یکتاس یکتاس .

یکتاس

گروه اجتماعی - انواع گروه اجتماعی

سه گروه اجتماعی یا شغلی دیگر نام ببرید که لباس مخصوصی به تن می کنند هر گروه چه ویژگی هایی دارد صفحه 77 هدیه های آسمان ششم

جواب فعالیت صفحه ۷۷ کتاب هدیه های آسمان پایه ششم سه گروه اجتماعی یا شغلی دیگر نام ببرید که لباس مخصوصی به تن می کنند هر گروه چه ویژگی هایی دارد از سایت نکس لود دریافت کنید. ریما : اجتماعی = لباس هلال احمر لباس عزاداری لباس حج شغلی = ماموران شهرداری شاغلان آزمایشگاهی و پزشکان لباس پلیس آتشنشان.

نام چهار گروه که در جامعه فعالیت دارند

حجت‌الاسلام والمسلمین برزو از دیگر اقدامات اداره کل امور فرهنگی را ارائه محتواهای دینی فرهنگی جهت تقویت امید در شبکه‌های مجازی برای آحاد مردم، ارائه خدمات آموزشی ترویجی جهت مقابله با ویروس کرونا در بستر فضای مجازی، تبدیل تهدیدهای ناشی از ویروس کرونا به فرصت در شبکه‌های مجازی با ترویج فرهنگ کتابخوانی، اشتراک‌گذاری مطالعات و نیز استفاده از فرصت‌های حضور خانواده در کنار هم با عنوان هر بانوی طلبه مؤثر در سلامت روانی و پویایی و شادکامی خانواده، برشمرد. نظارت بانوان طلبه بر روند تجهیز مییت و پاسخ به سؤالات شرعی وی همچنین به برخی فعالیت‌های اداره پاسخ به سؤالات اشاره کرد و بیان داشت: از جمله فعالیت‌های این اداره، شناسایی و رفع آسیب‌های ناشی از این بیماری، ارائه متن و کلیپ‌های آماده شده در ارتباط با کرونا، ساخت کلیپ تجهیز میت درصورت اضطرار ، ایجاد کانال و ارائه محتواهای مرتبط به بیمار و بیمارستان، راه اندازی گروه‌های پاسخگویی به سؤالات جهادگران است.

رشد این سطح از ارتباطات نیاز به تعریف و حتی بازنگری ساختارهای تعاملی افراد به شکل رتبه‌بندی، تعریف حوزه نفوذ، تعریف نظام پاداش و جزا و هنجارهای جمعی و… است اگر کسی مجموعه کوچکی از غریبه‌ها را در یک فضای محدود گرد هم آورد، یک هدف مشترک را فراهم کند و شاید چند قانون اساسی داشته باشد، پس از یک دوره زمانی به تدریج نوعی از تعامل بین افراد ایجاد می‌شود. بیش از 500 طلبه جامعه الزهرا برای فعالیت‌های جهادی مبارزه با کرونا اعلام آمادگی کردند معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا افزود: تقریبا از سه هفته گذشته که بحث ابتلای برخی از هم میهنان‌مان به کرونا ویروس مطرح شد، اداره کل امور فرهنگی، اداره پاسخ به سئوالات دینی و اداره امورمبلغان جهت مقابله با این وضعیت کشور در زمینه‌های مختلف وارد عرصه عمل شدند.

حجت الاسلام و المسلمین برزو با اشاره به اینکه تا کنون بیش از 500 طلبه جامعه الزهرا برای فعالیت‌های جهادی مبارزه با کرونا اعلام آمادگی کردند، گفت: اداره کل امور فرهنگی پس از هماهنگی با ارگان‌های مختلف استانی با ساماندهی تعدادی از طلاب جامعه الزهرا در قالب گروه‌های جهادی برای کمک به سایر اقشار حاضر در عرصه مقابله با کرونا، اقدامی عملی را رقم زدند. در واقع، مطالعات گسترده در مورد سازمان، املاک، اجرای قانون، مالکیت، دین، جنگ، ارزش‌ها، حل و فصل اختلافات، اقتدار، حقوق و خانواده‌ها، بدون هیچ اشاره ای به هرگونه مشابهات با رفتارهای اجتماعی در حیوانات انجام شده‌است که شاید دلیل این قطع ارتباط آن باشد که ظرفیت انسانی در استفاده از زبان و عقلانیت، با رفتارهای اجتماعی حیوانات بسیار متفاوت است.

 

کارگروهی

مشاوره باید رابطه حسنه مشاوره‌ای با مراجعان برقرار سازد و جوی مملو از اعتماد و احترام به وجود آورد تا افراد گروه به تدریج مسائل خود را مطرح سازند و با بهره‌گیری از بازخوردی که از دیگران دریافت می‌دارند،موفق به حل مشکلاتشان شوند. برای تشکیل این نوع گروه تعدادی دواطلب علاقه‌مند به موضوع معین، دورهم جمع می‌شوند ویک فردآگاه و وارد، اطلاعات ضروری را به آنان ارائه می دهد تا براساسآموخته‌هایشان بتوانند تصمیم مناسب‌تری بگیرند و بهتر عمل کنند. 6)گروههای مشورت: در این گروهها والدین ومربیان به منظور یادگیری شیوه عمل بهتر، از طرف راهنما آموزش می بینند تا بتوانند فرزندان و دانش آموزان خود را در رفع مشکلات گوناگون به طور صحیح،یاری دهند.

در گروههای اندیشه_که نوع دیگری از گروههاست_تعدادی از دانشمندان پایبند به یک خط فکری خاص گرد هم می آیند وباهمکاری یکدیگر به تبلیغ وگسترش دیدگاه خود می‌پردازند. به معنی که عده‌ای از افراد درمحل مشخصی برای تماشای یک حادثه ویا حضور در تظاهرات اجتماعی وسیاسی معینی تجمع می‌کنند و پس از انجام کار، متفرق وپراکنده می‌شوند. 10)گروههای رسمی: گروههای رسمی با ساختی کاملا مشخص و براساس از قبل تعیین شده و بر طبق قواعد خاص که نقش‌ها و وظایف اعضا را تعیین می‌کند،تشکیل می‌شود. 9)گروه مرجع: فرد،اعمال،عقاید و رفتارهایش را از گروه مرجع دریافت می‌دارد و از آنها تبعیت می‌کند و رفتار افراد گروه مرجع را سرمشق خود قرار می‌دهد.

16)گروه روابط انسانی: افراد گروه با یکدیگر تماس مستقیم،نزدیک وصمیمی دارند و می‌توانند خصوصیات شخصیتی یکدیگر را بشناسند وبه یکدیگر کمک کنند. در این گروهها،خصوصیاتی نظیر وفاداری اعضا به یکدیگر،تماس‌های مستقیم و رویاروی میان افراد و روابط عاطفی عمیق و دوستانه بین اعضا وجود دراد. این نوع گروهها اساسنامه ندارند و اعضا غالباً به خاطر تماس‌های مکرر و استفاده از تجارب مشترک یکدیگر تجمع می‌کنند. گروههای باز،گروههایی هستند که عضویت در آنها به سادگی انجام میپذیرد و ورود وخروج فرد از آنها تابع شرایط خاصی نیست. 14)گروه همسالان: افراد براساس تشابه سنی دور هم جمع می‌شوند و با توجه به اشتراک تمایلات به تشکیل گروه می‌پردازند.

 

گروه و انواع آن

گروه ثانوی گروههایی هستند که روابط آنها غیر مستقیم و مثل اکثر روابط اجتماعی بر اساس  برخی منافع مشترک برقرار است و افراد امکان دارد مستقیما یکدیگر را نشناسند و ارتباط چهره به چهره نداشته باشند مثل:سازمانهای  اداری،شرکتهای تجاری،ارتش،اتحادیه های کارگری. ۴) پایداری گروه: بر اساس تداوم می باشد که به گروه پایدار یا نسبتا پایدار(طبقه اجتماعی،گروه کارگران)گروه نیمه پایدار(کلاس درس،شرکتهای تجاری،خانواده،تیم ورزشی) و گروه ناپایدار(افرادی که در یک سانحه جمع می شوند یا در انتظار اتوبوس صف بسته اند).  هیمن معتقد بود ضابطه هایی که برای ارزیابی شرایط فرد از لحاظ پایگاه ذهنی به کار می رود تنها مربوط به گروهی نیست که فرد عضو آن است بلکه رفتارها و برداشتها ممکن است از گروهی اخذ شود که فرد عضو آن نباشد.

جرج هومنر: گروه اجتماعی عبارت  است از  عده معدودی از افراد که مدتی تقریبا طولانی با یکدیگر  ارتباط دارند و بین آنها نوعی ارتباط رویاروی وجود دارد و این ارتباط،مستقیم و بدون واسطه افراد دیگر است. گروه غیر رسمی ، افراد به مناسبت کار در داخل  یک سازمان و یا زندگی در یک محل به خودی خود و بدون طرح و نقشه از پیش تهیه شده بوجود می آیند مثل گروه دوستانه در یک سازمان، یک گروه روستا یا شهر.  گروه فشار ممکن است به ظاهر هدف نوع دوستی و انسان دوستی داشته باشد مثل حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل که در حقیقت با اعمال فشار نسبت به دولتها و قدرتها سعی در انجام اهداف سیاسی دارند.

گوستاو فیشر: اندازه گروه بین ۸ تا ۱۵ نفر است که اندازه مطلوبی برای مطالعه پویایی گروه است و اضافه می کند که برسون و استیز تاکید دارند در گروههای بیش از  ۱۲ نفر اثر بخشی لازم را ندارند.  بعضی از انواع گروههای کوچک عبارت اند از:گروه همبازی،کلاس درس،تیم ورزشی،معلمان یک مدرسه،هیئت مدیره یک شرکت،کارکنان یک واحد اداری،واحد حزبی،کمیته ها،دوایر نظامی،هیئت دولت و غیره. آلن بیرو: گروه واحدی اجتماعی است که دارای دوامی نسبی است ،در آن اعضای خود را با یکدیگر به جهت تجلی مدلهایی مشابه در عمل و الگوهای  کلی همسان رفتاری به طرزی عینی در پیوند می یابند. انزیو و مایو در مورد تعداد اعضای گروه ،وضع تصاعدی ارتباط متقابل بین اعضا در گروههای دارای ابعاد مختلف را محاسبه نموده و نشان دادند که افزایش اعضای گروه بصورت تصاعد حسابی است.

 

منبع


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۷:۰۲ توسط:ستار یکتا موضوع: نظرات (0)