یکتاس یکتاس .

یکتاس

شیرینی کشمشی

طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر

شیرینی کشمشی بدون فر یکی از روش های پخت این شیرینی ساده و خوشمزه است که برای کسانی که فر ندارند مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید. پس از گذشت ۱۰ دقیقه دم کنی را از روی قابلمه بر می داریم و صبر می کنیم تا اطراف شیرینی ها طلایی شود، سپس سینی را از درون قابلمه خارج کرده و اجازه می دهیم شیرینی ها ختک شود. در این مرحله پودر شکر را به همراه روغن و وانیل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن برقی یا دستی به خوبی ترکیب می کنیم تا رنگ مواد کرمی شود. پس از اینکه مایه شیرینی یکدست شد، کشمش های پلویی را اضافه می کنیم و در حدی مخلوط می کنیم که کشمش ها به صورت یکدست درون مایه کیک پخش شوند.

در ادامه آرد را یک مرتبه الک می کنیم، سپس مجددا درون الک می ریزیم و این بار روی مواد درون کاسه الک می کرده و مواد را مخلوط می کنیم. در ادامه سینی را بر می گردانیم تا آردهای اضافی از سینی بریزند، سپس مایه شیرینی را درون قیف می ریزیم و روی سینی پایپ می کنیم. در این مرحله مقداری پودر قند روی شیرینی ها می پاشیم، سپس دم کنی را بر می داریم و سینی را درون قابلمه قرار می دهیم. برای تهیه شیرینی کشمشی بدون فر ابتدا یک قابلمه بزرگ را با شعله پخش کن روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم. در ادامه دم کنی را روی قابلمه قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ دقیقه بپزند. در ادامه یک دم کنی تمیز روی درب قابلمه قرار می دهیم تا حرارت موجود در قابلمه خارج نشود.

هر تخم مرغ را یک دقیقه با مواد درون کاسه مخلوط می کنیم تا به خوبی یکدست شوند. در صورت نبود قیف، مایه شیرینی را با قاشق روی سینی می ریزیم.

طرز تهیه شیرینی کشمشی

در این مرحله آرد را با بکینگ پودر مخلوط می کنیم سپس دو مرتبه الک می کنیم تا کاملا نرم شود سپس کم کم به مواد داخل کاسه اضافه می کنیم و با یک قاشق مواد را هم می زنیم تا خمیر شیرینی شکل بگیرد و آرد نیز گلوله نشود. زمانی که اطراف شیرینی ها کمی طلایی شود، یعنی اماده هستند؛ نکته دیگر اینکه اگر می خواهید شیرینی کشمشی شما خشک شود و حالتی ترد و شکننده داشته باشد، باید شیرینی ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر قرار بگیرند. شیرینی کشمشی از شیرینی هایی محسوب می شود که مانند کیک یزدی به عنوان یک شیرینی مناسبتی شناخته می شود و به همین دلیل برای مناسبت های مذهبی برای پذیرایی استفاده می شو.

این شیرینی خوشمزه را به سلیقه خود می توانیم به صورت نرم یا خشک شده بپزیم، برای مشاهده آموزش طرز تهیه شیرینی کشمشی در ادامه با سایت نکته چی همراه باشید. در این مرحله کشمش ها را تمیز کرده سپس می شوییم و پس از اینکه آب اضافی شان خارج شد به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم. توجه داشته باشید که شیرینی ها باید با فاصله از هم روی سینی فر قرار بگیرند چون بعد از ریختن روی سینی فر باز می شوند و جای بیشتری نیاز دارند. شیرینی کشمشی یکی از انواع شیرینی های سنتی ایرانی است که طرفداران بسیاری دارد و در مناسبت های خاص هم به صورت نذری میان مردم پخش می شود.

برای تهیه شیرینی خوشمزه کشمشی ابتدا باید کره و تخم مرغ را از ۳۰ دقیقه قبل تر از یخچال خارج کنیم تا با دمای آشپزخانه یکسان شوند. حالا فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود سپس کف سینی فر را چرب می کنیم یا اینکه یک ورق روغنی قرار می دهیم. در ادامه با همزن برقی حدود ۵ دقیقه مخلوط پودر قند و کره را هم می زنیم تا یکدست شوند و به مایعی سفید و کشدار تبدیل شود. در ادامه کره را که کاملا نرم شده است در یک کاسه مناسب و جادار می ریزیم ، سپس پودر قند را به ان اضافه می کنیم. این کار علاوه بر اینکه شیرینی کشمشی را خوشمزه تر می کند باعث می شود که شیرینی مجلسی تر نیز داشته باشید.

 

طرز تهیه شیرینی کشمشی با پیمانه

شیرینی کشمشی یکی از معروف ترین شیرینی های ایرانی است که در مناسبت های خاص مذهبی برای پذیرایی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کشمشی با پیمانه در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید. در این مرحله کره یا روغن جامد هم دمای میحط را به همراه پودر قند و وانیل الک شده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن به مدت ۳ دقیقه مخلوط می کنیم تا بافت مواد کشدار و رنگشان سفید شود. در این مرحله آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس روی مواد درون کاسه الک می کنیم و با قاشق یا لیسک به آرامی مواد را مخلوط می کنیم تا مایه شیرینی کاملا یکدست و منسجم شود.

حالا مایه شیرینی را درون قیف می ریزیم و روی کاغذ روغنی پایپ می کنیم، یا اینکه در صورت در دسترس نبودن قیف، با قاشق روی کاغذ روغنی می ریزیم. حالا تخم مرغ های هم دمای محیط را یک به یک به کاسه اضافه می کنیم و هر کدام را به مدت ۳۰ ثانیه با دیگر مواد مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. برای تهیه شیرینی کشمشی به روش بازاری ابتدا کشمش ها را با آب سرد می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. زمانی که اطراف شیرینی ها طلایی شود، می توانیم سینی فر را خارج کنیم و اجازه دهیم شیرینی ها خنک شوند. در این مرحله سینی فر را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بپزند.

در همین حین کف سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم و کاغذ روغنی را نیز با کمی روغن چرب می کنیم. حالا فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. باید بین خمیر های شیرینی فاصله بگذاریم تا زمانی که باز شدند به هم نچسبند. برای سرعت بخشیدن به کار می توانیم کشمش ها را با دستمال خشک کنیم.

طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی

در این مرحله ۱ قاشق غذاخوری از آرد را کنار می گذاریم، سپس باقیمانده آرد را روی مواد داخل کاسه الک می کنیم و با لیسک مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس با دور کند همزن کمی مخلوط می کنیم تا به خوبی مخلوط شوند. شیرینی کشمشی از شیرینی های سنتی و قدیمی ایرانی است که معمولا برای پذیرایی های شلوغ استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کشمشی در ادامه با سایت در نهایت همراه باشید. برای تهیه شیرینی کشمشی خانگی ابتدا کره را به همراه پودر قند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به مدت ۵ دقیقه با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا رنگ مواد کرمی شود، سپس یکی از تخم مرغ ها را اضافه می کنیم.

حالا مواد را به مدت یک دقیقه دیگر ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس تخم مرغ باقیمانده را به همراه وانیل به کاسه می افزاییم و مجددا یک دقیقه دیگر مواد را با همزن مخلوط می کنیم تا کاملا ترکیب شوند. در پایان سینی فر را از داخل فر خارج کرده یا تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا شیرینی ها خنک شوند، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم و سرو می کنیم. حالا مایه شیرینی را با قیف روی کاغذ روغنی پایپ می کنیم، سپس واشر پلاستیکی تابه را خارج می کنیم و درب آنرا می بندیم. در ادامه پس از اینکه تمام مایه شیرینی را آماده کردیم، سینی فر را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا شیرینی ها بپزند.

در ادامه کشمش ها را با ۱ قاشق غذاخوری آرد ترکیب می کنیم، سپس به مایه شیرینی اضافه می کنیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار داده، سپس تابه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم. در این مرحله مایه شیرینی را درون قیف با ماسوله ساده می ریزیم و روی سینی فر پایپ می زنیم. در صورتی که فر نداشته باشیم می توانیم این شیرینی را درون تابه نیر درست کنیم. اگر کاغذ روغنی نداشتیم، با روغن سینی را چرب می کنیم، سپس آرد پاشی می کنیم. حالا به آرامی با لیسک مخلوط می کنیم تا کشمش در تمام مایه شیرینی پخش شود. حالا فر را با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. برای این منظور درون تابه دو طرف دو لایه کاغذ روغنی قرار می دهیم.

 

طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر

در این مرحله قابلمه مورد نظرمان را انتخاب می کنیم و سه پایه را داخل آن قرار می دهیم تا از راحت جا شدن آن داخل قابلمه مطمئن شویم و تا کمتر از یک بند انگشت آب داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا گرم شود. در این مرحله تخم مرغ ها را یکی یکی داخل پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن بعد از گذشت 7 دقیقه همزدن به مواد اضافه می کنیم و با دور متوسط هم می زنیم،همین طور بلافاصله وانیل مایع را نیز به مواد می افزاییم. برای تهیه شیرینی کشمشی درون قابلمه ابتدا پودر قند را داخل کاسه ای می ریزیم و روغن را به آن اضافه می کنیم و با دور متوسط همزن برقی به مدت 7 الی 8 دقیقه آن ها را هم می زنیم تا پوک شوند.

البته با این روش می توانیم تمام کیک ها و شیرینی هایی که نیاز به فر دارند را بدون فر درست کنیم، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت آموزشی و فرهنگی چی شی همراه باشید. این آموزش را آماده کرده ایم تا کسانی که در منزل فر ندارند هم بتوانند به راحتی این شیرینی خوشمزه را با استفاده از فر دست ساز در قابلمه روی گاز درست کنند. در این مرحله کف یک سینی مناسب که داخل قابلمه جا شود کاغذ روغنی قرار می دهیم و با قیف ساده روی کاغذ روغنی با کمی فاصله به صورت دایره قیف می زنیم. سپس سینی را روی آن قرار می دهیم و درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم تا با حرارت بسیار ملایم به مدت 20 دقیقه شیرینی ها بپزند.

در ادامه کشمش ها را به خمیر اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی داخل خمیر مخلوط می کنیم و بعد خمیر را داخل قیف می ریزیم. در مرحله آخر که آرد را اضافه می کنیم با دور کند فقط چند ثانیه در حد مخلوط شدن با مواد هم می زنیم تا یکدست شوند. این از متعارف ترین روش های پخت شیرینی کشمشی استفاده از فر است که خیلی راحت و سریع این شیرینی آماده می شود. بعد ماست شیرین را به مواد اضافه می کنیم و به مدت 1 دقیقه با دور متوسط مواد را می زنیم تا با هم یکدست شوند. البته خیلی از افراد در منزل فر یا توستر ندارند و تمایل دارند این شیرینی خوشمزه را در منزل درست کنند. شیرینی کشمشی یکی از انواع شیرینی های بسیار محبوب ایرانی است که با روش های متنوعی تهیه می شود.

 

طرز تهیه شیرینی کشمشی

اگر تمایل دارید شیرینی کشمشی شما خشک باشد باید آرد شیرینی را کمی بیشتر بگیرید ، ضمن اینکه برای خارج کردن شیرینی ها از فر ، اجازه دهید اطراف شیرینی ها قهوه ای شود سپس آنها را از فر خارج کنید تا خشک شوند. در این مرحله آرد را دو مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به دیگر مواد اضافه می کنیم و در حین اضافه کردن آرد مواد را با دور کم همزن مخلوط می کنیم. پس از اینکه تمام خمیر را به صورت مرتب روی کاغذ روغنی قرار دادیم سینی را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در فر قرار می دهیم تا شیرینی ها آماده شوند. در ادامه یک کاسه بزرگ انتخاب می کنیم و کره را به همراه پودر قند و اسانس وانیل به کاسه اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

به دلیل اینکه شیرینی کشمشمی از شیرینی هایی محسوب می شود که به کف سینی فر می چسبد توصیه می شود که از کاغذ روغنی استفاده شود. بهتر است فر را از ۱۵ دقیقه قبل با حرارت ۱۶۰ درجه سانتیگراد روشن کنیم تا زمان آماده شدن خمیر شیرینی معطل گرم شدن فر نشویم. چون شیرینی کشمشی حالتی شکننده دارد و ممکن است خرد شود، صبر کنید تا شیرینی ها خنک شوند سپس اقدام به جمع کردن آنها کنید. وقتی مایه شیرینی را داخل سینی قیف بزنیم کمی برجسته است و به مرور زمان خودش پخش می شود و نیز نیست خودتان آنرا تخت کنید. پس از اینکه کار مخلوط کردن مواد به پایان رسید تخم مرغ را اضافه می کنیم و مجددا مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

اما اگر می خواهید شیرینی کشمشی شما نرم باشد دستور بالا را به همراه اندازه های داده شده بدون کم و کاست انجام دهید. اگر کاغذ روغنی در دسترس ندارید کافیست با روغن جدا کننده کیک سینی فر را چرب کنید تا شیرینی ها به سینی فر نچسبندند. شیرینی کشمشی یکی از انواع شیرینی ها بسیار پر طرفدار ایرانی است که مانند انواع کیک به همراه چای سرو می شود. برای این منظور کشمش ها را تمیز می کنیم و اضافات شان را جدا می کنیم سپس به مدت ۲۰ دقیقه در آب سرد می خیسانیم. پس از اینکه آرد با دیگر مواد یکدست شد و مایه شیرینی آماده شد باید کشمش پلویی را به خمیر شیرینی اضافه کنیم. مخلوط کردن مخلوط کره ، پودر قند و اسانس وانیل را باید در حدی ادامه دهیم که خمیری کرم رنگ به دست بیاید.

 

فوت و فن‌هایی که قنادها می‌دانند؛ طرز تهیه شیرینی کشمشی خوشمزه و خانگی

آن ماجرای اول مطلب و تواضع شیرینی کشمشی را که یادتان هست؛ خب راستش ما بعد از نوشتن طرز تهیه شیرینی کشمشی مرحله به مرحله و طرز تهیه شیرینی کشمشی زعفرانی و… یکی دو مورد دیگر هم به لیست خوبی‌های شیرینی کشمشی اضافه کردیم. می‌بینیم که شاهان هخامنشی هر وقت هوس می‌کردند از کاخ تابستانی به کاخ زمستانی بروند؛ به آشپز دربار دستور می‌دادند برای خوشامدگویی به کاروان‌ها دست به کار شود و شیرینی بپزد. یکی‌اش این‌که آماده کردن این شیرینی از آن‌چیزی که در فیلم طرز تهیه شیرینی کشمشی دیدیم، خیلی آسان‌تر بود و با رعایت یکی دو نکته‌ی ساده می‌شد به یک شیرینی عالی رسید.

بعد درست مثل کسی‌که به فروشگاه رفته با یک لیست ازمواد اولیه دور آشپزخانه می‌گردیم که ناگهان (نترسید اتفاق خاصی نمی‌افتد، ناگهان را گفتیم که تعلیق ماجرا حفظ بشود. شیرینی‌های کشمشی را از مایکروفر بیرون بیاورید و همین‌طور که دارید به روح تکنولوژی درود می‌فرستید مشغول نوش‌جان کردن ترکیب هنری خوشمزه‌تان بشوید. هم راحت است هم خوشمزه! در این مقاله از سایت اسنوا به سراغ طرز تهیه شیرینی کشمشی رفته‌ایم تا با دستور پخت این شیرینی ساده و خوشمزه آشنا شویم. به هر حال ما از طرف بچه‌های اسنوا از این عزیز ناشناس تشکر می‌کنیم، چون شیرینی کشمشی حداقل در بین ده اختراع خوشمزه‌ی بشر قرار می‌گیرد.

بعد از ده دقیقه تجربه‌ی شیرینی پختن‌تان با موفقیت تمام شده‌است و شیرینی کشمشی‌های گرم و خوشمزه از درون فر برایتان دست تکان می‌دهند. حالا بعد از دیدن آن همه فیلم طرز تهیه شیرینی کشمشی باید بی‌خیال پختن شیرینی مورد علاقه‌مان بشویم؟ معلوم است که نه! پس چه کار کنیم؟. راستی در شهر شما هم شیرینی کشمشی مثل این‌جا محبوب هست؟ از رازهای محبوبیت این شیرینی در شهرتان و دستور پختش برایمان بگویید. فوت کوزه‌گری: قبل از پخت شیرینی خوب است که آرد و وانیل را با هم مخلوط کنید و بعد الکشان کنید تا آرد یک‌دستی داشته‌باشید. شیرینی کشمشی‌های‌ خوشمزه شما بعد از پانزده دقیقه حاضر هستند و آمده‌اند تا مدال قنادباشی مهربان را به شما تقدیم کنند.

 

طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر

در ضمن باید توجه داشته باشید موادی را که استفاده می کنید هم دمای محیط باشند سپس روغن و پودر قند را برای مدت زمان ۴۵ دقیقه هم بزنید تا پوک و سفید رنگ شود سپس تخم مرغ ها را دانه دانه شکسته و به آنها اضافه کنید. قبل از شروع پخت شیرینی گاز را روشن کنید و در کمترین درجه قرار دهید شعله پخش کن را روی اجاق گذاشته و ماهیتابه را بر روی آن قرار دهید تا مانند فرگاز آن را پیش گرم نمایید تقریباً برای ۱۵ دقیقه. اگر میخواهید شیرینی ترد داشته باشید، می‌توانید مقداری پودر قند بر روی آنها بپاشید، سپس درب ماهیتابه را ببندید و روی شعله پخش کن برای مدت زمان ۱۵ دقیقه با حرارت خیلی خیلی کم قرار دهید.

مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید سپس وانیل را اضافه کنید دوباره مواد را هم بزنید و پس از آن مادر را اضافه کرده و در حد مخلوط شدن و یکدست شدن مایه شیرینی مواد را با هم مخلوط نمایید. حالا نوبت اضافه کردن آرد می‌باشد، مواد را با دست مخلوط کنید و با نوک انگشتان دست خمیر را ورز دهید،از ورز دادن زیاد خمیر خودداری کنید تا به روغن نیوفتد. روغن مایع به هیچ عنوان قابل استفاده نمی باشد برای پخت این شیرینی از کره هم می توانید استفاده کنید اما طعم کره مزه شیرینی شما را عوض می کند. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

کف ماهیتابه پیش گرم شده را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر را با فاصله های مناسب درون ماهیتابه و بر روی کاغذ روغنی قیف بزنید. دستور پخت شیرینی خانگی خوشمزه بسیار ساده که میتوانید آن را درون ماهیتابه و یا فر تهیه کنید. اگر میخواهید شیرینی جدید درون ماهیتابه قرار دهید باید کاغذ روغنی را هم عوض کنید. هنگامی که زیر شیرینی ها طلایی رنگ شد آنها را از درون ماهیتابه خارج کنید. به جای روغن صاف قنادی می‌توانید از روغن جامد پخت و پز استفاده کنید. حالا کشمش ها را با خمیر مخلوط کنیم و خمیر را درون قیف ساده بریزید. مدت زمان مورد نیاز برای پخت شیرینی تقریباً ۱۵ دقیقه می‌باشد.

منبع


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۵:۴۲ توسط:ستار یکتا موضوع: نظرات (0)