یکتاس یکتاس .

یکتاس

فیلم برداری - دوربین فیلم برداری

راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری + قیمت در بازار ایران

به همین دلیل کسی تنها به این دلیل که یک دوربین فیلمبرداری می‌خواهد سراغ آن‌ها نمی‌رود و واقعا باید به یک دوربین اینچنینی نیاز داشته باشد؛ مثلا اگر یک استندآپ کمدین هستید و می‌خواهید برنامه خود را ضبط کنید یا اگر مستند فیلمبرداری می‌کنید و می‌خواهید مصاحبه‌های طولانی ضبط کنید. دوربین‌های فیلمبرداری علاوه بر اینکه محدودیتی برای زمان ضبط ویدیو ندارند، در بیشتر موارد به شما اجازه می‌دهند باتری‌هایی که تولیدکننده روی آن‌ها نصب کرده را با باتری‌هایی که ظرفیت بیشتری دارند تعویض کنید تا مدت زمان بیشتری بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. البته در دوربین‌های دیجیتال تک‌لنزی بازتابی یا دوربین‌های بدون آینه شما می‌توانید با استفاده از چندین لنز مختلف به همین اندازه زوم دست پیدا کنید، ولی با این حال هرچقدر تلاش کنید نمی‌توانید قابلیت کنترل سرعت زوم دوربین‌های فیلمبرداری را داشته باشید.

با این حال اگر ضبط صدا به صورت حرفه‌ای و با کیفیت بالا برایتان مهم است، می‌توانید از دوربین‌های فیلمبرداری رده‌بالا استفاده کنید که ویژگی‌های پیشرفته‌ای برای این کار ارائه می‌کنند که در دوربین‌های هیبریدی قابل دسترسی نیستند. اما حتی اگر یک باتری بزرگ برایتان کافی نباشد، دوربین‌های فیلمبرداری به شما اجازه می‌دهند هنگام استفاده از آن‌ها مثلا در جریان یک مصاحبه، باتری را به پریز برق متصل کنید و همزمان که مشغول فیلمبرداری هستید، باتری را شارژ کنید. البته این دوربین در محیط‌های کم‌نور می‌تواند عملکرد قابل قبولی نداشته باشد، ولی اگر به دنبال یک دوربینی هستید که به راحتی قابل حمل باشد و بتواند تصاویر را با کیفیت 4K ضبط کند، این مدل بهترین انتخاب برایتان خواهد بود.

حتی در برخی مدل‌ها این سنسورها از سنسورهایی که در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند هم کوچکتر است؛ از همین رو نمی‌توانید از آن‌ها انتظار داشته باشید نور محیط را به بهترین شکل جذب کنند. مثلا برای رویدادهایی مثل مراسم عروسی، اجراهای زنده، مسابقات ورزشی و سایر موارد اینچنینی که دوربین باید بدون وقفه برای بیش از 30 دقیقه فیلمبرداری کند، یک دوربین فیلمبرداری بهترین انتخاب است. در این فهرست سعی داشتیم تمام نیازها را مدنظر قرار دهیم، به طوری که کسانی که به دنبال راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری خانگی و یا حرفه‌ای هستند نیز بتوانند یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنند.

 

نکاتی که فیلم‌سازان درباره دوربین فیلمبرداری باید بدانند

وقتی صحبت از فیلم‌برداری یک دوربین می‌شود علاوه بر رزولوشن و تمام نکات بررسی‌شده عوامل دیگری مانند فریم‌ها، کدک، عمق بیتی و بسیاری موارد دیگر در نظر می آید که باید بررسی شوند و موردتوجه کسی قرار بگیرند که قصد خرید دوربین فیلمبرداری و شروع کار فیلم‌برداری را دارد. همه توضیحات داده‌شده در این مقاله برای خرید یک دوربین فیلمبرداری خوب به شما کمک می‌کند ولی در انتها باید به این نکته بازهم اشاره کرد که در خرید دوربین خوب تنها عاملی که موثر است این است که شما بدانید از دوربین خود چه انتظاراتی دارید. دقت کنید در هر مغازه‌ای هرکسی که پشت یک میز می‌نشیند و دوربین می‌فروشد صرفاً کارشناس نیست، افرادی وجود دارند که اطلاعات بسیار دقیق و به‌روزی از دوربین‌های موجود در بازار دارند و می‌توانند اطلاعات دقیقی را در اختیار شما بگذارند.

بدیهی است که اگر کاربر حرفه‌ای باشید و یا در آینده بخواهید به یک کاربر حرفه‌ای تبدیل شوید، باید دوربین‌های باکیفیت و گاهی اوقات بزرگ را انتخاب کنید که دوربین‌های بزرگ تجهیزات و لوازم جانبی بزرگی نیز دارند. در هر دو صورت انتخاب اشتباه است، پس باید به این نکته بسیار توجه کرد که قبل از خرید دوربین به‌خوبی بر روی نیازها و انتظارات خود از دوربین تمرکز کنید و در صورت لزوم با یک کارشناس در این زمینه مشورت کنید. و یا برعکس، فرد بسیار حرفه‌ای و کار بلدی هستید و در خرید دوربین دقت نمی‌کنید و دوربینی می‌خرید که امکانات کمی دارد و تمام نیازهای شما را برطرف نمی‌کند، آیا در این صورت انتخاب درستی داشته‌اید؟.

همه این سوالات در ذهن همه افراد کنجکاو و پی گیر در این زمینه نقش بسته است و ما در این مقاله به بخشی از این سوالات پاسخ می‌دهیم و برخی مبانی اولیه را توضیح می‌دهیم. هر هنرجو فیلم‌سازی و هرکسی که به ‌تازگی پا به عرصه فیلم‌سازی گذاشته باشد کوهی از سوالات بی‌پاسخ در رابطه با دوربین فیلمبرداری و فیلم‌سازی دارد. اگر یک دوربین بسیار گران‌قیمت و مدل‌بالا داشته باشید و نتوانید به‌درستی از آن استفاده کنید آیا بهترین انتخاب را داشته‌اید؟. شاید شما هم تابه‌حال این سؤالات را از خود پرسیده باشید که. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 

منبع


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ دی ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۴:۱۳ توسط:ستار یکتا موضوع: نظرات (0)