یکتاس یکتاس .

یکتاس

خوراک بامیه و گوجه فرنگی کبابی

طرز تهیه خوراک بامیه

در ادامه رب گوجه فرنگی را هم اضافه کرده و با نمک و فلفل سیاه تفت می دهیم و می گذاریم تا روی حرارت بپزد. در این غذا گوشت یا مرغ استفاده نشده است که می توان برای کسانی که رژیم گیاه خواری دارند توصیه کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک بامیه در ادامه با سایت چی شی همراه باشید. این خوراک سبزیجات بسیار خوشمزه و لذیذ است و می توان در کنار نان و سبزی و مخلفات دیگر سرو نمود. سپس خوراک را از روی حرارت برداشته و با نان و سبزی و پیاز و مخلفات دیگر سرو می کنیم. آب جوش را درون آن می ریزیم و می گذاریم با حرارت ملایم حدود ۲ ساعت بپزد و جا بیفتد. سیب زمینی ها را هم شسته و پوست می کنیم و خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم.

در این خوراک، بامیه در کنار سیب زمینی و سس گوجه فرنگی تهیه و طبخ می گردد. برای تهیه خوراک خوشمزه بامیه در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. در اواخر پخت به آن آب لیمو ترش یا آبغوره می زنیم و می گذاریم چند قل بزند. بامیه یکی از سبزیجات خوشمزه و پر خاصیتی است که در ایران کشت می شود. در این مرحله گوجه فرنگی ها را شسته و درون غذا ساز پوره می کنیم. پیاز ها را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. از بامیه در خورش های مختلف در کنار مرغ و گوشت استفاده می شود. یک قابلمه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

پایگاه خبری تحلیلی ربیع

بامیه تازه / نیم کیلو گوجه‌ فرنگی گیلاسی یا مینیاتوری / نیم کیلو روغن زیتون / دو قاشق غذاخوری نمک / نصف قاشق چایخوری فلفل / ‌نصف قاشق چایخوری ریحان تازه خرد شده / دو قاشق غذاخوری. می توانید بامیه ها و گوجه های مینیاتوری را به سیخ بزنید و کباب کنید یا آنها را روی میله های آهنی کباب پز قرار بدهید. بامیه ها و گوجه فرنگی ها را در ظرف دلخواه خود ریخته و روی آنها ریحان های خرد شده را بریزید. سپس در یک ظرف بزرگ بامیه ها، گوجه های گیلاسی، روغن زیتون، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. گوجه ها را به مدت ۳ دقیقه و یا تا وقتی که شروع به پریدن می کنند، حرارت دهید. در کباب پز را گذاشته و آنها را روی حرارت ۳۵۰-۴۰۰ درجه فارنهایت کباب کنید.

آنها را به مدت ۲-۳ دقیقه بیشتر و یا تا وقتی که نرم و ترد شوند، حرارت دهید.

خوراک بامیه

از اون جا که طرز تهیه خوراک بامیه تا حدودی سلیقه ایه و میشه مواد اولیه ی اون رو به دلخواه کم و زیاد کرد، ما ۳ روش از رایج ترین دستورهای پخت خوراک بامیه رو بهتون معرفی می کنیم: در روش اول خوراک بامیه مخصوص گیاه خواران تهیه میشه و در اون هیچ گوشت و مرغی وجود نداره. – شما می توانید خوراک بامیه با گوشت قلقلی را هم امتحان کنید: یک عدد پیاز را در ۲۵۰ گرم گوشت چرخکرده رنده کرده، به آن زردچوبه، نمک، فلفل و ادویه ی دلخواه اضافه کرده و ورز دهید. در روش دوم و سوم به ترتیب طرز تهیه خوراک بامیه با گوشت و مرغ رو بهتون آموزش می دیم که بسته به ذائقه تون یکی از اون ها را انتخاب کرده و درست کنید.

نکات کلیدی انتهای مطلب رو از دست ندید! در این قسمت مهمترین عواملی رو که برای پخت خوراک بامیه به بهترین شکل بهتون کمک می کنه، بهتون می گیم. ۲- بامیه ها را (به شکل درسته با خرد شده) داخل کمی روغن تفت دهید و بعد از این که رنگ بامیه های تغییر کرد آن را کنار بگذارید. – اضافه کردن مواد خوراک بامیه سلیقه ای است و شما می توانید برخی از این مواد را حذف کرده و مواد جدیدی به آن اضافه کنید. گل کلم تکه تکه شده را در ۱۰ الی ۱۲ دقیقه ی پایانی اضافه کرده و پس از طی این مدت خوراک را با نان یا برنج سرو کنید. بامیه یکی از پر خاصیت ترین گیاه هاست که به دلیل طعم بی نظیری که داره در بسیاری از غذاها از اون استفاده میشه.

خرید آنلاین لوازم قنادی + ارسال رایگان +5 درصد تخفیف، آخرین فرصت خرید در جشواره پاییز ایران کوک شاپ. ۳- بعد از آن که رب گوجه فرنگی کمی در روغن سرخ شد، قارچ و گوجه فرنگی خرد شده را به آن اضافه کنید. خورش بامیه بادمجان هم یکی دیگه از غذاهای فوق العاده لذیذه که یکی از مواد اصلی اون، بامیه اس. – اگر از بامیه های ریز استفاده می کنید می توانید آن ها را خرد نکرده و درسته استفاده کنید. نمک، زردچوبه، فلفل قرمز و سفید، آویشن، دارچین، پودر سیر، زنجبیل و یا هر ادویه به دلخواه. ۶-بامیه های شسته و تمیز شده را جداگانه تفت دهید و در نیم ساعت آخر طبخ به خوراک اضافه کنید. رب گوجه فرنگی و سس انار را به همراه دارچین به آن افزوده و همه ی مواد را با هم مخلوط کنید.

 

طرز تهیه خوراک دل مرغ ساده

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس دل های مرغ را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم کف آنها خارج شده و روی سطح آب جمع شود. خوراک دل مرغ از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک دل مرغ ساده در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید. برای تهیه خوراک دل مرغ ساده ابتدا دل های مرغ را از وسط نصف کرده و لخته های خون درون آنها را خارج می کنیم، سپس دل های مرغ را درون آبکش می ریزیم و به خوبی می شوییم تا کاملا تمیز شوند.

در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و پیاز خرد شده را به همراه مقداری روغن اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم. در نهایت پس از اینکه دل مرغ به طور کامل پخت، آنرا درون ظرف مورد نظرمان می کشیم، سپس به همراه سیب زمینی سرخ کرده و نان سرو می کنیم. در این مرحله دل های مرغ را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهند، سپس ۱ فنجان آب به تابه اضافه می کنیم. حالا درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم دل های مرغ به طور کامل بپزند و آب درون تابه به طور کامل کشیده شود. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کرده و مواد را به خوبی تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند.

پس از اینکه پیاز سبک شد، فلفل دلمه ای را به صورت نگینی یا خلالی خرد می کنیم و به قابلمه می افزاییم. در همین حین سیب زمینی ها را پوست گرفته و به صورت خلالی یا نگینی یکدست خرد می کنیم. در ادامه پوست گوجه ها را می گیریم و آنها را با رنده ریز درون تابه رنده می کنیم. در این مرحله سیب زمینی ها را به خوبی می شوییم، سپس با دستمال خشک می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم.

 طرز تهیه خورش بامیه عربی

خورش بامیه یک دستور پخت عربی هم دارد که در آن حاوی ادویه ‌های تند مانند انواع فلفل هاست، ولی دستور خورش بامیه سنتی ایران به صورتی است که تقریبا برای تمام ذائقه ‌ها مناسب است. برای تهیه خورشت بامیه مجلسی در ابتدا، پیاز را به صورت نگینی خرد کرده، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. بعد از این که گوشت را تفت دادیم، سیر خرد شده همراه با نمک و زردچوبه و گوجه‌ هایی که بدون پوست رنده شده را به مواد اضافه کرده و تفت می ‌دهیم. یک چهارم بسته تمبر هندی را به آب جوش اضافه کرده و از صافی رد کرده و بعد به خورش اضافه می ‌کنند ولی در این دستور نیازی نیست.

وقتی پیاز کمی طلایی شد، گوشت مرغ را به صورت تکه ای کمتر بزرگتر از گوشت خورشتی خرد می کنیم و به تابه اضافه می ‌کنیم. بامیه خواص بسیار زیادی برای بدن دارد که با تهیه غذا‌ هایی که با بامیه طبخ می ‌شوند می‌ توان از این خواص بهره برد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش بامیه عربی در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید. وقتی که خورش جا افتاد، ده دقیقه قبل از پایین آوردن قابلمه از روی گاز، آبغوره و فلفل را اضافه می ‌کنیم. گوشت یا مرغ که پخت، بامیه ها را درون یک تابه روغن داغ تفت می دهیم تا کمی آب آن کشیده شود. سپس بامیه های تفت داده شده را داخل گوشت ریخته و اجازه می دهیم خورش به خوبی جا بیفتد.

بعد آب به مقدار کافی برای پخت گوشت می ‌ریزیم و می ‌گذاریم حدود دو تا سه ساعت بپزد. جالب است بدانید معروف ‌ترین غذایی که با بامیه تهیه می ‌شود همین خورشت بامیه است. در ادامه گوشت مرغ را به خوبی تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند و کمی سرخ شود. در خورش بامیه عربی در اصل، در این مرحله به آن تمبر هندی اضافه می ‌کنند. در ادامه پیاز را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا طلایی شود. و اگر گوجه ها رنگ نداشت یک قاشق رب گوجه فرنگی هم اضافه می‌ کنیم. خورش بامیه یکی از انواع خورش ‌های خوشمزه و معروف ایرانی است. یکی از دلایل فراگیر شدن خورش بامیه خواص بی‌نظیر بامیه است.

طرز تهیه ی بامیه با گوجه فرنگی

مواد لازم اندازه مقدار / کالری روغن گیاهی 2 پیمانه 100 گرم / 739 کالری بامیه 600 گرم 100 گرم / 40 کالری روغن زیتون دو قاشق غذاخوری 100 گرم / 900 کالری پیاز متوسط خرد شده یک عدد 100 گرم / 36 کالری سیر رنده شده 5 حبه 100 گرم / 120 کالری برگ های گشنیز خرد شده 4 قاشق غذاخوری 100 گرم / 20 کالری گوجه فرنگی متوسط خرد شده دو عدد 100 گرم / 15 کالری آب 2.

5 پیمانه 100 گرم / 0 کالری عصاره سبزیجات دو عدد نامشخص رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری 100 گرم / 76 کالری پودر گشنیز نصف قاشق چایخوری 100 گرم / 279 کالری پودر دارچین ¼ قاشق چایخوری 100 گرم / 0 کالری پودر فلفل سفید ¼ قاشق چایخوری 100 گرم / 0 کالری.

بامیه آماده شده، گوجه فرنگی، آب، عصاره مرغ، رب گوجه فرنگی و ادویه را اضافه کنید و هم بزنید. بامیه ها را از تابه درآورید و آنها را درون آبکش قرار دهید تا روغن اضافه شان گرفته شود.

 

طرز تهیه خوراک بامیه به 3 روش پرطرفدار - مجله کامپیوتر

هرچند بسیاری از افراد به دلیل لزج بودن بامیه از خوردن آن امتناع می ورزند، ولی طبخ صحیح این سبزی، آن را به یکی از محبوب ترین غذا های شناخته شده برای شما تبدیل می نماید. شما بامیه را چگونه طبخ می کنید؟ روش های پخت خود را در پایانی این صفحه در قسمت ارسال نظر با ما و سایر مخاطبان خبرنگاران به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید از ترکیب بامیه با قارچ، بادمجان و گوجه فرنگی یک خوراک خوشمزه تهیه کنید که به عنوان شامی سبک مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع دلخواه خود برسید.

به علاوه این گیاه پرخاصیت سرشار از فیبر است و از بروز یبوست جلوگیری می نماید، بنابراین بهتر است در برنامه غذایی قرار گیرد. گیاه بامیه حاصل مناطق گرمسیر است و ساکنان اطراف دریای مدیترانه بیش از سایر نقاط از آن استفاده می نمایند. خبرنگاران | سرویس آشپزی - بامیه را می توانید با انواع گوشت چرخ نموده و تکه ای یا بدون گوشت درست کنید. در ادامه با سه روش پرطرفدار تهیه خوراک بامیه آشنا می شوید.

راه اندازی صنایع غذایی,فست فود,رستوران,فروشگاه زنجیره ای,پروتئینی,هایپرمارکت,جگرکی,فودکورت,بستنی فروشی,تهیه غذا,کترینگ,ساندویچی,لبنیاتی,قصابی,سوپرمارکت

کناره‌ بادمجان های پوست کنده را چاک می دهیم و با نمک در روغن با حرارت ملایم سرخ می کنیم، سپس مرغ را خرد می کنیم، استخوان های درشت آن را می گیریم و کنار می گذاریم. بامیه ها را در ظرف مرغ می ریزیم و می گذاریم در حرارت ملایم کمی بپزد، سپس بادمجان ها را روی آن می چینیم و اجازه می دهیم خورش با حرارت ملایم چند جوش بزند و جا بیفتد. جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید. دستور تهیه خورش بامیه و بادمجان بامیه برای کاهش قند خون و افراد مبتلا به دیابت میتواند بسیار مفید باشد. همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.

مرغ را با یک لیوان آب، پیاز، رب گوجه فرنگی و کمی نمک و فلفل می گذاریم بپزد تا آب آن حدود نصف لیوان شود. برای گرفتن روغن اضافی بادمجان‌ها را در آبکش فلزی می چینیم و آبکش را در ظرفی قرار می دهیم. غوره را می شوییم و کمی نمک به آن می زنیم و در هر چاک بادمجان کمی غوره می ریزیم. بیش از ۳۵ سال سابقه و با استفاده از کادری مجرب و متخصص در زمینه تولید این تجهیزات صنایع غذایی. فروش انواع فریزر و یخچال های صنعتی و ارسال به سراسر ایران و صادرات به تمامی نقاط دنیا. نصب و راه اندازی رستوران ، کترینگ ، بستنی فروشی ، قنادی ، فست فود و هایپرمارکت. ساخت سفارشی انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تجهیزات فست فود و سرو غذا.

 

منبع


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۱:۳۱ توسط:ستار یکتا موضوع: نظرات (0)