یکتاس یکتاس .

یکتاس

آزیتا حاجیان

بیوگرافی “آزیتا حاجیان”

همسرم آقای هراتی در سال 1356 هم دانشگاهی من در دانشکده هنرهای دراماتیک بودند، ایشان طراح صحنه تئاتر هستند و در یکی از نمایش ها که من نقش ژاندارک را بر عهده داشتم به عنوان طراح صحنه در کنار گروه حضور داشتند. ایشان با یکی از دوستان خوب من که هم دانشگاهی ما بود ازدواج کردند و به خارج از کشور مهاجرت کردند، اما متاسفانه همسر ایشان بر اثر بیماری از دنیا رفتند و ایشان دوباره چند سال پیش به ایران بازگشتند. آقای هراتی علاوه بر اینکه رشته طراحی داخلی را در کانادا خوانده اند، فارغ التحصیل رشته معماری نیز هستند و به طور حرفه ای نقاشی می کنند. آیا جذب ماهواره شدن و دیدن سریال های ترک توسط زن خانه دار ایرانی به دلیل رنگ و لعاب سریال ها است یا سیر اتفاقات داستان ها؟.

در «کیمیا» نقش مادری به نام «مهری» را بازی کردید که انگار قرار بود زنان ایرانی را در چهار دهه نمایندگی کند. به نظر شما تصویری که از زن ایرانی در سینما و تلویزیون نشان داده می شود منطبق بر واقعیت وجودی زن امروز ایرانی است؟. احسان علیخانی و آزیتا حاجیان و مهراوه شریفی نیا در برنامه سه ستاره. در این سال ها کمتر اهل گفت و گوهای تفصیلی بوده اید و در شبکه های اجتماعی هم حضور پررنگی ندارید. سال 1355 فعالیت تان را با گروه تئاتر کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان آغاز کردید. کم کم وارد شصتمین سال زندگی تان می شوید؛ از زندگی هنری تان راضی بوده اید؟.  آرزوی آزیتا حاجیان برای بازیگران سینمای ایران چیست؟.

 

آزیتا حاجیان

وی در سال ۱۳۷۷ در هفدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم روبان قرمز به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بخش بین الملل شد. از دیگر نمایش های او می توان به «بهرام چوبینه»، «ژاندارک»، «نسل آواره»، «نمایش بی کلام»، «دایره گچی قفقازی» و … اشاره کرد. حاجیان فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۸ با فیلم دزد عروسک ها ساخته محمدرضا هنرمند آغاز کرد. او لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه هنر است. آغاز فعالیت هنری او از ۱۳۵۴ با نمایش «خورشید خانم آفتاب کن» بود.

 

‏آزیتا حاجیان‏ Azita Hajian

در واقع آزیتا حاجیان از مجموع 42 اثری که در کارنامه دارد، در 24 اثر در سینما با نام‌های فیلم زیر سقف دودی، فیلم ماه بر فراز زیر آب، فیلم ماه در جنگل، فیلم لاله، فیلم تاکسی نارنجی، فیلم کیمیا و خاک، فیلم شیرین، فیلم خواب زمستانی، فیلم دیوار، فیلم محیا، فیلم باغ فردوس، پنج بعد از ظهر، فیلم شمعی در باد، فیلم معادله، فیلم موج مرده، فیلم روبان قرمز، فیلم ابر و آفتاب، فیلم ‌راز گل شب‌بو، فیلم راه افتخار، فیلم آدم برفی، فیلم دایان باخ، فیلم هنرپیشه، فیلم اوینار، فیلم سفر جادویی و فیلم دزد عروسک‌ها به ایفای نقش پرداخته و در 18 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال سال‌های دور از خانه، سریال بازی نقاب‌ها، سریال روزهای بهتر، سریال کیمیا، سریال رویای گنجشک‌ها، سریال تا ثریا، سریال سال‌های مشروطه، سریال آینه‌های نشکن، سریال ساعت شنی، سریال نذر، سریال رویای آخر، سریال سفر سبز، سریال امام علی (ع)، سریال دبیرستان خضراء، سریال دومین انفجار، سریال آوای فاخته، سریال تعطیلات خوش بگذره و سریال آپارتمان بازی کرده است.

مثلا اگر اطلاعاتی دقیق‌تر در مورد بیوگرافی آزیتا حاجیان، آثار آزیتا حاجیان، جوایز آزیتا حاجیان، همکاران آزیتا حاجیان، گالری عکس آزیتا حاجیان، قد آزیتا حاجیان، وزن آزیتا حاجیان، رنگ چشم آزیتا حاجیان، وضعیت تأهل و همسر آزیتا حاجیان، فرزندان آزیتا حاجیان، حواشی آزیتا حاجیان و کودکی آزیتا حاجیان می‌دانید حتما برای ما ارسال کنید. در این سال‌ها آزیتا حاجیان با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران محمدرضا شریفی‌نیا با 8 مرتبه، اکبر عبدی با 6 مرتبه، پرویز پرستویی با 6 مرتبه، نیکو خردمند با 6 مرتبه و لادن مستوفی با 6 مرتبه بیشترین همکاری را با آزیتا حاجیان داشته‌اند.

شاید جالب باشد بدانید که پرلایک‌ترین یا همان محبوب‌ترین پست اینستاگرامی آزیتا حاجیان تاکنون بیش از 32،460 لایک خورده است، همچنین برای پرکامنت‌ترین یا همان پربحث‌ترین پست اینستاگرامی آزیتا حاجیان تاکنون بیش از 3،577 نظر ثبت شده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال امام علی (ع)، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای آزیتا حاجیان محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون رسول نجفیان، مهراوه شریفی‌نیا، فرهنگ مهرپرور و منوچهر آذری را تجربه کرد. مثلا اثری که در بیوگرافی آزیتا حاجیان بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال امام علی (ع) محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی آزیتا حاجیان کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم ماه بر فراز زیر آب محسوب می‌شود.

 

بیوگرافی کامل و عکس های خانواده آزیتا حاجیان به همراه همسرش

این مجموعه تلویزیونی که براساس فیلم‌نامه‌ای از مسعود بهبهانی نیا ساخته شده، با محوریت زندگی بانوی جوانی به نام «کیمیا پارسا» با بازی مهراوه شریفی‌نیا در سه مقطع زمانی قبل و حین انقلاب، آغاز جنگ، دوران جنگ ایران و عراق و زمان حال روایت می‌شود…. زنی جوان با دو فرزند خردسالش، مردی با خصوصیاتی متفاوت اما خواسته ای به جا، یک افسر پلیس، یک پیرزن پرحرف و سمج و… در کیش ماجراهایی را می آفرینند که…. گالری عکس ها و بیوگرافی کامل آزیتا حاجیان بازیگر سینما و تلویزیون و متولد ۲۱ دی ۱۳۳۶ در تهران را در مجله “پاتوق من” ببینید. از دیگر نمایش‌های او می‌توان به «بهرام چوبینه»، «ژاندارک»، «نسل آواره»، «نمایش بی کلام»، «دایره گچی قفقازی» و … اشاره کرد.

مادر لیلا و بهرام قرار است با گرفتن وام مسکن و خریداری یک خانه بچه‌هایش را از دردسرهای صاحب خانه شان، خورخور، نجات دهد. مشکلات روانی او که ریشه در شرایط خانوادگی او دارد به تدریج در رویارویی با آدم‌های دور و برش در جامعه گسترش می‌یابد. او با سرهنگ که یکی از بیمارها بوده‌است، آشنا می‌شود و پس از درمان او، پنهانی با یکدیگر ازدواج می‌کنند. پیرزنی به نام ثریا که پانزده سال پیش شوهر خود را از دست داده‌است، در بیمارستانی مشغول به پرستاری است. او مبلغ هنگفتی را به پسر سرهنگ قرض می‌دهد و قرار می‌شود که سود پول را نیز از او بگیرد…. اما عجوزه که بیرون از شهر زندگی می‌کند و نمی‌خواهد آن‌ها روی آرامش به خود ببینند.

آزیتا حاجیان زاده ۲۱ دی ۱۳۳۶ در تهران بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی است. وی لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه هنر است. دریا دختری جوان، پر شور، باهوش و با استعدادی فراوان از مشکلات روانی رنج می‌برد. آزیتا حاجیان ، مهراوه شریفی نیا ، سید مهراد ضیایی و علی شادمان در سریال کیمیا. آزیتا حاجیان پس از جدایی از محمدرضا شریفی نیا با محمد کریمی هراتی ازدواج کرد. با ورود یک دکتر روانشناس به زندگی دریا ماجراها شکلی دیگر به خود می‌گیرد و…. آغاز فعالیت هنری او از ۱۳۵۴ با نمایش «خورشید خانم آفتاب کن» بود.

بیوگرافی آزیتا حاجیان و همسرش + ماجرای طلاق و ازدواج مجدد

من خیلی ساده زندگی‌ام را شروع کردم، با میل خودمان عروسی نگرفتیم، مادرم خیلی اصرار داشت حتما جشن عروسی بگیریم اما ما با این قضیه مخالفت کردیم، لباس عروسی نپوشیدم و مهریه‌ام دوازده سکه بود که تازه خود من گفته بودم پنج سکه اما عاقد گفت: «خانم جان پنج سکه خیلی کم است، حداقل بگو دوازده سکه. محمد کریمی هراتی در سال ۱۳۵۶ هم دانشگاهی حاجیان در دانشکده هنرهای دراماتیک بوده، ایشان طراح صحنه تئاتر هستند و در یکی از نمایش ها که حاجیان نقش ژاندارک را بر عهده داشت به عنوان طراح صحنه در کنار گروه حضور داشتند. هراتی با یکی از دوستان خوب آزیتا حاجیان که هم دانشگاهی بودند ازدواج کرد و به خارج از کشور مهاجرت کرد، اما متاسفانه همسر ایشان بر اثر بیماری از دنیا رفتند و ایشان دوباره چند سال پیش به ایران بازگشتند.

آزیتا حاجیان در سال ۱۳۵۸ وقتی ۲۲ سال داشت با محمدرضا شریفی نیا ازدواج کرد، این زوج هنری صاحب دو فرزند دختر بنام های مهراوه و ملیکا شریفی نیا شدند که آنها نیز در عرصه هنری و بازیگری فعالیت دارند. وی در سال ۱۳۷۷ در هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم روبان قرمز به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بخش بین‌الملل شد. به همین خاطر، مادرم در نگهداری از او کمکم می کرد و من هم آهسته آهسته با دنیای زیبای مادری انس می گرفتم اما هفت سال بعد وقتی ملیکا به دنیا آمد شرایط ما هم در نوع خودش تغییر کرده بود.

من دیگ ریک زن سی ساله بودم که تجربه بزرگ کردن یک فرزند را داشتم و شرایط اقتصادی مان هم از قبل بهتر شده بود، به همین خاطر ملیکا در قیاس با مهراوه در رفاه بیشتری بزرگ شد. بیوگرافی  کامل آزیتا حاجیان و همسرش  محمدرضا شریفی نیا و ماجرای طلاق آنها  و ازدواج مجدد آزیتا حاجیان با محمد کریمی هراتی و  به همراه عکس هایشان را مشاهده می کنید. زندگی آزیتا حاجیان و محمدرضا شرفی نیا بعد از ۳۰ سال زندگی مشترک از سال ۱۳۵۸ در نهایت سال ۱۳۸۸ به جدایی و طلاق ختم شد از علت این جدایی خبری منتشر نشد. از دیگر نمایش‌های آزیتا حاجیان می‌توان به «بهرام چوبینه»، «ژاندارک»، «نسل آواره»، «نمایش بی کلام»، «دایره گچی قفقازی» و … اشاره کرد.

 

عکس های دیده نشده آزیتا حاجیان و خانوادش + بیوگرافی کامل

وقتی از آسیب پذیری ات باخبر شوی می توانی از آن مراقبت کنی، مثل زمانی که بدن فردی بیمار است، مثلا کلسترولش بالاست و پزشک به او می گوید گوشت قرمز مصرف نکند و او هم مراعات می کند، درد مورد روح و روان هم خودش را در شرایط استرس، اضطراب و آشفتگی قرار نمی دهد. آزیتا حاجیان با انتشار تصویر زیر نوشت : بیست ونه سال پیش که من بیست ونه سالم بود درست در اذان صبح امروز خداوند دوباره به من معجزه ای داد که زنده ماندم و رشد و بالندگی اش را دیدم، ایکاش همه مادران دیروز و امروز و فردا از این نعمت بهره مند باشند. – عموما وقتی کسی جهان بینی مخصوص به خودش را داشته باشد، یعنی کل جهان هستی برای یک مفهوم مشخص داشته باشد در مواقعی که در زندگی دچار اضطراب و گمگشتگی می شود، می تواند با توجه به آن جهان بینی آرامش خودش را حفظ کند.

سال ها پیش هم کتابی خواندم که خیلی به نظرم قشنگ بود و تاثیر خوبی روی من داشت به نام «وقتی نیچه گریه کرد» زمانی که 16 ساله بودم «ابله» داستایوفسکی را هم خواندم و به نظرم آنقدر عالی بود که هیچ وقت فراموشش نمی کنم. بنابراین اگر هرکسی با توجه به نوع نگرشش به جهان هستی یا همان جهان بینی ای که به آن اعتقاد دارد به معضل یا مشکلی که برایش پیش آمده نگاه کند، می تواند با تکیه به آن آرامشش را به دست آورد. درواقع خیلی بعید است که زندگی روزمره بتواند به ما آرامش دهد چون خصوصا در کشور ما مدام دچار اضطراب و بی ثباتی از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستیم و این مساله ما را به هم می ریزد.

من کاری به این ندارم که کدام درست است یا کدام غلط، حرف من این است آرامش فردی که جهان بینی قوی ای دارد خیلی بیشتر از آدمی است که هیچ گونه اعتقادی به این قضیه و مسائل جهان هستی ندارد. این اتفاق درباره فیلم و سریال ها هم می افتد، البته فیلم های قوی و خوب که تو را به شدت درگیر می کنند و علاوه بر آن آموزش های زیادی هم از لحاظ رفتاری و انسانی به شما می دهند. وقتی اتفاقی ناخوشایند برای ما می افتد، اگر قرار باشد تمام مدت درگیر عمل ها و عکس العمل های زندگی روزمره شویم قطعا باید خیلی قوی باشیم تا بتوانیم آرامشمان را حفظ کنیم. به هرحال قرار است در این دنیا از نقطه A به نقطه B برسیم، از تولد تا مرگ، وقتی قرار است این مسیر را طی کنیم من ترجیح می دهم با آرامش بیشتری آن را پشت سر بگذرانیم.

 

منبع


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۵:۲۷ توسط:ستار یکتا موضوع: نظرات (0)