يكتاس يكتاس .

يكتاس

بهاره رهنما

بيوگرافي كامل و عكس هاي عروسي بهاره رهنما و همسر جديدش امير خسرو عباسي

همسر سابق او پيمان قاسم‌خاني نويسنده سينما بود، اين زوج دختري به نام پريا قاسم‌خاني دارند كه تجربه حضور در تئاتر پنجره‌ها و فيلم سينمايي بانو را دارد و در حال حاضر در اتريش در رشته ي نوازندگي مشغول تحصيل مي باشد. همچنين پژمان، چك برگشتي، خداحافظ بچه و زير زمين و بازگشت به خانه هم از جمله سريال هاي تلويزيوني موفق اين بازيگر محسوب مي شوند. بهاره از معدود بازيگر هايي است كه تحصيلات بالايي در حد دانشگاهي دارد و شايد به همين خاطر در عرصه سينما و تلويزيون كم كار است. اميرخسرو عباسي مالك برند بهداشتي هاينس و آرايشي ژاكسي است كه مدتي است بهاره رهنما كارهاي تبليغاتي را براي او انجام ميدهد.

افعي، نان، عشق و موتور 1000، طبقه حساس، گاو خوني، ورود آقايان ممنوع و دايره زنگي و عاشقانه از فيلم هاي سينمايي او هستند. كوكا : بهاره رهنما به انگليسي Bahareh Rahnama در 10 آذر 1352 در هزاوه، اراك متولد شد. بهاره رهنما براي دومين بار در شهريور 96 با امير خسرو عباسي ازدواج كرد. پدرش جلال رهنما و مادرش پروين قائم مقامي بازيگر تلويزيون مي باشد. چهار چهارشنبه و كلاه گيس از جمله كتاب هاي اين هنرمند هستند. اين مطالب توصيه پزشكي تلقي نمي شوند و نبايد آنها را جايگزين مراجعه به پزشك جهت تشخيص و درمان كرد. © كپي بخش يا كل هر كدام از مطالب كوكا توسط سايت هاي ديگر بدون كسب اجازه قبلي ممنوع مي باشد.

استفاده از مطالب سايت كوكا در سايت هاي خبر خوان و داراي آي فريم نيز اكيدا ممنوع است. مطالب بخش سلامت و پزشكي سايت كوكا فقط جنبه اطلاع رساني و آموزشي دارند.

انتشار حرف هاي تازه بهاره رهنما درباره شوهرش/بازيگر اينستاگرامي از چه چيزي خسته شد+عكس و فيلم

بهاره رهنما درباره ماجراي همكاري در كارهاي تبليغاتي با اميرخسرو عباسي گفت و همسرش در ادامه اين گفتگو گفت:يكي از علت هايي كه من سراغ بهاره رفتم تجربه اي بود كه بهاره داشت و من هم اين هزينه را براي اين تجربه داده بودم و اين براي من خيلي مهم بود. مجري برنامه از ماجراي آشنايي اش با بهاره رهنما از اميرخسرو عباسي پرسيد و گفت:من ابتدا با دايي ام صحبت كردم و بعد ايشون با مادرم صحبت كردم و وقتي به خواهر بزرگم گفتم عروس بهاره رهنما است خيلي شوكه شدند. وي درباره مهريه اش گفت:من مهريه اي ندارم اما يك توافق بين ما بود اما همسر من واقعا انسان شريفي است اما حق طلاق , مسكن ، حضانت فرزند و … را به من دادند و ما فقط قصد زندگي در آرامش داريم.

 بهاره رهنما بازيگر بسيار جنجالي در صفحه شخصي اينستاگرامش تصويري متفاوت را از خود با چهره اي نسبتا غمگين منتشر كرد. همسر بهاره رهنما درباره كامنت هايي كه در صفحه اش قرار ميدادند صحبت كرد و از خنده دار بودن برخي از آنها صحبت كرد. من تمام چيزهايي را كه دلم ميخواست در وجود اميرخسرو عباسي بود و خدا اميرخسرو را سر راهم قرار داد. در تكميل اين صحبت ها بهاره رهنما درباره خيلي از كامنت هايي كه دلش را شكست صحبت كرد.

عكس و بيوگرافي بهاره رهنما و همسرش اميرخسرو + علت طلاق و ازدواج

بهاره رهنما به دليل يك سال جهشي درس خواندن در سن ۱۷ سالگي وارد دانشگاه شد و در زمان بازگشت از دانشگاه به طور اتفاقي با پيمان قاسم خاني ( فيلمنامه نويس، كارگردان و بازيگر ) آشنا شد و پس از گذشت دو سال و آشنايي بيشتر تصميم به ازدواج گرفتند. بهاره رهنما در سال ۱۳۷۵ با ايفاي نقش در سريال تلويزيوني ” بازگشت به خانه ” ساخته مسعود نوابي از قاب تلويزيون ديده شد اما كاري كه موجب شهرت بهاره رهنما شد فيلم سينمايي نان و عشق و موتور ۱۰۰۰ به كارگرداني ابوالحسن داوودي است. بهاره رهنما با وجود چهره بسيار زيبا اما هميشه از اضافه وزن خود رنج مي برد تا آنجا كه مجبور به عمل جراحي و قرار دادن بالن در معده ي خود شد اما با اين راه نتيجه ي مطلوبي نگرفت و سپس با رژيم اختصاصي و ورزش توانست وزن خود را كاهش دهد.

پس از آن بهاره رهنما در چند فيلم و سريال از جمله گاوخوني، ماجراهاي اينترنتي، سريال من يك مستاجرم حضور داشت و سپس بازي در سريال تلويزيوني زيرزمين ساخته عليرضا افخمي وي را مشهور و محبوب ساخت. بهاره رهنما علاوه بر فعاليت در عرصه بازيگري تهيه كنندگي آلبوم علي شوكت خواننده جوان موسيقي راك را برعهده داشت، چند قطعه آلبوم از ترانه هاي كتاب زن باران نوشته بهاره رهنما اجرا شده است. اميرخسرو عباسي مالك برند آرايشي بهداشتي هاينس و ژاكسي است و آشنايي اوليه شان از زماني شروع شد كه بهاره رهنما به عنوان مدل، در تبليغات اين برند حضور پيدا كرد. از تئاترهاي مهم و اخير وي مي توان شاه لير، بيوه نويسنده فقيد، فصل فراموشي، بلافيگورا، يرما، اپراتور نسل چهارم و دوباره اون آهنگ رو بزن سم را نام برد.

خانم رهنما به عنوان مدل تبليغاتي برندهاي مختلف در تيزهاي تبليغاتي حضور دارد و علاوه بر تبليغات برند همسرش در تبليغات مزون هاي مختلف فعاليت دارد. بهاره رهنما فعاليت در عرصه بازيگري را از سال ۱۳۷۱ با نقش آفريني در  فيلم سينمايي افعي به كارگرداني محمدرضا اعلامي آغاز كرد. بهاره رهنما و پيمان قاسم خاني زوج هنري بودند كه زندگيشان پس از ۲۲ سال زندگي در سال ۱۳۹۵ به اتمام رسيد و از هم جدا شدند. وي در اينستاگرام با آيدي baharehrahnamaoriginal حضور پررنگ دارد و تمام فعاليت هاي خود را با كاربران خود به اشتراك مي گذارد. بهاره رهنما بازيگر محبوب كشورمان علاوه بر بازيگري، رستوراني را در سعادت آباد افتتاح كرد و نامش را گوزن گذاشت.

 

اخبار طلاق بهاره رهنما؛ «نه» به مرد متاهل!

همزماني اين موارد در كنار هم باعث شد كه اين شايعه در فضاي مجازي بپيچد كه بهاره و امير خسرو از هم جدا شدند اما به يكباره بهاره خانم عكسي از تولدش منتشر كرد از حاجي جونش هم رونمايي كرد اما باز دوباره خبري از آقاي شوهر نيست! شايعه طلاق كه كمي كمرنگ شد دوباره شبكه هاي اجتماعي بهاره و حاجي رو مورد هجوم قرار دادن كه اين ادا اطوار ها و ايجاد حواشي بري جذب فالوور بوده كه خانم رهنما از انجايي كه از هيچ چيزي براي كارش دريغ نمي كند حتي آبرويش اين هم سناريويي از پيش تعيين شده بود تا خانم بازيگر همچنان بر سر زبان ها باشد كه هست! با اميرخسرو عباسي بيشتر آشنا شويد امير خسرو عباسي مالك برند بهداشتي هاينس و آرايشي ژاكسي است كه بهاره رهنما مدتي پيش تبليغات اين محصولات آرايشي را انجام مي داد.

بهاره خانوم در استوري هاي اخيرش با انتشار تصويري از خود نوشت: برام جالبه كه هميشه نقش زن هايي كه به نوعي قضاوتشون كردم قسمتم ميشه؛ زن_ دوم يك مورد جديد هم كه جالب توجه بود اين است كه تا چند روز پيش تعداد كامنت هاي منفي خانم بازيگر زير هر پستش آنقدر زياد بود كه اگر كسي وارد پيج او ميشد از ميزان انرژي هاي منفي شخصيت او را ميفهميد، اما حالا انگاري ورق برگشته و كامنت هاي خوب و قربون صدقه و تعريف تمجي زياد شده! مگر او چه كرده كه به يكباره نظر كاربران عوض شد و كامنت هاي منفي اينهمه كم؟! اينكه نظرات را پاك مي كند و يا ربات دارد معلوم نيست اما چنين چيزي هم دور از منطق است و باور پذير نيست.

بهاره رهنما در پاسخ به اتهاماتي كه همسر اول امير خسرو عباسي عليه وي مطرح كرده است، نوشت: اين روزها كه جريان هاي عجيب و كثيفي عليه من و خانواده ام راه افتاده ميخواهم بگويم: همسرم، تمام قد كنارت هستم و از شرافتت دفاع ميكنم، بعنوان يك حقوقدان به زودي كساني رو كه به تو و شرافت و صداقت و خانواده ات توهين كردند به دادگاه ميكشم تا عبرتي بشه براي سايرين به گواهي قلبم و شعورم تو از شريف ترين مردان روزگاري و من اينو به همه ثابت ميكنم. ماجرا از آنجا شروع شد كه تولد بهاره بود و طبق انتظار صفحه اينستاگرام بهاره خانوم پر شد از عكس و استتوري و تولد بازي و حتي دختر بهاره هم از خارج براي تولد مادرش آمد اما از اميرخسرو خان هيچ خبري نبود به اين مورد اضافه كنيد كه بهاره مدتي پيش تمام كساني را كه در اينستاگرام فالو مي كرد را هم آنفالو كرد كه يكي از اين افراد شوهرش بود.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۲:۲۹ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

زهرا داوودنژاد

از ميان كارگردان ها هم ، آقاي مهرجويي قديم ، نه مهرجويي جديد را خيلي دوست دارم ، آقاي نعمت الله و آقاي كيانوش عياري كه خيلي دوست دارم با ايشان كار كنم. من بسيار بچه درسخواني بودم براي همين هميشه مورد توجه معلمانم قرار مي گرفتم، در كودكي گچ زياد مي خوردم يادم مي آيد يك بار بيشر ديوار خانمان را خوردم. در زمينه بازيگران افراد زيادي هستند كه دوستشان دارم از جمله خانم ها «سوسن تسليمي» و «فاطمه معتمدآريا» و آقاي «خسرو شكيبايي» كه خيلي دوستشان دارم. زهرا داوود نژاد با نام اصلي «واله» در تهران بعنوان فرزند بزرگتر به دنيا آمد ، پدرش عليرضا داوودنژاد كارگردان، نويسنده و تهيه كننده صاحب نام است.

من درست وقتي 7 سالم بود ومي خواستم روز اول مهر به مدرسه بروم مادرم فوت كرد براي همين اين روز هميشه برايم يك حسرت است و همين طور ديدار دوباره مادرم. معتقدم موسيقي مبنايي در زندگي است كه اصلا نمي شود ناديده گرفته شود ، خيلي موسيقي را دوست دارم و بيشتر آهنگ هاي قديمي و خارجي را گوش مي كنم. خانم واله سال 1382 در 26 سالگي با سريال «باغچه مينو» به كارگرداني رضا صفدري و در كنار برادرش رضا داوودنژاد وارد قاب تلويزيون از شبكه سه شد. خاطراتي كه با بزرگان سينما آقايان مرحوم «انتظامي» و «جمشيد مشايخي» عزيز و دوست‌ داشتني و زنده‌ ياد «داوود رشيدي» دارم هنوز با من است. من با مادر شدن انگار بار ديگر به دنيا آمدم، الفباي زندگي را را بار ديگر بصورت آگاهانه شروع كردم، فرزندم بار ديگر من را ساخت و تربيت كرد.

معمولا هر نقشي كه من قرار است بازي كنم ، انگار آن نقش من را صدا مي زند كه بيا ! خيلي دوست دارم نقش كه بازي كنم طبيعي ، زنده و جاري در بياد. تا مقطع ديپلم تحصيل كرد تا اينكه از 18 سالگي بعنوان منشي صحنه فعاليت اش آغاز شد و در 23 سالگي بعنوان بازيگر در فيلم پدرش جلوي دوربين رفت. شناخت من از سينما به پنج، شش‌ سالگي‌ ام برمي‌ گردد، همان زماني كه پدرم مشغول ساخت فيلم «خانه عنكبوت» سال 1362 در منزل خودمان بود. اينكه در آن سن لحظه به لحظه شاهد ساخت يك فيلم بودم برايم جذاب و عجيب و غريب بود و براي من خيلي چيزها از آن لوكيشن و فيلم شرع شد. واله از سال 1374 كه 18 ساله بود بعنوان منشي صحنه در فيلم «عاشقانه» به كارگرداني و نويسندگي پدرش اولين تجربه هنري را بدست آورد.

 

بيوگرافي زهرا داوودنژاد

ذخيره نام، ايميل و وبسايت من در مرورگر براي زماني كه دوباره ديدگاهي مي‌نويسم. زهرا داوودنژاد متاهل است و چند سال پيش ازدواج كرده كه حاصل اين ازدواج يك فرزند دختر بنام يلدا مي باشد. زهرا داوودنژاد متولد 30 فروردين ۱۳۵۶، تهران بازيگر سينما، تلويزيون و تئاتر اهل ايران است. بيوگرافي زهرا داوودنژاد به دليل خانواده هنرمندش، پر از آثار هنري متعدد است. يكي از بهترين آثار زهرا داوودنژاد، بازي در فليم سينمايي سهيلا شماره 17 است. وي دختر عليرضا داوودنژاد كارگردان ايراني و هچنين خواهر رضا داوودنژاد است. بيوگرافي ساير اعضاي هنرمند خانواده ي داوودنژاد را در عرصه سه بخوانيد.

 

‏زهرا داوودنژاد‏ Zahra Davoudnezhad

مثلا اگر اطلاعاتي دقيق‌تر در مورد بيوگرافي زهرا داوودنژاد، آثار زهرا داوودنژاد، جوايز زهرا داوودنژاد، همكاران زهرا داوودنژاد، گالري عكس زهرا داوودنژاد، قد زهرا داوودنژاد، وزن زهرا داوودنژاد، رنگ چشم زهرا داوودنژاد، وضعيت تأهل و همسر زهرا داوودنژاد، فرزندان زهرا داوودنژاد، حواشي زهرا داوودنژاد و كودكي زهرا داوودنژاد مي‌دانيد حتما براي ما ارسال كنيد. در واقع زهرا داوودنژاد از مجموع 11 اثري كه در كارنامه دارد، در 7 اثر در سينما با نام‌هاي فيلم شماره 17 سهيلا، فيلم كلاس هنرپيشگي، فيلم نيلوفر، فيلم زن دوم، فيلم دست‌هاي خالي، فيلم ملاقات با طوطي و فيلم بچه‌هاي بد به ايفاي نقش پرداخته و در 4 اثر در تلويزيون با نام‌هاي سريال هيئت مديره، سريال شوخي كردم، سريال من يك مستاجرم و سريال باغچه مينو بازي كرده است.

در اين سال‌ها زهرا داوودنژاد با هنرمندان بسياري تجربه‌ي كار داشته است اما جالب است بدانيد كه در ميان بازيگران رضا داوودنژاد با 3 مرتبه، محمدرضا فروتن با 3 مرتبه، سپند اميرسليماني با 2 مرتبه، اليكا عبدالرزاقي با 2 مرتبه و احترام‌السادات حبيبيان با 2 مرتبه بيشترين همكاري را با زهرا داوودنژاد داشته‌اند. گرچه موفقيت اين اثر نسبت به آثار شاخص بعديش مانند سريال شوخي كردم، بيشتر نبود اما تجربه خوبي براي زهرا داوودنژاد محسوب مي‌شود و همكاري با هنرمنداني همچون رضا داوودنژاد، سياوش حكمت‌شمار، احترام‌السادات حبيبيان و بهاره رهنما را تجربه كرد. مثلا اثري كه در بيوگرافي زهرا داوودنژاد بيشترين امتياز را از مردم گرفته است، سريال شوخي كردم محسوب مي‌شود و اثري كه در بيوگرافي زهرا داوودنژاد كمترين امتياز را گرفته است، فيلم بچه‌هاي بد محسوب مي‌شود.

زهرا داوودنژاد توانست با بازي در سريال شوخي كردم تجربه بازيگري موفقي براي خود رقم بزند و همكاري در كنار بازيگراني نظير كمند اميرسليماني، مهران مديري، نادر سليماني و نيما فلاح بر تجارب او افزود. در واقع هر چقدر زهرا داوودنژاد در آثار ارزشمندتري بازي كرده باشد، توانسته نمره‌ي بيشتري از سوي مردم بگيرد، در نتيجه سوابق كاري و بيوگرافي زهرا داوودنژاد درخشان‌تر خواهد شد. زهرا داوودنژاد اين‌بار با پريسا بخت‌آور يعني كارگردان سريال من يك مستاجرم و هنرمنداني چون سروش خليلي، بهاره رهنما، محسن قاضي‌مرادي و مجيد شهرياري همكاري داشت. زهرا داوودنژاد سال 1392 در 36 سالگي در سريال شوخي كردم نقش مهمي بازي كرده است كه توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنين خودش را ميان مخاطبان تلويزيون مطرح كند.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۴:۱۴ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

آزيتا حاجيان

بيوگرافي “آزيتا حاجيان”

همسرم آقاي هراتي در سال 1356 هم دانشگاهي من در دانشكده هنرهاي دراماتيك بودند، ايشان طراح صحنه تئاتر هستند و در يكي از نمايش ها كه من نقش ژاندارك را بر عهده داشتم به عنوان طراح صحنه در كنار گروه حضور داشتند. ايشان با يكي از دوستان خوب من كه هم دانشگاهي ما بود ازدواج كردند و به خارج از كشور مهاجرت كردند، اما متاسفانه همسر ايشان بر اثر بيماري از دنيا رفتند و ايشان دوباره چند سال پيش به ايران بازگشتند. آقاي هراتي علاوه بر اينكه رشته طراحي داخلي را در كانادا خوانده اند، فارغ التحصيل رشته معماري نيز هستند و به طور حرفه اي نقاشي مي كنند. آيا جذب ماهواره شدن و ديدن سريال هاي ترك توسط زن خانه دار ايراني به دليل رنگ و لعاب سريال ها است يا سير اتفاقات داستان ها؟.

در «كيميا» نقش مادري به نام «مهري» را بازي كرديد كه انگار قرار بود زنان ايراني را در چهار دهه نمايندگي كند. به نظر شما تصويري كه از زن ايراني در سينما و تلويزيون نشان داده مي شود منطبق بر واقعيت وجودي زن امروز ايراني است؟. احسان عليخاني و آزيتا حاجيان و مهراوه شريفي نيا در برنامه سه ستاره. در اين سال ها كمتر اهل گفت و گوهاي تفصيلي بوده ايد و در شبكه هاي اجتماعي هم حضور پررنگي نداريد. سال 1355 فعاليت تان را با گروه تئاتر كانون پرورشي فكري كودكان و نوجوانان آغاز كرديد. كم كم وارد شصتمين سال زندگي تان مي شويد؛ از زندگي هنري تان راضي بوده ايد؟.  آرزوي آزيتا حاجيان براي بازيگران سينماي ايران چيست؟.

 

آزيتا حاجيان

وي در سال ۱۳۷۷ در هفدهمين دوره جشنواره بين المللي فيلم فجر براي بازي در فيلم روبان قرمز به كارگرداني ابراهيم حاتمي كيا برنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول زن در بخش بين الملل شد. از ديگر نمايش هاي او مي توان به «بهرام چوبينه»، «ژاندارك»، «نسل آواره»، «نمايش بي كلام»، «دايره گچي قفقازي» و … اشاره كرد. حاجيان فعاليت در سينما را از سال ۱۳۶۸ با فيلم دزد عروسك ها ساخته محمدرضا هنرمند آغاز كرد. او ليسانس بازيگري و كارگرداني تئاتر از دانشكده هنرهاي دراماتيك دانشگاه هنر است. آغاز فعاليت هنري او از ۱۳۵۴ با نمايش «خورشيد خانم آفتاب كن» بود.

 

‏آزيتا حاجيان‏ Azita Hajian

در واقع آزيتا حاجيان از مجموع 42 اثري كه در كارنامه دارد، در 24 اثر در سينما با نام‌هاي فيلم زير سقف دودي، فيلم ماه بر فراز زير آب، فيلم ماه در جنگل، فيلم لاله، فيلم تاكسي نارنجي، فيلم كيميا و خاك، فيلم شيرين، فيلم خواب زمستاني، فيلم ديوار، فيلم محيا، فيلم باغ فردوس، پنج بعد از ظهر، فيلم شمعي در باد، فيلم معادله، فيلم موج مرده، فيلم روبان قرمز، فيلم ابر و آفتاب، فيلم ‌راز گل شب‌بو، فيلم راه افتخار، فيلم آدم برفي، فيلم دايان باخ، فيلم هنرپيشه، فيلم اوينار، فيلم سفر جادويي و فيلم دزد عروسك‌ها به ايفاي نقش پرداخته و در 18 اثر در تلويزيون با نام‌هاي سريال سال‌هاي دور از خانه، سريال بازي نقاب‌ها، سريال روزهاي بهتر، سريال كيميا، سريال روياي گنجشك‌ها، سريال تا ثريا، سريال سال‌هاي مشروطه، سريال آينه‌هاي نشكن، سريال ساعت شني، سريال نذر، سريال روياي آخر، سريال سفر سبز، سريال امام علي (ع)، سريال دبيرستان خضراء، سريال دومين انفجار، سريال آواي فاخته، سريال تعطيلات خوش بگذره و سريال آپارتمان بازي كرده است.

مثلا اگر اطلاعاتي دقيق‌تر در مورد بيوگرافي آزيتا حاجيان، آثار آزيتا حاجيان، جوايز آزيتا حاجيان، همكاران آزيتا حاجيان، گالري عكس آزيتا حاجيان، قد آزيتا حاجيان، وزن آزيتا حاجيان، رنگ چشم آزيتا حاجيان، وضعيت تأهل و همسر آزيتا حاجيان، فرزندان آزيتا حاجيان، حواشي آزيتا حاجيان و كودكي آزيتا حاجيان مي‌دانيد حتما براي ما ارسال كنيد. در اين سال‌ها آزيتا حاجيان با هنرمندان بسياري تجربه‌ي كار داشته است اما جالب است بدانيد كه در ميان بازيگران محمدرضا شريفي‌نيا با 8 مرتبه، اكبر عبدي با 6 مرتبه، پرويز پرستويي با 6 مرتبه، نيكو خردمند با 6 مرتبه و لادن مستوفي با 6 مرتبه بيشترين همكاري را با آزيتا حاجيان داشته‌اند.

شايد جالب باشد بدانيد كه پرلايك‌ترين يا همان محبوب‌ترين پست اينستاگرامي آزيتا حاجيان تاكنون بيش از 32،460 لايك خورده است، همچنين براي پركامنت‌ترين يا همان پربحث‌ترين پست اينستاگرامي آزيتا حاجيان تاكنون بيش از 3،577 نظر ثبت شده است. گرچه موفقيت اين اثر نسبت به آثار شاخص بعديش مانند سريال امام علي (ع)، بيشتر نبود اما تجربه خوبي براي آزيتا حاجيان محسوب مي‌شود و همكاري با هنرمنداني همچون رسول نجفيان، مهراوه شريفي‌نيا، فرهنگ مهرپرور و منوچهر آذري را تجربه كرد. مثلا اثري كه در بيوگرافي آزيتا حاجيان بيشترين امتياز را از مردم گرفته است، سريال امام علي (ع) محسوب مي‌شود و اثري كه در بيوگرافي آزيتا حاجيان كمترين امتياز را گرفته است، فيلم ماه بر فراز زير آب محسوب مي‌شود.

 

بيوگرافي كامل و عكس هاي خانواده آزيتا حاجيان به همراه همسرش

اين مجموعه تلويزيوني كه براساس فيلم‌نامه‌اي از مسعود بهبهاني نيا ساخته شده، با محوريت زندگي بانوي جواني به نام «كيميا پارسا» با بازي مهراوه شريفي‌نيا در سه مقطع زماني قبل و حين انقلاب، آغاز جنگ، دوران جنگ ايران و عراق و زمان حال روايت مي‌شود…. زني جوان با دو فرزند خردسالش، مردي با خصوصياتي متفاوت اما خواسته اي به جا، يك افسر پليس، يك پيرزن پرحرف و سمج و… در كيش ماجراهايي را مي آفرينند كه…. گالري عكس ها و بيوگرافي كامل آزيتا حاجيان بازيگر سينما و تلويزيون و متولد ۲۱ دي ۱۳۳۶ در تهران را در مجله “پاتوق من” ببينيد. از ديگر نمايش‌هاي او مي‌توان به «بهرام چوبينه»، «ژاندارك»، «نسل آواره»، «نمايش بي كلام»، «دايره گچي قفقازي» و … اشاره كرد.

مادر ليلا و بهرام قرار است با گرفتن وام مسكن و خريداري يك خانه بچه‌هايش را از دردسرهاي صاحب خانه شان، خورخور، نجات دهد. مشكلات رواني او كه ريشه در شرايط خانوادگي او دارد به تدريج در رويارويي با آدم‌هاي دور و برش در جامعه گسترش مي‌يابد. او با سرهنگ كه يكي از بيمارها بوده‌است، آشنا مي‌شود و پس از درمان او، پنهاني با يكديگر ازدواج مي‌كنند. پيرزني به نام ثريا كه پانزده سال پيش شوهر خود را از دست داده‌است، در بيمارستاني مشغول به پرستاري است. او مبلغ هنگفتي را به پسر سرهنگ قرض مي‌دهد و قرار مي‌شود كه سود پول را نيز از او بگيرد…. اما عجوزه كه بيرون از شهر زندگي مي‌كند و نمي‌خواهد آن‌ها روي آرامش به خود ببينند.

آزيتا حاجيان زاده ۲۱ دي ۱۳۳۶ در تهران بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون ايراني است. وي ليسانس بازيگري و كارگرداني تئاتر از دانشكده هنرهاي دراماتيك دانشگاه هنر است. دريا دختري جوان، پر شور، باهوش و با استعدادي فراوان از مشكلات رواني رنج مي‌برد. آزيتا حاجيان ، مهراوه شريفي نيا ، سيد مهراد ضيايي و علي شادمان در سريال كيميا. آزيتا حاجيان پس از جدايي از محمدرضا شريفي نيا با محمد كريمي هراتي ازدواج كرد. با ورود يك دكتر روانشناس به زندگي دريا ماجراها شكلي ديگر به خود مي‌گيرد و…. آغاز فعاليت هنري او از ۱۳۵۴ با نمايش «خورشيد خانم آفتاب كن» بود.

بيوگرافي آزيتا حاجيان و همسرش + ماجراي طلاق و ازدواج مجدد

من خيلي ساده زندگي‌ام را شروع كردم، با ميل خودمان عروسي نگرفتيم، مادرم خيلي اصرار داشت حتما جشن عروسي بگيريم اما ما با اين قضيه مخالفت كرديم، لباس عروسي نپوشيدم و مهريه‌ام دوازده سكه بود كه تازه خود من گفته بودم پنج سكه اما عاقد گفت: «خانم جان پنج سكه خيلي كم است، حداقل بگو دوازده سكه. محمد كريمي هراتي در سال ۱۳۵۶ هم دانشگاهي حاجيان در دانشكده هنرهاي دراماتيك بوده، ايشان طراح صحنه تئاتر هستند و در يكي از نمايش ها كه حاجيان نقش ژاندارك را بر عهده داشت به عنوان طراح صحنه در كنار گروه حضور داشتند. هراتي با يكي از دوستان خوب آزيتا حاجيان كه هم دانشگاهي بودند ازدواج كرد و به خارج از كشور مهاجرت كرد، اما متاسفانه همسر ايشان بر اثر بيماري از دنيا رفتند و ايشان دوباره چند سال پيش به ايران بازگشتند.

آزيتا حاجيان در سال ۱۳۵۸ وقتي ۲۲ سال داشت با محمدرضا شريفي نيا ازدواج كرد، اين زوج هنري صاحب دو فرزند دختر بنام هاي مهراوه و مليكا شريفي نيا شدند كه آنها نيز در عرصه هنري و بازيگري فعاليت دارند. وي در سال ۱۳۷۷ در هفدهمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم فجر براي بازي در فيلم روبان قرمز به كارگرداني ابراهيم حاتمي‌كيا برنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول زن در بخش بين‌الملل شد. به همين خاطر، مادرم در نگهداري از او كمكم مي كرد و من هم آهسته آهسته با دنياي زيباي مادري انس مي گرفتم اما هفت سال بعد وقتي مليكا به دنيا آمد شرايط ما هم در نوع خودش تغيير كرده بود.

من ديگ ريك زن سي ساله بودم كه تجربه بزرگ كردن يك فرزند را داشتم و شرايط اقتصادي مان هم از قبل بهتر شده بود، به همين خاطر مليكا در قياس با مهراوه در رفاه بيشتري بزرگ شد. بيوگرافي  كامل آزيتا حاجيان و همسرش  محمدرضا شريفي نيا و ماجراي طلاق آنها  و ازدواج مجدد آزيتا حاجيان با محمد كريمي هراتي و  به همراه عكس هايشان را مشاهده مي كنيد. زندگي آزيتا حاجيان و محمدرضا شرفي نيا بعد از ۳۰ سال زندگي مشترك از سال ۱۳۵۸ در نهايت سال ۱۳۸۸ به جدايي و طلاق ختم شد از علت اين جدايي خبري منتشر نشد. از ديگر نمايش‌هاي آزيتا حاجيان مي‌توان به «بهرام چوبينه»، «ژاندارك»، «نسل آواره»، «نمايش بي كلام»، «دايره گچي قفقازي» و … اشاره كرد.

 

عكس هاي ديده نشده آزيتا حاجيان و خانوادش + بيوگرافي كامل

وقتي از آسيب پذيري ات باخبر شوي مي تواني از آن مراقبت كني، مثل زماني كه بدن فردي بيمار است، مثلا كلسترولش بالاست و پزشك به او مي گويد گوشت قرمز مصرف نكند و او هم مراعات مي كند، درد مورد روح و روان هم خودش را در شرايط استرس، اضطراب و آشفتگي قرار نمي دهد. آزيتا حاجيان با انتشار تصوير زير نوشت : بيست ونه سال پيش كه من بيست ونه سالم بود درست در اذان صبح امروز خداوند دوباره به من معجزه اي داد كه زنده ماندم و رشد و بالندگي اش را ديدم، ايكاش همه مادران ديروز و امروز و فردا از اين نعمت بهره مند باشند. – عموما وقتي كسي جهان بيني مخصوص به خودش را داشته باشد، يعني كل جهان هستي براي يك مفهوم مشخص داشته باشد در مواقعي كه در زندگي دچار اضطراب و گمگشتگي مي شود، مي تواند با توجه به آن جهان بيني آرامش خودش را حفظ كند.

سال ها پيش هم كتابي خواندم كه خيلي به نظرم قشنگ بود و تاثير خوبي روي من داشت به نام «وقتي نيچه گريه كرد» زماني كه 16 ساله بودم «ابله» داستايوفسكي را هم خواندم و به نظرم آنقدر عالي بود كه هيچ وقت فراموشش نمي كنم. بنابراين اگر هركسي با توجه به نوع نگرشش به جهان هستي يا همان جهان بيني اي كه به آن اعتقاد دارد به معضل يا مشكلي كه برايش پيش آمده نگاه كند، مي تواند با تكيه به آن آرامشش را به دست آورد. درواقع خيلي بعيد است كه زندگي روزمره بتواند به ما آرامش دهد چون خصوصا در كشور ما مدام دچار اضطراب و بي ثباتي از نظر اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي هستيم و اين مساله ما را به هم مي ريزد.

من كاري به اين ندارم كه كدام درست است يا كدام غلط، حرف من اين است آرامش فردي كه جهان بيني قوي اي دارد خيلي بيشتر از آدمي است كه هيچ گونه اعتقادي به اين قضيه و مسائل جهان هستي ندارد. اين اتفاق درباره فيلم و سريال ها هم مي افتد، البته فيلم هاي قوي و خوب كه تو را به شدت درگير مي كنند و علاوه بر آن آموزش هاي زيادي هم از لحاظ رفتاري و انساني به شما مي دهند. وقتي اتفاقي ناخوشايند براي ما مي افتد، اگر قرار باشد تمام مدت درگير عمل ها و عكس العمل هاي زندگي روزمره شويم قطعا بايد خيلي قوي باشيم تا بتوانيم آرامشمان را حفظ كنيم. به هرحال قرار است در اين دنيا از نقطه A به نقطه B برسيم، از تولد تا مرگ، وقتي قرار است اين مسير را طي كنيم من ترجيح مي دهم با آرامش بيشتري آن را پشت سر بگذرانيم.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۵:۲۷ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

رؤيا تيموريان

بسياري از خانم‌ها به دليل سركار بودن همسران‌شان حتي اگر خودشان هم شاغل باشند، باز زمان فراغت بيشتري نسبت به آقايان دارند كه در همين زمان، نبودن همسر ممكن است از نظر روحي تا حدودي ضعيف‌شان كند يا مسئوليت‌هاي بيشتري را روي دوش‌شان بگذارد. ديوار به ديوار (1396) نفس گرم(۱۳۹۴) يادآوري(۱۳۹۲) يه تيكه زمين(۱۳۹۱) شمس‌العماره(۱۳۸۸) مدار صفر درجه(۱۳۸۵) شب دهم (۱۳۸۰) محاكمه (۱۳۷۸–۱۳۷۷) گم‌شده (۱۳۷۷) شبحي در تاريكي (۱۳۷۴) دشمن مردم (۱۳۷۳) برده رقصان رعنا (۱۳۶۹–۱۳۶۷). من و مسعود به يكديگر قول داده‌ايم اگر بابت موضوعي ناراحتي از هم داشتيم، آن ناراحتي لحظه‌اي باشد و از آن رد ‌شويم، چون معتقديم فرصت زندگي كردن كم است و اين‌قدري نيست كه بخواهيم با جر و بحث آن را سپري كنيم.

بيشتر مامان حمايت مي‌كند و اين اطمينان را كرده كه طراحي لباس‌هايش را به من داده؛ اين ماجرا، براي من هم فرصتي براي نشان‌دادن توانايي‌هايم و البته آزمون و خطاهاي شروع كار جدي و حرفه‌اي است. پستچي سه بار در نمي‌زند (۱۳۸۷) زادبوم (۱۳۸۷) روي خط صفر (۱۳۸۶) سنتوري (۱۳۸۵) گوشواره (۱۳۸۵) شهر آشوب (۱۳۸۴) بيد مجنون (۱۳۸۳) كافه ستاره (۱۳۸۳) تيك (۱۳۸۰) قارچ سمي (۱۳۸۰) زندان زنان (۱۳۷۹). اين نياز به يك درك متقابل دارد؛ يعني وقتي مرد از سركار به منزل برمي‌گردد، همين كه قدرشناس زحمات همسرش به خاطر نگهداري از خانه و فرزندان باشد، بسيار ارزشمند است. من ناصر حجازي هستم… (۱۳۹۴) شيفتگي (۱۳۹۲) برف (۱۳۹۲) چه خوبه برگشتي (۱۳۹۱) دلتنگي‌هاي عاشقانه (۱۳۹۱) ابرهاي ارغواني (۱۳۹۰) گزارش يك جشن (۱۳۸۹).

طراحي لباس براي مادرم اين مزيت را دارد كه آدم‌ها مي‌فهمند من دارم كار حرفه‌اي طراحي لباس مي‌كنم و با اسم و سبك كارم آشنا مي‌شوند. رويا تيموريان با مسعود رايگان كه از بازيگران سينما مي باشد ازدواج كرده است و اين زوج هنرمند دو دختر به نام درنا و دنيا دارند. خودش بهترين نقش اش را «ملوك» در كافه ستاره مي داند و البته فعاليت سينمايي اش را با بازي در حسرت ديدار درسال 1373 آغاز كرده است. تيموريان: من فكر مي‌كنم در زندگي مشترك، بايد يك نوع ديپلماسي وجود داشته باشد كه معمولا خانم‌ها اين ديپلماسي را دارند. منظورم از ديپلماسي كه گفتم، همان درك متقابل، از خود گذشتگي و احترام به يكديگر در زندگي مشترك است.

 

‏رويا تيموريان‏ Roya Timurian

در واقع رويا تيموريان از مجموع 55 اثري كه در كارنامه دارد، در 32 اثر در سينما با نام‌هاي فيلم سلام اي ايران، فيلم پشت ديوار سكوت، فيلم من ناصر حجازي هستم، فيلم خانه دختر، فيلم خبر خاصي نيست، فيلم 91913، فيلم برف، فيلم شيفتگي، فيلم چه خوبه كه برگشتي، فيلم دلتنگي هاي عاشقانه، فيلم ابرهاي ارغواني، فيلم شرق شرق است، فيلم گزارش يك جشن، فيلم قاتل بي رحم هسه كارلسون، فيلم پستچي سه بار در نمي زند، فيلم زادبوم، فيلم شيرين، فيلم روي خط صفر، فيلم تنهايي، فيلم سنتوري، فيلم گوشواره، فيلم بيد مجنون، فيلم كافه ستاره، فيلم تيك، فيلم قارچ سمي، فيلم زندان زنان، فيلم مريم مقدس، فيلم دفتري از آسمان، فيلم شراره، فيلم مرد باراني، فيلم لژيون و فيلم حسرت ديدار به ايفاي نقش پرداخته و در 23 اثر در تلويزيون با نام‌هاي سريال سرباز، سريال حوالي پاييز، سريال سايه بان، سريال بازگشت، سريال ديوار به ديوار 2، سريال ديوار به ديوار، سريال نفس گرم، سريال يادآوري، سريال راستش را بگو، سريال يه تيكه زمين، سريال گمشده، سريال شمس‌العماره، سريال مدار صفر درجه، سريال ساعت شني، سريال ريحانه، سريال لبه تاريكي، سريال شب دهم، سريال دوران سركشي، سريال مريم مقدس، سريال گم‌شده، سريال شبحي در تاريكي، سريال دشمن مردم و سريال رعنا بازي كرده است.

مثلا اگر اطلاعاتي دقيق‌تر در مورد بيوگرافي رويا تيموريان، آثار رويا تيموريان، جوايز رويا تيموريان، همكاران رويا تيموريان، گالري عكس رويا تيموريان، قد رويا تيموريان، وزن رويا تيموريان، رنگ چشم رويا تيموريان، وضعيت تأهل و همسر رويا تيموريان، فرزندان رويا تيموريان، حواشي رويا تيموريان و كودكي رويا تيموريان مي‌دانيد حتما براي ما ارسال كنيد. در اين سال‌ها رويا تيموريان با هنرمندان بسياري تجربه‌ي كار داشته است اما جالب است بدانيد كه در ميان بازيگران مسعود رايگان با 11 مرتبه، كوروش تهامي با 6 مرتبه، پرويز پورحسيني با 5 مرتبه، پگاه آهنگراني با 5 مرتبه و بهرام ابراهيمي با 5 مرتبه بيشترين همكاري را با رويا تيموريان داشته‌اند.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۷:۱۱ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

سمانه پاكدل

بيوگرافي «سمانه پاكدل» و همسرش هادي كاظمي + عكس هاي جديد و دونفره

هادي كاظمي يكي از بازيگران سينما و تلويزيون ايراني كه بيشتر با فيلم هاي طنز مخاطبان تلويزيون را مي شناسند متولد سيزدهم آبان ماه سال ۱۳۵۵ ميباشد او با كار «شب هاي برره» از مهران مديري در سال ۱۳۸۴ به شهرت رسيد از جمله نقش هايي كه او در آنها بسيار خوب ايفاي نقش كرده مي توانبه «باغ مظفر » «مرد دوهزار چهره» «پاورچين» «شاهگوش» «شوخي كردم» اشاره كرد او در كارنامه هنري خود همكاري با كارگردانان معروفي همچون مهران مديري، داوود ميرباقري و داريوش كاردان دارد. از جمله كارهاي شاخص و ديده شده خانم پاكدل مي توان به سريال تلويزيوني «دلنوازان» اشاره كرد اين سريال در سال ۱۳۸۸ از شبكه سه توليد و پخش شد و به كارگرداني حسين سهيلي‌زاده تهيه شد او در اين سريال در كنار بازيگراني همچون سحر قريشي، شاهرخ استخري، عبدالرضا اكبري،  فريبا كوثري سياوش خيرابي به ايفاي نقش پرداخت و بسيار به دل مخاطب نشست.

سمانه پاكدل متولد بيست و ششم مهرماه سال ۱۳۶۶ در اصفهان مي باشد كه يكي از بازيگران توانمند تئاتر و تلويزيون ايراني مي‌باشد او در يك خانواده پنج نفره به دنيا آمد و يك خواهر و برادر بزرگتر از خود دارد او علي رغم مخالفت‌هاي خانواده‌اش وارد عرصه تئاتر و بازيگري شد. سمانه پاكدل در دوران دبيرستان علاقه داشت رشته هنر را انتخاب كند و در اين رشته تحصيل كنند اما با مخالفت هاي خانواده روبرو شد به همين دليل پس از پايان دوره دبيرستان در سن ۱۷ سالگي بدون اينكه خانواده اش متوجه بشوند تئاتر را آغاز كرد و يادگيري آن را فرا گرفت. فعاليت هنري خود را از سال ۱۳۸۳ آغاز كرده است او در ابتدا با حضور در تئاتر توانايي‌هاي خود را محك زد پس از آن در  سريال هاي مختلفي به ايفاي نقش پرداخت و بسيار خوش درخشيد.

سمانه پاكدل پس از آنكه در برنامه دورهمي مهمان مهران مديري شد اعلام كرد كه بسيار به ازدواج علاقمند مي باشد و اگر مورد مناسبي پيش‌بيايد حتماً ازدواج مي‌كند. اين صحبت در سال ۱۳۹۶ از اين برنامه پخش شد پس از آن در مرداد ماه سال ۱۳۹۷ خبر ازدواج او با هادي كاظمي يكي از بازيگران طنز ايراني منتشر شد. ذخيره نام، ايميل و وبسايت من در مرورگر براي زماني كه دوباره ديدگاهي مي‌نويسم.

سمانه پاكدل و همسرش در برنامه خندوانه + تصاوير

سمانه پاكدل هم در تكميل صحبت هاي همسرش گفت :من و هادي از قبل همديگر را مي شناختيم ولي در 13 شمالي بيشتر كنار هم بوديم و از صداقت و مهرباني اش خيلي خوشم آمد و همه از خوب بودن هادي ميگفتند و يكي از معيارهاي من اين بود كه حالم با آدم ها خوب باشد و با هادي حالم خوب بود و هادي خيلي يكدفعه درخواست ازدواج را مطرح كرد و واقعا غافلگيرانه بود. محمدرضا عليمرداني بازيگر كشورمان به عنوان خواننده به جمع خندوانه اي ها اضافه شد و آهنگ جالب و متفاوتي را در اين برنامه اجرا كرد و در بخش بعدي هادي كاظمي درباره خشايار الوند و روز تلخ رفتنش و خاطراتي كه با او داشتند صحبت كرد و در ادامه نقشي را به همراه سمانه پاكدل بازي كرد.

هادي كاظمي ادامه داد:من اصلا آدم ازدواجي نبودم و اصلا و اصلا قصد ازدواج نداشتم و واقعا اگر سمانه نبود هرگز ازدواج نميكردم و جوري بود دلم را برد و اصلا فكرش را هم نميكرديم و ناباورانه در عرض سه ماه و بعد از اطلاع خانواده ها و موافقت آنها پيش قدم شديم. هادي كاظمي بعد از سلام و احوال پرسي با مخاطبان خندوانه درباره ماجراي آشنايي و ازدواجشان گفت :ما سال 96 در برنامه 13 شمالي از هم خوشمان آمد اما به روي هم نياورديم و يكدفعه غافلگيرانه در عرض سه ماه اين اتفاق رخ داد. سمانه پاكدل و هادي كاظمي مهمان دهمين ويژه برنامه نوروزي خندوانه شدند و در اين برنامه درباره ماجراي آشنايي و ازدواجشان صحبت كردند و طبق روال برنامه هر شب مسابقه اي متفاوت را در اين برنامه تجربه كردند.

برنامه خندوانه با اجراي رامبد جوان شب گذشته 9 فروردين ماه 98 با ويژه برنامه اي نوروزي ساعت 23 روي آنتن شبكه نسيم رفت. در بخش پاياني برنامه سمانه پاكدل و هادي كاظمي در يك گروه به رقابت با رامبد جوان و محمدرضا عليمرداني پرداختند. رامبد جوان در اين برنامه ميزبان سمانه پاكدل و هادي كاظمي زوج بازيگر كشورمان بود.

عكس عروسي سمانه پاكدل و هادي كاظمي

هادي كاظمي چندي پيش در برنامه دورهمي در پاسخ به مهران مديري كه چرا تاكنون ازدواج نكرده است گفت : من هدف هايي در زندگي ام دارم و همچنين مسئوليت هايي در خانواده خود دارم كه ابتدا بايد به آن ها بپردازم و هم اكنون وظايف مهم تري دارم البته دوست دارم بچه هم داشته باشم !. وي از سال ۱۳۷۵ فعاليتش را در بازيگري شروع نمود اما در سال ۸۴ با سريال شبهاي برره توانست به خوبي شناخته شود. هادي كاظمي در سال ۱۳۵۵ متولد شده است و سمانه پاكدل متولد ۱۳۶۶ است و اين زوج با هم اختلاف سني ۱۱ ساله دارند. سمانه پاكدل در سال ۸۸ با حضور در مجموعه دلنوازان به كارگرداني حسين سهيلي زاده توانست به خوبي ديده شود.

هادي كاظمي بازيگر سينما و تلويزيون متولد ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۵ مي باشد و هم اكنون ۴۱ سال سن دارد. سمانه پاكدل از بازيگران زن سينما و تلويزيون متولد ۲۶ مهر ماه ۱۳۶۶ مي باشد و ۳۰ سال سن دارد. البته او قبل از آن نقش هاي كوتاهي در برخي مجموعه ها نيز داشته است.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۸:۳۷ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

مهناز انصاريان

مهناز انصاريان بازيگر پس از باران

مثلا اگر اطلاعاتي دقيق‌تر در مورد بيوگرافي مهناز انصاريان، آثار مهناز انصاريان، جوايز مهناز انصاريان، همكاران مهناز انصاريان، گالري عكس مهناز انصاريان، قد مهناز انصاريان، وزن مهناز انصاريان، رنگ چشم مهناز انصاريان، وضعيت تأهل و همسر مهناز انصاريان، فرزندان مهناز انصاريان، حواشي مهناز انصاريان و كودكي مهناز انصاريان مي‌دانيد حتما براي ما ارسال كنيد. در واقع مهناز انصاريان از مجموع 9 اثري كه در كارنامه دارد، در 5 اثر در سينما با نام‌هاي فيلم قصه پريا ، فيلم ميكس ، فيلم مي‌خواهم زنده بمانم ، فيلم شهر خاكستري و فيلم كليد به ايفاي نقش پرداخته و در 4 اثر در تلويزيون با نام‌هاي سريال مرگ تدريجي يك رؤيا ، سريال پس از باران ، سريال فيل در تاريكي و سريال مادر بازي كرده است.

در اين سال‌ها مهناز انصاريان با هنرمندان بسياري تجربه‌ي كار داشته است اما جالب است بدانيد كه در ميان بازيگران ستاره اسكندري با ۲ مرتبه، محمود مقامي با ۲ مرتبه، فرامرز قريبيان با ۲ مرتبه، نيكو خردمند با ۲ مرتبه و فتحعلي اويسي با ۲ مرتبه بيشترين همكاري را با مهناز انصاريان داشته‌اند. در اين سال‌ها مهناز انصاريان با هنرمندان بسياري تجربه‌ي كار داشته است اما جالب است بدانيد كه در ميان بازيگران ستاره اسكندري با 2 مرتبه، محمود مقامي با 2 مرتبه، فرامرز قريبيان با 2 مرتبه، نيكو خردمند با 2 مرتبه و فتحعلي اويسي با 2 مرتبه بيشترين همكاري را با مهناز انصاريان داشته‌اند.

مهناز انصاريان در سال ۱۳۸۹ طي نامه‌اي به داريوش مهرجويي مدعي شد ‌اين فيلم‌ساز فيلم «طهران تهران » (اپيزود نخست به‌نام «طهران: روزهاي آشنايي») را از روي رمان «پانسيون محله‌ مونمارتر» او ساخته، بدون اين‌كه از كتاب و نويسنده‌آن نامي به ميان آورد و به اين موضوع اشاره‌اي كند. گرچه موفقيت اين اثر نسبت به آثار شاخص بعديش مانند سريال پس از باران ، بيشتر نبود اما تجربه خوبي براي مهناز انصاريان محسوب مي‌شود و همكاري با هنرمنداني همچون اميرمحمد پورحسن ، عماد طاهري ، فاطمه آساره و منيژه پورحسن را تجربه كرد. گرچه موفقيت اين اثر نسبت به آثار شاخص بعديش مانند سريال پس از باران، بيشتر نبود اما تجربه خوبي براي مهناز انصاريان محسوب مي‌شود و همكاري با هنرمنداني همچون اميرمحمد پورحسن، عماد طاهري، فاطمه آساره و منيژه پورحسن را تجربه كرد.

 

‏مهناز انصاريان‏ Mahnaz Ansarian

مثلا اگر اطلاعاتي دقيق‌تر در مورد بيوگرافي مهناز انصاريان، آثار مهناز انصاريان، جوايز مهناز انصاريان، همكاران مهناز انصاريان، گالري عكس مهناز انصاريان، قد مهناز انصاريان، وزن مهناز انصاريان، رنگ چشم مهناز انصاريان، وضعيت تأهل و همسر مهناز انصاريان، فرزندان مهناز انصاريان، حواشي مهناز انصاريان و كودكي مهناز انصاريان مي‌دانيد حتما براي ما ارسال كنيد. در واقع مهناز انصاريان از مجموع 9 اثري كه در كارنامه دارد، در 5 اثر در سينما با نام‌هاي فيلم قصه پريا، فيلم ميكس، فيلم مي‌خواهم زنده بمانم، فيلم شهر خاكستري و فيلم كليد به ايفاي نقش پرداخته و در 4 اثر در تلويزيون با نام‌هاي سريال مرگ تدريجي يك رؤيا، سريال پس از باران، سريال فيل در تاريكي و سريال مادر بازي كرده است.

در اين سال‌ها مهناز انصاريان با هنرمندان بسياري تجربه‌ي كار داشته است اما جالب است بدانيد كه در ميان بازيگران ستاره اسكندري با 2 مرتبه، محمود مقامي با 2 مرتبه، فرامرز قريبيان با 2 مرتبه، نيكو خردمند با 2 مرتبه و فتحعلي اويسي با 2 مرتبه بيشترين همكاري را با مهناز انصاريان داشته‌اند. گرچه موفقيت اين اثر نسبت به آثار شاخص بعديش مانند سريال پس از باران، بيشتر نبود اما تجربه خوبي براي مهناز انصاريان محسوب مي‌شود و همكاري با هنرمنداني همچون اميرمحمد پورحسن، عماد طاهري، فاطمه آساره و منيژه پورحسن را تجربه كرد. مهناز انصاريان توانست با بازي در سريال پس از باران تجربه بازيگري موفقي براي خود رقم بزند و همكاري در كنار بازيگراني نظير محمود‌ پاك‌نيت، كتايون رياحي، مرجان محتشم و جهانگير الماسي بر تجارب او افزود.

مثلا اثري كه در بيوگرافي مهناز انصاريان بيشترين امتياز را از مردم گرفته است، سريال پس از باران محسوب مي‌شود و اثري كه در بيوگرافي مهناز انصاريان كمترين امتياز را گرفته است، فيلم كليد محسوب مي‌شود. در واقع هر چقدر مهناز انصاريان در آثار ارزشمندتري بازي كرده باشد، توانسته نمره‌ي بيشتري از سوي مردم بگيرد، در نتيجه سوابق كاري و بيوگرافي مهناز انصاريان درخشان‌تر خواهد شد. مهناز انصاريان اين‌بار با فريدون جيراني يعني كارگردان سريال مرگ تدريجي يك رؤيا و هنرمنداني چون دانيال حكيمي، پوراندخت مهيمن، ساميه لك و ستاره اسكندري همكاري داشت. اگر در مورد بيوگرافي مهناز انصاريان نكات بيشتري مي‌دانيد حتما براي ما ارسال كنيد تا كمكي بزرگ به همه مخاطبان و طرفداران مهناز انصاريان كرده باشيد.

 

بيوگرافي مهناز انصاريان بازيگر نقش ميان سالي شيرين در سريال پس از باران - ميكروبين

ذخيره نام، ايميل و وبسايت من در مرورگر براي زماني كه دوباره ديدگاهي مي‌نويسم. مهناز انصاريان در سال ۱۳۸۹ طي نامه‌اي به داريوش مهرجويي مدعي شد ‌اين فيلم‌ساز فيلم «طهران تهران» (اپيزود نخست به‌نام «طهران: روزهاي آشنايي») را از روي رمان «پانسيون محله‌ مونمارتر» او ساخته، بدون اين‌كه از كتاب و نويسنده‌ آن نامي به ميان آورد و به اين موضوع اشاره‌اي كند. مهناز انصاريان بيشتر با ايفاني نقش خاله شيرين در مجموعه تلويزيوني «پس از ‌باران» (۱۳۷۹، ساخته سعيد سلطاني) و نقش هلن در مجموعه تلويزيوني «مرگ تدريجي يك رؤيا» (۱۳۸۷، ساخته فريدون جيراني) شناخته مي‌شود. اولين رمان مهناز انصاريان، «ليلا» بود كه داريوش مهرجويي در سال ۱۳۷۵ فيلم «ليلا» را بر اساس رمان او ساخت و سپس كتاب به چاپ رسيد.

وي فعاليت سينمايي خود را از سال ۱۳۶۴ با بازي در فيلم «كليد» به كارگرداني ابراهيم فروزش آغاز نمود. كتاب دومش «پانسيون محله ‌مونمارتر» بود كه در انگليس و فرانسه به دو زبان ترجمه و چاپ شد. بيوگرافي مهناز انصاريان بازيگر نقش ميان سالي شيرين در سريال پس از باران.

بيوگرافي مهناز انصاريان بازيگر و همسرش و زندگينامه و عكس هاي

وي بعد از مجموعه تلويزيوني پس از باران از بازيگري كناره گيري كرد و علت اين تصميم را يك تصميم شخصي عنوان كرده و گفته است كه ديگر علاقه اي به بازيگري نداشتم و تصميم گرفتم بعد از مرگ تدريجي يك رويا در اوج خداحافظي كنم. انصاريان، علاوه بر بازيگري در زمينه نويسندگي نيز تبحر دارد و اولين كتاب خود را به نام ليلا به رشته نگارش درآورد كه بعدها داريوش مهرجويي فيلم ليلا را بر اساس اين رمان ساخت. مهناز انصاريان با بازي در سريال پس از باران در نقش خاله شيرين و پيري و ميانسالي شيرين خدمتكار شهربانو خانم كوچيك با بازي در سال 1379 به كارگرداني سعيد سلطاني به شهرت رسيد. بيوگرافي مهناز انصاريان نويسنده و بازيگر و همسر و فرزندانش و با عكس هاي جديد و اينستاگرام و سوابق هنري وي و زندگي شخصي وعلت خداحافظي از بازيگري وي را در مجله ميخوانيد.

خانم انصاريان بطور حرفه اي با بازي در فيلم كليد ساخته ابراهيم فروزش وارد سينما و بازيگري شد و به واسطه بازي سريال پس از باران به شهرت رسيد. وي يكي از بازيگران توانمند ايراني هستند كه در آثاري چون مجموعه تلويزيوني مرگ تدريجي يك رؤيا در 1387 به كارگرداني فريدون جيراني در نقش هلن،. او در جديدترين مصاحبه خود گفته است كه دلم براي بازيگري تنگ نميشود و خداحافظي من از بازيگري با تصميمي بود كه همه جوانب را در نظر گرفتم. مهناز انصاريان بازيگر تئاتر و تلويزيون و سينما متولد سال 1334 در تهران است كه از بازيگران با سابقه و قديمي ايراني محسوب ميشود. ايشان بعد از كناره گيري از باريگري، در حال حاضر به كار نويسندگي مشغول است و تاكنون چند كتاب رمان نيز به چاپ رسانده است.

رمان ديگر وي مرواريد كيش و پانسيون محله ‌مونمارتر نام دارد بود كه به دو زبان ترجمه و به چاپ رسيده است. مادر ،سريال هفت سنگ، قصه پريا، ميكس، مي خواهم زنده بمانم ، شهر خاكستري و … حضور داشته است. از زندگي شخصي و همسر و فرزندان وي اطلاعي در دست نيست و خبري منتشر نشده است. ذخيره نام، ايميل و وبسايت من در مرورگر براي زماني كه دوباره ديدگاهي مي‌نويسم.

بيوگرافي مهناز انصاريان بازيگر نقش شيرين در سريال پس از باران

وي اولين بازي خود را در مجموعه تلويزيوني مرگ تدريجي يك رويا در سال ۱۳۸۷ ساخته فريدون جيراني در نقش هلن توانست به شهرت برسد و بعد از آن در آثاري همچون ما در سريال هفت سنگ قصه پريا مي خواهم زنده بمانم شهر خاكستري ميكس نيز به ايفاي نقش پرداخته است. خانم انصاريان علاوه بر حرفه بازيگري در زمينه نويسندگي نيز تجربه بسيار زيادي دارد و توانست نخستين كتاب خود را به نام ليلا به چاپ برساند و بعد از آن توانست رمان هاي بسيار زيادي از جمله مرواريد كيش پانسيون محله را نيز چاپ كند. اين بازيگر توانمند بعد از بازي در مجموعه پس از باران به تو براي هميشه از اعضاي بازيگري كناره گيري كرد و علت اين تصميم را يك تصميم شخصي دانست و گفت كه ديگر علاقه اي به حرفه بازيگري نداشتم و تصميم گرفتم در اوج خداحافظي كنم.

خانم مهناز انصاريان با بازي در سريال پس از باران در نقشه خاله شيرين و پيري و ميانسالي شيرين خدمتكار بانو شهربانو و خانم كوچيك در سال ۱۳۷۹ ساخته آقاي سعيد سلطاني توانسته در نظر مخاطبين به اوج شهرت برسد. خانم مهناز انصاريان از بازيگران عرصه تئاتر تلويزيون و سينماي ايران متولد سال ۱۳۳۴ در شهر تهران مي باشد وي به عنوان يكي از بازيگران با سابقه و قديمي در عرصه بازيگري مي باشد. سرانجام با ايفاي نقش در فيلم كليد ساخته آقاي ابراهيم فروزش توانست به طور رسمي وارد عرصه سينما شود و با بازي خوبش در سريال پس از باران توانست به اوج شهرت برسد. بيوگرافي مهناز انصاريان بازيگر و همسرش را به همراه سوابق هنري و علت خداحافظي بي از بازيگري را در اين بخش از مجله شبناك مشاهده كنيد.

از زندگي شخصي همسر و فرزندان وي اطلاعات دقيقي در دسترس نمي باشد.

مهناز انصاريان

در واقع مهناز انصاريان از مجموع 9 اثري كه در كارنامه دارد، در 5 اثر در سينما با نام‌هاي فيلم قصه پريا، فيلم ميكس، فيلم مي‌خواهم زنده بمانم، فيلم شهر خاكستري و فيلم كليد به ايفاي نقش پرداخته و در 4 اثر در تلويزيون با نام‌هاي سريال مرگ تدريجي يك رؤيا، سريال پس از باران، سريال مادر و سريال فيل در تاريكي بازي كرده است. گرچه موفقيت اين اثر نسبت به آثار شاخص بعديش مانند سريال مرگ تدريجي يك رؤيا، بيشتر نبود اما تجربه خوبي براي مهناز انصاريان محسوب مي‌شود، مخصوصا همكاري با هنرمندان باتجربه‌اي همچون اميرمحمد پورحسن، عماد طاهري، فاطمه آساره و منيژه پورحسن توانايي‌هاي بازيگريش را ارتقا بخشيد.

اطلاعات تماس رويداد رمزينه اطلاعات تماس • وبسايت: صفحه در ويكي پديا رويداد • رويدادهاي جاري: ???? درحال حاضر رويدادي موجود نمي‌باشد رمزينه • كد QR: ???? جهت دسترسي سريع و اشتراك‌گذاري آسان، اين كد را با تلفن‌هاي هوشمند اسكن نمائيد. مهناز انصاريان توانست با بازي در سريال مرگ تدريجي يك رؤيا تجربه بازيگري موفقي براي خود رقم بزند، مخصوصا همكاري در كنار بازيگران نظير دانيال حكيمي، پوراندخت مهيمن، ساميه لك و ستاره اسكندري توانست سطح بازيگريش را متحول كند. مهناز انصاريان نكات خوبي از سعيد سلطاني كارگردان سريال پس از باران آموخت و تجربه ارزشمندي از بازي در كنار هنرمنداني چون محمود‌ پاك‌نيت، كتايون رياحي، مرجان محتشم و جهانگير الماسي بدست آورد.

چرا كه اگر فريدون جيراني به عنوان كارگردان به مهناز انصاريان براي بازيگري در سريالش اعتماد نكرده بود، شايد مهناز انصاريان مسير سخت‌تري را بايد براي دنياي بازيگري خود انتخاب مي‌نمود. مهناز انصاريان سال 1387 سريال مرگ تدريجي يك رؤيا نقش مهمي بازي كرده است كه توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنين خودش را ميان مخاطبان تلويزيون مطرح كند. از مهناز انصاريان نقل قول شده است كه براي بازي خود در سريال مرگ تدريجي يك رؤيا و همكاريش با فريدون جيراني به‌عنوان كارگردان ابراز رضايت كرده است. يكي از ويژگي‌هاي حرفه‌اي بيوگرافي مهناز انصاريان آن هست كه در مدت زمان بازيگري خود، هم در تلويزيون و هم در سينما بازي كرده است.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۹:۵۲ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

خاطره اسدي

دانلود فيلم و سريال هاي خاطره اسدي

ميتوانيد با زدن بر روي فيلتر "محبوبترين ها" محبوبترين فيلم و سريال هاي خاطره اسدي را بر اساس امتياز كاربران و تعداد نمايش مشاهده كنيد. ميتوانيد با زدن بر روي فيلتر "برترين ها" برترين فيلم و سريال هاي خاطره اسدي را بر اساس امتياز منتقدين و استقبال عموم مشاهده كنيد. ميتوانيد با زدن بر روي فيلتر "جديدترين ها" جديدترين فيلم و سريال هاي خاطره اسدي را بر اساس تاريخ انتشار مشاهده كنيد. با مراجعه به صفحه هر فيلم و سريال، امكان دانلود با لينك هاي مختلف و مشاهده اطلاعات، پوستر، تيزر و. در اين صفحه ليست فيلم و سريال هاي خاطره اسدي براي شما عزيزان جمع آوري شده است. بازيگران: مهرداد صديقيان - شهرام حقيقت دوست - بهاره كيان افشار - سيما تيرانداز - خاطره اسدي - شيوا مكي نيان - احسان اماني.

خلاصه داستان: داستان دختر جواني است كه شبي را بيرون از خانه مي‌ماند و اين تنهائي او را وارد زندگي ديگري مي‌كند. كارگردان: علي ابراهيمي | نويسنده: علي حميدنژاد - علي شورورزي | تهيه كننده: اميرشهاب رضويان.

زندگينامه كامل “خاطره اسدي” همراه با عكس هاي ديدني و زيبا

ديگر عوامل اين فيلم عبارتند از:نويسنده‌و كارگردان:علي نظري، بازيگران:سعيد چنگيزيان، بهاره‌كيان افشار، بيژن افشار، حسام رحيمي منش، تصويربردار:امين جعفري، تدوين:روح اله‌انصاري، صدابردار:رضا تهراني، صداگذار:حسين ابوالصدق، موسيقي:حامد ثابت. او مي‌گويد بازي در «آخرين سرقت» تجربه‌بسيار خوبي بود، ضمن اينكه‌هيچ گاردي نسبت به‌ژانر طنز ندارم، اتفاقا خيلي هم كمدي تلخ يا اجتماعي را دوست دارم.

‏خاطره اسدي‏ Asadi's memory

خاطره اسدي مي‌گويد: «هميشه گفته‌ام اگر آقاي صدرعاملي براي آن فيلم نابازيگر نمي‌خواست و هانيه توسلي من را در دانشگاه نمي‌ديد، شايد هنوز وارد سينما نشده بودم. ماه مهر، ماه ايدهآل‌گراها  گويا خاطره اسدي اعتقادي زيادي به تأثير ماه تولد در خلقيات آدم‌ها دارد و مي‌گويد: «مهري‌ها حد وسط هيچ‌چيز را نمي‌خواهند. خاطره اسدي كه آن روزها هنوز توفيق حضور دريك اثر حرفه‌اي را پيدا نكرده بود، توسط هانيه توسلي به صدرعاملي معرفي شد و خيلي زود به گروه پيوست. هنرمند در هر شاخه هنري، در اثرش بايد قسمتي از روح خودش را بگذارد و همان روحي كه به كار مي‌دهد باعث تفاوت در كيفيت و تأثيرگذاري اثر مي‌شود.

دوري از تلويزيون  خاطره اسدي علت عدم حضور دوباره‌اش در تلويزيون را اين‌گونه عنوان مي‌كند: «تلويزيون چند سال است كه حالش خوب نيست. درحالي‌كه پدر خاطره اسدي گارد عجيبي نسبت به حضور دخترش در سينما داشت، با يك گفتگوي دوساعته با آقاي كارگردان رضايتش را اعلام كرد. نقش‌آفريني‌اش در «هفت دقيقه تا پاييز» با حواشي زيادي روبه‌رو شد و مشكلات او و عليرضا اميني (كارگردان كار) به رسانه‌ها كشيده شد. بي حاشيه  خاطره اسدي اين‌قدر آرام و كم حاشيه است كه حتي اگر اتفاقي جنجالي هم در زندگي‌اش رخ بدهد، تيتر اول رسانه‌ها نمي‌شود. او كارش در اين عرصه را با كارگرداني و تهيه‌كنندگي فيلم كوتاه آغاز كرده و سوداي ساخت يك فيلم بلند در آينده را در سر مي‌پروراند.

بعد ازاينكه خاطره اسدي با نقش سارا در مجموعه «سقوط يك فرشته» به شهرت رسيد، مخاطبين منتظر حضور پررنگ او در سال‌هاي آتي بودند. تلويزيون و شهرت  خاطره اسدي در اولين تجربه تلويزيوني‌اش با بزرگاني همچون مسعود رايگان، فريبا كوثري، شبنم مقدمي و. » او همچنان اعتراف مي‌كند كه قبل از آن‌ بارها در تست‌هاي مختلف بازيگري شركت كرده و اتفاقي خاص برايش نيفتاده است. ازجمله فيلم‌نامه‌هاي ضعيفي كه انگار هيچ دغدغه‌اي در موضوع آن وجود ندارد، دستمزدهاي عجيبي كه پيشنهاد مي‌شود و. شهاب حسيني، مهتاب كرامتي، ليلا حاتمي، هانيه توسلي، رويا نونهالي و ويشكا آسايش هم بازيگران مورد علاقه او هستند.

 

بيوگرافي خاطره اسدي + اينستاگرام

بازيگران «ممنوعه» : اميرحسين آرمان، عليرضا استادي، بهاره افشاري ، محمد امين، پژمان بازغي، آتيلا پسياني، امير جعفري، هادي حجازي‌فر، الهه حصاري، سوگل خالقي، آناهيتا درگاهي، نيلوفر رجايي‌فر، ليلا زارع، نيما شعبانژاد، شهرام قائدي، مصطفي قديري، نيكي كريمي، ميلاد كي مرام، فاطمه گودرزي، مجيد مظفري،نسرين نكيسا و شيدا يوسفي. اولين تجربه بازيگري حرفه اي خاطره اسدي در فيلم « ديشب باباتو ديدم آيدا » به كارگرداني رسول صدرعاملي مي باشد ، خاطره اسدي با هانيه توسلي در يك دانشگاه درس مي خوانده و هانيه توسلي از همين طريق او را براي بازي در اين فيلم به آقاي صدرعاملي معرفي كرد.

( بيوگرافي خاطره اسدي + اينستاگرام ) نام نام خانوادگيKhatereh Asadi خاطره اسديتاريخ تولد7 مهر 1362 September 29, 1983محل تولدتهرانتحصيلاتكارشناسي بازيگريقد167 سانتيمتروضعيت تاهلمجردهمسر–بيوگرافي خاطره اسدي + اينستاگرامخاطره اسديآغاز فعاليت هنري. شايد نگاه صفر يا صدي باعث اين ماجرا شده باشد ، در ابتداي كار با بازي در دو فيلم خيلي خوب ( ديشب باباتو ديدم آيدا و تقاطع ) خيلي وسواس پيدا كردم كه حتما كار هاي خيلي خوب را بپذيرم ، من براي اين دو فيلم در همان شروع دو بار كانديد سيمرغ شدم. خانم خاطره اسدي تا كنون ازدواج نكرده است و مجرد مي باشد ، ديده شدن وي با شهرام حقيقت دوست در چند مراسم و نمايش شايعه ازدواج آنها را به وجود آورد ولي هرگز توسط اين دو تائيد نشده است.

خاطره اسدي 7 مهر سال 62 در شهر تهران به دنيا آمده است ،وي فارغ التحصيل كارشناسي بازيگري از دانشگاه آزاد مي باشد اكنون به عنوان بازيگر تئاتر ، سينما و تلويزيون شناخته مي شود. در مورد بازيگر مورد علاقه اش گفته است نمي توانم از يك نفر نام ببرم ، هانيه توسلي ، مهتاب كرامتي ،ويشكا اسايش ، شهاب حسيني ، ليلا حاتمي و رويا نونهالي را بيشتر دوست دارم. زماني كه براي بازي در فيلم « ديشب باباتو ديدم آيدا »  انتخاب شد ، پدرش كه با بازيگري دخترش مخالف بود رضايت نميداد تا اين كه آقاي صدرعاملي در گفتگو خصوصي وي را راضي كرد. سال 1381 يك دوره بازيگري را در مدرسه هنر سازمان صدا و سيما گذرانده است ، پس از آن با ورود به دانشگاه تحصيل در رشته بازيگري را تا مقطع كارشناسي دنبال كرد.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۱:۱۴ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

سكسكه چيست؟

علت سكسكه دركودكان و بزرگسالان و روش‌هاي درمان آن

اگر چه ممكن است هيچ كدام از موارد زير راهكار ثابت شده‌اي براي جلوگيري از سكسكه نباشد، اما مي‌توانيد برخي از اين درمان‌هاي خانگي را به كار ببريد:. آكادمي پزشكان اطفال آمريكا توصيه مي‌كند، در هنگام تغذيه كودك با شيشه شير هر بار كه نوزاد تقريبا 60 تا 90  ميلي‌ليتر شير نوشيد، آروغ او را بگيريد. علت سكسكه چيست و به چه دليل ايجاد مي‌شود؟ راه حل رفع سكسكه چيست و آيا اين مشكل خطرناك است؟ در اين مقاله به صورت كامل درباره‌ي آن سخن خواهيم گفت. سكسكه‌اي كه بيش از ۴۸ ساعت ادامه داشته باشد را سكسكه مداوم و سكسكه‌اي كه بيش از ۲ ماه طول بكشد را دير درمان يا غيرقابل‌ كنترل مي‌گويند.

شما مي‌توانيد سوالاتتان را در رابطه با موضوع اين مقاله در بخش نظرات بنويسيد تا در كوتاه‌ترين زمان ممكن به پرسش‌هاي شما پاسخ داده شود. اگر نوزاد به طور مكرر دچار سكسكه مي‌شود و موجب ناراحتي نيز مي‌شود، ممكن است دليل آن بيماري مانند بازگشت اسيد به مري (ترش كردن) باشد. با اين حال، چنانچه نوزاد به طور مكرر دچار سكسكه مي‌شود يا اينكه سكسكه موجب ناراحتي او مي‌شود، بهتر است كه به پزشك مراجعه شود. به خاطر داشته باشيد كه اكثر نوزادان زير يك سال، به صورت مرتب دچار سكسكه مي‌شوند، به اين جهت دليلي براي نگراني وجود ندارد. حال، علت بروز سكسكه چيست؟ سكسكه هنگامي به وجود مي‌آيد كه ديافراگم دچار گرفتگي شده و مجراي تارهاي صوتي به سرعت بسته شود.

با انقباض ديافراگم، ريه‌ها اكسيژن دريافت كرده و وقتي كه ديافراگم شل مي‌شود، ريه‌ها دي‌اكسيدكربن آزاد مي‌كنند. در صورت عدم درمان، سكسكه‌هاي طولاني مدت ممكن است موجب اختلال در خواب و خورد و خوراك شده و منجر به موارد زير شوند:. اگر سكسكه مداوم دليل مشخصي نداشته باشد، برخي داروهاي ضد سكسكه نيز موجود است كه ممكن است براي بيمار تجويز شوند. اما چنانچه كودك مكررا دچار سكسكه مي‌شود يا اينكه سكسكه موجب ناراحتي مي‌شود، بهتر است كه به پزشك مراجعه شود. پژوهشگران در تحقيقي كه در سال۲۰۱۲ انجام گرفت، كاركرد احتمالي سكسكه را خارج كردن هواي اضافي از معده دانستند. برخي راهكارهاي سنتي هم براي برطرف كردن سكسكه وجود دارند كه علي‌رغم باور عمومي، هيچ پايه و اساس علمي ندارند.

 

علت اصلي سكسكه چيست و چگونه درمان مي‌شود؟

درمان‌ها به اين بستگي دارد كه سكسكه‌ها چقدر جدي باشند، براي نوع سكسكه‌اي كه بسيار رايج است و معمولا خودبه‌خود متوقف مي‌شود، روش‌هاي خانگي براي درمان نشانه‌هاي آن موثر مي‌باشد ولي براي سكسكه‌هاي بدون وقفه فرد بايد به پزشك مراجعه نمايد. براي سكسكه هيچ جاي نگراني وجود ندارد اما اگر پشت سر هم، مداوم (بيشتر از سه ساعت طول بكشد) روي بدن اثراتي هم چون تغيير در الگوي خواب، تداخل در خوردن، پس زدن غذا از معده به مري كوتاهي نفس، بالا آوردن خون، يا احساس بسته شدن گلو را داشتيد به پزشك مراجعه كنيد. در شرايط مختلف از جمله سريع غذا خوردن، جويدن ادامس، كشيدن سيگار ، خوردن و آشاميدن بيش از حد، ضربه‌هاي ناگهاني و تومورهاي مغزي، ضربه‌هاي مغزي، حساسيت به بعضي از داروها، دود و گازهاي سمي، استرس و خشم تحريكات را ايجاد كرده و باعث سكسكه مي‌شوند.

همچنين بعضي از داروها مانند بنزوديازپين‌ها از جمله ديازپام ، آلپرازولام، لورازپام، استشمام گازهاي سمي، استرس و عصبانيت عوامل ديگر محسوب مي‌شوند. زماني كه شخص سكسكه هاي بدون وقفه و طولاني (بيشتر از سه ساعت) و مشكلاتي در زمان خواب، مشكل در غذا خوردن و استفراغ داشت، حتما به پزشك مراجعه كند. روش‌هاي بسياري براي رفع سكسه وجود دارد؛ در اين درمان‌ها كربن دي اكسيد در اعصاب شبيه سازي مي‌شود و سكسكه متوقف مي‌شود. علت‌هاي ديگر از جمله مشكلات كبدي مانند ورم كردن, عفونت و توده‌ها باعث آسيب به ديافراگم و سبب سكسكه مي‌شوند. معده كه در پايين و مجاورت ديافراگم قرا گرفته در حين غذا خوردن و آشاميدن ورم كرده و كش مي‌آيد.

قابل توجه است كه سكسه بعد از گريه كردن يا غذا خوردن، بين نوزادان تا يك سال رايج است. قابل توجه است روش‌هاي استفاده از عسل و شكر براي نوزادان مناسب نمي‌باشد. مي‌توان گفت در بعضي مواقع سكسه‌ها عاملي براي حفظ فرد از خفه شدن هستند. سكسكه‌ها به ندرت موارد اورژانسي هستند و نياز به درمان خاصي ندارند. در كودكان (درمان سكسكه كودكان ) سكسكه همراه با گريه، سرفه مي‌باشد. در اين موارد ديافراگم تحريك شده و منجر به سكسكه مي‌شود.

*** سكسكه چيست؟ + درمان گياهي و درمان دارويي سكسكه

موارد مصرف:  اين دارو در درمان تهوع و استفراغ به هر دليلي ازجمله جراحي يا شيمي درماني، برگشت محتويات معده به مري، آهسته بودن تخليه معده، جلوگيري از پنوموني ناشي از آسپيراسيون، سردرد عروقي، سكسكه مقاوم و فلج معده ديابتيك مصرف مي‌شود. موارد مصرف:  اختلالات شديد رواني (سايكوز) يا حملات حاد مانيا، به عنوان آرامبخش، رفع سكسكه مقاوم، بي اشتهايي عصبي، ميگرن و فشار خون حاملگي، درمان وابستگي به مخدرها و در درمان نوزادان ديستوني گردني تجويز مي‌شود. تعدادي از متخصصين اعتقاد دارند كه داروهاي ضد تشنج مانند والپروييك اسيد  و فني‌تويين نيز مي‌توانند به توقف فعاليت غيرارادي ديافراگم كمك كنند.

اين دارو از انواع داروهاي اعصاب است و به اين دليل كه سكسكه يك رفلكس عصبي است به عنوان *** سكسكه تجويز مي‌شود. آرام‌بخش‌ها مانند كلرپرومازين عضله ديافراگم را شل كرده و اعصاب اطراف آن را را غير فعال مي‌كند. متوكلوپراميد يا متوكلوپرامايد يكي ديگر از داروهايي است كه به عنوان *** سكسكه استفاده مي‌شود. داروي بكلوفن نيز به عنوان *** سكسكه داروي بسيار موثر براي درمان سكسكه‌هاي شديد است. همچنين لارگاكسيتل و هالوپريدول نيز به عنوان شل كننده عضلات استفاده مي‌شوند.

سكسكه چيست و براي درمان آن چه بايد كرد؟

ذات‌الريه‌‏ اورمي‌ (جمع‌ شدن‌ مواد زايد سمي‌ در اثر نارسايي‌ كليه) مصرف‌ بعضي‌ از داروها‎ اختلالات‌ معده، مري‌، روده‌ يا لوزالمعده‌‏‎ حاملگي‌‏‎ تحريك‌ مثانه‌‏‎ هپاتيت‌‏‎ گسترش‌ سرطان‌ از يك‌ قسمت‌ از بدن‌ به‌ كبد يا قسمتي‌ از پرده‌ جنب‌‏‎ سابقه‌ عمل‌ جراحي‌ اخير، خصوصا جراحي‌ روي‌ شكم‌‏‎ علل‌ عاطفي‌‏. اين مسأله به‌تدريج باعث مي‌شود كه ميزان دي‌اكسيدكربن در پاكت و سپس خون شما افزايش يابد و بدين ترتيب ديافراگم براي دريافت اكسيژن بيشتر انقباض عميق‌تري انجام دهد؛ نهايتا سكسكه در اين نبرد عقب‌نشيني كرده و دست از سرتان برمي‌دارد.

داروهايي هم براي درمان سكسكه معرفي شده‌اند كه سردسته داروها اسكازينا يا تري فلو پرازين است؛ همچنين مي‌توان از متوكلو پراميد و كلر پرومازين استفاده كرد كه البته بهتر است با مزمن‌شدن سكسكه حتما به پزشك مراجعه كنيد. در صورتي كه آئروفاژي (AEROPHAGIA) (به درون كشيدن غير عادي و بيش از اندازه هوا به داخل ريه‌ها) عامل ايجاد سكسكه باشد، فرد بايد از صحبت‌كردن در حين صرف غذا خودداري كند، غذا را به خوبي جويده و با استرس و اضطراب آن را صرف نكند. از آنجايي كه رايج‌ترين علت سكسكه در كودكان بلعيدن هوا هنگام خوردن غذاست، براي درمان آن كودك را به سمت راست بغل كرده و راه برويد، اين عمل باعث مي‌شود كودك از شر هواي جمع‌شده در معده رها شده و سكسكه‌اش قطع شود.

چنانچه راه‌هاي مرسوم و نه‌چندان صحيح (مانند نوشيدن آب و يا حتي ترساندن فرد) براي توقف سكسكه كارگر نيفتاده است، مي‌توانيد روش‌هايي كه در اين مطلب توصيه شده است را امتحان كنيد. از آنجايي كه معده كودك هنوز در هضم غذا ضعيف عمل مي‌كند، باعث ايجاد سكسكه در نوزاد مي‌شود، همچنين سرعت در غذا خوردن يا حجم زياد آن از دلايل شايع در ايجاد سكسكه در كودكان است. بيماري التهابي سيستم عصبي مركزي: سكسكه‌هاي طولاني‌مدت همراه با از دست دادن بينايي، حالت تهوع و استفراغ را مي‌توان به بيماري‌هاي سيستم عصبي مركزي مانند ام‌اس ربط داد. اگر سكسكه ادامه‌دار بود، بايد با پزشك‌تان براي چك‌‌كردن ريفلاكس معده تماس بگيريد، چون عدم درمان آن مي‌تواند مخل شيوه زندگي باشد و به سلامت معده و مري آسيب بزند.

داشتن يك حمله قلبي: سكسكه طولاني‌مدت كه به‌طور ناگهاني آغاز مي‌شود، يكي از نشانه‌هاي حمله قلبي است، حتي اگر با علايم ديگري مانند عرق‌كردن، ضعف، درد قفسه سينه و. پودر شكلات يا كافي‌ميكس: يك قاشق پودر شكلات يا كافي‌ميكس را بخوريد؛ خوردن اين مقدار پودر شكلات ساده نيست و همين مسأله باعث مي‌شود كه سكسكه شما به ناگاه متوقف شود.

مركز آموزشي و درماني حضرت وليعصر(عج)

اين راه حل در بيماران ديابتي ممنوع است حبس كردن نفس و شمردن آرام از يك تا ده تنفس سريع در يك پاكت يا كيسه پلاستيكي براي مدت محدودي نوشيدن سريع يك ليوان آب سرد. سكسكه زماني رخ مي دهد كه يك گرفتگي يا اسپاسم ديافراگم را منقبض كرده و موجب نفسي مي شود كه ناگهان توسط بسته شدن طناب هاي صوتي (گلوت) متوقف مي شود. درمان سكسكه مقاوم و غيرقابل درمان بستگي به علت زمينه اي دارد و ممكن است از درمان دارويي تا طب سوزني تا جراحي متغير باشد. در حالي كه سكسكه آزارنده و گاهي خجالت آور است، اما معمولا خودبخود برطرف شده و به درمان نياز ندارد. اما اگر سكسكه شما را ناراحت مي كند، اقدامات خانگي ايمن مي تواند به رفع علائم كمك كند.

هر دوي اين نوع سكسكه ها نشانگر وجود مشكل جدي سلامتي است و مستلزم بررسي بيشتر است. سكسكه مقاوم به سكسكه اي گفته مي شود كه بيشتر از 48 ساعت ادامه داشته باشد. اگر سكسكه بيشتر از يك ماه باقي بماند، سكسكه غيرقابل درمان اطلاق مي شود. اگر معده خيلي باز شده باشد (پر شدن و اتساع معده) موجب بروز سكسكه مي شود. بسته شدن طناب هاي صورتي موجب صدايي مي شود كه سكسكه ناميده مي شود.  سكسكه (Hiccups) يك اختلال بي ضرر بوده و بدون درمان برطرف مي شود. گاهي اوقات ممكن است براي كنترل سكسكه چندين درمان لازم باشد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۲:۵۲ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

جنگ ويتامين c با سرماخوردگي

به جنگ ويروس ها برويد

اينكه بيشتر مردم تصور مي كنند با گرم نگه داشتن خود در فصول سرد سال و قرار نگرفتن در معرض هواي سرد مي توانند از خود در برابر ويروس سرماخوردگي حفاظت كنند، شايد در ظاهر درست به نظر برسد، اما واقعيت اين است كه عامل اصلي سرماخوردگي ، يكي از ۲۰۰ نوع ويروسي است كه در جهان وجود دارد.  با توجه به آنچه آورديم، خوردن مواد مغذي و تامين ويتامين هاي مورد نياز بدن در اين روزهاي پرچالش كرونايي كه وارد فصول سرد سال شده ايم، مي تواند از ابتلا به بيماري هاي ويروسي ديگري از جمله سرماخوردگي و آنفلوانزا پيشگيري كند. همچنين براساس تحقيقات انجام شده مصرف ويتامين D در شرايطي كه ويروس مرگبار كرونا روزانه جان هزاران نفر در جهان را مي گيرد، مي تواند نقش زيادي در تقويت سيستم ايمني بدن و مقابله با اين بيماري داشته باشد.

اسيدهاي چرب امگا 3 به دليل حضور در غشاي سلولي در فعاليت هاي فيزيولوژيك بدن نقشي حياتي ايفا مي كنند و در تنظيم تمامي عملكردهاي زيست شناختي، دستگاه قلبي و عروقي، ايمني و عصبي نيز تاثير بسزايي دارند. جگر، انواع ماهي، كره، تخم مرغ و همچنين هويج، انبه، سيب زميني، زردآلو، كدو حلوايي و سبزيجات سبز تيره نيز منبع غني اين ويتامين و تامين كننده بتا كاروتن هستند كه در بدن فرد به ويتامين A تبديل مي شود. انواع ماهي ها مثل قباد، قزل آلا، ساردين و دانه كنجد، تخمه كدو و حلوايي حاوي مقادير زيادي امگا 3 هستند كه مي توانند در مبارزه عليه عفونت هاي سرماخوردگي به سلول هاي دستگاه تنفسي كمك كنند.

بنابراين در اين روزهاي كرونايي كه بيش از هر زمان ديگري بايد مراقبت سلامت خود باشيم، رعايت برخي نكات براي جلوگيري از ابتلا به بيماري هاي فصلي از جمله سرماخوردگي امري مهم و ضروري است. اين ويتامين همانطور كه مي دانيد يك ويتامين محلول در چربي است كه معمولا از طريق تماس پوست با نور خورشيد در بدن توليد مي شود و براي جذب مواد معدني ضروري از جمله كلسيم و فسفر مفيد است. بنابراين براي جبران ويتامين Dدر فصل پاييز و زمستان مصرف منابع اصلي اين ويتامين D را كه شامل ماهي، غلات كامل، آب پرتقال، گوشت قرمز، پنير، زرده تخم مرغ و. علاوه بر اين، هوا زماني كه رو به خشكي مي رود، خشكي مجاري بيني را به همراه دارد كه اين مسئله نيز خطر ابتلا به عفونت و سرماخوردگي را چند برابر مي كند.

 

با اين خوراكي ها به جنگ سرماخوردگي برويد

پزشكان متخصص مي‌گويند كه برخي از خوراكي‌ها از ويتامين C غني هستند و افراد با وجود آنها ديگر نيازي به مصرف مكمل‌ها ندارند؛ مگر اينكه پزشك‌شان به آنها توصيه كرده باشد؛ بنابراين، به راحتي از ميوه‌ها و سبزيجات استفاده كنيد تا بدن‌تان دوز مناسبي از ويتامين C را دريافت كند و براي مبارزه با سرماخوردگي ايمن شود. يكي از نكات بهداشتي مهم در مبارزه با سرماخوردگي و ميكروب، شستن دست‌ها به طور مرتب است كه اگر در كنار آن به مصرف مواد غذايي و نوشيدني‌هاي مناسب براي مبارزه با سرماخوردگي بپردازيد، به راحتي مي‌توانيد با اين بيماري شايع مقابله كنيد. اگر بدانيد چه نوع خوراكي‌هايي مي‌توانند براي مبارزه با سرماخوردگي مناسب باشند، اين مسئله مي‌تواند راهگشاي شما باشد تا بتوانيد سيستم ايمني بدن‌تان را تقويت و از آنفولانزا پيشگيري كنيد؛ با مجله پيام دلتا همراه باشيد.

ماهي تن، ماهي سالمون، ساردين و همچنين دانه‌هاي كتان و روغن كتان سرشار از اسيد چرب امگا ۳ هستند و توصيه مي‌شود همراه با امگا ۳ از ويتامين E كه مكمل آن است، استفاده كنيد تا مقاومت سيستم ايمني بدن را افزايش دهد. متخصصان تغذيه مي‌گويند كه روي مي‌تواند به جلوگيري از سرماخوردگي و همچنين كاهش نشانه‌هاي آن كمك كند؛ بنابراين خوردن خوراكي‌هايي كه سرشار از روي هستند، مي‌تواند بدني سالم‌تر را به همراه داشته باشد. فلفل قرمز نيز به گرم كردن بدن و كاهش التهاب كمك مي‌كند؛ بنابراين آزادانه از ادويه‌هاي كابينت آشپزخانه‌تان به عنوان داروهايي مفيد براي بهبود سرماخوردگي استفاده نماييد.

تركيب چاي و عسل به ويژه چاي سبز براي سرماخوردگي بسيار مفيد هستند؛ زيرا سرشار از آنتي‌اكسيدان است و به طور طبيعي در برابر عفونت يا آسيب سلولي از بدن محافظت مي‌كند. زنجبيل داراي خواص ضد ميكروبي، ضد التهابي، آنتي‌اكسيدان و تسكين‌دهنده درد است و توانايي درمان بيماري‌هاي تنفسي مانند سرفه، سرماخوردگي قفسه سينه و آسم را دارد. شما مي‌توانيد به جاي مرغ از استخوان مرغ در سوپ نيز استفاده كنيد و از آب مفيد آن به روش‌هاي مختلف مثل نوشيدن در فنجان يا استفاده در سالاد و سس بهره ببريد. اين‌ها دوز قابل توجهي از باكتري‌هاي مفيد را به طور مستقيم به دستگاه گوارش هدايت مي‌كنند تا سيستم ايمني بدن شما براي مبارزه با سرماخوردگي تحريك شود.

 

بهترين غذاها براي جنگ با سرماخوردگي

فراموش نكنيد كه براي رسيدن به خواص واقعي سير لازم است آن را به صورت خام استفاده كنيد و البته بجويد؛ اما از آنجايي كه جويدن سير مي‌تواند براي برخي افراد از سخت‌ترين كارهاي دنيا باشد، بهتر است آن را خردكرده و هر 3 يا 4 ساعت يك‌بار مقداري از آن را بدون جويدن ببلعيد و يا از ***‌هايي كه در حال حاضر در تمام داروخانه‌ها وجود دارند استفاده كنيد. فراموش نكنيد از آنجايي كه پروتئين‌هاي گياهي از لحاظ محتواي اسيدهاي آمينه كامل نيستند، در صورت علاقه به مصرف پروتئين‌هاي گياهي لازم است از چند منبع استفاده كنيد و حتماً حداقل يك نوع پروتئين حيواني را در رژيم غذايي خود داشته باشيد.

درحالي‌كه همه ما باور داريم كه ويتامين C براي تقويت سيستم ايمني حائز اهميت است، مطالعه‌ها نشان داده‌اند كه مكمل‌ياري حتي در مقادير بسيار بالاي ويتامين C نيز در پيشگيري از سرماخوردگي و آنفلوانزا تأثير قابل‌توجهي نخواهد داشت. طي مطالعه‌هاي انجام‌شده مكمل‌ياري با روي در كاهش دوره ابتلا به سرماخوردگي و نيز در تخفيف علائم آن نقش قابل‌توجهي داشته است؛ اما مسئله آنجاست كه بسيار ديده شده مكمل‌ياري با روي عوارضي مانند تهوع و سردرد را به دنبال دارد. وقتي خودمان يا يكي از نزديكانمان به سرماخوردگي و آنفلوانزا مبتلا مي‌شويم، همين طور توصيه‌هاي تغذيه‌اي است كه از اين طرف و آن طرف به گوش مي‌رسد؛ اما ديگر وقت آن رسيده كه به اين موضوع نگاه كاملا علمي داشته باشيم.

سير حاوي تركيباتي به نام آليون و آليسين است كه داراي خواص ضد ويروسي فوق‌العاده‌اند؛ بنابراين سير قادر خواهد بود تا با ويروس‌هاي سرماخوردگي و آنفلوانزا بجنگد و آن‌ها را از پا در آورد. پس فراموش نكنيد علت قدرت ميوه و سبزي در پيشگيري از سرماخوردگي و تقويت ايمني محتواي بالاي ويتامين A، ويتامين E، فلاوونوئيدها، آنتي‌اكسيدان‌ها و البته ويتامين C طبيعي آن‌هاست. از استراحت و مراقبت‌هاي لازم جهت درمان سرماخوردگي و آنفلوانزا كه بگذريم، رعايت برخي نكات و توصيه‌هاي تغذيه‌اي روند بهبودي بيماري را سريع‌تر و البته خوش‌مزه‌تر خواهد كرد. بهتر است براي تامين پروتئين مورد نياز بدن از منابع خالص آن مانند ماهي، لبنيات كم چرب، حبوبات، ماكيان، غلات كامل، مغزها و دانه‌هاي روغني استفاده كنيد.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۵:۳۴ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

خارش گوش مهمترين نشانه عفونت است

علت خارش گوش چيست و چگونه در خانه درمان مي شود؟

مطالعه اي كه در سال 2013 ، در ژورنال حنجره شناسي و گوش شناسي ثبت شده ، استناد كرده كه فقط براي از بين بردن جرم گوش بايد از آب مقطر استفاده كرد؛ چرا كه آب مقطر در مقايسه با آب، كمتر در معرض آلودگي هاي نفتي قرار گرفته و يا با سديم بي‌كربنات تركيب نشده است؛ پس براي از بين بردن جرم گوش موثرتر مي‌باشد. مطالعه ديگر در سال 2015 ،در مورد موضوع گوش ، حلق و بيني گزارش كرد كه براي اثبات عارضه استئاتوز ( تغيير چرب ) نيازي به وجود عفونت هاي اساسي باكتريايي و قارچي براي ايجاد خارش در گوش نيست. اگرچه استفاده مكرر از هيدروژن پراكسيد ممكن است خشكي پوست را در مجراي گوش بدتر كند؛   اما به رقيق سازي ساختار غليظ جرم گوش كمك مي كند و باعث حبابي شدن و خارج شدن آن از گوش مي شود.

همچنين اگر عليرغم مراقبت‌هاي خانگي، خارش گوش شما در طي يك هفته از بين نرفت، راه حل هاي پزشكي نيز براي شناسايي زمينه ، و مشخص شدن دليل خارش گوش و شناسايي علائم لازم خواهد بود.  مطالعه اي منتشر شده در سال 2011، در BMC , در مورد اختلالات گوش ، حلق و بيني گزارش كرد كه اختلالات مفصل گيجگاهي فك ميتواند علائم زيادي داشته باشد و خارش گوش يكي از اين علائم است.  مطالعه اي در سال 2013، در ژورنال پرستاري تمريني ،گزارش كرد كه خاصيت روان سازي در روغن زيتون ميتواند خارش و خشكي پوست مجراي گوش را كاهش دهد كه اغلب  خارش گوش از بين مي‌برد. اين مطالعه بر اين موضوع تاكيد مي‌كند كه در زماني كه ساير علت هاي ايجاد خارش در گوش رد شده اند ,  بايد به عارضه استئاتوز مزمن و مداوم براي ايجاد خارش در گوش اشاره كرد.

4- 5 دقيقه صبر كنيد و سپس سر خود را به جهت مخالف بازگردانيد به طوري كه گوش آسيب ديده در پايين قرار گيرد و نيروي گرانش به بتواند مايع و جرم اضافي گوش را از آن خارج كند. اين كار ممكن است به نوبه خود باعث ورود آزادانه باكتري ها، ورود  خاك ، شن و هر جسم ريز ديگر به اعماق پوست شود و زمينه را براي ايجاد عفونت هاي جدي و بيشتري فراهم كند. خاريدن كم و سطحي به علت خشكي گوش، جرم يا موم زياد در آن و يك عفونت جزئي است؛ كه مي توان اين مشكلات را با راه حل هاي درماني موثر و ساده خانگي با موفقيت كنترل كرد.   باوجود اينكه اين مشكل رايجي است اما افرادي كه از مشكل خارش در مجراي خارجي گوش رنج مي برند ،در هنگام مواجهه با اين مشكل تحمل خود را به راحتي از دست مي دهند.

 

به چه دلايلي دچار خارش گوش مي شويم؟

اين متخصص گوش و حلق و بيني درباره ارتباط جرم گوش و خارش گفت: جرم گوش نقش محافظ گوش را دارد و به دليل جرم خارش در گوش ايجاد نمي‌شود اما معمولا به دليل جرم گوش، مقداري از آب نگه داشته مي‌شود و اگر بر روي جرم خيس، عفونت اضافه شود و خارش گوش را به دنبال داشته باشد بايد اين جرم برطرف شود. دكترعبدالكريم مكرمي در گفت‌ وگو با خبرنگار سينا، درباره دلايل ايجاد خارش گوش اظهار داشت: اين موضوع نوعي علامت است كه تشخيص علت آن با معاينه باليني انجام مي‌شود اما اگر هنگام خارش گوش ترشح خاصي مانند عفونت ديده نشود اين خارش بر اثر حساسيت پوستي مجراي گوش است. اين متخصص گوش و حلق و بيني با بيان اين‌ كه دستكاري با گوش پاك كن و استفاده از هندزفري عوامل محرك در خارش گوش هستند، ابراز كرد: در خارش‌هايي كه عفونت ندارد عامل حساسيت دخيل است كه در اين حالت نبايد گوش دستكاري انجام شود، بلكه با داروهاي مخصوص درمان مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه در صورتي كه گوش دچار خارش شود فرد بايد يك بار به پزشك مراجعه كند و پس از تشخيص مي‌تواند تهيه دارو را تكرار كرد، گفت: دليل مراجعه براي اين است كه بيماري‌هاي گوش علايم يكساني دارند و بايد نوع بيماري در گوش مشخص شود. اين پزشك گوش و حلق و بيني درباره درمان خارش گوش گفت: اولين كار پيشگيري است يعني آب و صابون به گوش وارد نشود و دستكاري نيز صورت نگيرد البته ورود انگشت به گوش مشكل خاصي را ايجاد نمي‌كند به اين دليل كه انگشت وارد مجرا نمي‌شود.   وي با اشاره به اين‌كه معاينه دوره‌اي گوش ضرورت اصلي نيست مگر اين‌كه مشكلي وجود داشته باشد، گفت: پزشك عمومي مي‌تواند معاينه را در خارش گوش انجام دهد در غير اين صورت به پزشك متخصص ارجاع داده مي‌شود.

  مكرمي تاكيد كرد: كساني كه به دليل شغل‌شان طولاني مدت از تلفن استفاده مي‌كنند بهتر است كه گوشي تلفن را با فاصله از گوش قرار دهند تا تمركز انرژي، حرارت و امواج بر مجراي گوش ايجاد نشود. مكرمي ادامه داد: شست ‌وشوي مجراي داخلي گوش نه از نظر بهداشتي جزو حمام كردن محسوب مي‌شود و نه از نظر شرعي جزو غسل به حساب مي‌آيد يعني در هر دوي اين موارد نياز به شست ‌وشوي مجراي گوش نيست.   اين متخصص گوش و حلق و بيني درباره شكل تميز كردن گوش به منظور جلوگيري از خارش گوش اظهار داشت: مجراي گوش به شكلي است كه در حالت ايستاده آب به داخل گوش نفوذ نمي‌كند. وي درباره تاثير امواج تلفن و تكنولوژي‌هاي جديد بر خارش گوش گفت: اين ‌كه امواج صوتي عامل بيماري گوش باشند هنوز اثبات نشده است و اين موضوع از لحاظ علمي در حال بررسي است.

 

خارش گوش؛ علل و درمان

رينيت آلرژيك كه به عنوان تب يونجه نيز شناخته مي شود، زماني اتفاق مي افتد كه افراد نسبت به ذرات معمولي موجود در هوا مانند گرده، كنه هاي گرد و غبار يا خز حيوانات واكنش آلرژيك نشان دهند. در صورت تداوم خارش و التهاب گوش بيش از دو يا سه روز و يا بروز علائم ديگر نظير تب و درد شديد حتماً به پزشك متخصص مراجعه نماييد و از مصرف خودسرانه مسكن و آنتي بيوتيك خودداري نماييد. اگر افراد يك گوش پاك كن، سنجاق ، انگشت يا پارچه پيچ خورده را در گوش خود فرو كنند، اين امر مي تواند مجراي گوش را تحريك كند و جرم گوش را بيشتر به عقب براند و باعث انسداد شود. از نكات قابل توجه در مصرف پماد، دارو و آنتي بيوتيك ها اين است كه افراد داراي بيماري هاي زمينه اي، كودكان و بانوان باردار بايد پيش از استفاده با پزشك مشورت نمايند.

تجمع جرم گوش ممكن است اتفاق بيفتد اگر افراد چيزي را به كانال گوش خود بچسبانند، كانال گوش تونل كوچكي است كه گوش خارجي را به گوش مياني و داخلي متصل مي كند. زيرا احساس درد شديد به اين معناست كه باكتري و عفونت در اين نواحي ريشه دوانده و در صورت عدم درمان به موقع ممكن است به سيستم شنوايي شما آسيب جدي وارد شود. سندرم آلرژي دهاني نوعي واكنش آلرژيك مربوط به گرده گل است كه به طور معمول باعث خارش اطراف دهان مي شود، اما برخي از افراد نيز خارش گوش را گزارش مي دهند. موارد اگزما پس از مدتي با مصرف پماد و آنتي بيوتيك ها تسكين و بهبود مي يابند اما ممكن است پس از مدتي با عدم اجتناب از موارد آلرژي زا مجدداً ظاهر شوند.

بهترين روش براي درمان و كنترل اين حالت مصرف آنتي بيوتيك ها و پمادهاي موضعي است كه ترجيحاً بايد زير نظر و تاييد پزشك متخصص و به طور صحيح مصرف شوند. تجمع باكتري و قارچ از ديگر عوامل بروز خارش و حساسيت مي باشند كه موجب ترشح، درد و التهاب مي شوند، كه در اين حالت بهترين حالت مصرف آنتي بيوتيك هاست. در اين موارد از لمس و خاراندن ناحيه ملتهب جداً خودداري نماييد زيرا ممكن است باعث گسترش و تشديد آن و همچنين ابجاد زخم هاي دردناك در آن مناطق شويد. آنتي هيستامين ها به ويژه داروهاي حاوي ديفن هيدرامين خواص ضد عفوني و صد حساسيت دارند و مي توانند كمك فراواني به كاهش سوزش يا خارش گوش شما نمايند.

 

عفونت گوش از علائم گوش درد در بزرگسالان و روش‌هاي درمان

يك علت ديگر براي عفونت گوش مياني اين است كه هر وسيله‌اي كه به دستتان مي‌آيد از قبيل چوب كبريت، كليد و سوييچ، سوزن سنجاق را وارد گوش مي‌كنيد تا جايي كه آخر به پرده گوش آسيب مي‌رسانيد و قسمتي از پرده گوش‌تان را پاره مي‌كنيد، ميكروب‌ها به گوش مياني مي‌روند و عفونت تشكيل مي‌شود. اگر شما درد گوش نسبتا شديد و ضربان‌دار در گوش به ويژه در هنگام استراحت و خواب داريد، همراه با درد گوش تب و لرز هم پيدا كرده‌ايد، احساس مي‌كنيد شنوايي‌تان كم شده است و خروج ترشحات از گوش داريد، احتمال عفونت گوش مياني در شما وجود دارد. اگر شما شناگر حرفه‌اي هستيد يا اينكه صرفا هفته‌اي چند نوبت به استخر مي‌رويد و يا حتي اگر شغلتان به گونه‌اي است كه ذرات آلوده و ميكروب در محيط اطرافتان زياد است، خطر عفونت گوش خارجي با باكتري، ويروس يا قارچ براي شما محتمل است.

علائم عفونت گوش خارجي به اين صورت است كه شما در ابتدا از درد گوش يا اطراف گوش احساس ناخوشايند پيدا مي‌كنيد، ممكن است كمي صداها را ناواضح بشنويد، تب مختصري داشته باشيد، لاله يا مجراي گوش‌تان شروع به سوزش و خارش كند. عفونت گوش به عنوان يكي از ده‌ها علت گوش درد بزرگسالان به شمار مي‌آيد كه لازم است در اسرع وقت تشخيص داده شده و درمان مناسب صورت گيرد تا عفونت گوش عوارضي براي گوش به دنبال نداشته باشد. التهاب و عفونت گوش داخلي به عنوان جدي‌ترين علت گوش درد بزرگسالان به شمار آمده و غالبا به عنوان يكي از عوارض عفونت ويروسي رخ مي‌دهد و منجر به احساس ناخوشايند سرگيجه و تهوع مي‌شود.

اگر شما دچار عفونت گوش دروني شويد، نشانه‌‌هايي همچون دوران سر و عدم تعادل، احساس قريب‌الوقوع زمين خوردگي، سرگيجه ناگهاني و حالت تهوع و استفراغ را تجربه خواهيد كرد. به طور كلي اين اصل اساسي را فراموش نكنيد كه عفونت گوش مهم‌ترين علت گوش درد بزرگسالان است كه اگر به موقع تشخيص و درمان نشود، ممكن است عارضه‌هاي متعددي ايجاد كند. عفونت گوش بر اساس اينكه كدام منطقه از گوش را درگير كند به سه نوع اصلي طبقه‌بندي مي‌شود كه عبارتند از: عفونت گوش خارجي، عفونت گوش مياني و عفونت گوش دروني. درمان عفونت گوش چيست؟ عفونت گوش مياني به چه علت است؟ در اين مطلب به بيماري شايع عفونت گوش و راه‌هاي درمان آن پرداخته‌ايم؛ با ما همراه باشيد.

 

بيماري هاي گوش

داروهاي مضر براي گوش اكثرا از خانواده آمينوگليكوزيدها از قبيل استرپتومايسين، دي هيدرواسترپتومايسين، كانامايسين، كنين، ساليسيلات است كه هر كدام از اين داروها تاثير خاصي بر سيستم گوش دارد. براي جلوگيري از اينگونه آسيب ها، در محل كار بايستي از تجهيزات كاهنده صدا و محافظ هاي صوت استفاده شود  و همچنين دوري از محيط هاي شلوغ و پر صدا و عدم استفاده از هدفون توصيه مي شود. امروزه با رونق انواع هدفون ها و هدست ها در ميان جوانان و گوش دادن به انواع موسيقي ها با صداي بلند و نامتعارف، شاهد آسيب هاي جدي و بازگشت ناپذيري هستيم. برخي از بيماريها اگر به موقع تشخيص و درمان نشوند منجر به اختلالات و مشكلات غير قابل بازگشت، كم شنوايي و در موارد حادتر ناشنوا شدن مي شود.

دستگاه شنوايي و تعادل در گوش انسان قرار دارد و علاوه بر شنوايي اصوات مختلف، گوش ها وظيفه اي حياتي در برقراري و حفظ تعادل بدن ما دارند. اگر تصور مي كنيد شما يا اعضاي خانوادتان مشكل شنوايي داريد، با مراجعه به پزشك متخصص مي توانيد از سلامت گوش هايتان اطمينان حاصل نماييد. اغلب بيماري هاي طبي گوش انسان مانند مواردي كه در اين مقاله ليست شده اند، مي توانند سلامت شنوايي و تعادلي بدن را تحت تاثير قرار دهند. عفونت هاي گوش جز مهمترين عوامل در ايجاد بيماري ها و كاهش شنوايي است و در زير عفونت ها را در سنين و بيماريهاي مختلف بررسي مي كنيم. گوش انسان دستگاه مهم و پيچيده‌اي در بدن است كه اغلب ما تنها از يكي از وظايف آن آگاه هستيم و از اهميت خاص آن بي اطلاع هستيم.

زماني كه سيستم ايمني بدن سلول هاي گوش داخلي را با ويروس يا باكتري اشتباه مي گيرد و به آنها حمله مي كند، شاهد اين بيماري هستيم. در موارد بسياري، درمان اين بيماري ها و ساير علل كم شنوايي، سبب بازگشت شنوايي مي شود و گوش به حالت طبيعي خود باز مي گردد. روند اين بيماري در ابتدا با كاهش شنوايي در فركانسهاي بالا و بعد از آن در فركانسهاي متوسط و در نهايت فركانسهاي پايين است. با توجه به اين موضوع هر اختلال كوچكي در عملكرد اين عضو موجب سرگيجه و عدم تعادل، كاهش شنوايي و خطراتي براي مغز مي شود. بدن قابليت ترميم اين پرده را دارد و در بعضي موارد اين ترميم اتفاق مي افتد، در برخي موارد نيز جراحي لازم است.

 

دلايل خارش گوش و گلو

گوش ها به دلايلي متعدد از جمله ترشحات داخلي و گلو نيز به دلايلي مانند مواجهۀ مستقيم با انواع مواد غذايي، داروها، تماس مستقيم و دائم با هواي تنفسي و… مي توانند به راحتي به انواع بيماري ها مانند همين خارش ها مبتلا شوند كه دلايل خارش گوش و گلو را حائز اهميت مي كند. گوش و گلو به عنوان اعضايي از بدن كه به هم نزديك بوده و در ارتباطي مستمر هستند ممكن است دچار بيماري ها و عوارض مشترك و مشابهي شوند كه البته هميشه هم علل آن يكسان نيست. در مورد گلو و خارش در اين نقطه، موارد بسيار بيشتري مي تواند سبب اين عارضه گردد:. يكي از اين عوارض، خارش گوش و گلوست كه در برخي موارد ايجاد خواهد شد.

بسيار متنوع و متغير است كه ممكن است در شرايط مختلفي بروز نمايد. دلايل خارش گوش و گلو نيز مهم و البته بسيار متنوع و زياد هستند. ذخيره نام، ايميل و وبسايت من در مرورگر براي زماني كه دوباره ديدگاهي مي‌نويسم.

درمان خارش گوش بعلت حساسيت وعفونت گوش با دارو، قطره و پماد

آيا اين خارش از داخل عمق كانال گوش شما مي‌آيد، يا گوش شما از خارج از غضروف يا لاله گوش دچار است؟ براي مثال، خارش داخلي مي‌تواند يك شاخص اوليه براي سرماخوردگي باشد، در حالي كه خارش خارجي مي‌تواند به يك واكنش آلرژيك به چيزي در محيط شما مرتبط باشد. اين تركيب مي‌تواند براي روان كردن ترشحات گوش (شستشوي گوش) و همچنين براي از بين بردن باكتري‌هايي كه ممكن است در كانال گوش وجود داشته باشند، و باعث ايجاد احساس خارش يا تحريك شوند، مورد استفاده قرار گيرد. اما اگر در مكاني زندگي مي‌كنيد كه جمعيت بالايي از حشرات وجود دارند و اين حشرات اغلب در همان اتاقي هستند كه در آن مي‌خوابيد، ممكن است در معرض خطر بيشتري براي اين اتفاق قرار داشته باشيد.

اگر اخيرا روال بهداشتي خود را تغيير داده يا شروع به استفاده از يك محصول جديد كرده‌ايد، اين محصول را حذف كرده يا به روالي كه قبلا انجام مي‌داديد، بازگرديد. با اينكه گوش‌ها عضو كوچكي هستند، محل ختم تعداد زيادي از رشته‌هاي عصبي مي‌باشند، و هنگامي كه تحريك مي‌شوند، ممكن است گوش شما احساس خارش و ناراحتي كند. اطمينان حاصل كنيد كه با دست‌هاي تميز به گوش‌هاي سوراخ شده خود دست مي‌زنيد و آن‌ها را چند بار در روز با يك گوش پاك كن آغشته به الكل تميز نماييد. اگر خشكي پوست در نواحي مثل گوش، صورت يا پوست سر شما ظاهر شود، ممكن است يك وضعيت معمولي باشد كه به آن “درماتيت سبورئيك” ناميده مي‌شود.

گوش‌هاي شما مي‌توانند به آلرژن‌ها واكنش مشابه با ساير قسمت‌هاي بدن داشته باشد، بنابراين واكنش‌هاي آلرژيك مي‌تواند موجب خارش گوش شود. شامپوهاي ضد شوره ساده بدون نسخه و يا محصولات حاوي موادي مانند اسيد ساليسيليك، روي يا زغال سنگ مي‌توانند به درمان اين بيماري كمك كنند. تميز نگه داشتن بيرون آن، به جلوگيري از ورود مواد زائد و آلرژن‌ها به داخل كانال گوش كمك خواهد كرد و گوش شما را از تحريك شدن حفظ مي‌كند. اگر اخيرا گوش‌هاي خود را سوراخ كرده و سوزش يا درد در لاله گوش را تجربه مي‌كنيد، ممكن است عفونت خفيفي در جاي سوراخ جديد داشته باشيد. ممكن است يك واكنش آلرژيك خفيف به چيزي در محيط اطرافتان داشته باشيد، كه مي‌تواند حتي يك شامپوي جديد و يا يك ست گوشواره جديد باشد.

 

عفونت مزمن گوش

وقتي صدايي به گوش مي رسد ، اين صدا مانند ارتعاشات به پرده ضماخ مي رسد و از آنجا به گوش مياني و در نهايت به مغز انتقال مي يابد ، در نتيجه اگر پرده گوش دچار پارگي يا آسيبي شود ارتعاشات به درستي به مغز نمي رسند و در اصطلاح فرد دچار كم شنوايي و يا در شرايط بدتر دچار ناشنوايي مي شود. اگر بر اثر پارگي پرده گوش قادر به شنيدن هيچ گونه صدايي نبوديد و دچار ناشنوايي شديد جاي نگران نيست ،  با مراجعه به متخصص گوش و حلق و بيني مي توان پارگي را ترميم كرد و دوباره حس شنوايي را به  دست آورد. درمان بيماري هاي مرتبط با گوش  اهميت بالايي دارد زيرا با گوش در ارتباط هستند و كوچك ترين اختلالي در گوش مي تواند شنوايي فرد را تحت تاثير قرار دهد.

گاهي بيماري هاي مرتبط با گوش بسيار جدي هستند و با دارو درمان نمي شوند در چنين مواقعي تنها راه درمان قطعي ، انجام جراحي گوش مرتبط با بيماري است. عفونت حاد پيشرفت سريعي دارد و راحت تر درمان مي شود ، اما عفونت هاي مزمن در مقابل درمان مقاومت بيشتري از خود نشان مي دهند و پيشرفت كندي دارند. براي مشاهده نمونه كارهاي دكتر مهدي سليمان پور ، متخصص گوش و حلق و بيني ، به گالري ويدئو در سايت و پيج اينستاگرام ايشان مراجعه فرماييد. يك متخصص گوش با استفاده از جديد ترين و به روز ترين تجهيزات مشكل گوش را بررسي مي كند و بهترين راه درمان را به بيمار پيشنهاد مي دهد. عفونت مزمن گوش چيست ؟ عفونت هاي حاد گوش مياني اگر بعد از شش هفته درمان نشوند به عفونت مزمن يا اوتيت مزمن گوش تبديل مي شوند.

حال تصور كنيد بيماري مانند عفونت گوش كه مي تواند بر اثر پارگي پرده گوش به وجود آيد چه عوارضي را در پي خواهد داشت. وارد كردن شيء تيز ، وارد كردن شيء با فشار و در برخي مواقع صداي فوق العاده بلند مي تواند باعث پارگي پرده گوش شود. يكي از نشانه هاي مبتلا شدن به اوتيت مزمن گوش اين است كه ترشحات زرد رنگ يا خاكستري رنگ از گوش بيرون مي آيد. هنگامي كه دردي در نواحي گوش حس كرديد يا گوش دچار ترشح و خارش شديد شد حتماً به يك فوق تخصص گوش مراجعه كنيد. يك بافت نازك ، گوش مياني و گوش بيروني را از هم جدا مي كند ، نام اين بافت نازك پرده گوش يا پرده ضماخ است. بنابراين نسبت به علائم غير طبيعي گوش بي تفاوت نباشيد و براي معاينه حتماً به يك متخصص گوش مراجعه كنيد.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۶:۴۳ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)