یکتاس یکتاس .

یکتاس

دیوار تکانی عید

نکاتی برای تمیز کردن دیوار های منزل نزدیک عید

– مخلوط یک پیمانه آمونیاک، یک چهارم پیمانه جوش شیرین و یک دوم پیمانه سرکه (و یا نصف پیمانه آمونیاک، یک چهارم پیمانه سرکه سفید و یک چهارم پیمانه جوش‌ شیرین) در یک سطل آب داغ نیز فرمول دیگری برای تمیز کردن سطح دیوارهای رنگ روغنی و یا کاشی و سرامیک است. البته توصیه می کنیم هرچند گرد وخاک و دوده را نمی توان هر روز تمیز کرد؛ اما همواره لکه هایی که روی دیوار و مخصوصا اطراف کلیدها و پریزها می بینید تمیز کنید. * اگر رنگ دیوار یا کاغذ دیواری قابل شستشو است محلول آب ولرم و پودر ماشین لباسشویی را با اسفنج یا یک کهنه نرم روی دیوار بکشید و با دستمال تمیز پاک کنید. – یک سطل آب گرم، یک دوم پیمانه بوراکس (BORAX)، یک دوم قاشق مرباخوری مایع ظرفشویی و یک قاشق غذاخوری آمونیاک؛ حین استفاده از محلول حتماً دستکش بپوشید.

پیش از شروع به کار روی سطح کوچکی از دیوار که در معرض دید نیست، محلول مورد نظرتان را امتحان کنید تا مطمئن شوید به رنگ دیوار آسیب نمی رساند. * ابتدا تمام وسایل نزدیک دیوار را جمع کنید تابلوها را بردارید و پنجره ها را باز کنید بعد با برس دسته بلند دیوارها را گردگیری کنید. – شوره و سفیدک روی کاشی و سرامیک را می توان با مالش دادن یک تکه لیموترش یا دستمال آغشته به سرکه روی سطح مورد نظر از بین برد. در تمام مدت تمیز کردن دیوارها یک سطل آب تمیز کنار دستتان داشته باشید تا برای شستشوی دستمال ها کمتر دچار دردسر شوید. – محلول دیگری که با بوراکس می توانید تهیه کنید یک پیمانه بوراکس، نصف پیمانه سرکه و یک چهارم پیمانه آمونیاک است.

– برای پاک کردن لکه از روی آجر، سطح مورد نظر را با آجر مشابه دیگر بسایید و یا از تکه ای سنباده نرم کمک بگیرید. * برای تمیز کردن دیوارهایی که رنگ روغنی دارند، می توانید از این محلول ها نیز استفاده کنید:. تمیز کردن دیوارها به خاطر مساحت زیاد و ارتفاع بلندشان همواره کار سختی به نظر خواهد آمد. * لکه های مداد رنگی بچه ها روی دیوار را به وسیله یک مسواک کهنه و کمی خمیر دندان پاک کنید. – استفاده از محلولی متشکل از یک قسمت سرکه و سه قسمت آب نیز می تواند مفید واقع شود. اما به هر حال حداقل سالی یک بار را باید به تمیز کردن همه دیوارها و سقف اختصاص داد. – لکه های مداد آرایشی یا مداد شمعی را با پنبه آغشته به روغن بچه پاک کنید.

 

خانه تکانی عید نوروز | پاک کردن دیوارها

برخی ها استفاده از بخار شور را پیشنهاد می کنند و برخی دیگر محلول های شوینده! البته باید بگوییم که دیوارهای گچی، بدترین دیوارها برای تمیز شدن هستند، چرا که این دیوارها را نمیتوان به وسیله ی هر ماده ی شوینده و وسیله ای تمیز کرد، زیرا ممکن است لکه ها به جای آنکه از روی دیوار محو شوند، بزرگتر شوند و منظره ی بدتری را ایجاد کنند. اگر خانه تکانی عید نوروز 98 را آغاز کرده اید و نمیتوانید از شر لکه های روی دیوار گچی خانه تان خلاص شوید، ما را در این مطلب همراهی کنید، چرا که قصد داریم راه کار هایی را برای خلاص شدن از شر این لکه ها آموزش دهیم. اما اگر این وسیله را دم دست ندارید، مقداری شوینده استفاده کنید و آن را در آب گرم ریخته و با اسفنج رد تابلو را از روی دیوار پاک کنید.

برای پاک کردن دیوار گچی از این لکه ها در خانه تکانی عید نوروز ، در ابتدا به کمک قاشق پلاستیکی خیلی آرام سطح رنگی را بتراشید. ممکن است در خانه ی شما کوچولویی شیطون وجود داشته باشد که هر از گاهی مایل باشد تا به جای دفتر نقاشی اش، دیوار را خط خطی کند. راه دیگری نیز وجود دارد و آن استفاده از محلول جوش شیرین است که البته به اندازه ی دو روش قبل، خوب عمل نمی کند. ممکن است در برخی از قسمت های خانه، دیواری را داشته باشید که عاری از زنگ است و گچ روی دیوار خودنمایی می کند. سپس مقداری جوش شیرین روی یک پارچه نم دار بریزید و به کمک آن، باقی مانده ی لکه ی مداد شمعی را پاک کنید. بعد اسفنجی مرطوب آورده و روی محدوده ی لکه ها بکشید تا تمیز شوند و در نهایت با حوله ی مرطوب پاک کنید.

همچنین می توانید مقداری جوش شیرین را با آب مخلو کنید و با پنبه مداد رنگی را از روی دیوار پاک کنید. برای تمیز کردن این دیوار، از مایع ظرفشویی استفاده کنید و به کمک اسکاچ محل مورد نظر را تمیز کنید. در کنار برنامه ریزی برای خرید تور نوروز 98، می بایست خانه را برای آمدن بهار هم آماده کنید. همان طور که می دانید، مداد شمعی ها و پاستل ها روغنی اند به این راحتی ها پاک نمی شود. با کمک این روش ها می توانید دیوار گچی خانه را برای خانه تکانی عید نوروز آماده کنید. برای پاک کردن لکه های مداد رنگی، از مقداری خمیر دندان کمک بگیرید و یک مسواک کهنه. جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کنید و به کمک یک پارچه روی محلل مورد نظر بکشید.

 

نحوه پاک کردن انواع دیوار در خانه تکانی عید نوروز

امروزه در بازار با مواد شوینده های بسیار متنوع و با مارک و کارایی های بالا رو به رو هستیم البته باید به این نکته توجه داشته باشید که شاید این شوینده های طبیعی دیوارهای ما را سریع تر تمیز کنند ولی برای سلامتی ما به خصوص ریه های ما ضررهای چشم گیری هم دارند. با استفاده از پوشش های موقتی مانند روزنامه، حوله، ورق های قدیمی و یا ورق های نقاشی، هر چیزی که پوشش می دهد، زیرا این امر باعث جلوگیری از ریختن آب و یا مواد شستشو دهنده می شود و از خراب شدن فرش یا مبلمان جلوگیری می شود. شستن دیوارها شاید در ابتدا مرحله ای سخت از خانه تکانی به نظر برسد اما اگر به طور مرتب دیوارها را گردگیری کرده باشید معمولا هنگام خانه تکانی با مشکلات زیادی برای تمیزکردن دیوار مواجه نخواهید شد.

رنگ روغن نسبت به رنگ لاتکس یا حلال در آب سرسخت تر است، بنابراین می توانید علاوه بر محلول آب، مایع ظرفشویی و سرکه سفید از مواد شیمیایی سخت تر و قوی تر نیز برای شستشوی دیوار رنگ روغنی استفاده کنید. در نحوه تمیز کردن انواع دیوار این نکته قابل ذکر است که تمیزکننده چندمنظوره یا جرم گیر می توانند برای شستشوی دیوارهای رنگ روغنی که خیلی چرب و آلوده هستند مناسب باشند. کمی خمیر دندان غیر ژلی روی نقطه های کثیف دیوار بگذارید و سپس با یک برس روی آن را بکشید و تمیز کنید بعد خمیر دندان را با آب یا یک دستمال مرطوب تمیز از سطح دیوار پاک کنید. اگر دیوارهای این دو فضا از جنس کاشی و سرامیک باشند، می توانید بدون هیچ نگرانی با شوینده های مختلف (که طبیعی ترین آن سرکه و یا لیموترش است) آن ها را تمیز کنید.

بنابراین اگر نمی خواهید یک اشتباه کوچک موجب از دست دادن بودجه زیادی شود بهتر است از یک محلول ملایم و یک دستمال خشک و میکروفیبر برای تمیز کردن استفاده کنید. بهتر است این کار را نیز از بالاترین نقطه دیوار به پایین ترین نقطه آن انجام دهید تا کارتان راحت تر شده و نیاز به دوباره کاری نداشته باشید. اما معمولا گرد و غبار موجب دو رنگ شدن این نوع دیوار می شود بنابراین شاید لازم باشد برای شستن دیوار گچی از مایع سفید کننده کمک بگیرید. اگر جارو یا برس موی قوی داشته باشد، تی شرت قدیمی یا دیگر پارچه های تمیزی را روی آن بگذارید تا از بروز زخم های موی خود جلوگیری شود. به نوع دیوار و مواد شوینده ای که باید برای تمیز کردنشان استفاده کنید دقت داشته باشید تا به دیوارهای زیبای خانه خود آسیب نزنید.

اما دقت داشته باشید که بلافاصله بعد از اینکه اسفنج را روی دیوار کشیدید باید آن را با یک دستمال خشک پاک کنید تا دچار رطوبت نشود.

چگونه در خانه تکانی دیوارهای خانه را تمیز کنیم ؟

امروزه در بازار با مواد شوینده های بسیار متنوع و با مارک و کارایی های بالا رو به رو هستیم البته باید به این نکته توجه داشته باشید که شاید این شوینده های طبیعی دیوارهای ما را سریع تر تمیز کنند ولی برای سلامتی ما به خصوص ریه های ما ضررهای چشم گیری هم دارند. شستن دیوارها شاید در ابتدا مرحله ای سخت از خانه تکانی به نظر برسد اما اگر به طور مرتب دیوارها را گردگیری کرده باشید معمولا هنگام خانه تکانی با مشکلات زیادی برای تمیزکردن دیوار مواجه نخواهید شد. رنگ روغن نسبت به رنگ لاتکس یا حلال در آب سرسخت تر است، بنابراین می توانید علاوه بر محلول آب، مایع ظرفشویی و سرکه سفید از مواد شیمیایی سخت تر و قوی تر نیز برای شستشوی دیوار رنگ روغنی استفاده کنید.

اگر این مرحله را انجام ندهید و سریع به سراغ دستمال خیس یا شستن دیوار بروید، دوده ها و گرد و غبار باقی مانده روی دیوار بیشتر پخش خواهد شد و این مساله کار شما را دشوارتر از قبل می کند. برای تمیز کردن دیوارپوش باید از پایین دیوار شروع و تا بالای دیوار به این کار ادامه داد تا ستون های چوبی دیوارپوش ها محافظت شده و از هرگونه خط و خش بر روی دیوارپوش جلوگیری گردد. کمی خمیر دندان غیر ژلی روی نقطه های کثیف دیوار بگذارید و سپس با یک برس روی آن را بکشید و تمیز کنید بعد خمیر دندان را با آب یا یک دستمال مرطوب تمیز از سطح دیوار پاک کنید. در صورت استفاده از این قبیل مواد، رنگ یا طرح موجود بر روی دیوارپوش از بین رفته و همچنین تمامی خلل و فرج در نظرگرفته شده در دیوارپوش ها نیز کم شده و یا از بین می رود.

برای تمیز کردن دیوارپوش های پی وی سی می توان از تمیزکننده های آنتی باکتریال پی وی سی استفاده نمود که سبب نظافت و افزایش طول عمر کارکرد دیوارپوش نیز می گردد. بنابراین اگر نمی خواهید یک اشتباه کوچک موجب از دست دادن بودجه زیادی شود بهتر است از یک محلول ملایم و یک دستمال خشک و میکروفیبر برای تمیز کردن استفاده کنید. با استفاده از دستگاه بخارشوی صنعتی و مکانیزم خاص آن که با دمای بسیار بالا بر آلودگی ها تاثیر می گذارد، می توان همه کثیفی ها را از بطن سطوح بیرون کشید. بدین منظور می بایست ابتدا یک لکه کم رنگ را امتحان کرده و برای مدتی تامل کرد تا پس از اطمینان از عملکرد صحیح شوینده تمامی دیوار را با خیالی آسوده شست.

 

منبع


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۴:۵۲ توسط:ستار یکتا موضوع: نظرات (0)