسد خارج از كنترل فرد هستند و علي رغم ميل او به ذهنش مي آيند. مثل اينكه فرد مدام فكر مي كند مبادا دستش آلوده باشد (فكر وسواسي) و براي كاهش نگراني از آلوده بودن دستش آن را مدام مي شويد (وسواس عملي). مثلا فردي كه مي گويد من روي كارم وسواس دارم يعني كارم برايم اهميت دارد و به اين معني نيست كه به OCD  مبتلاست. وسواس هاي عملي رفتارها يا افكاري هستند كه فرد براي خنثي كردن افكار وسواسي و كاهش اضطراب خود انجام مي دهد.

مثلا هركسي ممكن است گاهي نگران بيمار شدن خودش يا عزيزانش باشد، اما اين نگراني لزوما نشانه هاي OCD نيستند. به طور خلاصه مي توانم بگويم براي آنكه فردي به وسواس فكري مبتلا باشد بايد علايم زير را داشته باشد:. چون شدت و مدت زمان درگيري با اين افكار زياد نيستند و زندگي عادي فرد را دچار اختلال نمي كند. انجام وسواس هاي عملي زمان بر هستند و مانع انجام فعاليت هاي مهم و عادي فرد مي شوند. 2- ناتواني در انجام ندادن اين كار (احساس اينكه مجبور به انجام اين كارها هستم). البته انجام هر رفتار تكراري به معني اين نيست كه فرد وسواس عملي دارد. پس به طور خلاصه مي توانم بگويم وسواس عملي نشانه هاي زير را دارد:.

 

وسواس فكري عملي چيست؟ + تشخيص، علائم و درمان اختلال شخصيت OCD

فرد داراي كمال طلبي بسيار زيادي است تا حدي كه در تمام امور دخالت مي‌كند و نمي‌تواند كاري را به ديگران بسپارد چون به درستي و دقيقي كار آنها اعتمادي ندارند چرا كه اين افراد در جزئيات، بسيار دقت مي‌كنند و آنقدر در چارچوب قوانين خود قرار مي‌گيرند كه نمي‌توانند انعطافي به خرج بدهند. اختلال وسواس فكري - عملي، يا اختلال وسواسي- جبري يك اختلال اضطرابي مزمن است كه با اشتغال ذهني مفرط در مورد نظم و ترتيب و امور جزئي و همچنين كمال‌طلبي همراه است، تا حدي كه به از دست دادن انعطاف‌پذيري، صراحت و كارايي مي‌انجامد. با مراجعه فرد مبتلا به مراكز درمان بيماري‌هاي رواني و تشخيص ميزان ابتلاء، مي‌توان گفت بسيار جاي اميدواري وجود خواهد داشت اما اگر ناديده گرفته شود ممكن است به صورت انواع اختلالات رواني و جسمي ديگري بروز يابد.

معمولاً افراد مبتلا به اين اختلال شخصيتي بسيار خرافه‌اي، چارچوب دار، كمال گرا، وقت شناس غير معقول، انجام دهنده كارهاي تكراري، عدم اعتماد به ديگران، اعتقاد شديد به مناسك، توجه زياد به جزئيات و پرخاشگر هستند. اگر علائم اختلال شخصيتي وسواسي – جبري در فرد خصوصاً فردي كه از سن بلوغ ابتلاء را تجربه مي‌كند، درمان نشود ممكن است در آينده خسارات جبران ناپذيري را براي فرد ايجاد كرده و به شكل افسردگي و اضطراب بروز كند. اتلاف وقت فرد، مشكل در ارتباط اجتماعي و روال زندگي، عدم تمركز فرد در روند زندگي و كار، خستگي ذهني و جسمي فرد و بازماندگي از كارهاي اصلي از ديگر خسارت‌هايي است كه اين اختلال مي‌تواند به فرد ضربه وارد كند.

بسياري از افراد ممكن هست در دوره‌هايي كمي وسواسي به نظر بيايند اما اختلال وسواسي جبري به صورت گروه مختلفي از علائم تظاهر مي‌كند كه شامل افكار مزاحم، آداب وسواسي اشتغالات ذهني و وسواس‌هاي عملي هستند. به گزارش ايمنا، امروزه با تغيير سبك زندگي‌ها و البته گستردگي علم، بسياري از بيماري‌ها شناسايي شده‌اند و اين يكي از عواملي است كه موجب شده تا آمار مبتلايان به انواع اختلالات رو به صعود باشد. علاوه بر آن اين افراد مشكلات فيزيولوژيكي مانند ضعف قواي جسمي، تحريك پذيري زياد، كابوس، سرگيجه، لرزش دست و پا، كلافگي، مشكلات روده‌اي و عدم تمركز را در اين اختلال تجربه مي‌كنند.

 

اختلال وسواس فكري يا OCD چيست؟

به عنوان مثال ، كارهاي روزمره قبل از خواب ، اعمال مذهبي و يادگيري يك مهارت جديد همه شامل برخي از تكرار فعاليت هايي است كه بارها و بارها انجام مي شود ، اما معمولاً بخشي مثبت و كاربردي از زندگي روزمره است. در حالي كه اين افكار مانند آنچه در OCD مي بينيد به نظر مي رسند ، ممكن است فردي بدون داشتن  اختلال وسواس فكري يا OCD اين افكار را داشته باشد ، لحظه اي نگران شود و سپس به زندگي خود ادامه دهد. اين قسمت آخر بسيار مهم است كه بايد بخاطر داشته باشيد زيرا تا حدي تعيين مي كند كسي مبتلا به اختلال وسواس فكري يا OCD باشد – يك اختلال روانشناختي – به جاي يك ويژگي شخصيتي وسواسي دارد.

به منظور تشخيص اختلال وسواس فكري عملي ، اين چرخه وسواس و اجبار چنان شديد مي شود كه زمان زيادي را به خود اختصاص مي دهد و مانع فعاليت هاي مهمي مي شود كه فرد براي آنها ارزش قائل است. بيشتر افراد در برهه اي از زندگي خود داراي افكار وسواسي و يا رفتارهاي اجباري هستند ، اما اين بدان معنا نيست كه همه ما ” اختلال وسواس فكري ياOCD ” داريم.  افراد مبتلا به OCD مي فهمند كه اين تنها يك راه حل موقتي است اما بدون داشتن روش بهتر براي مقابله ، آنها به اجبار به عنوان يك فرار موقت اعتماد مي كنند. اختلال وسواس فكري يا OCD (اختلال وسواس فكري عملي) نوعي اختلال بهداشت رواني است كه افراد را در هر سني و از جنبه هاي مختلف زندگي تحت تأثير قرار مي دهد.

محتواي “وسواس” ممكن است ، جدي تر باشد ، به عنوان مثال ، هر كس ممكن است گاهي اوقات در مورد بيمار شدن ، يا نگراني در مورد امنيت يك عزيز فكر كند.  يا اينكه آيا اشتباهي كه مرتكب شده است ممكن است براي برخي فاجعه بار باشد، اين موارد  به اين معني است كه اين وسواس لزوما علائم OCD نيستند. وسواس به طور معمول با احساسات شديد و ناراحت كننده اي مانند ترس ، انزجار ، شك يا احساس اينكه كارها بايد به روشي درست انجام شود ، همراه است.  در زمينه وسواس فكري عمومي ، اين افكار سرزده به طور مكرر بروز مي كنند و اضطراب شديدي ايجاد مي كنند كه مانع عملكرد روزمره مي شود. وسواس فكري ، توهمات ، تصورات يا اصرارهاي ناخواسته ، سرزده اي هستند كه احساسات آزار دهنده شديدي ايجاد مي كنند.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۷:۱۹ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

مرباي توت فرنگي

خانم الوندآموزش تهيه مربا توت فرنگي 99/3/24

براي تهيه مرباي توت فرنگي ابتدا توت فرنگيها را شسته اجازه ميدهيم تا خشك شودسپس انها را اسلايس (ورقه) ميكنيم ،وشكر را لابه لاي توت فرنگيها ميريزيم ودر يخچال حداقل ۸ساعت استراحت ميدهيم. بهتر است كه يك شب بماند سپس روي حرارت ملايم گذاشته اجازه ميدهيم تا به جوش بيايد، براي اينكه مرباي شفافي داشته باشيم كف مربا را ميگيريم واجازه ميدهيم شكر قوام بياييد. اگر ميخواهيد مدت بيشتري مربا را نگه داريد در ظرفهاي كوچك ودر فريزر بمدت ۶ ماه قابل نگه داري است. مرباي ما اماده است اجازه ميدهيم كاملا خنك شود و در شيشه دربسته در يخچال نگهداري ميكنيم.

مرباي توت فرنگي

سپس توت فرنگي ها را در قابلمه اي مي ريزيم به اين صورت كه يك لايه توت فرنگي مي ريزيم و يك لايه شكر روي آن ها مي ريزيم و در لايه آخر شكر مي ريزيم و قابلمه را به مدت ۱۲ ساعت در يخچال قرار مي دهيم تا توت فرنگي ها آب بيندازند. ۱۵ الي ۲۰ دقيقه بعد از به جوش آمدن توت فرنگي قوام مي گيرد و از روي حرارت قابلمه مربا را بر مي داريم سپس آبليمو را به آن اضافه مي كنيم و هم مي زنيم تا كاملا به خورد مربا برود و از شكرك زدن مربا جلوگيري كند. توجه داشته باشيد كه بايد همان لحظه توت فرنگي ها را با يك دستمال تميز خشك كنيم چون اگر بگذاريم خودشان خشك شوند آب در آن ها نفوذ مي كنيد و طعم اصلي خود را از دست مي دهند.

حتما كف هاي را كه روي مربا هنگام حرارت ايجاد ميشود را برداريد تا هم مربا شكرك نزند و هم خوش رنگ تر بماند. اجازه مي دهيم تا مربا كمي خنك شود و بعد در شيشه مورد نظر مي ريزيم و در يخچال نگهداري مي كنيم. مواد لازم مرباي توت فرنگي را ياد آور شديم كه ميتوانيد به ميزاني كه ميخواهيد مقياس بگيريد. سپس قابلمه را از يخچال بيرون مي آوريم و روي حرارت قرار مي دهيم و صبر مي كنيم تا بجوش بيايد. توت فرنگي يكي از ميوه هاي پر طرفدار خوشمزه است كه كمتر كسي از خوردن آن لذت نمي برد. اگر بگذاريم مربا زياد بجوشد و دير از روي حرارت بر داريم باعث شكرك زدن مربا مي شود. براي پختن مرباي توت فرنگي از قابلمه لعابي در ابعاد و اندازه مناسب استفاده كنيد.

حالا فكر كنيد مرباي توت فرنگي چقدر ميتواند خوشمزه تر و خوش عطر و بو تر باشد. به هيچ وجه قاشق خيس را داخل مرباي پخته شده نزنيد چون باعث كپك زدن آن ميشود. ابتدا برگ هاي توت فرنگي ها را جدا مي كنيم سپس آنها را شسته و آبكشي ميكنيم. براي اينكه مربا تيره رنگ نشود آبليمو را در آخر پخت مربا اضافه كنيد. (معمولا از اين كف ها ميشود به جاي عصاره شربت توت فرنگي استفاده كرد. مرباي توت فرنگي را مي توانيد در وعده صبحانه و ميان وعده سرو كنيد. روش خانگي و سريع پخت مرباي توت فرنگي را در ادامه خواهيد آموخت. روي مربا كف هايي ايجاد مي شود كه با كف گير آن ها را مي گيريم.

مرباي توت فرنگي – طرز تهيه با عسل و ساده (ارزش غذايي)

در اين مرحله به صورت لايه لايه در ظرفي لعابي توت فرنگي ها را به عسل آغشته مي كنيم و اجازه مي دهيم به مدت 8 تا 9 ساعت در يخچال باقي بماند تا به اصطلاح روي توت فرنگي ها آب بيندازد و از طرفي عسل ها كاملا به خورد توت فرنگي ها برود. براي به قوام آمدن مربا ممكن است آن را بيش از اندازه روي حرارت قرار دهيم تا مطمئن شويم آب اضافي آن كاملا گرفته شده است، اما همين عامل باعث خواهد شد مرباي توت فرنگي ما شفافيت خود را از دست بدهد و تيره رنگ شود. هنگامي كه با اين حرارت مربا در حال جوشيدن است امكان دارد از داخل ظرف سر ريز شود؛ براي جلوگيري از اين اتفاق كافي است هنگام جوشيدن با احتياط به گونه اي كه توت فرنگي ها له نشوند، مربا را مرتب هم زد.

بدون شك داشتن مربايي شفاف، از نظر بصري بسيار به زيبايي آن مي افزايد و براي سرو كردن آن بسيار لذيذ تر جلوه خواهد كرد؛ براي اين كار لازم است حتما در آخر يك قاشق غذاخوري آب ليمو به آن اضافه كنيم. آخرين باري كه توت فرنگي ها را داخل شكر مي گذاريم به آن نصف ليوان آب اضافه مي كنيم و آن را به مدت 12 ساعت در يخچال قرار مي دهيم تا به طور كامل شيريني شكر به خورد توت فرنگي ها برود. براي جلوگيري از اين اتفاق تنها كافي است مربا را در يك ظرف شيشه اي ريخته و آن را كاملا پر كنيد و درب آن را محكم ببنديد؛ سپس ظرف شيشه اي را به مدت 5 تا 10 دقيقه در آب جوش قرار دهيد. البته بايد در نظر داشت اين مربا و ميوه ي خوش رنگ و خوش طعم داري طبعي سرد و تر مي باشد و افرادي كه داراي مزاج سرد هستند بهتر است با خوراكي هاي گرم اين سردي را خنثي كنند.

اگر توت فرنگي ها طعمي ملس داشته باشند يا گلخانه اي باشند و شيريني مطلوبي نداشته باشند اگر بخواهيم شكر بيشتري به آن اضافه كنيم بدون شك مرباي توت فرنگي شكرك خواهد زد. ابتدا توت فرنگي هاي ريز و بوته اي تهيه مي كنيم و آن ها را به خوبي مي شوييم و اجازه مي دهيم داخل يك آبكش كاملا خشك شوند، سپس برگ هاي سبز را از آن توت فرنگي جدا مي كنيم. اگر شكر استفاده شده براي تهيه مرباي توت فرنگي كم باشد باعث خواهد شد هنگام پختن شيره ي داخل مربا كاملا قوام نيايد؛ در نتيجه همين عامل باعث كپك زدن مربا خواهد شد. بايد اجازه دهيم مرباي توت فرنگي داخل ظرف پخته شده در دماي آشپزخانه كاملا خنك شود و سپس آن را به ظرف هاي شيشه اي منتقل كنيم و در دماي خنك از آن ها نگهداري كنيم.

 

طرز تهيه مربا توت فرنگي

البته با توت فرنگي گل خانه اي هم مي شود اين مرباي خوشرنگ را درست كرد، ولي كيفيت مرباي توت فرنگي با توت فرنگي محلي بسيار بالاتر است و باعث مي شود مربا علاوه بر اينكه عطر و طعم بهتري داشته باشد، خوشرنگ تر نيز شود، براي مشاهده آموزش طرز تهيه مربا توت فرنگي در ادامه با سايت چي شي همراه باشيد. براي نگهداري كوتاه مدت و چند ماه مي توانيم مربا را در يخچال قرار مي دهيم، ولي اگر بخواهيم به مدت بيشتر از ۶ ماه يا حتي يك سال مرباي توت فرنگي را نگهداري كنيم، بهتر است انرا در ظرف هاي مناسب قرار داده و فريز كنيم. براي تهيه مرباي خوشمزه و خوشرنگ با توت فرنگي ابتدا گلبرگ هاي اصافي توت فرنگي ها را مي گيريم و آن ها را مي شوييم و داخل آبكش مي ريزيم و همان لحظه با دستمال حوله اي تميز توت فرنگي ها را خيلي فوري خشك مي كنيم.

نصف شكر را نيز روي توت فرنگي ها به صورت پخش مي ريزيم و لايه بعد باقي توت فرنگي ها را مي ريزيم و بعد نصف ديگر شكر را اضافه مي كنيم و قابلمه را داخل يخچال مي گذاريم تا به مدت ۱۲ ساعت توت فرنگي ها آب بيندازند. اگر كاملا ته نشين شد يعني مربا به قوام مطلوب رسيده است و از روي حرارت قابلمه را بر مي داريم و سريع آبليمو را اضافه مي كنيم و آرام با قاشق مربا را هم مي زنيم و كنار مي گذاريم تا خنك شود. البته به اين نكته نيز بايد توجه كنيم كه زياد جوشيدن مربا و يا حتي زود برداشتن مربا (در حالي كه توت فرنگي ها نرم نشدند و نپخته اند) نيز مي تواند باعث شكرك شود. زماني كه توت فرنگي را به شهد اضافه مي كنيد مدام روي مربا كف جمع مي شود و بايد اين كف ها را جمع كنيد و دور بريزيد تا در پايان پخت رنگ مرباي شما كدر نشود.

براي اطمينان از قوام مطلوب مربا نصف قاشق مربا خوري از شهد مربا داخل يك ليوان آب سرد مي ريزيم اگر شهد داخل آب در حين ته نشين شده متلاشي نشد. مرباي توت فرنگي يكي از انواع مرباهاي بسيار خوشمزه و محبوب در سراسر جهان است كه مانند ديگر مرباها معمولا به عنوان صبحانه سرو مي شود. توجه داشته باشيد كه اگر توت فرنگي ها به صورت خيس داخل آبكش بمانند آب داخل توت فرنگي ها نفوذ مي كند و مزه توت ها را تغيير مي دهد. اين مرباي خوشمزه يك مرباي فصلي است و بهتر است در فصل بهار و تابستان كه توت فرنگي محلي در بازار موجود است، آنرا درست كنيد. اگر مقدار زيادي مربا درست كرده ايد حتما مقداري كه نمي خواهيد فعلا استفاده كنيد را فريز كنيد تا سالم و تازه بماند.

 

طرز تهيه مرباي توت فرنگي خوش رنگ و شربت توت فرنگي خوشمزه ...

طرز تهيه شربت توت فرنگي,مرباي توت فرنگي مطبخ خاله خانم,مربا توت فرنگي رزا منتظمي,مرباي توت فرنگي خانم گلاور,مرباي توت فرنگي با عسل,مرباي توت فرنگي هاني شف,عكس مرباي توت فرنگي,مارمالاد توت فرنگي,طرز تهيه مرباي توت فرنگي,طرز تهيه مرباي توت فرنگي خوش رنگ,مرباي توت فرنگي,طرز تهيه مارمالاد توت فرنگي,مارمالاد توت فرنگي,شربت توت,مرباي توت فرنگي طرز تهيه,طرز تهيه ي مرباي توت فرنگي,طرز تهيه مرباي توت,روش تهيه مرباي توت فرنگي,مرباي توت,طرز تهيه ي شربت توت فرنگي,عكسهاي مرباي توت فرنگي,عكس شربت توت فرنگي,شيره توت فرنگي,طرز تهيە شربت توت فرنگي,مرباي توت فرنگي با عسل,طرز پختن مرباي توت فرنگي,طرز پخت مرباي توت فرنگي,طرز تهيه شربت توت فرنگي خانگي,طرز تهيه شربت توت فرنگي در منزل,طرز تهيه شربت توت فرنگي رزا منتظمي,طرز تهيه مربا توت فرنگي درسته,مرباي توت فرنگي خانم گل اور,مرباي توت فرنگي خانم اردستاني,فيلم اموزش مرباي توت فرنگي,عكس مربا توت فرنگي,طرز تهيه مرباي توت فرنگي با عسل,طرزتهيه مرباي توت فرنگي رزا منتظمي,طرز تهيه مرباي توت فرنگي هاني شف,طرز تهيه مرباي توت فرنگي با عسل,مرباي توت فرنگي با عكس,مرباي توت فرنگي با عسل,چگونه مرباي توت فرنگي درست كنيم,طرز تهيه مرباي توت فرنگي درسته,كمپوت توت فرنگي,مرباي توت فرنگي شف طيبه,مرباي توت فرنگي مامي سايت,مرباي توت فرنگي رزا منتظمي,مرباي توت فرنگي ليدي الهام,طرزنگهداري مرباي توت فرنگي,تهيه مرباي توت فرنگي با عسل,مرباي توت فرنگي ساناز سانيا.

برخي ها مرباي توت فرنگي را به روش ديگري آماده مي كنند، در اين روش پس از شستشوي توت فرنگي‌ ها مقداري شكر را در يك ليوان آب بريزيد و روي شعله اجاق بگذاريد تا بجوشد، در مدت زمان جوشيدن آب و شكر، كف روي آب را بگيريد و پس از آن كه شربت كمي غليظ شد توت فرنگي‌ها را به آرامي داخل شربت بريزيد و بگذاريد روي شعله اجاق گاز چند دقيقه بجوشند تا مرباي توت فرنگي پخته شوند. براي آماده شدن مرباي توت‌فرنگي به حدود نيم‌ساعت زمان نياز است و هر چه اين مدت طولاني‌تر باشد مربا تيره تر مي شود؛ در پايان كار آبليمو را براي جلوگيري از شكرك زدن اضافه كنيد و اين كار را حتما در انتهاي پخت مرباي توت فرنگي انجام دهيد تا مربا تيره نشود ، در قابلمه را در زمان پخت باز بگذاريد تا مرباي توت فرنگي تيره نشود.

 

طرز تهيه مرباي توت فرنگي

وقتي مربا يا شيره بيش از حد بجوشد يا آنكه شيريني آن زياد باشد شكرك مي‌زند و براي رفع آن بايد در شربت يا مربا كمي آب جوش و مقداري آبليمو اضافه كنيد و بگذاريد چند جوش بزند تا شكرك آن از بين برود. در مدت زمان جوشيدن آب و شكر، كف روي آب را بگيريد و پس از آنكه شربت كمي غليظ شد توت فرنگي‌ها را به آرامي داخل شربت بريزيد و بگذاريد روي شعله اجاق گاز چند دقيقه بجوشند تا پخته شوند. خوب اگه توي خونه من باشه كه دو دقيقه اي همه مرباي توت فرنگي تموم مي شه اما شما مي توانيد تا 2 هفته مرباي توت فرنگي را در يخچال نگهداري كنيد. در پايان كار آبليمو را براي جلوگيري از شكرك زدن اضافه كنيد و اين كار را حتما در اواخر زمان پخت انجام دهيد تا مربا تيره نشود.

البته در آخر روش دومي هم براي تهيه اين مربا گفته ميشه كه اگه قصد داريد شربت بيشتري داشته باشيد ميتونيد ازش استفاده كنيد. براي آماده شدن مرباي توت‌فرنگي به حدود نيم‌ ساعت زمان نياز است و هر چه اين مدت طولاني‌تر باشد مربا تيره تر ميشود. با رعايت همه نكات گفته شده ميتوانيد مرباي توت فرنگي را تا مدتها در يخچال نگهداري كنيد و از سلامت آن مطمئن باشيد. نكته مثبت اينجاست كه تهيه مرباي توت فرنگي تو خونه خيلي خيلي راحته و فقط به توت فرنگي تازه و آبليمو نياز داره. اما فصل توت فرنگي كه ميشه با ديدن توت فرنگي هاي خوش رنگ و خوشمزه  توي مغازه ها نميشه هوس مربا توت فرنگي نكرد.

در اين روش پس از شستشوي توت فرنگي‌ها مقداري شكر را در يك ليوان آب بريزيد و روي شعله اجاق بگذاريد تا بجوشد. براي تست قوام آمدن مربا چند قطره از شهد آن را روي نعلبكي سرد بريزيد و 30 ثانيه در فريزر بگذاريد تا خنك شود. – هيچگاه از قاشقي كه خوب تميز نشده براي هم زدن مربا استفاده نكنيد چون موجب ميشود مربا زود كپك بزند. حالا چه مربا آلبالو باشه، چه مرباي پوست پرتقال يا حتي مربا هويج خوش رنگ كه در هر فصلي ميشه درستش كرد. خريد آنلاين لوازم قنادي + ارسال رايگان +5 درصد تخفيف، آخرين فرصت خريد در جشواره پاييز ايران كوك شاپ. در صورتي كه توت فرنگي ها شيرين هستند ميتوانيد به ازاي يك كيلو توت فرنگي از 700 گرم شكر استفاده كنيد.

 

ارزش غذايي و خواص مربا توت فرنگي + طرز تهيه مربا توت فرنگي

مرباهاي خانگي كه با استفاده از ميوه هاي تازه و مناسب فصل تهيه ميشوند جز سالم ترين مرباها هستند و نسبت به مرباهاي آماده و بازاري طعم، مزه و رنگ و بوي بهتر و عالي تري خواهند داشته و هم اينكه از سلامت آن مطمئن خواهيد بود. در اين روش طرز تهيه مربا توت فرنگي مقدار توت فرنگي و شكر تقريبا بايد برابر باشه اما اگه مرباي خيلي شيرين و يا كم شيرين دوست داريد ميتونيد متناسب با ذائقه خودتون و خانواده مقدار شكر رو كم يا زياد كنيد. قسمت سبز رنگ توت فرنگي رو جدا كنيد و اگر اندازه توت فرنگي ها درشت بود، به دو قسمت تقسيم كنيد و يا اگر دوست داريد شكل توت فرنگي حفظ بشه، توت فرنگي ها رو برش نديد.

درست كردن مربا در خانه يكي از هنرهايي هست كه تقريبا تمام خانم هاي ايراني به آن علاقه مند هستند و براي يك بار هم كه شده درست كردن مربا را تجربه كرده اند. نصف توت فرنگي رو در يك ظرف بزرگ بريزيد و نيمي از شكر رو بر روي توت فرنگي ها بپاشيد و بقيه توت فرنگي رو به ظرف اضافه كنيد و دوباره روي ان شكر بپاشيد. براي درست كردن مرباي توت فرنگي نيازي به اضافه كردن آب نداريد زيرا توت فرنگي به اندازه كافي آب پس داده اند. در انتهاي پخت مرباي توت فرنگي بايد ۱ تا ۲ قاشق آب ليمو به مربا اضافه كنيد تا مرباي توت فرنگي شكرك نزند. تقريبا ۲۰ تا ۳۰ دقيقه زمان نياز هست تا توت فرنگي ها پخته و نرم شوند و شربت مربا نيز قوام پيدا كند.

اجازه بديد مربا خنك بشه و بعد اون رو درون ظرف هاي شيشه اي بريزيد و در يخچال نگه داري كنيد. ظرف حاوي توت فرنگي رو بر روي شعله ملايم اجاق گاز قرار بديد و اجازه بديد تا به جوش بيايد. بهتره اين كف ها رو از روي ظرف برداريد تا در انتها مرباي خوش رنگي داشته باشيد. در اين مدت زمان، توت فرنگي ها آب مي اندازند و براي تهيه مربا آماده مي شوند. ظرف حاوي توت فرنگي و شكر رو به مدت ۱ روز يا ۲۴ ساعت در يخچال قرار بديد. بعد از جوش آمدن، مرباي توت فرنگي شروع به كف كردن خواهد كرد. اين ميوه با اثرات ليپوپروتئين كم چگالي يا LDL (كلسترول بد خون كه سبب ايجاد پلاك در شريان‌ها مي‌شود) مقابله مي‌كنند، و در نتيجه خطر ابتلا به بيماري‌ هاي قلبي را كاهش مي‌دهند.

محققان در سال ۲۰۱۱ كشف كردند كه خوردن حدود ۳۷ توت‌ فرنگي در روز با تامين فيزيتين، فلاونوئيد مي تواند به طور قابل توجهي عوارض ديابت مانند بيماري كليوي و نوروپاتي را كاهش دهد.

آموزش طرز تهيه شربت و مرباي توت فرنگي خوش رنگ با عسل و شكر

و سپس با اضافه كردن مقدار نيم كيلوگرم شكر يا عسل به توت فرنگي هاي داخل قابلمه، حرارت دادن را براي چند دقيقه ديگر ادامه دهيد تا شربتي كه بعد از اضافه كردن شكر حاصل شده نيز قوام بيايد. در چنين شرايطي مدت زمان نيم‌ساعته براي پخت كامل توت فرنگي بايد كم شود زيرا در غير اين صورت توت فرنگي‌ها در مرحله دوم حرارت ديدن، له مي‌شوند يا تغيير رنگ مي‌دهند. در صورتي كه مي‌خواهيد از شربت مربا نيز به صورت جداگانه استفاده كنيد، پيش از پخت كامل توت فرنگي‌ها، مقدار زيادي از آب آن را به داخل ظرف ديگري منتقل كنيد. توت فرنگي ها را داخل يك قابلمه لعابي بريزيد و لابه لاي آنها را عسل يا شكر بپاشيد  و حدود ۸ الي ۹ ساعت بگذاريد تا توت فرنگي‌ها به اصطلاح آب بيندازند.

براي آماده شدن مرباي توت‌فرنگي، به حدود نيم‌ساعت زمان نياز است؛ هر چه اين مدت طولاني‌تر شود، مربا تيره‌رنگ‌تر مي‌شود. مربا را بعد از اينكه سرد شد داخل شيشه بريزيد و آبش را هم مي توانيد براي شربت توت فرنگي استفاده كنيد. در صورتي كه مايل هستيد طعم وانيل نيز در مرباي شما باشد حالا هنگام اضافه كردن وانيل است. هنگام جوشيدن، كفي روي سطح مربا ايجاد مي‌شود كه بهتر است آن را يكي دوبار بگيريد. وقتي كه شربت مرباي توت فرنگي قوام آمد، قابلمه را از روي اجاق گاز برداريد. ابتدا توت فرنگي ها را تميز كنيد و دم آنها را جدا سازيد سپس خوب بشوييد. براي تهيه شربت كمي از شريت را با مقداري آب مخلوط كنيد و نوش جان كنيد.

آموزش دستور تهيه و طرز درست كردن مرباي توت فرنگي خوشمزه در منزل. آموزش دستور تهيه و طرز درست كردن مرباي توت فرنگي خوشمزه در منزل.

مارمالاد توت فرنگي

پس از مدت زمان لازم مخلوط توت فرنگي و شكر را همراه با چند ليوان آب داخل قابلمه‌ بريزيد و روي حرارت زياد قرار دهيد تا آب به جوش آيد ، سپس حرارت را كم كنيد و بگذاريد تا قوام بيايد ، در اين مدت چند بار كف روي مربا را بگيريد. در ضمن اگه بخواين مربا رو با كره بادوم زميني كرانچي سرو كنيد و به قول آمريكايي ها ساندويچ PB&J درست كنيد، مارمالاد گزينه بهتريه. من براي تهيه مارمالاد معمولا از روش اول استفاده ميكنم كه خيلي ساده است و احتياج به هيچ چيزي جز توت فرنگي و شكر نداره. ابتدا توت فرنگي‌ها را بشوئيد سپس ريز خرد كنيد ؛ شكر را روي توت فرنگي هاي خرد شده بريزيد و به مدت 3 ساعت استراحت دهيد.

البته اصولا آدم ها دو دسته هستن! بعضي ها دوست دارن موقع خوردن مربا تكه هاي ميوه رو زير دندونشون حس كنن. مارمالاد توت فرنگي را بعد از ده پانزده دقيقه خنك شدن در شيشه هاي تميز بريزيد و در يخچال نگهداري كنيد. خريد آنلاين لوازم قنادي + ارسال رايگان +5 درصد تخفيف، آخرين فرصت خريد در جشواره پاييز ايران كوك شاپ. پس از قوام آمدن مربا بايد ورقه هاي ژلاتين را در كمي آب جوش حل كرده و به مايه اضافه كرده و مخلوط كنيد. – براي طعم دادن به بستني وانيلي هم ميتوانيد از اين مارمالاد به عنوان سس توت فرنگي استفاده كنيد. فقط لازمه دو ساعتي مارمالاد توت فرنگي رو روي شعله خيلي ملايم بذاريد تا حسابي غليظ بشه.

اما بعضي ها هستند كه ترجيح ميدن مربا صاف و يكدست باشه و ميوه هاش زير دندون نياد. براي همين هم اين جور افراد مارمالاد توت فرنگي رو به مرباي توت فرنگي ترجيح ميدن. در آخر ميتوانيد پوره توت فرنگي را از يك صافي رد كنيد تا كاملا صاف و يكدست شود. ولي اگر هيچ كدام در دسترستان نبود از گوشتكوب دستي هم ميتوانيد استفاده كنيد. اگه توت فرنگي هاي شما شيرين نيست ميتونيد مقدار بيشتري شكر استفاده كنيد. براي اين كار بهتر است از گوشتكوب برقي، غذاساز يا مخلوط كن استفاده كنيد. از بين انواع مربا و مارمالاد، مارلاد توت فرنگي يكي از جذابترين هاست. در اواخر پخت ميتوانيد كمي آبليمو هم اضافه كنيد كه البته اختياري هست.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۰:۰۷ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

خوراك باميه و گوجه فرنگي كبابي

طرز تهيه خوراك باميه

در ادامه رب گوجه فرنگي را هم اضافه كرده و با نمك و فلفل سياه تفت مي دهيم و مي گذاريم تا روي حرارت بپزد. در اين غذا گوشت يا مرغ استفاده نشده است كه مي توان براي كساني كه رژيم گياه خواري دارند توصيه كرد. براي مشاهده آموزش كامل و مرحله به مرحله طرز تهيه خوراك باميه در ادامه با سايت چي شي همراه باشيد. اين خوراك سبزيجات بسيار خوشمزه و لذيذ است و مي توان در كنار نان و سبزي و مخلفات ديگر سرو نمود. سپس خوراك را از روي حرارت برداشته و با نان و سبزي و پياز و مخلفات ديگر سرو مي كنيم. آب جوش را درون آن مي ريزيم و مي گذاريم با حرارت ملايم حدود ۲ ساعت بپزد و جا بيفتد. سيب زميني ها را هم شسته و پوست مي كنيم و خرد مي كنيم و به مواد اضافه مي كنيم.

در اين خوراك، باميه در كنار سيب زميني و سس گوجه فرنگي تهيه و طبخ مي گردد. براي تهيه خوراك خوشمزه باميه در ابتداي كار، پياز را شسته و پوست مي كنيم. در اواخر پخت به آن آب ليمو ترش يا آبغوره مي زنيم و مي گذاريم چند قل بزند. باميه يكي از سبزيجات خوشمزه و پر خاصيتي است كه در ايران كشت مي شود. در اين مرحله گوجه فرنگي ها را شسته و درون غذا ساز پوره مي كنيم. پياز ها را به تابه اضافه كرده و تفت مي دهيم تا سبك و طلايي شود. از باميه در خورش هاي مختلف در كنار مرغ و گوشت استفاده مي شود. يك قابلمه را با كمي روغن روي حرارت قرار مي دهيم تا داغ شود.

پايگاه خبري تحليلي ربيع

باميه تازه / نيم كيلو گوجه‌ فرنگي گيلاسي يا مينياتوري / نيم كيلو روغن زيتون / دو قاشق غذاخوري نمك / نصف قاشق چايخوري فلفل / ‌نصف قاشق چايخوري ريحان تازه خرد شده / دو قاشق غذاخوري. مي توانيد باميه ها و گوجه هاي مينياتوري را به سيخ بزنيد و كباب كنيد يا آنها را روي ميله هاي آهني كباب پز قرار بدهيد. باميه ها و گوجه فرنگي ها را در ظرف دلخواه خود ريخته و روي آنها ريحان هاي خرد شده را بريزيد. سپس در يك ظرف بزرگ باميه ها، گوجه هاي گيلاسي، روغن زيتون، نمك و فلفل را با هم مخلوط كنيد. گوجه ها را به مدت ۳ دقيقه و يا تا وقتي كه شروع به پريدن مي كنند، حرارت دهيد. در كباب پز را گذاشته و آنها را روي حرارت ۳۵۰-۴۰۰ درجه فارنهايت كباب كنيد.

آنها را به مدت ۲-۳ دقيقه بيشتر و يا تا وقتي كه نرم و ترد شوند، حرارت دهيد.

خوراك باميه

از اون جا كه طرز تهيه خوراك باميه تا حدودي سليقه ايه و ميشه مواد اوليه ي اون رو به دلخواه كم و زياد كرد، ما ۳ روش از رايج ترين دستورهاي پخت خوراك باميه رو بهتون معرفي مي كنيم: در روش اول خوراك باميه مخصوص گياه خواران تهيه ميشه و در اون هيچ گوشت و مرغي وجود نداره. – شما مي توانيد خوراك باميه با گوشت قلقلي را هم امتحان كنيد: يك عدد پياز را در ۲۵۰ گرم گوشت چرخكرده رنده كرده، به آن زردچوبه، نمك، فلفل و ادويه ي دلخواه اضافه كرده و ورز دهيد. در روش دوم و سوم به ترتيب طرز تهيه خوراك باميه با گوشت و مرغ رو بهتون آموزش مي ديم كه بسته به ذائقه تون يكي از اون ها را انتخاب كرده و درست كنيد.

نكات كليدي انتهاي مطلب رو از دست نديد! در اين قسمت مهمترين عواملي رو كه براي پخت خوراك باميه به بهترين شكل بهتون كمك مي كنه، بهتون مي گيم. ۲- باميه ها را (به شكل درسته با خرد شده) داخل كمي روغن تفت دهيد و بعد از اين كه رنگ باميه هاي تغيير كرد آن را كنار بگذاريد. – اضافه كردن مواد خوراك باميه سليقه اي است و شما مي توانيد برخي از اين مواد را حذف كرده و مواد جديدي به آن اضافه كنيد. گل كلم تكه تكه شده را در ۱۰ الي ۱۲ دقيقه ي پاياني اضافه كرده و پس از طي اين مدت خوراك را با نان يا برنج سرو كنيد. باميه يكي از پر خاصيت ترين گياه هاست كه به دليل طعم بي نظيري كه داره در بسياري از غذاها از اون استفاده ميشه.

خريد آنلاين لوازم قنادي + ارسال رايگان +5 درصد تخفيف، آخرين فرصت خريد در جشواره پاييز ايران كوك شاپ. ۳- بعد از آن كه رب گوجه فرنگي كمي در روغن سرخ شد، قارچ و گوجه فرنگي خرد شده را به آن اضافه كنيد. خورش باميه بادمجان هم يكي ديگه از غذاهاي فوق العاده لذيذه كه يكي از مواد اصلي اون، باميه اس. – اگر از باميه هاي ريز استفاده مي كنيد مي توانيد آن ها را خرد نكرده و درسته استفاده كنيد. نمك، زردچوبه، فلفل قرمز و سفيد، آويشن، دارچين، پودر سير، زنجبيل و يا هر ادويه به دلخواه. ۶-باميه هاي شسته و تميز شده را جداگانه تفت دهيد و در نيم ساعت آخر طبخ به خوراك اضافه كنيد. رب گوجه فرنگي و سس انار را به همراه دارچين به آن افزوده و همه ي مواد را با هم مخلوط كنيد.

 

طرز تهيه خوراك دل مرغ ساده

در اين مرحله يك قابلمه مناسب را تا نيمه آب پر مي كنيم و روي حرارت زياد قرار مي دهيم تا آب شروع به جوشيدن كند، سپس دل هاي مرغ را به قابلمه اضافه كرده و اجازه مي دهيم كف آنها خارج شده و روي سطح آب جمع شود. خوراك دل مرغ از غذاهاي خوشمزه و پرطرفدار ايراني است كه با مواد بسيار متنوعي درست مي شود، براي مشاهده آموزش كامل و مرحله به مرحله طرز تهيه خوراك دل مرغ ساده در ادامه با سايت پانا مگ همراه باشيد. براي تهيه خوراك دل مرغ ساده ابتدا دل هاي مرغ را از وسط نصف كرده و لخته هاي خون درون آنها را خارج مي كنيم، سپس دل هاي مرغ را درون آبكش مي ريزيم و به خوبي مي شوييم تا كاملا تميز شوند.

در ادامه پياز را به صورت نگيني ريز خرد مي كنيم، سپس يك تابه مناسب روي حرارت قرار داده و پياز خرد شده را به همراه مقداري روغن اضافه مي كنيم و به خوبي تفت مي دهيم. در نهايت پس از اينكه دل مرغ به طور كامل پخت، آنرا درون ظرف مورد نظرمان مي كشيم، سپس به همراه سيب زميني سرخ كرده و نان سرو مي كنيم. در اين مرحله دل هاي مرغ را به تابه اضافه كرده و كمي تفت مي دهيم تا تغيير رنگ دهند، سپس ۱ فنجان آب به تابه اضافه مي كنيم. حالا درب تابه را مي گذاريم و اجازه مي دهيم دل هاي مرغ به طور كامل بپزند و آب درون تابه به طور كامل كشيده شود. در ادامه مقداري نمك، فلفل سياه و زردچوبه اضافه كرده و مواد را به خوبي تفت مي دهيم تا با هم يكدست شوند.

پس از اينكه پياز سبك شد، فلفل دلمه اي را به صورت نگيني يا خلالي خرد مي كنيم و به قابلمه مي افزاييم. در همين حين سيب زميني ها را پوست گرفته و به صورت خلالي يا نگيني يكدست خرد مي كنيم. در ادامه پوست گوجه ها را مي گيريم و آنها را با رنده ريز درون تابه رنده مي كنيم. در اين مرحله سيب زميني ها را به خوبي مي شوييم، سپس با دستمال خشك مي كنيم. در ادامه يك تابه مناسب روي حرارت قرار داده و مقداري روغن اضافه مي كنيم.

 طرز تهيه خورش باميه عربي

خورش باميه يك دستور پخت عربي هم دارد كه در آن حاوي ادويه ‌هاي تند مانند انواع فلفل هاست، ولي دستور خورش باميه سنتي ايران به صورتي است كه تقريبا براي تمام ذائقه ‌ها مناسب است. براي تهيه خورشت باميه مجلسي در ابتدا، پياز را به صورت نگيني خرد كرده، سپس يك تابه مناسب روي حرارت قرار مي دهيم و مقداري روغن اضافه مي كنيم. بعد از اين كه گوشت را تفت داديم، سير خرد شده همراه با نمك و زردچوبه و گوجه‌ هايي كه بدون پوست رنده شده را به مواد اضافه كرده و تفت مي ‌دهيم. يك چهارم بسته تمبر هندي را به آب جوش اضافه كرده و از صافي رد كرده و بعد به خورش اضافه مي ‌كنند ولي در اين دستور نيازي نيست.

وقتي پياز كمي طلايي شد، گوشت مرغ را به صورت تكه اي كمتر بزرگتر از گوشت خورشتي خرد مي كنيم و به تابه اضافه مي ‌كنيم. باميه خواص بسيار زيادي براي بدن دارد كه با تهيه غذا‌ هايي كه با باميه طبخ مي ‌شوند مي‌ توان از اين خواص بهره برد. براي مشاهده آموزش كامل و مرحله به مرحله طرز تهيه خورش باميه عربي در ادامه با سايت آموزشي پانا مگ همراه باشيد. وقتي كه خورش جا افتاد، ده دقيقه قبل از پايين آوردن قابلمه از روي گاز، آبغوره و فلفل را اضافه مي ‌كنيم. گوشت يا مرغ كه پخت، باميه ها را درون يك تابه روغن داغ تفت مي دهيم تا كمي آب آن كشيده شود. سپس باميه هاي تفت داده شده را داخل گوشت ريخته و اجازه مي دهيم خورش به خوبي جا بيفتد.

بعد آب به مقدار كافي براي پخت گوشت مي ‌ريزيم و مي ‌گذاريم حدود دو تا سه ساعت بپزد. جالب است بدانيد معروف ‌ترين غذايي كه با باميه تهيه مي ‌شود همين خورشت باميه است. در ادامه گوشت مرغ را به خوبي تفت مي دهيم تا رنگ آن تغيير كند و كمي سرخ شود. در خورش باميه عربي در اصل، در اين مرحله به آن تمبر هندي اضافه مي ‌كنند. در ادامه پياز را به تابه اضافه كرده و به خوبي تفت مي دهيم تا طلايي شود. و اگر گوجه ها رنگ نداشت يك قاشق رب گوجه فرنگي هم اضافه مي‌ كنيم. خورش باميه يكي از انواع خورش ‌هاي خوشمزه و معروف ايراني است. يكي از دلايل فراگير شدن خورش باميه خواص بي‌نظير باميه است.

طرز تهيه ي باميه با گوجه فرنگي

مواد لازم اندازه مقدار / كالري روغن گياهي 2 پيمانه 100 گرم / 739 كالري باميه 600 گرم 100 گرم / 40 كالري روغن زيتون دو قاشق غذاخوري 100 گرم / 900 كالري پياز متوسط خرد شده يك عدد 100 گرم / 36 كالري سير رنده شده 5 حبه 100 گرم / 120 كالري برگ هاي گشنيز خرد شده 4 قاشق غذاخوري 100 گرم / 20 كالري گوجه فرنگي متوسط خرد شده دو عدد 100 گرم / 15 كالري آب 2.

5 پيمانه 100 گرم / 0 كالري عصاره سبزيجات دو عدد نامشخص رب گوجه فرنگي دو قاشق غذاخوري 100 گرم / 76 كالري پودر گشنيز نصف قاشق چايخوري 100 گرم / 279 كالري پودر دارچين ¼ قاشق چايخوري 100 گرم / 0 كالري پودر فلفل سفيد ¼ قاشق چايخوري 100 گرم / 0 كالري.

باميه آماده شده، گوجه فرنگي، آب، عصاره مرغ، رب گوجه فرنگي و ادويه را اضافه كنيد و هم بزنيد. باميه ها را از تابه درآوريد و آنها را درون آبكش قرار دهيد تا روغن اضافه شان گرفته شود.

 

طرز تهيه خوراك باميه به 3 روش پرطرفدار - مجله كامپيوتر

هرچند بسياري از افراد به دليل لزج بودن باميه از خوردن آن امتناع مي ورزند، ولي طبخ صحيح اين سبزي، آن را به يكي از محبوب ترين غذا هاي شناخته شده براي شما تبديل مي نمايد. شما باميه را چگونه طبخ مي كنيد؟ روش هاي پخت خود را در پاياني اين صفحه در قسمت ارسال نظر با ما و ساير مخاطبان خبرنگاران به اشتراك بگذاريد. همچنين مي توانيد از تركيب باميه با قارچ، بادمجان و گوجه فرنگي يك خوراك خوشمزه تهيه كنيد كه به عنوان شامي سبك مورد استفاده قرار گيرد. در صورتي كه مطالعه قسمت خاصي از اين مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوين ارائه شده در فهرست موضوعي زير، به موضوع دلخواه خود برسيد.

به علاوه اين گياه پرخاصيت سرشار از فيبر است و از بروز يبوست جلوگيري مي نمايد، بنابراين بهتر است در برنامه غذايي قرار گيرد. گياه باميه حاصل مناطق گرمسير است و ساكنان اطراف درياي مديترانه بيش از ساير نقاط از آن استفاده مي نمايند. خبرنگاران | سرويس آشپزي - باميه را مي توانيد با انواع گوشت چرخ نموده و تكه اي يا بدون گوشت درست كنيد. در ادامه با سه روش پرطرفدار تهيه خوراك باميه آشنا مي شويد.

راه اندازي صنايع غذايي,فست فود,رستوران,فروشگاه زنجيره اي,پروتئيني,هايپرماركت,جگركي,فودكورت,بستني فروشي,تهيه غذا,كترينگ,ساندويچي,لبنياتي,قصابي,سوپرماركت

كناره‌ بادمجان هاي پوست كنده را چاك مي دهيم و با نمك در روغن با حرارت ملايم سرخ مي كنيم، سپس مرغ را خرد مي كنيم، استخوان هاي درشت آن را مي گيريم و كنار مي گذاريم. باميه ها را در ظرف مرغ مي ريزيم و مي گذاريم در حرارت ملايم كمي بپزد، سپس بادمجان ها را روي آن مي چينيم و اجازه مي دهيم خورش با حرارت ملايم چند جوش بزند و جا بيفتد. جهت سفارش اينترنتي و دريافت مشاوره براي خريد هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ يا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ كارشناسان فروش تماس حاصل فرماييد. دستور تهيه خورش باميه و بادمجان باميه براي كاهش قند خون و افراد مبتلا به ديابت ميتواند بسيار مفيد باشد. همكاران و مصرف كنندگان گرامي جهت هر گونه انتقاد و پيشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مديريت در تماس باشيد.

مرغ را با يك ليوان آب، پياز، رب گوجه فرنگي و كمي نمك و فلفل مي گذاريم بپزد تا آب آن حدود نصف ليوان شود. براي گرفتن روغن اضافي بادمجان‌ها را در آبكش فلزي مي چينيم و آبكش را در ظرفي قرار مي دهيم. غوره را مي شوييم و كمي نمك به آن مي زنيم و در هر چاك بادمجان كمي غوره مي ريزيم. بيش از ۳۵ سال سابقه و با استفاده از كادري مجرب و متخصص در زمينه توليد اين تجهيزات صنايع غذايي. فروش انواع فريزر و يخچال هاي صنعتي و ارسال به سراسر ايران و صادرات به تمامي نقاط دنيا. نصب و راه اندازي رستوران ، كترينگ ، بستني فروشي ، قنادي ، فست فود و هايپرماركت. ساخت سفارشي انواع تجهيزات آشپزخانه صنعتي و تجهيزات فست فود و سرو غذا.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۱:۳۱ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

راهنماي خريد نان هاي رژيمي و غير رژيمي

خاصيت نان، انواع و اقسام مدل هاي نان هاي رژيمي و راهنماي خريد نان هاي رژيمي و غير رژيمي

يك جور نان كه اصليتش به كشور تركيه برمي گردد، اما از آن جهت در دسته نان هاي رژيمي قرار مي گيرد كه با حداقل روغن و نمك ممكن طبخ مي شود و براي افراد مبتلا به بيماري هاي قلبي و فشار خون كاملا مناسب است. در تركيبات اين نان آرد گندم، پودر نيمه آماده امگا ۳، خمير ترش، بهبود دهنده، نمك و آب وجود دارد و به دليل داشتن نمك، ناني كاملا رژيمي نيست اما وجود امگا ۳ به سلامت قلب و عروق كمك مي كند. به همين دليل براي تنوع هم كه شده به سراغ مصرف نان جوهاي خشك شويددار برويد كه بسيار خوش بو هستند و البته سبزي پرخاصيت شويد خشك را به صورت رشته هاي نازك و كوچكي در خودشان جاي داده اند.

اين نان با ۸۰ درصد آرد جو پخته شده، مي توان گفت يكي از رژيمي ترين نان هاي ممكن است كه مي توانيد آن را به صورت تكه هايي در اندازه مناسب در وعده هاي غذايي مختلف داشته باشيد. يك نان بسيار ترد و خشك كه مي توانيد آن را در كنار پيش غذاهايي مانند سوپ هاي ساده و سبك بخوريد و بخشي از اشتهاي اوليه تان براي خوردن غذاهاي پرچرب و پركالري را كاهش دهيد. مي توانيد اين نان ها را به سالادهاي ايتاليايي مانند سالاد سزار اضافه كنيد و با يك سس سالم از روغن زيتون و سركه بالزاميك پيش غذاي خوبي داشته باشيد. شايد بيشتر ما به مصرف نان هاي سنتي عادت داريم اما بد نيست نان هاي حجيم و نيمه حجيم و انواع نان هاي سالم سبوس دار و حتي رژيمي را هم امتحان كنيم.

اگر به رژيم غذايي روزانه تان اهميت مي دهيد و البته ترجيح مي دهيد شب ها شام سبكي بخوريد انتخاب نان هاي سالادي بهترين گزينه براي شماست. هنگامي كه به اين نان نگاه مي كنيد گياهان خشك مختلفي را روي سطحش مي بينيد كه همين موضوع سبب شده اين نان عطر و طعم زيادي داشته باشد. به طوري كه وقتي آن را در آشپزخانه روي ميز مي گذاريد رايحه اين گياهان مختلف فضا را پر مي كند و بويي شبيه عطاري ها در خانه مي پيچد. اين نان ها را به صورت ساده هم مي توانيد پيدا كنيد، اما انواع سبوس دار، شما را بيشتر سير مي كنند و از لحاظ تغذيه اي مفيدتر هستند. از اسمش پيداست كه اصل و نسبش به روسيه برمي گردد اما ويژگي مهم نان قفقازي وجود شنبليله در آن است كه در ساير نان ها ديده نمي شود.

 

چه نوع ناني بهتر است؟

آذرپيرا همچنين نان خوب را ناني خواند كه آرد آن از ۹۰ درصد گندم استخر اج شده باشد و افزود: نان هاي حجيم از جهاتي بر نان هاي مسطح برتري دارند چراكه مانند نان هاي مسطح نمي سوزند و سوخت تنور با نان تماس ندارد و آن را آلوده نمي كند اما اگر در تهيه همين نان حجيم از آرد سفيد استفاده شود، ناني كه به دست مي آيد نان خوبي نخواهدشد؛ مثلا نان هاي باگت بيشتر از آردهاي كم سبوس تهيه مي شوند در نتيجه خواص نان سالم را ندارند البته نان هاي حجيم را هم مي توان با آردهاي خوب و با سبوس بالا تهيه كرد. كارشناس نظارت بر مواد غذايي و بهداشتي معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي همدان تصريح كرد: بسياري از افراد در هر ‌وعده غذايي مقدار زيادي از نان‌ هاي سبوس دار مصرف مي كنند با اين فكر كه اين نوع نان‌ ها براي سلامتي آن ها مفيدند و كالري كمي دارند اما واقعيت اين است كه نان ‌هاي سبوس‌دار نيز كالري دارند، به عنوان مثال در 100 گرم نان سفيد 250 كالري انرژي و در 100 گرم از نوع سبوس‌دار آن 218 كالري انرژي نهفته است بنابراين مي بينيد كه از نظر كالري تفاوت چنداني با هم ندارند.

آذرپيرا ادامه داد: نانهاي سفيدي كه امروزه در بازار به فروش مي رسند، آنچه بايد باشند، نيستند و تقليدي كه از كشورهاي غربي براي تهيه نانهاي حجيم كرده ايم، ناقص و غلط است، نانهايي كه عرضه مي شوند متاسفانه به هيچ وجه استاندارد لازم را ندارند، حتي نانهاي مسطح ما هم نان خوبي نيستند و نان سنگكي كه جزو بهترين نانهاي ما محسوب مي شد فقط از نظر شكل ظاهري مانند گذشته بوده و آردي كه براي تهيه اين نان استفاده مي شود، هيچ فرقي با آرد نان بربري ندارد و فاقد سبوس لازم است. وي تصريح كرد: مصرف نان هاي حجيمي كه با آرد سفيد يا بدون سبوس تهيه شده اند توصيه نمي شود چراكه باگت و نان سفيد ديرتر از نان سبوس دار فرد را سير مي كنند، زود جذب مي شوند، قند و چربي خون را سريعتر بالا مي برند و انديس گلايسمي بالايي دارند در حاليكه نان سبوس دار جذب تدريجي داشته، قند و چربي خون را كم كم بالا مي برد، بهتر و زودتر انسان را سير مي كند و در نتيجه فرد كمتر نان مي خورد.

 

نان سفيد را از برنامه غذايي‌تان حذف كنيد

آذرپيرا همچنين نان خوب را ناني خواند كه آرد آن از ۹۰ درصد گندم استخراج شده باشد و افزود: نان‌هاي حجيم از جهاتي بر نان‌هاي مسطح برتري دارند چراكه مانند نان‌هاي مسطح نمي سوزند و سوخت تنور با نان تماس ندارد و آن را آلوده نمي كند اما اگر در تهيه همين نان حجيم از آرد سفيد استفاده شود، ناني كه به دست مي آيد نان خوبي نخواهد شد؛ مثلاً نان هاي باگت بيشتر از آردهاي كم سبوس تهيه مي شوند در نتيجه خواص نان سالم را ندارند البته نان هاي حجيم را هم مي توان با آردهاي خوب و با سبوس بالا تهيه كرد. آذرپيرا ادامه داد: نانهاي سفيدي كه امروزه در بازار به فروش مي رسند، آنچه بايد باشند، نيستند و تقليدي كه از كشورهاي غربي براي تهيه نان‌هاي حجيم كرده‌ايم، ناقص و غلط است، نان‌هايي كه عرضه مي شوند متاسفانه به هيچ وجه استاندارد لازم را ندارند، حتي نان‌هاي مسطح ما هم نان خوبي نيستند و نان سنگكي كه جزو بهترين نانهاي ما محسوب مي شد فقط از نظر شكل ظاهري مانند گذشته بوده و آردي كه براي تهيه اين نان استفاده مي شود، هيچ فرقي با آرد نان بربري ندارد و فاقد سبوس لازم است.

كارشناس نظارت بر مواد غذايي و بهداشتي معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي همدان تصريح كرد: بسياري از افراد در هر ‌وعده غذايي مقدار زيادي از نان‌هاي سبوس دار مصرف مي كنند با اين فكر كه اين نوع نان‌ها براي سلامتي آن ها مفيدند و كالري كمي دارند اما واقعيت اين است كه نان‌هاي سبوس‌دار نيز كالري دارند، به عنوان مثال در 100 گرم نان سفيد 250 كالري انرژي و در 100 گرم از نوع سبوس‌دار آن 218 كالري انرژي نهفته است بنابراين مي بينيد كه از نظر كالري تفاوت چنداني با هم ندارند. وي تصريح كرد: مصرف نان‌هاي حجيمي كه با آرد سفيد يا بدون سبوس تهيه شده‌اند توصيه نمي شود چراكه باگت و نان سفيد ديرتر از نان سبوس دار فرد را سير مي كنند، زود جذب مي شوند، قند و چربي خون را سريعتر بالا مي برند و انديس گلايسمي بالايي دارند در حاليكه نان سبوس دار جذب تدريجي داشته، قند و چربي خون را كم كم بالا مي برد، بهتر و زودتر انسان را سير مي كند و در نتيجه فرد كمتر نان مي خورد.

 

آيا نان جو رژيمي است ؟

اول اينكه فرمولاسيون طراحي و توليد نان به‌گونه‌اي باشند كه اين ماده غذايي براي رژيم هاي لاغري و يا بيماري‌هاي خاصي توصيه شود؛ مثلا افرادي كه به پروتئين موجود در گندم حساسيت دارند و با خوردن نان‌هاي تهيه‌ شده با آرد گندم دچار التهاب مزمن مي‌شوند، مي‌توانند از نان‌هاي پخته‌شده با آرد ذرت استفاده كنند. نان تست و نان فانتزي براي رژيم غذايي توصيه نميشود مگر اينكه به عنوان ميان وعده داخل رژيم شما باشند و يا به طور مشخص داخل رژيم قيد شده باشد بنابراين جايگزين نان‌هاي ديگه در رژيم نمي‌شوند! (منظور از نان تستي كه توي رژيم شما، ممكنه باشد همين نان تست هاي مغازه‌ها و نان فانتزي فروشي‌هامي باشد) ۴.

دومين مفهومي كه در واقع، رايج‌ترين نگاه به كلمه رژيمي هم هست، مربوط به نان‌هايي است كه تركيبات‌اش محتواي كالري كمتري نسبت به ساير نان‌ها داشته و مي‌تواند تغييراتي در كاهش وزن، قند و چربي خون افراد به وجود آورد.   كساني كه خارج از كشور زندگي مي كنن و به نان سنگك و لواش دسترسي ندارند مي‌تونند از هر ناني استفاده كنن اما چرب و شيرين نباشد و همراه با تخمه آفتابگردان و كدو  نباشد! .   نان لواش هم به خاطره حجم بالا و وزن كم براي رژيم‌هاي غذايي مناسب است(براي افرادي كه تازه رژيم  شروع كردن و اشتهاي بسيار زيادي دارن توصيه مي‌شود) ۶.   بهترين نان براي مصارف رژيمي نان سبوس دار و نان سنگك مي باشد چون ارزش غذايي بالايي دارند! (نان سنگك كنجددار هم مشكل ندارد) ۵.

نان ها مهم ترين خوراكي ميز صبحانه‌ي مردم جهان هستند و انواع متفاوتي دارد اما لذت بردن از نان تازه در همه جاي دنيا يكي است. نان‌هاي متفاوتي در سرتاسر دنيا يافت مي‌شوند؛ بسياري از آن‌ها به مناطق خاصي در جهان يا غذاي ويژه‌ اي متعلق هستند. وقتي صحبت از غذا يا نان‌ رژيمي مي‌شود، مي‌توان دو مفهوم مختلف از واژه رژيمي برداشت كرد:. نان جو (جو طبع سردي دارد) برخلاف تصور عموم لاغركننده نيست و ممكنه است باعث چاقي شكم بشود! ۲. منابع از كانال تلگرامي دكتر تيرنگ نيستاني /كانال اينستاگرامي بنوشيد براي زيبايي. نان سوخاري  اگر بدون چربي و غير شيرين باشد قابل استفاده‌است! ۳.

 

مجموعه كارآفرينان پارس فعاليت خود را از سال ۱۳۸۵ در زمينه توليد نان خشك آغاز نمود . اين مجتمع با بكارگيري روش‌هاي نوين در توليد و عرضه انواع نان به صورت كاملا بهداشتي و بدون ضايعات در بسته‌بندي‌هاي مناسب توانسته است جايگاه قابل ملاحظه‌اي را در بين اقشار مختلف مردم و صاحبان صنايع آرد و نان كسب نمايد. اين شركت با توليد نان‌هاي رژيمي مخصوص، نان ¬ هاي مخصوص براي سالمندان، كودكان و ورزشكاران در صدد است گامي هر چند كوچك در توليد و عرضه مناسب نان بردارد

در صورتي كه نان جو كم نمك تهيه شود شامل جلوگيري از توليد چربي هاي زيان آور در خون، تنظيم فعاليت دستگاه گوارش، تعديل فشار خون، تحريك انسولين سازي در بدن و كاهش قند خون، پاكسازي ديواره هاي معده و روده از ذرات آلوده كننده، مقابله با رشد تومور در بدن، جلوگيري از چاقي، حفظ شادابي و زيبايي پوست به علت وجود ويتامينهاي گروه ب در آن و تقويت حافظه است. جلوگيري از يبوست نيز از بروز بواسير ، التهاب ديورتيكول (كيسه اي مدوربه اشكال و اندازه هاي مختلف است كه در جدار داخلي روده ايجاد مي شود)، سرطان كولون، شقاق، فيستول، شكاف بافت معده و عفونت هاي دستگاه گوارش (كه غالباً در ميان افراد مسن مشاهده مي گردد) پيشگيري مي كند.

از اين جهت نان جو براي افرادي كه مبتلا به ديابت مي باشند بسيار مفيد است زيرا هر فرد ديابتي روزانه به ۲۰ تا ۳۰ گرم فيبر نياز دارد كه بدين ترتيب بخش زيادي از آن را مي توان با نان جو و بقيه را با خوردن حبوبات و سبزي ها جبران كرد. نان جو از انواع نان هاي قديمي است به طوري كه خوراك اصلي گلادياتورهاي رومي را تشكيل مي داد و قهرمانان آن زمان را «هورديري» يعني «خورندگان نان جو» مي ناميدند. در سالهاي اخير تحقيقات علمي نشان داده است كه نان جو از نظر بهداشتي و سلامتي از ارزش ويژه اي برخوردار است و از اين جهت اين نان مورد توجه بيشتر قرار گرفته است. از امام جعفر صادق (ع) نقل شده است كه خاصيت هاي غذايي و درماني با ارزشي در نان جو وجود دارد، به همين دليل طعام حضرت رسول اكرم (ص) تا آخر عمر از نان جو خالي نبود.

– براي رفع ورم پستان آرد جو را با سركه خمير نموده با روغن كرچك خمير كنيد به صورت ضماد بگذاريد اين ضماد براي ورم چشم و زير گلو نيز مفيد مي ‎ باشد. امروزه جو به دليل تاثيري كه در پيشگيري، كنترل و درمان بيماري هاي غير واگير دارد، به عنوان «اكسير سلامت» نيز شناخته شده است. نان جو به دليل وجود فيبر خود مقدار زيادي از آب بدن را جذب مي كند، بنابراين مايعات و آب فراواني بايد نوشيده شود. جو يكي از غلات بسيار مفيدي است كه ارزش غذايي بالايي دارد و خود به عنوان يك غذاي كامل مي تواند به شمار رود. نان جو همچنين به دليل وجود كربوهيدرات هاي پيچيده مي تواند از بروز گرسنگي در ساعات روزه داري پيشگيري كند.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۳:۱۷ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

ديوار تكاني عيد

نكاتي براي تميز كردن ديوار هاي منزل نزديك عيد

– مخلوط يك پيمانه آمونياك، يك چهارم پيمانه جوش شيرين و يك دوم پيمانه سركه (و يا نصف پيمانه آمونياك، يك چهارم پيمانه سركه سفيد و يك چهارم پيمانه جوش‌ شيرين) در يك سطل آب داغ نيز فرمول ديگري براي تميز كردن سطح ديوارهاي رنگ روغني و يا كاشي و سراميك است. البته توصيه مي كنيم هرچند گرد وخاك و دوده را نمي توان هر روز تميز كرد؛ اما همواره لكه هايي كه روي ديوار و مخصوصا اطراف كليدها و پريزها مي بينيد تميز كنيد. * اگر رنگ ديوار يا كاغذ ديواري قابل شستشو است محلول آب ولرم و پودر ماشين لباسشويي را با اسفنج يا يك كهنه نرم روي ديوار بكشيد و با دستمال تميز پاك كنيد. – يك سطل آب گرم، يك دوم پيمانه بوراكس (BORAX)، يك دوم قاشق مرباخوري مايع ظرفشويي و يك قاشق غذاخوري آمونياك؛ حين استفاده از محلول حتماً دستكش بپوشيد.

پيش از شروع به كار روي سطح كوچكي از ديوار كه در معرض ديد نيست، محلول مورد نظرتان را امتحان كنيد تا مطمئن شويد به رنگ ديوار آسيب نمي رساند. * ابتدا تمام وسايل نزديك ديوار را جمع كنيد تابلوها را برداريد و پنجره ها را باز كنيد بعد با برس دسته بلند ديوارها را گردگيري كنيد. – شوره و سفيدك روي كاشي و سراميك را مي توان با مالش دادن يك تكه ليموترش يا دستمال آغشته به سركه روي سطح مورد نظر از بين برد. در تمام مدت تميز كردن ديوارها يك سطل آب تميز كنار دستتان داشته باشيد تا براي شستشوي دستمال ها كمتر دچار دردسر شويد. – محلول ديگري كه با بوراكس مي توانيد تهيه كنيد يك پيمانه بوراكس، نصف پيمانه سركه و يك چهارم پيمانه آمونياك است.

– براي پاك كردن لكه از روي آجر، سطح مورد نظر را با آجر مشابه ديگر بساييد و يا از تكه اي سنباده نرم كمك بگيريد. * براي تميز كردن ديوارهايي كه رنگ روغني دارند، مي توانيد از اين محلول ها نيز استفاده كنيد:. تميز كردن ديوارها به خاطر مساحت زياد و ارتفاع بلندشان همواره كار سختي به نظر خواهد آمد. * لكه هاي مداد رنگي بچه ها روي ديوار را به وسيله يك مسواك كهنه و كمي خمير دندان پاك كنيد. – استفاده از محلولي متشكل از يك قسمت سركه و سه قسمت آب نيز مي تواند مفيد واقع شود. اما به هر حال حداقل سالي يك بار را بايد به تميز كردن همه ديوارها و سقف اختصاص داد. – لكه هاي مداد آرايشي يا مداد شمعي را با پنبه آغشته به روغن بچه پاك كنيد.

 

خانه تكاني عيد نوروز | پاك كردن ديوارها

برخي ها استفاده از بخار شور را پيشنهاد مي كنند و برخي ديگر محلول هاي شوينده! البته بايد بگوييم كه ديوارهاي گچي، بدترين ديوارها براي تميز شدن هستند، چرا كه اين ديوارها را نميتوان به وسيله ي هر ماده ي شوينده و وسيله اي تميز كرد، زيرا ممكن است لكه ها به جاي آنكه از روي ديوار محو شوند، بزرگتر شوند و منظره ي بدتري را ايجاد كنند. اگر خانه تكاني عيد نوروز 98 را آغاز كرده ايد و نميتوانيد از شر لكه هاي روي ديوار گچي خانه تان خلاص شويد، ما را در اين مطلب همراهي كنيد، چرا كه قصد داريم راه كار هايي را براي خلاص شدن از شر اين لكه ها آموزش دهيم. اما اگر اين وسيله را دم دست نداريد، مقداري شوينده استفاده كنيد و آن را در آب گرم ريخته و با اسفنج رد تابلو را از روي ديوار پاك كنيد.

براي پاك كردن ديوار گچي از اين لكه ها در خانه تكاني عيد نوروز ، در ابتدا به كمك قاشق پلاستيكي خيلي آرام سطح رنگي را بتراشيد. ممكن است در خانه ي شما كوچولويي شيطون وجود داشته باشد كه هر از گاهي مايل باشد تا به جاي دفتر نقاشي اش، ديوار را خط خطي كند. راه ديگري نيز وجود دارد و آن استفاده از محلول جوش شيرين است كه البته به اندازه ي دو روش قبل، خوب عمل نمي كند. ممكن است در برخي از قسمت هاي خانه، ديواري را داشته باشيد كه عاري از زنگ است و گچ روي ديوار خودنمايي مي كند. سپس مقداري جوش شيرين روي يك پارچه نم دار بريزيد و به كمك آن، باقي مانده ي لكه ي مداد شمعي را پاك كنيد. بعد اسفنجي مرطوب آورده و روي محدوده ي لكه ها بكشيد تا تميز شوند و در نهايت با حوله ي مرطوب پاك كنيد.

همچنين مي توانيد مقداري جوش شيرين را با آب مخلو كنيد و با پنبه مداد رنگي را از روي ديوار پاك كنيد. براي تميز كردن اين ديوار، از مايع ظرفشويي استفاده كنيد و به كمك اسكاچ محل مورد نظر را تميز كنيد. در كنار برنامه ريزي براي خريد تور نوروز 98، مي بايست خانه را براي آمدن بهار هم آماده كنيد. همان طور كه مي دانيد، مداد شمعي ها و پاستل ها روغني اند به اين راحتي ها پاك نمي شود. با كمك اين روش ها مي توانيد ديوار گچي خانه را براي خانه تكاني عيد نوروز آماده كنيد. براي پاك كردن لكه هاي مداد رنگي، از مقداري خمير دندان كمك بگيريد و يك مسواك كهنه. جوش شيرين را با مقداري آب مخلوط كنيد و به كمك يك پارچه روي محلل مورد نظر بكشيد.

 

نحوه پاك كردن انواع ديوار در خانه تكاني عيد نوروز

امروزه در بازار با مواد شوينده هاي بسيار متنوع و با مارك و كارايي هاي بالا رو به رو هستيم البته بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه شايد اين شوينده هاي طبيعي ديوارهاي ما را سريع تر تميز كنند ولي براي سلامتي ما به خصوص ريه هاي ما ضررهاي چشم گيري هم دارند. با استفاده از پوشش هاي موقتي مانند روزنامه، حوله، ورق هاي قديمي و يا ورق هاي نقاشي، هر چيزي كه پوشش مي دهد، زيرا اين امر باعث جلوگيري از ريختن آب و يا مواد شستشو دهنده مي شود و از خراب شدن فرش يا مبلمان جلوگيري مي شود. شستن ديوارها شايد در ابتدا مرحله اي سخت از خانه تكاني به نظر برسد اما اگر به طور مرتب ديوارها را گردگيري كرده باشيد معمولا هنگام خانه تكاني با مشكلات زيادي براي تميزكردن ديوار مواجه نخواهيد شد.

رنگ روغن نسبت به رنگ لاتكس يا حلال در آب سرسخت تر است، بنابراين مي توانيد علاوه بر محلول آب، مايع ظرفشويي و سركه سفيد از مواد شيميايي سخت تر و قوي تر نيز براي شستشوي ديوار رنگ روغني استفاده كنيد. در نحوه تميز كردن انواع ديوار اين نكته قابل ذكر است كه تميزكننده چندمنظوره يا جرم گير مي توانند براي شستشوي ديوارهاي رنگ روغني كه خيلي چرب و آلوده هستند مناسب باشند. كمي خمير دندان غير ژلي روي نقطه هاي كثيف ديوار بگذاريد و سپس با يك برس روي آن را بكشيد و تميز كنيد بعد خمير دندان را با آب يا يك دستمال مرطوب تميز از سطح ديوار پاك كنيد. اگر ديوارهاي اين دو فضا از جنس كاشي و سراميك باشند، مي توانيد بدون هيچ نگراني با شوينده هاي مختلف (كه طبيعي ترين آن سركه و يا ليموترش است) آن ها را تميز كنيد.

بنابراين اگر نمي خواهيد يك اشتباه كوچك موجب از دست دادن بودجه زيادي شود بهتر است از يك محلول ملايم و يك دستمال خشك و ميكروفيبر براي تميز كردن استفاده كنيد. بهتر است اين كار را نيز از بالاترين نقطه ديوار به پايين ترين نقطه آن انجام دهيد تا كارتان راحت تر شده و نياز به دوباره كاري نداشته باشيد. اما معمولا گرد و غبار موجب دو رنگ شدن اين نوع ديوار مي شود بنابراين شايد لازم باشد براي شستن ديوار گچي از مايع سفيد كننده كمك بگيريد. اگر جارو يا برس موي قوي داشته باشد، تي شرت قديمي يا ديگر پارچه هاي تميزي را روي آن بگذاريد تا از بروز زخم هاي موي خود جلوگيري شود. به نوع ديوار و مواد شوينده اي كه بايد براي تميز كردنشان استفاده كنيد دقت داشته باشيد تا به ديوارهاي زيباي خانه خود آسيب نزنيد.

اما دقت داشته باشيد كه بلافاصله بعد از اينكه اسفنج را روي ديوار كشيديد بايد آن را با يك دستمال خشك پاك كنيد تا دچار رطوبت نشود.

چگونه در خانه تكاني ديوارهاي خانه را تميز كنيم ؟

امروزه در بازار با مواد شوينده هاي بسيار متنوع و با مارك و كارايي هاي بالا رو به رو هستيم البته بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه شايد اين شوينده هاي طبيعي ديوارهاي ما را سريع تر تميز كنند ولي براي سلامتي ما به خصوص ريه هاي ما ضررهاي چشم گيري هم دارند. شستن ديوارها شايد در ابتدا مرحله اي سخت از خانه تكاني به نظر برسد اما اگر به طور مرتب ديوارها را گردگيري كرده باشيد معمولا هنگام خانه تكاني با مشكلات زيادي براي تميزكردن ديوار مواجه نخواهيد شد. رنگ روغن نسبت به رنگ لاتكس يا حلال در آب سرسخت تر است، بنابراين مي توانيد علاوه بر محلول آب، مايع ظرفشويي و سركه سفيد از مواد شيميايي سخت تر و قوي تر نيز براي شستشوي ديوار رنگ روغني استفاده كنيد.

اگر اين مرحله را انجام ندهيد و سريع به سراغ دستمال خيس يا شستن ديوار برويد، دوده ها و گرد و غبار باقي مانده روي ديوار بيشتر پخش خواهد شد و اين مساله كار شما را دشوارتر از قبل مي كند. براي تميز كردن ديوارپوش بايد از پايين ديوار شروع و تا بالاي ديوار به اين كار ادامه داد تا ستون هاي چوبي ديوارپوش ها محافظت شده و از هرگونه خط و خش بر روي ديوارپوش جلوگيري گردد. كمي خمير دندان غير ژلي روي نقطه هاي كثيف ديوار بگذاريد و سپس با يك برس روي آن را بكشيد و تميز كنيد بعد خمير دندان را با آب يا يك دستمال مرطوب تميز از سطح ديوار پاك كنيد. در صورت استفاده از اين قبيل مواد، رنگ يا طرح موجود بر روي ديوارپوش از بين رفته و همچنين تمامي خلل و فرج در نظرگرفته شده در ديوارپوش ها نيز كم شده و يا از بين مي رود.

براي تميز كردن ديوارپوش هاي پي وي سي مي توان از تميزكننده هاي آنتي باكتريال پي وي سي استفاده نمود كه سبب نظافت و افزايش طول عمر كاركرد ديوارپوش نيز مي گردد. بنابراين اگر نمي خواهيد يك اشتباه كوچك موجب از دست دادن بودجه زيادي شود بهتر است از يك محلول ملايم و يك دستمال خشك و ميكروفيبر براي تميز كردن استفاده كنيد. با استفاده از دستگاه بخارشوي صنعتي و مكانيزم خاص آن كه با دماي بسيار بالا بر آلودگي ها تاثير مي گذارد، مي توان همه كثيفي ها را از بطن سطوح بيرون كشيد. بدين منظور مي بايست ابتدا يك لكه كم رنگ را امتحان كرده و براي مدتي تامل كرد تا پس از اطمينان از عملكرد صحيح شوينده تمامي ديوار را با خيالي آسوده شست.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۴:۵۲ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)