یکتاس یکتاس .

یکتاس

بوقلمون بریان

بوقلمون بریان | طرز تهیه بوقلمون بریان درسته کلاسیک

زعفران دم کرده , کره , انواع سبزیجات معطر مانند ترخون و مرزه و رزماری و نعنا و گشنیز و آویشن و سیر و پیاز و زنجبیل و روغن زیتون و لیموترش و ماست و سس کچاپ و خردل و ادویه جات میتواند پس از شستشو و خشک کردن ماکیان برای مارینه کردن ، مزه دادن و ضخم گیری بکار رود. اگر از   دماسنج مخصوص  :  meat thermometer  برای پختن گوشت استفاده شود حرارت در مرکزی ترین بخش گوشت یعنی در عمق بافت سینه , باید  165 الی 175 درجه نشان دهد که به این معناست گوشت کاملا پخته شده است. پس از طی زمان لازم پس از اطمینان از پخت گوشت در قطور ترین بخش های که وسط سینه است , بوقلمون را از فر خارج کرده و عصاره داخل شکم آن را داخل سینی یا ظرف زیر آن بریزید تا با آن سس گریوی تهیه کنید.

بوقلمون درسته دو پیمانه عصاره مرغ یا گوشت کره ذوب کرده سیر دوحبه لیموترش تازه یک عدد یک ظرف گود دیواره دار با شکبه فلزی روی آن یا ظرف مخصوص بریان کردن مرغ و بوقلمون با شبکه فلزی. سپس اگر قرار است درسته سر میز برده شود باید شکم به طرف بالا باشد و اگر بخواهید برش دهید باید روی تخته برش گذاشته و ابتدا بالها و سپس ران ها و بعد سینه را ورقه ورقه برش دهید. مواد برای مارینه کردن بوقلمون 2/3 پیمانه آب لیموترش یک پیمانه سویا سس دو حیه سیر له شده یک ق مرباخوری زنجبیل رنده شده 2 پیمانه آب نمک و فلفل سیاه عسل دو ق غ. البته به فاکتورهای زیادی مانند فشار گاز و حرارت فر و استاندارد بودن آن و نیز به درشتی آن و خرد و تکه تکه بودن یا درسته بودن یا پر بودن شکم آن بستگی دارد.

بوقلمون بریان جزو غذای ملل - سایر میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30 دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 3 ساعت و 30 دقیقه میباشد. برخی عصاره مارینه را با آمپول به داخل گوشت تزریق میکنند که البته اگر بوقلمون و اصولا گوشت داخل مواد مارینه 24 ساعت قرار بگیرد به اینکار نیازی نیست. ( از چنگال های مخصوص اینکار استفاده کنید ) هر 45 دقیقه یکبار بوقلمون را از فر خارج کرده و در اینحال در فر را ببنیدید تا حرارت داخل فر کم نشود. اصولا برای پخت هر یک کیلو بوقلمون یا مرغ یا گوشت ماکیان حدودا  40  الی  60 دقیقه  زمان با حرارت 180 درجه سانتیگراد نیاز داریم .

 

طرز تهیه بوقلمون بریان درسته کلاسیک

زعفران دم کرده‌, کره‌, انواع سبزیجات معطر مانند ترخون و مرزه و رزماری و نعنا و گشنیز و آویشن و سیر و پیاز و زنجبیل و روغن زیتون و لیموترش و ماست و سس کچاپ و خردل و ادویه‌جات میتواند پس از شستشو و خشک کردن ماکیان برای مارینه‌کردن ، مزه‌دادن و ضخم گیری بکار رود. اگر از   دماسنج مخصوص  :  meat thermometer  برای پختن گوشت استفاده‌شود حرارت در مرکزی ترین بخش گوشت یعنی در عمق بافت سینه‌, باید  165 الی 175 درجه‌نشان دهد که‌به‌این معناست گوشت کاملا پخته‌شده‌است. پس از طی زمان لازم پس از اطمینان از پخت گوشت در قطور ترین بخش های که‌وسط سینه‌است , بوقلمون را از فر خارج کرده‌و عصاره‌داخل شکم آن را داخل سینی یا ظرف زیر آن بریزید تا با آن سس گریوی تهیه‌کنید.

بوقلمون درسته دو پیمانه‌عصاره‌مرغ یا گوشت کره‌ذوب کرده سیر دوحبه لیموترش تازه‌یک عدد یک ظرف گود دیواره‌دار با شکبه‌فلزی روی آن یا ظرف مخصوص بریان کردن مرغ و بوقلمون با شبکه‌فلزی. سپس اگر قرار است درسته‌سر میز برده‌شود باید شکم به‌طرف بالا باشد و اگر بخواهید برش دهید باید روی تخته‌برش گذاشته‌و ابتدا بالها و سپس ران ها و بعد سینه‌را ورقه‌ورقه‌برش دهید. مواد برای مارینه‌کردن بوقلمون 2/3 پیمانه‌آب لیموترش یک پیمانه‌سویا سس دو حیه‌سیر له‌شده یک ق مرباخوری زنجبیل رنده‌شده 2 پیمانه‌آب نمک و فلفل سیاه عسل دو ق غ. البته‌به‌فاکتورهای زیادی مانند فشار گاز و حرارت فر و استاندارد بودن آن و نیز به‌درشتی آن و خرد و تکه‌تکه‌بودن یا درسته‌بودن یا پر بودن شکم آن بستگی دارد.

برخی عصاره‌مارینه‌را با آمپول به‌داخل گوشت تزریق میکنند که‌البته‌اگر بوقلمون و اصولا گوشت داخل مواد مارینه‌24 ساعت قرار بگیرد به‌اینکار نیازی نیست. ( از چنگال های مخصوص اینکار استفاده‌کنید ) هر 45 دقیقه‌یکبار بوقلمون را از فر خارج کرده‌و در اینحال در فر را ببنیدید تا حرارت داخل فر کم نشود. اصولا برای پخت هر یک کیلو بوقلمون یا مرغ یا گوشت ماکیان حدودا  40  الی  60 دقیقه  زمان با حرارت 180 درجه‌سانتیگراد نیاز داریم . داخل شکم بوقلمون سیر و لیموتزش قطعه‌شده‌و در صورت تمایل گوجه‌فرنگی و فلفل سبز خرد شده‌و پیاز تکه‌شده‌قرار دهید. طرز تهیه‌بوقلمون بریان درسته‌کلاسیک شبکه‌فلزی به‌منظور بالا نگهداشتن بوقلمون از سطح عصاره‌کف ظرف است.

این زمان به‌گوشت اجازه‌میدهد که‌عصاره‌خود را داخل بافت جمع کرده‌و خوشمزه‌تر شود و راحت تر برش داده‌شود.

طرز تهیه ی بوقلمون سرخ شده و بریان

یک روش دیگر هم این است که ترکیب زنجبیل تازه، سیر له شده، یک عدد فلفل سبز چرخ کرده، مقداری گشنیز و کمی زیره که همه با هم له شده‌اند را به بوقلمون شسته شده بمالید و صبر کنید بوقلمون را ۲ الی سه ساعت با آن‌ها مرینیت و مزه‌دار شود. از این مرحله به بعد بسته به ذائقه‌تان مقداری چاشنی به بوقلمون سرخ شده پرتقالی اضافه کنید؛ اگر دوست دارید غذای‌تان کمی ملس باشد مقداری شکر و کمی هم آبلیمو اضافه کنید در غیر این صورت اضافه کردن نمک کافی است. مواد لازم ران یا سینه بوقلمون: ۵۰۰ گرم آب پرتقال: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار پیاز متوسط: ۱ عدد سیر: ۱ حبه کره: ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده غلیظ: ۲ قاشق غذاخوری برگ بو: ۲ عدد روغن مایع: ۳ قاشق غذاخوری.

این اسید آمینه نقش موثری در ساخته شدن ماده‌ای به نام سروتونین در مغز و دستگاه گوارش دارد؛ سروتونین باعث آرام‌بخشی و نشاط آوری در فرد شده، استرس را کم کرده و روند اختلال خواب را بهبود می‌بخشد. چلوگوشت بوقلمون، انواع خورش با بوقلمون، حلیم بوقلمون، زرشک پلو با بوقلمون و البته بوقلمون سرخ شده که غذای محبوب فرانسوی‌هاست از جمله انواع غذاهای لذیذ و پرخاصیت با گوشت بوقلمون هستند. در سه ماه دوم و سوم بارداری گوشت بوقلمون که ﻣﻨﺒﻊ ﻏﻨﯽ از اﻧﻮاع وﯾﺘﺎﻣﯿﻦ B و وﯾﺘﺎﻣﯿﻦ A اﺳت، ﺑﺮای زنان باردار به خصوص مبتلایان ﺑﻪ ﮐﻢﺧﻮﻧﯽ و افسردگی ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻔﯿﺪ اﺳﺖ.

بعد از ۳ ساعت نمک را اضافه کنید و ۱ الی ۱ و نیم ساعت دیگر برای پخت به ران بوقلمون زمان بدهید تا یک چلو گوشت بوقلمون با زرشک پلو یا باقالی پلو بی‌نظیر داشته باشید. بوقلمون سرخ شده را می‌توانید به جای مرغ همراه با زرشک پلو یا با باقالی پلو به صوت چلو گوشت بوقلمون سرو کنید و از طعم لذیذ و خواص فراوان گوشت بوقلمون لذت ببرید. این ویتامین‌ها و مواد معدنی برای تقویت سیستم بدن برای مقابله با عفونت‌های دستگاه تنفسی ناشی از ویروس کرونا، سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار ضروری هستند. برای درست کردن چلو گوشت بوقلمون مجلسی با ۴ عدد ران بوقلمون ابتدا ۳ عدد پیاز متوسط را خلالی خرد کنید و نیمی از آن‌ها را در قابلمه بریزید و تفت دهید.

 

طرز تهیه بوقلمون درسته

در این مرحله بوقلمون را به همراه مخلوط پیاز داخل یک ظرف مناسب قرار می دهیم و روی ظرف را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت بوقلمون استراحت کند. بوقلمون سوخاری کامل یکی از غذاهای مجلسی و خوشمزه است که با روش های متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده این دستور آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید. در ادامه پیازها را خرد می کنیم، سپس به همراه زعفران دم کرده، سیر رنده شده، روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز در یک کاسه مخلوط می کنیم. در ساعت اخر پخت بوقلمون هویج، ذرت، فلفل دلمه ای و سیب زمینی را به صورت درشت خرد می کنیم و داخل سینی فر قرار می دهیم تا با بوقلمون بپزند.

حالا مواد داخل کاسه را با دست روی بدن بوقلمون ماساژ می دهیم، تمام قسمت های داخلی و بیرونی بدن بوقلمون را باید با این مواد ماساژ دهیم. حالا در یک کاسه مناسب مقداری کره و زعفران مخلوط می کنیم و هر ۴۵ دقیقه تا یک ساعت روی بوقلمون می مالیم تا گوشت بوقلمون لذیذتر شود. حالا مواد مرینت (مخلوط پیاز) را از روی گوشت بوقلمون جدا می کنیم و آنرا داخل سینی فر قرار می دهیم، سپس درون فر می گذاریم تا بپزد. داخل سینی فر ۳ لیوان آب می ریزیم و فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود. در اخر بوقلمون بریان را داخل ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با سبزیجات پخته شده سرو می کنیم.

برای این منظور پرهای ریز باقیمانده روی پوست بوقلمون را با حرارت شعله گاز می سوزانیم. ابتدا بوقلمون را تمیز می کنیم و شکم انرا کاملا خالی می کنیم، سپس آنرا می شوییم. زمان پخت بوقلمون حداقل ۵ و حداکثر ۷ ساعت است پس برای پخت سریعتر آن عجله نکنید. معمولا روی پوست بوقلمون پرهای ریز وجود دارد که باید قبل از پخت از بین بروند. همچنین ببینید : آموزش کامل طرز تهیه مرغ بریان خوشمزه و مجلسی به روش بیرونی. برای اینکه بوقلمون شما خوشرنگ شود حتما از زعفران بسیار غلیظ استفاده کنید. توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید پوست بوقلمون را جدا کنید.

طرز تهیه بوقلمون با دو روش شکم پر و سرخ شده

حال که با دو روش پخت بوقلون آشنا شدیم، قصد داریم آموزش یک نوع خورش که با گوشت بوقلمون تهیه می شود را در اختیارتان قرار دهیم؛ می توان از گوشت بوقلمون در تهیه انواع خورش، خوراک، کباب و کتلت استفاده کرد و از چاشنی های ترش مزه ای مانند، رب انار، تمبر هندی و قره قروت در کنار آن به کار برد، از ساق یا ماهیچه و گردن بوقلمون معمولا برای طبخ باقالی پلو با گوشت استفاده می شود و بال آن که از دو قسمت ساعد و کتف تشکیل شده و دارای گوشت لطیف و خوشمزه ای می باشد، از این رو می توانید در تهیه سالاد ها و خوراک استفاده کنید. بعد از اینکه مواد به خوبی تفت خوردند داخل شکم بوقلمون را با کمک این مواد پر کنید و روی بوقلمون کره آب شده بمالید سپس نمک و فلفل و پودر آویشن و زعفران را باهم مخلوط کنید و با کمک برس مخلوط این مواد را کاملا بر رو و زیر بوقلمون بزنید ( توجه داشته باشید که اینکار را باید هر ۳۰ دقیقه انجام دهید پس بهتر است همه این مواد را به صورت یک جا بر روی بوقلمون نمالید).

در مرحله بعدی گردو ها را بر روی حرارت ملایمی قرار دهید تا کمی تفت بخورند سپس کره را به گردوها اضافه کنید و بعد از اینکه کره ذوب شد جعفری و کرفس و رب انار و دانه انار و کشمش و پیاز داغ و شکر را به گردو ها اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد مخلوط شده به مدت ۵ دقیقه دیگر نیز بر روی حرارت ملایم باقی بمانند تا به خوبی با یکدیگر ادغام شوند. در مرحله بعدی دستور پخت بوقلمون سینی بزرگی که دیواره های بلندتری دارد را انتخاب کنید و بوقلمون را درون سینی فر قرار دهید سپس سینی فر را به مدت ۸ ساعت درون فر بگذارید بعد از مدت زمان ذکر شده بوقلمون را از فر بیرون آورید و با خود آب بوقلمون آن را سرو کنید.

در مرحله بعدی تخم آفتابگردان و سیب زمینی را به آن بیفزایید و بعد از پخت سیب زمینی و گوشت و غلیظ شدن آب خورش، غذای شما آماده سرو شده و می توانید داخل ظرف مورد نظر بکشید و با افزودن یک قاشق روغن زیتون (به دلخواه) آن را به همراه نان یا پلو نوش جان کنید. در پایان امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما سودمند واقع شده باشد و از طبخ گوشت بوقلمون در منزل و استفاده از آن در تهیه انواع غذا های خوشمزه و لذیذ لذت ببرید، همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با انواع غذای ایرانی می توانید اینجا کلیک کنید. ۵ لیوان آب را به همراه پیاز سرخ شده و نمک درون قابلمه بریزید و در قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا بوقلمون بر روی حرارت ملایم به خوبی بپزد سپس بوقلمون را درون کاغذ فویل قرار دهید و با کمک فر بوقلمون را سرخ کنید.

 

فیلم آموزشی نحوه پخت بوقلمون بریان

مواد اولیه را به ترتیب از بالا تا پایین با هم مانند کیلیپ پخت بوقلمون در بالا مخلوط کنید و در آخر همه مواد را روی سینه بوقلمون بریزید و بزایر یک شب تا حداقل یک ساعت در مواد بخوابد. پایلا فروشگاه اینترنتی آنلاین شما سفارشات شمارا در کمتر از ۳ ساعت  و با کم ترین قیمت محصولات محصولا مورد نیاز خانه شمارا تامین میکند. برای سفارش محصولات مورد نیاز این سینه بو قلمون بریان به لینک های موجود در قسمت مواد اولیه  مراجعه کنید. بعد از آن سینه را به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بگذارید در فر بپزد. پیل پیل (Pil Pil) یعنی پخته شده در سسی که معمولا محتوای آن روغن زیتون، سیر و چیلی تند است.

اصلیت این سس مربوط به منطقه مستقل باسک (Basque) در شمال اسپانیا می‌باشد. سینه بوقلمون بدون استخوان و پوست کنده  :  یک کیلو سی صد و پنجاه گرم. ادویه گیاهیی مخلوط آویشن پونه کوهی و رزماری : ۳ قاشق چایخوری. هایپر مارکت اینترنتی پایلا با تلاش گروه بازرگانی پایلا و مشارکت تعداد زیادی از برندهای معتبر داخلی ایجاد شده است، تا خانواده‌های محترم ایرانی، بتوانند بدون صرف وقت و هزینه و بدون تحمل ترافیک به راحتی کلیه کالاهای مورد نیاز خود را از طریق هایپر مارکت اینترنتی پایلا انتخاب، خرید و در زمان و آدرس مورد نظر تحویل بگیرند. این موضوع با توجه به وضعیت ترافیک، نبود جای پارک مناسب در خیابان‌ها، عدم وجود تمامی برند‌های معتبر در یک فروشگاه، قیمت بالای کالا، مشکلات حمل و نقل کالای خریداری شده تا خانه و.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها مخصوصا سرپرست خانواده، تامین و خرید کالاهای مصرفی از سوپرمارکت‌ها یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. به عنوان یکی از بزرگترین چالش‌های همه خانواده‌ها تبدیل شده است.

منبع


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۳:۱۴ توسط:ستار یکتا موضوع: نظرات (0)