یکتاس یکتاس .

یکتاس

روابط عمومی - مهارت ارتباطی/ روابط عمومی

شش مهارت اصلی در روابط عمومی موفق

اگر علاوه بر تشکیل یک سازمان منظم و مناسب توانستید ارتباط صحیح انسانی برقرار کنید، به این شناخت رسیدید که برای رسیدن به تصور ذهنی از موفقیت و اعتبار یک شرکت باید همواره تلاش کرد، مقاومت خستگی ناپذیر و شور و شوق صادقانه را در خود پرورش دادید، برای گفتگو در جمع و ایجاد روابط اجتماعی تردیدی نداشتید و انتقادات باعث وحشت شما نشد؛ پس در این صورت برگ برنده یک مدیر روابط عمومی موفق در دست شما خواهد بود!. به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، تجربه ثابت کرده است که نتایج فعالیت روابط عمومی یا بخش ارتباطات هر چه که باشد باز هم مشتریان و همکارانی هستند که همیشه انتقاد می کنند و به کوچکترین نقاط ضعف ایراد می گیرند که گاه حتی اصلا درست هم نیست.

مسلما آموزش حرفه ای " مدیریت روابط عمومی" باید از دوران تحصیل دبیرستان آغاز شود و لازمه آن ارائه اطلاعات مهم در این زمینه است چرا که این حرفه نیز مانند دیگر زمینه های روابط عمومی بدون برنامه ریزی شکل نمی گیرد و مبتنی بر اصول ضروری خواهد بود. قدرت و نشاط: حرفه روابط عمومی طاقت فرساست زیرا معمولا صبح خیلی زود با بررسی نشریات آغاز می شود تا اطلاعات به سرعت در اختیار تصمیم گیران شرکت قرار گیرد و تا پایان شب با جلسات، اعطای نمایندگی، بررسی اتفاقات و فعالیت های مختلف ادامه می یابد. نفوذ پذیری به انتقادات : تجربه ثابت کرده است که نتایج فعالیت روابط عمومی یا بخش ارتباطات هر چه که باشد باز هم مشتریان و همکارانی هستند که همیشه انتقاد می کنند و به کوچکترین نقاط ضعف ایراد می گیرند که گاه حتی اصلا درست هم نیست.

تمایل به کسب اطلاعات و قرار گرفتن در جریان امور: مدیر روابط عمومی باید همواره در جریان امور مربوط به اخبار عمومی و بخش های مختلف حوزه تحت نظر خود باشد تا بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند. روابط عمومی که نتواند کارهای مشابه با امور شرکت را ایجاد کند و از یادآوری فعالیت های شرکت احساس رضایت نداشته باشد به هیچ وجه نمی تواند نماینده قابل و خوبی برای معرفی شرکت باشد. مدیریت روابط عمومی شغلی مهم در برنامه راهبردی شرکت است و به دلیل نقش ارتباطی با مخاطبان مختلف می تواند به طور مؤثر و فعال در ارزش گذاری سرمایه شرکت نقش داشته باشد. خوش زبانی و فصاحت در گفتار: گرچه مسائل ظاهری و نحوه اطلاع رسانی مهم و ضروری است اما یک شرکت باید بتواند شخصیت مطلوبی از خود را در یک مجموعه نشان دهد.

 

10 مهارت مفید برای یادگیری شاغلان روابط عمومی

اگر می خواهیم توجه خود را به یادگیری چیزی بسپاریم، باید شایستگی یادگیری آن را قبل، حین و بعد از وقوع یادگیری در نظر بگیریم. در نهایت، خلاقیت یک زبان مشترک است که همه ما می توانیم یاد بگیریم که احساسات و ایده های خود را با آنها ارتباط برقرار کنیم. شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| فهرستی از مهارتهای مفید یادگیری مادام العمر می تواند گسترده و متنوع باشد. به طور خلاصه، تسلط بر مهارتهای یادگیری مفید مادام العمر به ما کمک می کند تا کار کنیم، یاد بگیریم و بهتر زندگی کنیم. درک رهبری یکی از آن مهارتهای مفید یادگیری مادام العمر است که می تواند زندگی افراد را تغییر دهد.

رشد کنجکاوی بدون شک یکی از مفیدترین مهارتهای یادگیری مادام العمر است که می توانید داشته باشید. رهبران واقعی به مردم می آموزند در هر کاری که انجام می دهند از پتانسیل خود استفاده کنند. 5 میلیون کبیلیون بایت داده هر روز و در زمان نگارش این مقاله به صورت آنلاین ایجاد می شود. تفکر و کاربرد خلاق توجه مصرف کنندگان را جلب می کند و وفاداری آنها را تضمین می کند. این به معنای توانایی کار در گروه هایی است که از نظر جسمی و مجازی نیز فعالیت دارند. برخورد با اطلاعات به این معناست که می توانیم آنچه را که ارزشمند است تعیین کنیم. توانایی تفکر انتقادی یک ضرورت برای موفقیت آینده در دنیای در حال تغییر است.

حل مشکلات در دنیای واقعی برای زنده ماندن و پیشرفت در آینده بسیار مهم است. گذشته از این، کسی که هدایت می کند، فقط کسی نیست که امور را مدیریت کند. آنچه یک رهبر انجام می دهد الهام بخشی، انگیزه بخشی و توانمندسازی است. در عصر دیجیتال، ارتباطات فراتر از تعامل چهره به چهره تغییر کرده است. ما بیش از هر زمان دیگری با استفاده از فناوری، ارتباط برقرار می کنیم. این امر برای تولید راه حل ها و محصولاتی که اصیل و مفید هستند مهم است. منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)  . اطلاعات در اصل همه چیز در اینترنت است و زنده و رو به رشد است. در هر نوع یادگیری، پرسیدن سؤالات بازتاب همیشه اهمیت دارد.

 

18 مهارت ارتباطی که شما را در شغلتان به موفقیت می‌رساند

دیوید پارنل (David Parnell) ، نویسنده و مشاور در زمینه ارتباطات، می‌گوید: مهارت برقراری ارتباط یا همان روابط عمومی به معنای داشتن ویژگی‌هایی مختلفی است که فرد از طریق آن‌ها می تواند با دیگران ارتباط خوبی برقرار کند. تصور کنید یک فرد معتاد یا زندانی شخصیت قابل قبولی در جامعه ندارد، اما این فرد اگر توانایی خوبی در برقراری ارتباط داشته باشد، می تواند توجه دیگران را به خود جلب کند و شرایط را به نفع خود تغییر دهد. لین تیلور (Lyn Taylor) ، مشاور ارتباطی و نویسنده‌ی کتاب «روش‌های کنترل رفتارهای رئیس‌گرایانه» مهارت‌های مذکور را «ارتباطی مؤثر با در نظر گرفتن مصلحت طرفین» معرفی می‌کند.

وقتی شناخت کافی از مخاطب خود به دست آوردید و مهارت سخنوری را کسب کردید، حالا زمان آن است تا با بیانی قدرتمند در مقابل طرف مقابل قرار گیرید و او را به انجام آنچه که می خواهید، متقاعد کنید. گاهی به راحتی می توان ارتباط برقرار کرد؛ همین که می‌توانیم موافقت یا مخالفت خود را به راحتی با دیگران در میان بگذاریم در واقع با آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌ایم. وقتی به عنوان ویزیتور یا بازاریاب مشغول فعالیت هستید، مهارت مذاکره به شما کمک می کند تا مشتری را ترغیب کنید محصول یا خدمت شما بهترین انتخاب برای او است. وقتی روشن فکر باشید و در مقابل هیچ ایده و نظری از خود واکنش نشان ندهید، فردی منعطف به نظر می رسید و افراد بیشتری تمایل خواهند داشت با شما کار کنند.

هر فردی در زندگی خود با مشکلات و چالش‌های زیادی رو به رو است، برای داشتن رابطه‌ای مؤثر و سازنده باید بدانیم چه زمانی به دیگران کمک برسانیم. تسلط ما بر بیان موضوع، تأثیر فوق‌العاده‌ای روی مخاطب می گذارد و سبب می شود برای شنیدن نظرات و ایده‌های ما رغبت بیشتری داشته باشد. در محیط کار و زندگی شخصی، حمایت و همدلی خود را به اطرافیانتان نشان دهید، زیرا این رفتارها احساس مثبتی را در مخاطب شما به وجود می‌آورد. تیلور درباره مهارت سخنوری می گوید: «اگر استعداد لازم را در شیوه‌ی گفتاری و نوشتاری داشته باشید، موفقیت به شما نزدیک خواهد بود. کسانی که اهل مدارا هستند، صبر بیشتری از خود نشان می‌دهند و در شرایط سخت و تنش‌زا می‌توانند خون‌سردی خود را حفظ کنند.

 

رشته روابط عمومی

هوش باال، روحیه‌ی جست‌و‌جو‌گری ، عالقه به کارهای خبری، تشخیص اخبار، قدرت نویسندگی و مدیریت فکری و فرهنگی از جمله ویژگی‌های الزم برای ورود به این رشته است. وظایف کارشناس روابط عمومی، از یک سو وظیفه آ گاه کردن مخاطبان از مقاصد مدیریت سازمان و از سوی دیگر تجزیه و تحلیل افکار عمومی و انتقال آن به مدیران سازمان است. یک کارشناس روابط عمومی مشاوری صادق است که جریان دو‌طرفه ارتباطی را بین سازمان و مخاطبان آن میسر می‌سازد. روابط عمومی بازوی ارتباطی مدیریت و بخش مهم هر سازمان است. اگر در روند امکانات و خدمات وب‌سایت به مشکلی برخورد کردید، حتماً موضوع را با ما در میان بگذارید.

همچنین کارشناسان ما با شماره تلفن 02188911664 جهت مشاوره تلفنی در خدمت شما سروران گرامی هستند.

دفتر ریاست،روابط عمومی و امور بین الملل

روابط عمومی در عصر جدید حیاتی ترین بخش هر سازمان است که با هدف تقویت و برقراری شبکه های اجتماعی در کانال های ارتباطی درون و برون سازمانی ، نقش حساس خود را چند گام جلوتر از زمان ایفا می نماید. 5-  تولید محتوای خلاقانه، انگیزشی و هدفمند با هدف ترویج فرهنگی مهارت آموزی، معرفی ظرفیت­ها، کارآفرینان و استعدادهای برتر مهارتی و جهت دهی نگاه جامعه به سمت «مهارت محوری ». در همین راستا روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تلاش می نماید با بهره گیری از تکنیک های ارتباطی بین سازمان و مخاطبان و ذینفعان، ارتباطی موثر را برقرار نماید.       تشکیل و فعال­سازی«تریبون ملی مهارت» از طریق جلب مشارکت و بهره مندی حداکثری از ظرفیت‌های هم افزایی ملی برای «جریان سازی مهارت».

1- « پژوهش محوری و دانش محوری» در حوزه روابط عمومی در دو بعد ملی و بین المللی با هدف بهسازی وضعیت فعلی با بهره گیری از استانداردهای جهانی و تجارب موفق. 6- تشکیل «بانک ملی اطلاعات روابط عمومی ها»؛ دستگاه­های ذیربط، ذینفع، گروه های مرجع و جریان ساز در دو بخش دولتی و خصوصی (استانی و ملی ). 3- برنامه های توانمندسازی دانشی و مهارتی کارشناسان روابط عمومی در حوزه فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی به صورت مجازی و مستمر. 4- طبقه بندی گروه های مخاطبان و نیازسنجی اطلاعاتی آنان در راستای مسئولیت اجتماعی پاسخگویی، اعتمادسازی و اعتبارافزایی.       توسعه ارتباطات و تعاملات با ذینفعان، گروه های مرجع و جریان ساز در راستای «جامعه محوری مهارت».

      «برندسازی مهارت» با هدف ارتقای وزن مهارت و تغییر افکار عمومی از مدرک گرائی به مهارت گرائی.       «امیدبخشی و ترویج خودباوری» در جامعه از طریق مهارت آموزی به عنوان عنصر اعتباربخش اجتماعی.       توسعه «نقش حمایت گرایانه مجلس شورای اسلامی و دولت»  در مسیر «خروج مهارت از غربت».       توجه بیشتر به «فن­آوری­های نوین» در تولید محتوا و ارائه «خدمات الکترونیک».       جلب «مشارکت بخش خصوصی» با هدف رقابتی کردن بازار مهارت آموزی و افزایش کارآمدی.        حمایت از «مهارت آموختگان کارآفرین » در راه اندازی کسب و کارهای مهارت بنیان.

 

منبع


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ دی ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۶:۳۹ توسط:ستار یکتا موضوع: نظرات (0)