یکتاس یکتاس .

یکتاس

روی - آزمایش اثر روشنایی و تاریکی روی سنتز نشاسته در گیاهان

بازی های علمی آویداک

همه بازی‌های آموزشی و فکری یک وجه مشترک دارند و آن این است که آن‌ها نیاز به تفکر خارج از چارچوب دارند و این نوع متفاوتی از فرآیند فکری را ایجاد می‌کند که در آن هوشیار بودن و نگاه کردن به یک مشکل از همه جهات منجر به نتایج بهتری می‌شود. در بازی های آموزشی و فکری کودکان حتی متوجه نمی‌شوند که آموزش می‌بینند و آن‌ها این کار را به یک بازی مهیج و سرگرم‌کننده انجام می‌دهند در نتیجه شبیه آموزش‌های خسته کننده نیست پس اهمیت این بازی‌ها را دست‌کم نگیرید. وقتی کودکی در پایان یک روز سخت در مدرسه با یک بازی چالشی می‌نشیند و آن را حل می‌کند، می‌تواند به طرز عجیبی در ایجاد حس شادی، آرامش و اعتماد بنفس موثر باشد، اگرچه او برای یافتن راه حل‌ها سخت کار کرده است.

یک بازی فکری که آن‌ها می‌توانند در آن گم شوند به بهبود تمرکز کمک می‌کند، چیزی که خیلی آسان است به سرعت کنار گذاشته می‌شود و یک معما که خیلی سخت است می‌تواند باعث بی‌میلی کودک برای تلاش دوباره شود. درست همانطور که ورزش ماهیچه‌ها را می‌سازد و استخوان‌ها را تقویت می‌کند، بازی‌های فکری ذهن را تیزتر می‌سازند که سریع عمل کند و باعث توانایی تطبیق سریع‌تر با مسائل جدید می‌شوند. از آنجایی که این بازی‌ها برای کشش ذهن کودکان طراحی شده‌اند، آن‌ها را تشویق می‌کند که به روشی جایگزین فکر کنند، تمرینی که می‌تواند به کودکان در ادامه زندگی کمک کند. اما آیا می‌دانستید که بازی‌های فکری فواید زیادی دارند؟ در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که بازی‌های مختلف چگونه می‌توانند بر شخصیت کودکان شما تاثیر بگذارند.

انجام یک بازی آموزشی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده، کودکان را تشویق می‌کند تا برای مدت طولانی‌تری روی یک مشکل متمرکز بمانند تا زمانی که آن مشکل حل شود. مانند هر عضله دیگری، ما باید مغز خود را تقویت کنیم و قدرت ذهنی خود را حفظ کنیم، در واقع این بازی‌ها می‌توانند به عنوان یک ورزشگاه برای مغز عمل کنند. برخلاف خواندن و نوشتن، این بازی‌ها چالشی هستند که کودکان را به تفکر فعال در مورد همه راه‌هایی که از طریق آن می‌توانند آن را حل کنند دعوت می‌کنند. به عنوان مثال نوازندگان در مناطقی از مغز که برای نواختن یک ساز مهم هستند، یعنی مناطق حرکتی، شنوایی و فضایی، قوی‌تر از سایر افراد عمل می‌کنند.

 

آزمایش اثر روشنایی و تاریکی روی برگ شمعدانی

و این بنفش شدن برگ در جایی از برگ که نور خورشید را دریافت کرده است، نشان دهنده این است که در آن محل تحت تاثیر نور ، نشاسته سنتز شده است. بعد از ریختن محلول لوگول بر روی برگ شمعدانی ، در محل پنجره شکل L ، رنگ بنفش ظاهر می‌شود. در جایی از برگ که زیر ورقه آلومینیومی قرار گرفته بود، هیچ نشاسته‌ای تولید نشده است. پس در فتوسنتز واکنشهای نوری و تاریکی لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

middleeasterngemstones13580.mdkblog.com


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دی ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۹:۴۲ توسط:ستار یکتا موضوع: نظرات (0)