یکتاس یکتاس .

یکتاس

سالاد - سالاد سیب زمینی

طرز تهیه سالاد سیب زمینی ترکیه ای

سالاد سیب زمینی ترکیه ای یکی از انواع سالادهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار کشور ترکیه است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد سیب زمینی ترکیه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. برای تهیه سالاد سیب زمینی ترکیه ای ابتدا سیب زمینی ها را به همراه دو لیوان آب و کمی نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا سیب زمینی ها به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بپزند. در این مرحله خیار شور (آموزش درست کردن خیار شور خونگی) را به همراه پیازچه به صورت نگینی خرد می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس هویج را با رنده متوسط رنده می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

در این مرحله سیب زمینی ها را پس از اینکه پختند، زیر آب سرد می گیریم و پوست شان را جدا می کنیم، سپس به صورت مکعبی خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در حین داغ شدن روغن، فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم، سپس به خوبی تفت می دهیم تا کاملا نرم شود. در ادامه سیر را درون یک کاسه جداگانه رنده می کنیم، سپس ماست و سس مایونز را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم. حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا سس یکدست شود، سپس سس را به مواد سالاد اضافه کرده و به آرامی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در پایان چند برگ نعناع روی سالاد قرار داده و آنرا تا زمان سرو در یخچال قرار می دهیم.

حالا ذرت را به همراه فلفل دلمه ای و سیب زمینی نگینی به کاسه اضافه می کنیم.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی

سالاد سیب زمینی های یکی از محبوب ترین سالادها در سراسر جهان است و به همین دلیل ورژن های بسیار متنوعی از آن وجود دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید. در این مرحله خیارشور را به همراه پیاز و پیازچه به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه ذرت پخته شده و سیب زمینی ها داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با هم کمی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در صورتی که تمایل داشته باشیم سالاد کالری کمتری داشته باشد و سالم تر باشد می توانیم به جای ۲ قاشق غذاخوری سس مایونز نیز از ماست استفاده کنیم. برای این منظور ماست را به همراه سس مایونز، روغن زیتون، آب لیمو ترش و مقداری نمک و فلفل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

در این مرحله پس از اینکه سس آماده شد، روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم. در ادامه سیب زمینی ها را می شوییم و به همراه ۲ لیوان آب و ۱ قاشق چایخوری نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. پس از اینکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند، پوست شان را جدا کرده و آنها را به صورت حبه ای خرد می کنیم. پس از اینکه سس به خوبی طعم دار شد، آنرا از یخچال خارج می کنیم، سپس به مواد درون کاسه اضافه می کنیم. حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه بپزند. برای تهیه سالاد سیب زمینی مجلسی ابتدا سس را آماده می کنیم تا طعم مواد سس کاملا تلفیق شوند.

حالا به آرامی مواد را زیر و رو می کنیم تا سس به تمام نقاط سالاد برسد.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی رستورانی

برای تهیه سالاد سیب زمینی خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی در ابتدای کار، سیب زمینی ها را شسته و با مقداری آب درون قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. این سالاد به روش های مختلف تهیه می شود و طبق ذائقه می توان تنوع مواد را کم یا زیاد کرد اما چیزی که در همه سالاد های سیب زمینی ثابت است، سیب زمینی و شوید است. حالا اجازه می دهیم تا سیب زمینی ها به طور کامل پخته شوند، سپس پوست آن ها را کنده و به صورت مکعبی خرد می کنیم و درون یک کاسه می ریزیم. در این مرحله برای تهیه سس مخصوص یک کاسه دیگر انتخاب می کنیم، سپس سس مایونز را به همراه ماست خامه ای و شوید به آن اضافه می کنیم.

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد سیب زمینی رستورانی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید. در صورت تمایل برای سرعت بخشیدن به کار می توانیم از کنسرو ذرت و کنسرو نخود فرنگی آماده استفاده کنیم. در ادامه سالاد را در یخچال به مدت ۱ الی ۲ ساعت قرار می دهیم تا استراحت کند و مزه ها به خورد هم برود. سالاد سیب زمینی یکی از سالادهایی است که به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا آن را تهیه و سرو می کنند. در این مرحله سس را به سالاد اضافه کرده و به آرامی مخلوط می کنیم تا سس همه مواد را پوشش دهد. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا سس یکدست شود.

هویج پخته را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به سیب زمینی ها اضافه می کنیم. در ادامه کالباس را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به سالاد اضافه می کنیم.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی خوشمزه برای انواع مهمانی ها

برای درست کردن سالاد سیب زمینی، ابتدا ماست چکیده و لوبیا چیتی و سس مایونز و لیمو ترش و نمک و فلفل و شوید را با یکدیگر در درون ظرف مناسبی مخلوط کنید سپس سیب زمینی ها را که از قبل خرد کرده اید به همراه پنیر گودای رنده شده به مخلوط این مواد اضافه کنید و همه مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و سپس مخلوط این مواد در درون ظرف در بسته ای بریزید و ظرف را به مدت ۱۲۰ دقیقه در درون یخچال قرار دهید. ساقه پیازچه خرد شده : ۳ قاشق غذا خوری ماست چکیده : ۱/۲ پیمانه سیب زمینی پخته شده : ۵۰۰ گرم لوبیا چیتی پخته : ۱/۲ پیمانه شوید خرد شده : ۱/۲ پیمانه نمک : به میزان لازم فلفل : به میزان لازم پنیر گودای رنده شده : ۱/۲ پیمانه آب لیمو ترش : به میزان لازم مایونز : ۲ قاشق غذا خوری.

نکته : شما می توانید از سس مایونز به مقدار ۴ قاشق غذا خوری به جای ترکیب سس و ماست استفاده کنید که در روش استفاده ترکیبی سس و ماست به دلیل افزودن ماست از حجم سس کم شده است. سالاد ماکارونی و سالاد سیب زمینی و سالاد الویه از انواع سالاد های خوشمزه و بی نظیری هستند که کمتر کسی پیدا می شود که از طعم دلپذیر این سالاد ها لذت نبرد. بعد از این که ظرف سالاد را از درون یخچال بیرون آورید سالاد را در درون ظرف مناسبی بریزید و ساقه های پیازچه را هم به سالاد اضافه کنید. سالاد سیب زمینی یکی از سالاد هایی است که می توانید آن را با هر نوع سبزیجات و مواد لازم دلخواهی در منزل تهیه نمایید.

در این بخش طرز تهیه سالاد سیب زمینی را با بهترین روش در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. یکی از انواع خوراکی ها برای افراد چاق و کسانی که رژیم های غذایی دارند سالاد است. امیدواریم از طرز تهیه سالاد سیب زمینی خوشمزه در منزل نهایت لذت را برده باشید. در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با روش تهیه سالاد سیب زمینی آشنا سازیم. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

سالاد سیب زمینی ، لذیذ و ساده

سیب‌زمینی یک مادۀ غذایی است که معمولاً در هر خانه‌ای پیدا می‌شود؛ بنابراین سالاد سیب‌زمینی را می‌توانید با کم‌ترین هزینه و کوتاه‎ترین  زمان تدارک ببینید و از خوردن آن لذت ببرید. سالاد سیب‌زمینی یکی از ساده‌ترین و پرطرفدارترین سالادهایی است که در بیشتر خانه‌ها درست می‌شود. برای تهیۀ سس، آب لیموترش تازه یا نارنج را با سس مایونز مخلوط می‌کنیم و کمی شکر به آن می‌افزاییم. در وسط گوجه‌فرنگی‌ها را دایره‌ای چیده و حلقه‌های پیاز را روی آن‌ها می‌گذاریم. بهتر است از آب لیموترش یا نارنج تازه استفاده کنید تا سس طعم و عطر خوبی داشته باشد.  هویج‌ها را هم می‌پزیم و مانند سیب‌زمینی‌ها به‌صورت مربعی خرد می‌کنیم.

بهتر است سیب‌زمینی‌ها با پوست پخته شوند تا بافت خوب و منسجمی داشته باشند. سالاد سیب‌زمینی کم کالری و مفید است و برای افراد رژیمی گزینۀ مناسبی است. اگر بدون پوست بپزند، مزۀ آب می‌گیرند و نمی‌توان آن‌ها را یکدست خرد کرد. اول سیب‌زمینی‌ها را در اطراف ظرف می‌چینیم به‌طوری که وسط آن خالی باشد. البته مواد را به هر شکلی که دوست دارید می‌توانید در ظرف بچینید. کاهوی رسمی مناسب این سالاد نیست و طعم و ظاهر آن را خراب می‌کند. پیاز و گوجه‌فرنگی‌ها را هم حلقه‌حلقه کرده، کنار می‌گذاریم.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و شوید

سالادی که امروز دستور پختش رو می‌خونید، علاوه بر کربوهیدرات روی پروتئین و فیبر هم تمرکز زیادی داره. اگر از سالاد کاهو یا سالاد شیرازی خسته شدید و دلتون یک سالاد متفاوت می‌خواد، خبر خوبی براتون داریم. برای تهیه سالاد سیب زمینی ماست و تخم مرغ هم باید استفاده بکنید که سرشار از پروتئین هستن. سیب زمینی جزء گیاهان نشاسته‌ایه که به خاطر سیب زمینی سرخ کرده بد نام شده. مواد گفته شده در این دستور پخت برای چهار وعده و هر وعده حدود یک فنجان است. این ترکیب فوق العاده بهتون کمک می‌کنه برای مدت طولانی‌تری سیر بمونید. اطلاعاتی که در ادامه می‌آید مربوط به یک وعده از این غذاست.

 

منبع


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۰:۳۷ توسط:ستار یکتا موضوع: نظرات (0)