یکتاس یکتاس .

یکتاس

پاک کردن لکه خردل

اطلاعات تخصصی در زمینه خرید کهنه شور

این مقاله در ادامه ی مقالات لکه های ژل و چگونگی حذف آن از روی لباس، فرش و اثاثه یا لوازم داخلی، پاک کردن لکه های انار، لکه های نوشابه و چگونگی حذف آن از روی لباس، فرش و اثاثه یا لوازم داخلی، پاک کردن لکه های کره، حذف لکه های براق و 10 شوینده لباسشویی برتر سال 2020 ارائه گردیده است. برای از بین بردن لکه های خردل از مبلمان و اثاثه یا لوازم داخلی خودرو ، از همان راه حل ها و تکنیک های تمیز کردن فرش استفاده کنید. این مقاله توسط مری مارلو لورت (Mary Marlowe Leverette 2018)  در تاریخ 16/01/2019 نوشته شده و توسط تیم حرفه ای مینی واش سنتر ترجمه گردیده است. رنگدانه زرد در واقع می تواند به رنگ الیاف آسیب بزند بنابراین مهم است که به حذف لکه در اسرع وقت اقدام کنیم.

در این مقاله سعی داریم روش هایی برای پاک کردن لکه های خردل از روی لباس و فرش و اثاث خانه ارائه دهیم. لکه های خردل ناشی از رنگدانه زرد موجود در دانه های خردل است که  بیشتر به خردل تجاری اضافه می شود. مهم نیست که چه خردلی را دوست دارید  زرد، قهوه ای، تند یا شیرین، از بین بردن این لکه ها دشوار است. علاقمندان به دستگاه مینی واش می توانند از بخش فروشگاه ما جهت خرید این محصول استفاده نمایند. لکه های خردل و چگونگی حذف آن از روی لباس، فرش و اثاثه یا لوازم داخلی عنوان مقاله ما می باشد. اجازه دهید اثاثه یا لوازم داخلی اثاثه یا لوازم داخلی از هوای آفتاب و گرمای مستقیم خشک شود.

این مقاله از سلسله  با مینی واش یا همان کهنه شور و مقاله های بهداشت و نظافت ارائه گردید. خردل ادویه شماره یک کالباسهای داغ در آمریکا و طعم دهنده بسیار پرطرفدار می باشد. لکه های خردل و چگونگی حذف آن از روی لباس، فرش و اثاثه یا لوازم داخلی.

نحوه پاک کردن لکه ی خردل با چند ترفند آسان و خانگی !!

مقابله با لکه های خردل خشک سخت تر است، بنابراین هر زمان که ممکن است،این مراحل را انجام دهید. ترجمه شده توسط سایت دریای شرق از سایت rd کپی بدون ذکر نام و لینک سایت دریای شرق ممنوع است !. بهترین راه برای از بین بردن لکه خردل این است که قبل از اینکه لکه زمان ببندد اقدام کنید. رنگ زرد روشن خردل از زردچوبه می آید، و هم زردچوبه و هم دانه خردل حاوی تانن هستند. این دستورالعمل ها مشابه موارد بالا هستند اما نیاز به کمی کار اضافی دارند. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

راهکارهای حذف لکه سس خردل

10- حدود 30 دقیقه اجازه دهید تا محلول جذب لکه شود ،لکه را با پارچه بپوشانید تا محلول جذب لکه شود. 5)محلول شوینده : یک قاشق چای خوری مواد پاک کننده ای که سفید کننده نباشد +2لیوان آب. 6)محلول پر اکسید هیدروژن : 1قسمت پر اکسید هیدروژن با پر اکسید 3درصد + 3قسمت آب. 9-اگر لکه در مرحله قبل پاک نشد ،از محلول پر اکسید هیدروژن استفاده کنید. 21-لکه که کاملا خشک شد فرش را جارو بکشید تا به فرم اولیه خود باز گردد. 1-ابتدا با قاشق سس خردل وچربی حاصل از ان را از روی فرش برمیداریم. 18-لکه را با پارچه تمیز بپوشانید و وسیله سنگین روی ان قرار دهید.

۲ روش آسان برای پاک کردن لکه خردل از فرش و موکت 

قالیشویی توحید شعبات مختلفی در سراسر تهران دارد و می تواند خدمات خود را در سریع ترین زمان ممکن به شما در هر جایی از تهران، کرج، شمیرانات و … ارائه دهد. در صورتی که با وجود انجام دادن مراحل فوق، لکه خردل همچنان بر روی فرش یا موکت دیده می شود، بهتر است از خدمات یک قالیشویی حرفه ای و معتبر استفاده کنید. قالیشویی محدوده شهرری با دارا بودن تکنسین های مجرب و حرفه ای می تواند علاوه بر خدمات قالیشویی، موکت شویی و مبل شویی در منزل را نیز به شما ارائه کند. قالیشویی توحید بیش از 30 سال سابقه شستشوی انواع فرش و موکت را دارا بوده و بنابراین می تواند به بهترین شکل ممکن، سفارشات قالیشویی شما را انجام دهد.

یک قالیشویی خوب در تهران باید بتواند خدمات متنوعی را در کوتاه ترین زمان ممکن با بالاترین سطح کیفیت بدون آسیب به فرش یا موکت، به شما ارائه نماید. قالیشویی محدوده یافت آباد با استفاده از دستگاه های پیشرفته و مواد صنعتی درجه یک شستشوی فرش و موکت، فرش های شما را همچون روز اول تمیز و نو می کند. خردل یکی از محبوب ترین چاشنی ها برای انواع سالادها و کباب های تابستانی است و همچنین یکی از مزاحم ترین لکه هایی است که احتمالا روی فرش می ریزد. بنابراین پیش از آنکه به طور کلی از پاک کردن فرش خود ناامید شوید و یا خوردن خردل را برای همیشه کنار بگذارید، این مقاله ما را بخوانید.

در صورتی که با وجود انجام دادن مراحل فوق، لکه هنوز از بین نرفته است می توانید برای پیدا کردن قالیشویی شهرری بر روی اینجا کلیک کنید. در قدم بعدی کمی سرکه سفید را بر روی یک دستمال سفید و تمیز بریزید و درست همانند مرحله قبل، با ملایمت بر روی لکه بزنید. بنابراین برای پیدا کردن خدمات قالیشویی یافت آباد به وب سایت قالیشویی توحید مراجعه و ثبت سفارش آنلاین نمایید. زردچوبه با رنگ زرد خود، اگر به سرعت درمان نشود، می تواند منجر به ایجاد یک لکه مقاوم شود که حذف آن دشوار است. (لکه را به شدت مالش ندهید، چرا که این کار فقط لکه را بدتر می کند و آن را بیشتر به الیاف فرش وارد می کند).

 

حذف لکه سس از روی فرش

  حال چند قطره مایع ظرفشویی و آب  را با هم مخلوط کرده و با اسفنج روی ناحیه بکشید و بگذارید چند دقیقه بماند سپس ناحیه آلوده را پاک کنید اگر رنگ زرد بر روی اسفنج یا حوله باقی نماند نشان دهنده درست عمل کردن شماست و دوباره به وسیله اسفنج مرطوب روی ناحیه را کاملا پاک کنید تا تمیز شود و اگر نیاز بود می توانید یک تشت کوچک زیر ناحیه لک شده قرار دهید و روی فرش را با آب سرد شستشو دهید تا مواد شوینده از داخل آن خارج شود و سپس اجازه دهید که فرش به طور کامل خشک شود. به این صورت که در ابتدا مقدار اضافی سس ریخته شده را به وسیله قاشق از روی فرش جمع می کنیم بعد از آن روی لکه مقدار زیادی آرد ذرت  بریزید و اجازه دهید روی لکه بماند تا روغن سس را جذب کند سپس مواد اضافی را با جاروبرقی جمع کنید و سعی کنید لکه را با آب سرد بشویید بعد در صورت تمیز نشدن  از یک مایع شوینده استفاده کنید و بگذارید چند دقیقه روی لکه بماند و در انتها یا دوباره لکه را آبکشی کنید و یا با استفاده از حوله مرطوب ناحیه را تمیز کنید.

توجه داشته باشید که لکه تخم مرغ باید با آب سرد شسته شود زیرا به علت داشتن پروتئین آب داغ باعث ماندگار شدن لکه روی آن می شود اما برخلاف تخم مرغ ، لکه های روغنی حتما باید به وسیله آب داغ شسته شود تا لکه برطرف شود،حال که سس مایونز هردو این مواد را دارد چه کنیم؟استفاده از آب ولرم!ایتدا سس مایونز را به وسیله قاشق یا کاردک از روی فرش جمع کنید اما مراقب باشید به الیاف فرش آسیب نرسد. اگر با مراحل بالا لکه باز هم باقی مانده بود می توانید دستمال یا حوله را به الکل آغشته کنید و به صورت ضربه ای روی لکه بزنید و بعد از آن به وسیله حوله مرطوب شده با آب سرد  و مواد شوینده روی محلی که با الکل تمیز شده بکشید و مواد الکلی را از روی فرش پاک کنید و اجازه دهید فرش خشک شود،اگر لکه هنوز هم پابرجا بود مراحل بالا را تکرار کنید.

در روش بعدی پاک کردن لکه انواع سس ابتدا مانند مراحل قبل سس کچاپ ریخته شده روی فرش را به وسیله قاشق ویا چاقو کند از روی فرش با احتیاط جمع می کنیم طوریکه به قسمت های دیگر پخش نشود سپس با استفاده از فوم ریش تراش آن را روی لکه بریزید و اجازه دهید کمی بماند و سپس به وسیله اسفنج روی آن را بکشید تا جایی که لکه پاک شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید به وسیله لیمو ترش هم می توانید لکه سس کچاپ را پاک کنید اما باید توجه داشته باشید قبل از اینکه لکه خشک شود و به عمق فرش نفوذ کند ،اقدام به پاک کردن آن کنید به این صورت که چند قطره لیمو ترش را روی محل لکه بریزید و سپس به وسیله یک حوله یا دستمال مرطوب محل لکه را تمیز کنید.

 

راه حل قطعی از بین بردن لکه سس از روی لباس

اگر لکه سس گوجه فرنگی روی لباستان هنوز تازه است، بدون آنکه لکه را در قسمت های دیگر پخش کنید، با استفاده از یک قاشق کوچک یا چاقوی صبحانه اضافه های سس را از روی لباستان جمع کنید. اما بارها برای همه ما اتفاق افتاده است که قطره ای از سس کچاپ یا سس سفید روی لباسمان بچکد در این صورت با یک مشکل جدی روبرو هستیم از بین بردن لکه سس از روی لباس کار ساده ای نیست. سس گوجه فرنگی طعم دهنده بسیار خوشمزه و خوش رنگی است که در بسیاری از خوراک ها مانند ماکارونی، پیتزا یا انواع ساندویچ ها به کار می رود و طعم لذیذی به آن ها می بخشد. امکان دارد تا ساعت ها پس از ایجاد لکه روی لباستان متوجه آن نشده باشید و اکنون با یک لکه قرمز رنگ سس کچاپ خشک شده مواجه باشید.

در این شرایط برای از بین بردن لکه سس از روی لباس ابتدا با ناخن، چاقو یا یک جسم تیز، به دقت لکه را از روی لباس جدا کنید. لباس خود را حداقل نیم ساعت در این محلول قرار دهید و لباس را بشویید خواهید دید که هیچ لکه ای روی لباس باقی نمانده است. سپس در یک ظرف آب سرد، یک قاشق غذا خوری مایع ظرف شویی و دو قاشق سرکه سفید ریخته و خوب هم بزنید تا مایع ظرف شویی کف کند. از آنجایی که نمی توان از ریختن سس روی سالاد و غذا چشم پوشی کرد باید راه چاره ای برای تمیز کردن لباس پیدا کرد. سپس برای پاک کردن لکه سس کمی فوم ریش تراشی را لکه قرار دهید و با یک برس روی آن بکشید تا لکه کاملا تمیز شود. مایع ظرفشویی بهترین پاک کننده چربی و روغن است و در تولید همه سالادها هم از روغن استفاده می شود.

پین ورک چند راه حل فوری برای پاک کردن این لکه های ناجور را پیشنهاد می کند با ما همراه باشید. اما همیشه می توانید با مایع لباسشویی لکه های بد رنگ سس را از روی لباس محلول تان پاک کنید. بعد از اینکه لکه سس کاملا ناپدید شد می توانید به روش های معمول لباش را شسته و آبکشی کنید. برخی از روش های از بین بردن لکه سس از روی لباس می تواند لکه را برای همیشه ماندگار کند. سس مایونز و انواع سس های سالاد نیز هر غذایی را چندین برابر خوشمزه تر می کنند. چند قطره مایع ظرف شویی را روی لکه بریزید و کمی قسمت لک شده را به هم بمالید. لکه سس سالاد معمولا چرب و سفید رنگ است و روی لباس جلوه بسیار بدی دارد.

 

راهنمای کامل پاک کردن لکه فرش

با شنیدن اینکه فرش شما دچار لکه شده چه حسی پیدا خواهید کرد؟ معمولا غمی عمیق تمام وجودتان را فرا خواهد گرفت، شاید هم حسابی هول شوید! مخصوصا اگر فرشتان دستباف باشد! در این مقاله، استادکار قصد دارد در مورد نحوه پاک کردن لکه فرش با شما سخن بگوید. قالیشویی و رفوگری✔شستشوی تخصصی انواع فرش، قالی، تابلو فرش و فرش ابریشمی ✔شستشوی فرش دستباف، ماشینی و نفیس ✔شستشوی موکت، روفرشی، پتو و لحاف ✔رفوگری فرش دستباف و ماشینی دریافت این خدمت از استادکار. قالیشویی و رفوگری✔شستشوی تخصصی انواع فرش، قالی، تابلو فرش و فرش ابریشمی ✔شستشوی فرش دستباف، ماشینی و نفیس ✔شستشوی موکت، روفرشی، پتو و لحاف ✔رفوگری فرش دستباف و ماشینی دریافت این خدمت از استادکار.

قالیشویی و رفوگری✔شستشوی تخصصی انواع فرش، قالی، تابلو فرش و فرش ابریشمی ✔شستشوی فرش دستباف، ماشینی و نفیس ✔شستشوی موکت، روفرشی، پتو و لحاف ✔رفوگری فرش دستباف و ماشینی دریافت این خدمت از استادکار. قالیشویی و رفوگری✔شستشوی تخصصی انواع فرش، قالی، تابلو فرش و فرش ابریشمی ✔شستشوی فرش دستباف، ماشینی و نفیس ✔شستشوی موکت، روفرشی، پتو و لحاف ✔رفوگری فرش دستباف و ماشینی دریافت این خدمت از استادکار. قالیشویی و رفوگری✔شستشوی تخصصی انواع فرش، قالی، تابلو فرش و فرش ابریشمی ✔شستشوی فرش دستباف، ماشینی و نفیس ✔شستشوی موکت، روفرشی، پتو و لحاف ✔رفوگری فرش دستباف و ماشینی دریافت این خدمت از استادکار.

قالیشویی و رفوگری✔شستشوی تخصصی انواع فرش، قالی، تابلو فرش و فرش ابریشمی ✔شستشوی فرش دستباف، ماشینی و نفیس ✔شستشوی موکت، روفرشی، پتو و لحاف ✔رفوگری فرش دستباف و ماشینی دریافت این خدمت از استادکار. قالیشویی و رفوگری✔شستشوی تخصصی انواع فرش، قالی، تابلو فرش و فرش ابریشمی ✔شستشوی فرش دستباف، ماشینی و نفیس ✔شستشوی موکت، روفرشی، پتو و لحاف ✔رفوگری فرش دستباف و ماشینی دریافت این خدمت از استادکار. قبل از بررسی نحوه پاک کردن لکه فرش، باید به این نکته اساسی اشاره کنیم که فرش‌ها به طور کلی به دو نوع دستباف و ماشینی تقسیم می‌شوند و قطعا نحوه از بین بردن لکه بر روی هرکدام از آن‌ها متفاوت خواهد بود.

 

منبع


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۸:۳۹ توسط:ستار یکتا موضوع: نظرات (0)