يكتاس يكتاس .

يكتاس

شيريني كشمشي

طرز تهيه شيريني كشمشي بدون فر

شيريني كشمشي بدون فر يكي از روش هاي پخت اين شيريني ساده و خوشمزه است كه براي كساني كه فر ندارند مناسب مي باشد، براي مشاهده آموزش كامل و مرحله به مرحله طرز تهيه شيريني كشمشي بدون فر در ادامه با سايت پانا مگ همراه باشيد. پس از گذشت ۱۰ دقيقه دم كني را از روي قابلمه بر مي داريم و صبر مي كنيم تا اطراف شيريني ها طلايي شود، سپس سيني را از درون قابلمه خارج كرده و اجازه مي دهيم شيريني ها ختك شود. در اين مرحله پودر شكر را به همراه روغن و وانيل داخل يك كاسه مناسب مي ريزيم و با همزن برقي يا دستي به خوبي تركيب مي كنيم تا رنگ مواد كرمي شود. پس از اينكه مايه شيريني يكدست شد، كشمش هاي پلويي را اضافه مي كنيم و در حدي مخلوط مي كنيم كه كشمش ها به صورت يكدست درون مايه كيك پخش شوند.

در ادامه آرد را يك مرتبه الك مي كنيم، سپس مجددا درون الك مي ريزيم و اين بار روي مواد درون كاسه الك مي كرده و مواد را مخلوط مي كنيم. در ادامه سيني را بر مي گردانيم تا آردهاي اضافي از سيني بريزند، سپس مايه شيريني را درون قيف مي ريزيم و روي سيني پايپ مي كنيم. در اين مرحله مقداري پودر قند روي شيريني ها مي پاشيم، سپس دم كني را بر مي داريم و سيني را درون قابلمه قرار مي دهيم. براي تهيه شيريني كشمشي بدون فر ابتدا يك قابلمه بزرگ را با شعله پخش كن روي حرارت بسيار ملايم قرار مي دهيم. در ادامه دم كني را روي قابلمه قرار داده و اجازه مي دهيم شيريني ها به مدت ۱۰ دقيقه بپزند. در ادامه يك دم كني تميز روي درب قابلمه قرار مي دهيم تا حرارت موجود در قابلمه خارج نشود.

هر تخم مرغ را يك دقيقه با مواد درون كاسه مخلوط مي كنيم تا به خوبي يكدست شوند. در صورت نبود قيف، مايه شيريني را با قاشق روي سيني مي ريزيم.

طرز تهيه شيريني كشمشي

در اين مرحله آرد را با بكينگ پودر مخلوط مي كنيم سپس دو مرتبه الك مي كنيم تا كاملا نرم شود سپس كم كم به مواد داخل كاسه اضافه مي كنيم و با يك قاشق مواد را هم مي زنيم تا خمير شيريني شكل بگيرد و آرد نيز گلوله نشود. زماني كه اطراف شيريني ها كمي طلايي شود، يعني اماده هستند؛ نكته ديگر اينكه اگر مي خواهيد شيريني كشمشي شما خشك شود و حالتي ترد و شكننده داشته باشد، بايد شيريني ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقيقه درون فر قرار بگيرند. شيريني كشمشي از شيريني هايي محسوب مي شود كه مانند كيك يزدي به عنوان يك شيريني مناسبتي شناخته مي شود و به همين دليل براي مناسبت هاي مذهبي براي پذيرايي استفاده مي شو.

اين شيريني خوشمزه را به سليقه خود مي توانيم به صورت نرم يا خشك شده بپزيم، براي مشاهده آموزش طرز تهيه شيريني كشمشي در ادامه با سايت نكته چي همراه باشيد. در اين مرحله كشمش ها را تميز كرده سپس مي شوييم و پس از اينكه آب اضافي شان خارج شد به كاسه حاوي مواد اضافه مي كنيم و با ديگر مواد مخلوط مي كنيم. توجه داشته باشيد كه شيريني ها بايد با فاصله از هم روي سيني فر قرار بگيرند چون بعد از ريختن روي سيني فر باز مي شوند و جاي بيشتري نياز دارند. شيريني كشمشي يكي از انواع شيريني هاي سنتي ايراني است كه طرفداران بسياري دارد و در مناسبت هاي خاص هم به صورت نذري ميان مردم پخش مي شود.

براي تهيه شيريني خوشمزه كشمشي ابتدا بايد كره و تخم مرغ را از ۳۰ دقيقه قبل تر از يخچال خارج كنيم تا با دماي آشپزخانه يكسان شوند. حالا فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتيگراد روشن مي كنيم تا گرم شود سپس كف سيني فر را چرب مي كنيم يا اينكه يك ورق روغني قرار مي دهيم. در ادامه با همزن برقي حدود ۵ دقيقه مخلوط پودر قند و كره را هم مي زنيم تا يكدست شوند و به مايعي سفيد و كشدار تبديل شود. در ادامه كره را كه كاملا نرم شده است در يك كاسه مناسب و جادار مي ريزيم ، سپس پودر قند را به ان اضافه مي كنيم. اين كار علاوه بر اينكه شيريني كشمشي را خوشمزه تر مي كند باعث مي شود كه شيريني مجلسي تر نيز داشته باشيد.

 

طرز تهيه شيريني كشمشي با پيمانه

شيريني كشمشي يكي از معروف ترين شيريني هاي ايراني است كه در مناسبت هاي خاص مذهبي براي پذيرايي استفاده مي شود، براي مشاهده آموزش كامل و مرحله به مرحله طرز تهيه شيريني كشمشي با پيمانه در ادامه با سايت پانا مگ همراه باشيد. در اين مرحله كره يا روغن جامد هم دماي ميحط را به همراه پودر قند و وانيل الك شده داخل يك كاسه مناسب مي ريزيم، سپس با دور تند همزن به مدت ۳ دقيقه مخلوط مي كنيم تا بافت مواد كشدار و رنگشان سفيد شود. در اين مرحله آرد و بكينگ پودر را با هم تركيب مي كنيم تا يكدست شوند، سپس روي مواد درون كاسه الك مي كنيم و با قاشق يا ليسك به آرامي مواد را مخلوط مي كنيم تا مايه شيريني كاملا يكدست و منسجم شود.

حالا مايه شيريني را درون قيف مي ريزيم و روي كاغذ روغني پايپ مي كنيم، يا اينكه در صورت در دسترس نبودن قيف، با قاشق روي كاغذ روغني مي ريزيم. حالا تخم مرغ هاي هم دماي محيط را يك به يك به كاسه اضافه مي كنيم و هر كدام را به مدت ۳۰ ثانيه با ديگر مواد مخلوط مي كنيم تا يكدست شوند. براي تهيه شيريني كشمشي به روش بازاري ابتدا كشمش ها را با آب سرد مي شوييم، سپس درون آبكش قرار مي دهيم تا آب اضافي شان خارج شود. زماني كه اطراف شيريني ها طلايي شود، مي توانيم سيني فر را خارج كنيم و اجازه دهيم شيريني ها خنك شوند. در اين مرحله سيني فر را درون فر قرار مي دهيم و اجازه مي دهيم شيريني ها به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقيقه بپزند.

در همين حين كف سيني فر را با كاغذ روغني پوشش مي دهيم و كاغذ روغني را نيز با كمي روغن چرب مي كنيم. حالا فر را با دماي ۱۷۰ درجه سانتيگراد روشن مي كنيم و اجازه مي دهيم به خوبي گرم شود. بايد بين خمير هاي شيريني فاصله بگذاريم تا زماني كه باز شدند به هم نچسبند. براي سرعت بخشيدن به كار مي توانيم كشمش ها را با دستمال خشك كنيم.

طرز تهيه شيريني كشمشي خانگي

در اين مرحله ۱ قاشق غذاخوري از آرد را كنار مي گذاريم، سپس باقيمانده آرد را روي مواد داخل كاسه الك مي كنيم و با ليسك مواد را مخلوط مي كنيم تا يكدست شوند، سپس با دور كند همزن كمي مخلوط مي كنيم تا به خوبي مخلوط شوند. شيريني كشمشي از شيريني هاي سنتي و قديمي ايراني است كه معمولا براي پذيرايي هاي شلوغ استفاده مي شود، براي مشاهده آموزش كامل و مرحله به مرحله طرز تهيه شيريني كشمشي در ادامه با سايت در نهايت همراه باشيد. براي تهيه شيريني كشمشي خانگي ابتدا كره را به همراه پودر قند داخل يك كاسه مناسب مي ريزيم، سپس به مدت ۵ دقيقه با دور تند همزن مخلوط مي كنيم تا رنگ مواد كرمي شود، سپس يكي از تخم مرغ ها را اضافه مي كنيم.

حالا مواد را به مدت يك دقيقه ديگر تركيب مي كنيم تا يكدست شوند، سپس تخم مرغ باقيمانده را به همراه وانيل به كاسه مي افزاييم و مجددا يك دقيقه ديگر مواد را با همزن مخلوط مي كنيم تا كاملا تركيب شوند. در پايان سيني فر را از داخل فر خارج كرده يا تابه را از روي حرارت كنار مي گذاريم تا شيريني ها خنك شوند، سپس در ظرف مورد نظرمان مي چينيم و سرو مي كنيم. حالا مايه شيريني را با قيف روي كاغذ روغني پايپ مي كنيم، سپس واشر پلاستيكي تابه را خارج مي كنيم و درب آنرا مي بنديم. در ادامه پس از اينكه تمام مايه شيريني را آماده كرديم، سيني فر را در طبقه وسط فر قرار مي دهيم تا شيريني ها بپزند.

در ادامه كشمش ها را با ۱ قاشق غذاخوري آرد تركيب مي كنيم، سپس به مايه شيريني اضافه مي كنيم. در ادامه روي حرارت ملايم شعله پخش كن قرار داده، سپس تابه را روي شعله پخش كن قرار مي دهيم. در اين مرحله مايه شيريني را درون قيف با ماسوله ساده مي ريزيم و روي سيني فر پايپ مي زنيم. در صورتي كه فر نداشته باشيم مي توانيم اين شيريني را درون تابه نير درست كنيم. اگر كاغذ روغني نداشتيم، با روغن سيني را چرب مي كنيم، سپس آرد پاشي مي كنيم. حالا به آرامي با ليسك مخلوط مي كنيم تا كشمش در تمام مايه شيريني پخش شود. حالا فر را با دماي ۱۶۰ درجه سانتيگراد روشن مي كنيم تا به خوبي گرم شود. براي اين منظور درون تابه دو طرف دو لايه كاغذ روغني قرار مي دهيم.

 

طرز تهيه شيريني كشمشي بدون فر

در اين مرحله قابلمه مورد نظرمان را انتخاب مي كنيم و سه پايه را داخل آن قرار مي دهيم تا از راحت جا شدن آن داخل قابلمه مطمئن شويم و تا كمتر از يك بند انگشت آب داخل قابلمه مي ريزيم و روي حرارت ملايم قرار مي دهيم تا گرم شود. در اين مرحله تخم مرغ ها را يكي يكي داخل پياله اي مي شكنيم و در صورت سالم بودن بعد از گذشت 7 دقيقه همزدن به مواد اضافه مي كنيم و با دور متوسط هم مي زنيم،همين طور بلافاصله وانيل مايع را نيز به مواد مي افزاييم. براي تهيه شيريني كشمشي درون قابلمه ابتدا پودر قند را داخل كاسه اي مي ريزيم و روغن را به آن اضافه مي كنيم و با دور متوسط همزن برقي به مدت 7 الي 8 دقيقه آن ها را هم مي زنيم تا پوك شوند.

البته با اين روش مي توانيم تمام كيك ها و شيريني هايي كه نياز به فر دارند را بدون فر درست كنيم، براي مشاهده اين آموزش شيريني پزي در ادامه با سايت آموزشي و فرهنگي چي شي همراه باشيد. اين آموزش را آماده كرده ايم تا كساني كه در منزل فر ندارند هم بتوانند به راحتي اين شيريني خوشمزه را با استفاده از فر دست ساز در قابلمه روي گاز درست كنند. در اين مرحله كف يك سيني مناسب كه داخل قابلمه جا شود كاغذ روغني قرار مي دهيم و با قيف ساده روي كاغذ روغني با كمي فاصله به صورت دايره قيف مي زنيم. سپس سيني را روي آن قرار مي دهيم و درب قابلمه را مي گذاريم و اجازه مي دهيم تا با حرارت بسيار ملايم به مدت 20 دقيقه شيريني ها بپزند.

در ادامه كشمش ها را به خمير اضافه مي كنيم و با ليسك به صورت دوراني داخل خمير مخلوط مي كنيم و بعد خمير را داخل قيف مي ريزيم. در مرحله آخر كه آرد را اضافه مي كنيم با دور كند فقط چند ثانيه در حد مخلوط شدن با مواد هم مي زنيم تا يكدست شوند. اين از متعارف ترين روش هاي پخت شيريني كشمشي استفاده از فر است كه خيلي راحت و سريع اين شيريني آماده مي شود. بعد ماست شيرين را به مواد اضافه مي كنيم و به مدت 1 دقيقه با دور متوسط مواد را مي زنيم تا با هم يكدست شوند. البته خيلي از افراد در منزل فر يا توستر ندارند و تمايل دارند اين شيريني خوشمزه را در منزل درست كنند. شيريني كشمشي يكي از انواع شيريني هاي بسيار محبوب ايراني است كه با روش هاي متنوعي تهيه مي شود.

 

طرز تهيه شيريني كشمشي

اگر تمايل داريد شيريني كشمشي شما خشك باشد بايد آرد شيريني را كمي بيشتر بگيريد ، ضمن اينكه براي خارج كردن شيريني ها از فر ، اجازه دهيد اطراف شيريني ها قهوه اي شود سپس آنها را از فر خارج كنيد تا خشك شوند. در اين مرحله آرد را دو مرتبه الك مي كنيم، سپس كم كم به ديگر مواد اضافه مي كنيم و در حين اضافه كردن آرد مواد را با دور كم همزن مخلوط مي كنيم. پس از اينكه تمام خمير را به صورت مرتب روي كاغذ روغني قرار داديم سيني را به مدت ۱۰ الي ۱۵ دقيقه در فر قرار مي دهيم تا شيريني ها آماده شوند. در ادامه يك كاسه بزرگ انتخاب مي كنيم و كره را به همراه پودر قند و اسانس وانيل به كاسه اضافه مي كنيم و خوب مخلوط مي كنيم تا يكدست شوند.

به دليل اينكه شيريني كشمشمي از شيريني هايي محسوب مي شود كه به كف سيني فر مي چسبد توصيه مي شود كه از كاغذ روغني استفاده شود. بهتر است فر را از ۱۵ دقيقه قبل با حرارت ۱۶۰ درجه سانتيگراد روشن كنيم تا زمان آماده شدن خمير شيريني معطل گرم شدن فر نشويم. چون شيريني كشمشي حالتي شكننده دارد و ممكن است خرد شود، صبر كنيد تا شيريني ها خنك شوند سپس اقدام به جمع كردن آنها كنيد. وقتي مايه شيريني را داخل سيني قيف بزنيم كمي برجسته است و به مرور زمان خودش پخش مي شود و نيز نيست خودتان آنرا تخت كنيد. پس از اينكه كار مخلوط كردن مواد به پايان رسيد تخم مرغ را اضافه مي كنيم و مجددا مواد را مخلوط مي كنيم تا يكدست شوند.

اما اگر مي خواهيد شيريني كشمشي شما نرم باشد دستور بالا را به همراه اندازه هاي داده شده بدون كم و كاست انجام دهيد. اگر كاغذ روغني در دسترس نداريد كافيست با روغن جدا كننده كيك سيني فر را چرب كنيد تا شيريني ها به سيني فر نچسبندند. شيريني كشمشي يكي از انواع شيريني ها بسيار پر طرفدار ايراني است كه مانند انواع كيك به همراه چاي سرو مي شود. براي اين منظور كشمش ها را تميز مي كنيم و اضافات شان را جدا مي كنيم سپس به مدت ۲۰ دقيقه در آب سرد مي خيسانيم. پس از اينكه آرد با ديگر مواد يكدست شد و مايه شيريني آماده شد بايد كشمش پلويي را به خمير شيريني اضافه كنيم. مخلوط كردن مخلوط كره ، پودر قند و اسانس وانيل را بايد در حدي ادامه دهيم كه خميري كرم رنگ به دست بيايد.

 

فوت و فن‌هايي كه قنادها مي‌دانند؛ طرز تهيه شيريني كشمشي خوشمزه و خانگي

آن ماجراي اول مطلب و تواضع شيريني كشمشي را كه يادتان هست؛ خب راستش ما بعد از نوشتن طرز تهيه شيريني كشمشي مرحله به مرحله و طرز تهيه شيريني كشمشي زعفراني و… يكي دو مورد ديگر هم به ليست خوبي‌هاي شيريني كشمشي اضافه كرديم. مي‌بينيم كه شاهان هخامنشي هر وقت هوس مي‌كردند از كاخ تابستاني به كاخ زمستاني بروند؛ به آشپز دربار دستور مي‌دادند براي خوشامدگويي به كاروان‌ها دست به كار شود و شيريني بپزد. يكي‌اش اين‌كه آماده كردن اين شيريني از آن‌چيزي كه در فيلم طرز تهيه شيريني كشمشي ديديم، خيلي آسان‌تر بود و با رعايت يكي دو نكته‌ي ساده مي‌شد به يك شيريني عالي رسيد.

بعد درست مثل كسي‌كه به فروشگاه رفته با يك ليست ازمواد اوليه دور آشپزخانه مي‌گرديم كه ناگهان (نترسيد اتفاق خاصي نمي‌افتد، ناگهان را گفتيم كه تعليق ماجرا حفظ بشود. شيريني‌هاي كشمشي را از مايكروفر بيرون بياوريد و همين‌طور كه داريد به روح تكنولوژي درود مي‌فرستيد مشغول نوش‌جان كردن تركيب هنري خوشمزه‌تان بشويد. هم راحت است هم خوشمزه! در اين مقاله از سايت اسنوا به سراغ طرز تهيه شيريني كشمشي رفته‌ايم تا با دستور پخت اين شيريني ساده و خوشمزه آشنا شويم. به هر حال ما از طرف بچه‌هاي اسنوا از اين عزيز ناشناس تشكر مي‌كنيم، چون شيريني كشمشي حداقل در بين ده اختراع خوشمزه‌ي بشر قرار مي‌گيرد.

بعد از ده دقيقه تجربه‌ي شيريني پختن‌تان با موفقيت تمام شده‌است و شيريني كشمشي‌هاي گرم و خوشمزه از درون فر برايتان دست تكان مي‌دهند. حالا بعد از ديدن آن همه فيلم طرز تهيه شيريني كشمشي بايد بي‌خيال پختن شيريني مورد علاقه‌مان بشويم؟ معلوم است كه نه! پس چه كار كنيم؟. راستي در شهر شما هم شيريني كشمشي مثل اين‌جا محبوب هست؟ از رازهاي محبوبيت اين شيريني در شهرتان و دستور پختش برايمان بگوييد. فوت كوزه‌گري: قبل از پخت شيريني خوب است كه آرد و وانيل را با هم مخلوط كنيد و بعد الكشان كنيد تا آرد يك‌دستي داشته‌باشيد. شيريني كشمشي‌هاي‌ خوشمزه شما بعد از پانزده دقيقه حاضر هستند و آمده‌اند تا مدال قنادباشي مهربان را به شما تقديم كنند.

 

طرز تهيه شيريني كشمشي بدون فر

در ضمن بايد توجه داشته باشيد موادي را كه استفاده مي كنيد هم دماي محيط باشند سپس روغن و پودر قند را براي مدت زمان ۴۵ دقيقه هم بزنيد تا پوك و سفيد رنگ شود سپس تخم مرغ ها را دانه دانه شكسته و به آنها اضافه كنيد. قبل از شروع پخت شيريني گاز را روشن كنيد و در كمترين درجه قرار دهيد شعله پخش كن را روي اجاق گذاشته و ماهيتابه را بر روي آن قرار دهيد تا مانند فرگاز آن را پيش گرم نماييد تقريباً براي ۱۵ دقيقه. اگر ميخواهيد شيريني ترد داشته باشيد، مي‌توانيد مقداري پودر قند بر روي آنها بپاشيد، سپس درب ماهيتابه را ببنديد و روي شعله پخش كن براي مدت زمان ۱۵ دقيقه با حرارت خيلي خيلي كم قرار دهيد.

مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنيد سپس وانيل را اضافه كنيد دوباره مواد را هم بزنيد و پس از آن مادر را اضافه كرده و در حد مخلوط شدن و يكدست شدن مايه شيريني مواد را با هم مخلوط نماييد. حالا نوبت اضافه كردن آرد مي‌باشد، مواد را با دست مخلوط كنيد و با نوك انگشتان دست خمير را ورز دهيد،از ورز دادن زياد خمير خودداري كنيد تا به روغن نيوفتد. روغن مايع به هيچ عنوان قابل استفاده نمي باشد براي پخت اين شيريني از كره هم مي توانيد استفاده كنيد اما طعم كره مزه شيريني شما را عوض مي كند. براي مشاهده آموزش آشپزي كامل و مرحله به مرحله طرز تهيه شيريني كشمشي بدون فر در ادامه با سايت آموزشي هاي پاتوق همراه باشيد.

كف ماهيتابه پيش گرم شده را با كاغذ روغني بپوشانيد و خمير را با فاصله هاي مناسب درون ماهيتابه و بر روي كاغذ روغني قيف بزنيد. دستور پخت شيريني خانگي خوشمزه بسيار ساده كه ميتوانيد آن را درون ماهيتابه و يا فر تهيه كنيد. اگر ميخواهيد شيريني جديد درون ماهيتابه قرار دهيد بايد كاغذ روغني را هم عوض كنيد. هنگامي كه زير شيريني ها طلايي رنگ شد آنها را از درون ماهيتابه خارج كنيد. به جاي روغن صاف قنادي مي‌توانيد از روغن جامد پخت و پز استفاده كنيد. حالا كشمش ها را با خمير مخلوط كنيم و خمير را درون قيف ساده بريزيد. مدت زمان مورد نياز براي پخت شيريني تقريباً ۱۵ دقيقه مي‌باشد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۵:۴۲ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

پاك كردن لكه چربي از روي لباس

از بين بردن لكه چربي روي پارچه حرير

اين روزها كارشناسان خشك‌شويي آنلاين، سفارش‌هاي شما را در محل تحويل مي‌گيرند، در پاك كردن لكه چربي و انواع لكه‌ها شما را راهنمايي مي‌كنند و در نهايت لباس و پارچه حرير را بدون هيچ‌گونه لكه‌ و تميزتر از هميشه در محل با سرعت و كيفيت بالا تحويل مي‌دهند. بسياري از مواقع در رستوران هستيم و لكه چربي غذا روي لباس حرير يا شال و روسري ايجاد مي‌شود، به نظر شما چگونه مي‌توان در مكاني به غير از خانه لكه روغن را پاك كرد تا خشك و ماندگار نشود؟ بهترين روش پاك كردن لكه روغن از روي لباس حرير، استفاده از نمك است. سركه سفيد يك پاك‌كننده مناسب براي لباس حرير است، چرا كه نه‌تنها به كم‌رنگ‌تر شدن لكه چربي كمك مي‌كند، بلكه لباستان تميز مي‌شود و برخلاف بسيار از مواد شوينده شيميايي، شما هيچ‌گونه حساسيت پوستي تجربه نخواهيد كرد.

با اين حال پيش از اقدام به هرگونه روشي به منظور از بين بردن لكه چربي، بهتر است بدانيد كه بافت پارچه و لباس حرير و توري بسيار نازك و لطيف است و ممكن است هرگونه اشتباه منجر به پاره يا نخ‌كش شدن لباس شود. همچنين شما مي‌توانيد از مقداري مايع ظرف‌شويي نيز استفاده كنيد و آن را به تركيب جوش شيرين اضافه نماييد تا مراحل پاك كردن لكه چربي كهنه و تازه را به درستي انجام دهيد. توصيه مي‌كنيم در صورتي كه در تميز كردن لكه چربي از روي لباس حرير ترديد داريد، بهتر است به منظور حفاظت از پارچه حرير، آن را به يك خشك‌شويي ماهر و معتبر بسپاريد. از اين رو مقداري نمك را با كمي مايع ظرف‌شويي تركيب كنيد و اين تركيب را روي لكه روغن لباس حرير قرار دهيد تا لكه كهنه چربي جذب نمك و مايع ظرف‌شويي گردد.

اهميتي ندارد كه چربي لباس حرير شما روغن غذا، روغن گريس، كره يا حتي رنگ روغن باشد، چرا كه مايع ظرف‌شويي يك پاك‌كننده قوي براي لكه چربي و روغن است. توصيه مي‌كنيم به منظور پاك كردن لكه چربي پارچه حرير از آفتاب استفاده نكنيد و آن را با يكي از روش‌هاي ساده و پاك‌كننده‌هاي بالا پاك‌كنيد. همچنين صاف پهن كردن لباس حرير باعث مي‌شود كه لباس صاف خشك شود و نيازي به اتو نداشته باشد، چرا كه اتو نيز يكي از دشمنان اصلي لباس حرير است. در صورتي كه اثري از لكه چربي روي لباس حرير باقي نماند، مي‌توانيد آن را به روش معمول با آب و مواد شوينده ملايم و با دست بشوييد. همچنين در صورتي كه لكه پاك شد و لباس حرير را شستيد، آن را زير آفتاب خشك نكنيد، چرا كه آفتاب به پارچه حرير آسيب مي‌رساند.

 

از بين بردن لكه چربي قديمي لباس

بسياري از كارشناسان خشكشويي تجربه بسياري در پاك كردن انواع لكه لباس‌ دارند، از اين رو شما مي‌توانيد در زمان و هزينه‌‌هاي خود به طور قابل توجهي صرفه‌جويي كنيد و به جاي وداع با لباس دلخواه‌تان، آن را نجات دهيد. به بيان ديگر آيا راه حلي براي پاك كردن لكه قديمي از روي لباس نيست و بايد از تميز شدن لباس نااميد شويم؟ خبر خوب اينكه لكه‌هاي قديمي نيز ممكن است پاك شوند، اما پاك كردن آن‌ها نياز به زمان، تجربه و تلاش بيشتري دارد. اما به نظر شما آيا براي پاك كردن لكه چربي كهنه اميدي نيست و لكه چربي هميشه روي لباس ثابت باقي مي‌ماند؟  از اين رو در اين مقاله سعي كرديم از بين بردن لكه چربي قديمي لباس را به شما آموزش دهيم تا لباس خود را حفظ كنيد.

بسياري از كارشناسان خشكشويي بر اين باورند كه اگر مي‌خواهيد لكه‌اي به سادگي از روي لباس يا پارچه پاك شود، بايد سريع براي پاك كردن آن اقدامات لازم را انجام دهيد. از اين جهت پس از ثبت سفارش، كارشناسان خشكشويي لباس را از درب محل تحويل مي‌گيرند، و لباس تميز و بدون لكه را در زمان كوتاه با بهترين كيفيت به شما تحويل مي‌دهند. معمولا لكه چربي ديرتر از لكه‌هاي ديگر پاك مي‌شود و بسياري بر اين باورند كه براي تميز كردن لكه چربي بايد اقدامات لازم را به سرعت انجام دهيد تا لكه خشك نشود. در صورتي كه لكه روي لباس را نمي‌شناسيد يا در پاك كردن آن ترديد داريد يا روش پاك كردن صحيح لكه لباس را نمي‌دانيد، هرگز براي پاك كردن آن اقدام نكنيد.

در صورتي كه مي‌خواهيد در خانه لكه روغن كهنه را از روي لباس‌تان پاك كنيد به وسايل ساده‌اي نياز داريد كه در هر خانه‌اي به راحتي پيدا مي‌شود. توصيه مي‌كنيم اگر لكه را نمي‌شناسيد يا روش‌هاي پاك كردن آن را نمي‌دانيد، حتما لباس را به يك خشكشويي قابل اعتماد بسپاريد. همچنين شما به مقداري مايع ظرفشويي و جوش شيرين نياز داريد تا لكه روغن را به سادگي از روي لباس‌تان پاك كنيد. چرا كه ممكن است هر گونه اشتباه باعث ماندگاري لكه روي لباس و در نتيجه وداع با لباس مورد علاقه‌تان شود. در غير اين صورت ممكن است كارشناسان خشكشويي نيز نتوانند لكه روي لباس شما را پاك كنند. در صورتي كه زمان كافي نداريد، مي‌توانيد لباس‌تان را به يك خشكشويي آنلاين بسپاريد.

 

آموزش تصويري پاك كردن لكه روغن | از بين بردن لكه چربي قديمي

از آنجا كه گرماي خشك كن ماشين لباسشويي روغن باقي مانده را به عمق تار و پود نفوذ مي دهد و باعث تغيير رنگ پارچه مي‌شود، استفاده از يك پاك كننده آنزيم دار قبل از شستشوي مجدد مي‌تواند به از بين بردن لكه روغن بدون تغيير رنگ پارچه كمك كند. از آنجا كه لكه‌هاي چربي روي لباس‌هاي مرطوب به سختي قابل مشاهده هستند، توصيه مي‌شود تا خشك شدن پارچه منتظر بمانيد و در صورت مشاهده لكه، شستشو با صابون يا مايع ظرفشويي را در آب گرم تكرار كنيد. براي از بين بردن لكه چربي روي لباس، استفاده از گچ را نيز پيشنهاد مي‌شود، اما اين زماني موثر است كه لكه‌ها كوچك باشند و يا به صورت عمقي به بافت پارچه نفوذ نكرده باشند.

اگر به دنبال روش‌هاي آسان و كم دردسر براي از بين بردن لكه‌هاي چربي و روغن از روي پارچه يا لباس‌هاي خود هستيد توصيه مي‌كنيم مقاله زير را از دست ندهيد. براي اين منظور بايد دستمال يا حوله كاغذي را روي لكه پارچه قرار دهيد تا روغن به خوبي جذب آن شود و از پخش شدن چربي به قسمت‌هاي ديگر پارچه جلوگيري شود. آنچه در نهايت اتفاق مي‌افتد اين است كه آب تمام سطح پارچه و اطراف روغن را مي‌پوشاند و ديگر نمي‌توان به راحتي به لكه روغني و چربي دسترسي پيدا كرد. از آنجا كه الياف مصنوعي روز به روز محبوب‌تر مي‌شوند، هنگام نظافت منزل و شستشوي لباس‌ها ممكن است بيشتر با اين لكه‌هاي مزاحم برخورد كنيد.

استفاده از جوش شيرين براي شستشوي لباس‌هاي حجيم و سنگين مانند كت، كاپشن يا ديگر لوازم پارچه‌اي خانه مانند انواع مبلمان توصيه مي‌شود. براي حذف لكه روغن كوچك روي لباس و يا  از بين بردن لكه چربي روي پارچه حرير كه در هنگام آشپزي ايجاد شده، مي‌توانيد به صورت زير عمل كنيد:. اينكه چگونه لكه روغن قديمي را از روي لباس پاك كنيم؟ سوالي است كه پاسخ دادن به آن مي تواند نگراني شما را در اين زمينه برطرف كنند. براي اين منظور چند قطره مايع ظرفشويي را روي لكه بماليد و بگذاريد براي پنج دقيقه روي آن بماند تا محل آلوده به خوبي خيس بخورد. تا زماني كه پارچه خشك است تميز كردن آن آسان است، زيرا در صورتي كه پارچه خيس و مرطوب باشد روغن و آب با هم تركيب نمي‌شوند.

 

پاك كردن لكه روغن و چربي از روي لباس، مبل و فرش

مايع ظرفشويي اساسا براي پاك كردن چربي طراحي شده است، بنابراين چه چيزي مانع از آن خواهد شد كه همان كاري را كه با بشقاب شام‌تان مي‌كند، با پيراهن‌تان انجام دهد؟ هيج چيز! كافي است مقداري از مايع ظرفشويي را روي لكه ريخته و صبر كنيد تا به درون بافت پارچه نفوذ كند. آيا تاكنون توجه كرده‌ ايد كه چگونه فست‌فودهاي چرب بلافاصله روي كاغذي كه درون آن پيچيده‌شده ‌اند ردي از چربي به جا مي‌گذارند؟ اين ترفند از همان روند استفاده مي‌كند، اما به صورت معكوس. ما لباس‌هاي خود را با آب مي‌شوييم، و از آنجا كه چربي ماده‌اي آب‌گريز است، به‌اين معني كه مولكول‌هاي چربي با مولكو‌ل‌هاي آب پيوندي شكل نمي‌دهند، تميز كردن لكه چربي با آب دشوار است.

در برخورد با لكه‌هاي كوچك، ممكن است بتوانيد به‌سادگي لكه چربي و روغن را با يك تكه پارچه جذب كنيد، اما در مورد لكه‌هاي بزرگتر شايد بهتر باشد از يك پودر جاذب براي جذب روغن كمك بگيريد. فراموش نكنيد كه چربي و روغن، چرب و روغني هستند و بايد تلاش كنيم پيش از شروع فرآيند پاك كردن لكه روغن، تا جاي ممكن چربي و روغن را از بافت موردنظر جدا كنيم تا شستشو آسان‌تر شود. هرچند مشكل اصلي اين است كه پس از پاك كردن لكه چربي، چگونه باقيمانده دبليو دي ۴۰ را از روي پارچه پاك كنيم، چرا كه گاهي اوقات اين ماده ردي از خود را روي پارچه باقي مي‌گذارد. گزينه‌هاي زيادي وجود دارند، و ممكن همين حالا چيزهاي به‌دردبخوري در خانه داشته باشيد كه براي اين كار مناسب باشند (بيكينگ پودر و پودر تالك گزينه‌هاي بسيار خوبي هستند).

به‌ياد داشته باشيد، هنگامي كه يه لكه چربي ايجاد مي‌شود، اولين كاري كه بايد انجام دهيد استفاده از يك دستمال توالت يا دستمال كاغذي براي جذب كردن روغن تا جاي ممكن است. دليل اينكه لكه چربي و روغن اينقدر بدنام است در اين واقعيت نهفته است كه چربي و لباس با هم تركيب نمي‌شوند، يا به بيان بهتر، چربي و آب با هم تركيب نمي‌شوند. اگر هنگام غذا خوردن لباس‌تان به لكه چربي آلوده شد، لكه را با نمك بپوشانيد (نمك مانند بيكينگ پودر به جذب و جدا كردن لكه چربي از روي پارچه كمك مي‌كند). حتي اگر زمان طلاييِ اوليه را از دست داده باشيد و لكه روي پارچه تثبيت شده باشد، هنوز هم مي‌توانيد با مقداري تلاش، لباس، مبل يا فرش خود را نجات دهيد.

 

پاك كردن لكه روغن از لباس با روش هاي كاربردي

صابون چوب اغلب براي تميز كردن سطوح چرب كابينت ها به كار مي رود اما براي پاك كردن لكه روغني از لباس نيز موثر است و مي توان لكه را به مدت ده دقيقه داخل اين محلول قرار داد و سپس آن را با روش ها معمولي بشوييد و شاهد پاك شدن كامل لكه روغني و چربي از روي لباس ها باشيد. براي پاك كردن لكه روغني از لباس و پارچه روش هاي متعددي وجود دارد اما ما در اين مطلب قصد داريم موثرترين و كاربردي ترين روش ها را معرفي نماييم تا با يادگيري آنها بتوانيد هرگونه لكه روغني يا آغشته به كره را به راحتي و با وسايل موجود در منزل از بين ببريد. در اين روش براي پاك كردن لكه مقداري مايع ظرفشويي را روي لكه ريخته و براي نفوذ بيشتر آن به پارچه حدود ده تا پانزده دقيقه با مسواك روي لكه بكشيد تا لكه از بين برود سپس لباس را با كمك ماشين لباسشويي و با آب گرم و پودر شستشو بشوييد.

علاوه بر موارد ذكر شده اسپري مو، ژل آلوئه ورا، شامپوهاي مخصوص موي چرب و شستشوي لباس با آب گرم نيز به ديگر روش هاي پيشنهادي مي باشد كه با كمك هر يك از اين راهكارها مي توانيد لباس هاي آغشته به لكه هاي چربي را تميز كنيد. سپس لباس را كه روي سطح صافي قرار دارد به مدت دوازده ساعت تكان نمي دهند و بعد از گذشت اين زمان پودر بچه را كه مطمئنا تغيير رنگ داده است را برداشته و لباس را با آب گرم شستشو مي دهند. در نظر داشته باشيد كه استفاده از اين روش فقط براي پاك كردن لكه هاي روغني مي باشد كه تنها چند ساعتي است كه بر روي لباس مورد نظر ريخته شده است و براي لكه هاي قديمي چربي موثر نيست.

بدين منظور مي توان از الكل سفيد و يا از محلول هايي كه ماده اصلي آن الكل است مثل ماده ضدعفوني كننده دست استفاده كرد و از اين طريق لكه روغني موجود بر روي لباس را پاك نمود. اما نگران نباشيد، در ادامه راهكارهايي را مشاهده مي فرماييد كه با به كارگيري آنها مي توان به راحتي و سادگي هرگونه لكه روغن و چربي را از روي لباس ها پاك نماييد. استفاده از پودر بچه، روشي جالب و امتحان شده است كه در آن اغلب با مقداري پودر بچه سطح لكه را به طور كامل مي پوشانند به گونه ايي كه اثري از لكه ديده نشود. طريقه استفاده از نوشابه به اين صورت است كه قسمت آغشته به چربي را به مدت يك الي دو ساعت در داخل ظرف حاوي نوشابه بخيسانيد و بعد آن را شستشو دهيد.

 

پاك كردن لكه روغن موتور و گريس از روي لباس ؛ چگونه ؟

بديهي است كه مقابله با لكه اي كه روي سطح است و به تازگي ايجاد شده بسيار آسان تر است؛ بنابراين سريع عمل كنيد اما فراموش نكنيد – بافت پارچه هاي ظريف به راحتي متاثر از حلالها جدا مي شوند. هنگام كار بر روي ماشين يا ساير تجهيزات و حتي هنگام سوار شدن بر اتوبوس يا اتومبيل، لكه هاي مزاحم روغن موتور يا مواد چرب مانند گريس به راحتي مي توانند روي لباس هاي شما ماليده شوند. تلاش براي پاك كردن لكه روغن موتور با استفاده از مواد شوينده سنتي مي تواند احساس نااميدي در شما ايجاد كند زيرا لكه هاي قابل توجه روغن حتي پس از شستن روي لباس شما باقي مي مانند. گاهي اوقات 2-3 دقيقه كافي است تا لباس دوباره تميز شود و در خريد لباس هاي جديد صرفه جويي كنيد! توصيه هاي داده شده را دنبال كنيد و سعيد كنيد لباس هاي لكه دار خود را خراب نكنيد.

برس به پاك كردن لكه چرب از پارچه كمك مي كند اما اول از همه بايد از يك حلال استفاده كنيد؛ سپس مقداري مواد شوينده را روي لكه بريزيد و آن را با آب بشوييد. خانم هاي خانه دار باتجربه ادعا مي كنند كه مي توانيد از شر هر لكه تازه اي خلاص شوند! بنابراين توصيه مي كنيم از به كار بردن روش هاي متفرقه خودداري كنيد. پس از آن، مي توانيد با شستن لباس در ماشين لباسشويي در بالاترين درجه حرارت مجاز (طبق دستورالعمل هاي مربوط به برچسب مراقبت از پارچه) آنها را پاك كنيد. جين پارچه اي است كه بيشتر از همه دچار لكه هاي روغن موتور مي شود زيرا شلوار جين مورد علاقه زنان و مردان است و در همه جا پوشيده مي شود.

سپس آن را با استفاده از حوله يا پارچه از روي لباس پاك كرده و لباس را با مواد شوينده لباس شستشو دهيد. در فروشگاه ها نيز مي توانيد اسپري مخصوص خنثي سازي لكه هاي روغن مانند اسپري زنگ بر WD40 را پيدا كنيد. لكه هاي روغن موتور روي پارچه مي توانند به صورت سطحي قرا بگيرند و يا داخل به داخل آن نفوذ كنند. فراموش نكنيد كه سقز رايحه اي غيرمعمول و ماندگار دارد؛ بنابراين شلوار را خيلي خوب شستشو دهيد. به ياد داشته باشيد كه تكنيك داده شده زماني كه لكه همچنان چسبناك باشد بهترين عملكرد را دارد. براي فهميدن روش هاي پاك كردن لكه روغن موتور و گريس از روي لباس همراه بازرگاني البرز باشيد.

 

از بين بردن لكه چربي از روي لباس براي هميشه فقط در ۱۰ دقيقه

حالا همين اسپري را براي از بين بردن لكه چربي از روي لباس استفاده كنيد تا بدانيد معجره واقعي چيست! همه منطقه لك شده را اسپري پاشيده و بعد از نيم ساعت لباس را در لياسشويي بشوييد. البته براي خشك نشدن موي سرتان حتما از ماسك آب برنج استفاده كنيد! بگذريم!!! مي توانيد از هر شامپويي كه در منزل داريد براي تميز كردن لباس هاي چرب شده استفاده كنيد. چربي ها همه جا هستند در مواد غذايي، سس ها، شيريني ها و …هر چقدر همه كه مراعات كنيد باز هم يكي دو قطره از غذا لباس تان را چرب و چيلي مي كند. براي تميز كردن لكه چربي از روي لباس مي توانيد پودر بچه، پودر تالك و نشاسته ذرت را هم به همين ترتيب استفاده كنيد.

اين خمير را روي لكه چربي لباس بماليد و بعد از خشك شدن خمير با كمك مسواك خمير را از لباس جدا كنيد. خميري از آب و جوش شيرين همان ماده اي است كه سخت ترين لكه هاي چربي را هم از روي لباس پاك مي كند. آيا راه هاي ديگري براي از بين بردن لكه چربي از روي لباس مي شناسيد؟ با ما در ميان بگذاريد. از مايع ظرفشويي و آب داغ هم مي توانيد براي پاك كردن لكه چربي از روي لباس استفاده كنيد. پس از شستشوي كامل و خشك كردن در هواي لباس، هيچ اثري از لكه چربي روي لباس نمي بينيد. چند قطره شامپو را روي لكه چربي ريخته و با انگشتان شامپو را خوب روي لكه مالش دهيد. كابوس پاك كردن چربي از روي لباس كودكان حتي در خواب هم مادران را رها نمي كند.

خشكش دن لباس در هواي آزاد هم باقي مانده لكه چربي از روي لباس را پاك مي كند. بعد از حدود ۲۰ دقيقه مي توانيد لباس را شستشو داده و در آفتاب خشك كنيد. كمي نوشابه گازدار را روي بكه چربي لباس ريخته و حدود دو ساعت صبر كنيد. گچ يا پودر گچ سفيد را روي محل لك چربي بماليد تا همه چربي جذب گچ شود. از بين بردن لكه چربي از روي لباس براي مادران يك مشكل هميشگي است. اسپري مو براي از بين بردن لكه لاك ناخن از روي لباس معجزه مي كند. پس از اينكه نوشابه جذب پارچه لباس شد مي توانيد لباس را بشوييد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۷:۱۲ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

پاك كردن لكه خردل

اطلاعات تخصصي در زمينه خريد كهنه شور

اين مقاله در ادامه ي مقالات لكه هاي ژل و چگونگي حذف آن از روي لباس، فرش و اثاثه يا لوازم داخلي، پاك كردن لكه هاي انار، لكه هاي نوشابه و چگونگي حذف آن از روي لباس، فرش و اثاثه يا لوازم داخلي، پاك كردن لكه هاي كره، حذف لكه هاي براق و 10 شوينده لباسشويي برتر سال 2020 ارائه گرديده است. براي از بين بردن لكه هاي خردل از مبلمان و اثاثه يا لوازم داخلي خودرو ، از همان راه حل ها و تكنيك هاي تميز كردن فرش استفاده كنيد. اين مقاله توسط مري مارلو لورت (Mary Marlowe Leverette 2018)  در تاريخ 16/01/2019 نوشته شده و توسط تيم حرفه اي ميني واش سنتر ترجمه گرديده است. رنگدانه زرد در واقع مي تواند به رنگ الياف آسيب بزند بنابراين مهم است كه به حذف لكه در اسرع وقت اقدام كنيم.

در اين مقاله سعي داريم روش هايي براي پاك كردن لكه هاي خردل از روي لباس و فرش و اثاث خانه ارائه دهيم. لكه هاي خردل ناشي از رنگدانه زرد موجود در دانه هاي خردل است كه  بيشتر به خردل تجاري اضافه مي شود. مهم نيست كه چه خردلي را دوست داريد  زرد، قهوه اي، تند يا شيرين، از بين بردن اين لكه ها دشوار است. علاقمندان به دستگاه ميني واش مي توانند از بخش فروشگاه ما جهت خريد اين محصول استفاده نمايند. لكه هاي خردل و چگونگي حذف آن از روي لباس، فرش و اثاثه يا لوازم داخلي عنوان مقاله ما مي باشد. اجازه دهيد اثاثه يا لوازم داخلي اثاثه يا لوازم داخلي از هواي آفتاب و گرماي مستقيم خشك شود.

اين مقاله از سلسله  با ميني واش يا همان كهنه شور و مقاله هاي بهداشت و نظافت ارائه گرديد. خردل ادويه شماره يك كالباسهاي داغ در آمريكا و طعم دهنده بسيار پرطرفدار مي باشد. لكه هاي خردل و چگونگي حذف آن از روي لباس، فرش و اثاثه يا لوازم داخلي.

نحوه پاك كردن لكه ي خردل با چند ترفند آسان و خانگي !!

مقابله با لكه هاي خردل خشك سخت تر است، بنابراين هر زمان كه ممكن است،اين مراحل را انجام دهيد. ترجمه شده توسط سايت درياي شرق از سايت rd كپي بدون ذكر نام و لينك سايت درياي شرق ممنوع است !. بهترين راه براي از بين بردن لكه خردل اين است كه قبل از اينكه لكه زمان ببندد اقدام كنيد. رنگ زرد روشن خردل از زردچوبه مي آيد، و هم زردچوبه و هم دانه خردل حاوي تانن هستند. اين دستورالعمل ها مشابه موارد بالا هستند اما نياز به كمي كار اضافي دارند. ذخيره نام، ايميل و وبسايت من در مرورگر براي زماني كه دوباره ديدگاهي مي‌نويسم.

راهكارهاي حذف لكه سس خردل

10- حدود 30 دقيقه اجازه دهيد تا محلول جذب لكه شود ،لكه را با پارچه بپوشانيد تا محلول جذب لكه شود. 5)محلول شوينده : يك قاشق چاي خوري مواد پاك كننده اي كه سفيد كننده نباشد +2ليوان آب. 6)محلول پر اكسيد هيدروژن : 1قسمت پر اكسيد هيدروژن با پر اكسيد 3درصد + 3قسمت آب. 9-اگر لكه در مرحله قبل پاك نشد ،از محلول پر اكسيد هيدروژن استفاده كنيد. 21-لكه كه كاملا خشك شد فرش را جارو بكشيد تا به فرم اوليه خود باز گردد. 1-ابتدا با قاشق سس خردل وچربي حاصل از ان را از روي فرش برميداريم. 18-لكه را با پارچه تميز بپوشانيد و وسيله سنگين روي ان قرار دهيد.

۲ روش آسان براي پاك كردن لكه خردل از فرش و موكت 

قاليشويي توحيد شعبات مختلفي در سراسر تهران دارد و مي تواند خدمات خود را در سريع ترين زمان ممكن به شما در هر جايي از تهران، كرج، شميرانات و … ارائه دهد. در صورتي كه با وجود انجام دادن مراحل فوق، لكه خردل همچنان بر روي فرش يا موكت ديده مي شود، بهتر است از خدمات يك قاليشويي حرفه اي و معتبر استفاده كنيد. قاليشويي محدوده شهرري با دارا بودن تكنسين هاي مجرب و حرفه اي مي تواند علاوه بر خدمات قاليشويي، موكت شويي و مبل شويي در منزل را نيز به شما ارائه كند. قاليشويي توحيد بيش از 30 سال سابقه شستشوي انواع فرش و موكت را دارا بوده و بنابراين مي تواند به بهترين شكل ممكن، سفارشات قاليشويي شما را انجام دهد.

يك قاليشويي خوب در تهران بايد بتواند خدمات متنوعي را در كوتاه ترين زمان ممكن با بالاترين سطح كيفيت بدون آسيب به فرش يا موكت، به شما ارائه نمايد. قاليشويي محدوده يافت آباد با استفاده از دستگاه هاي پيشرفته و مواد صنعتي درجه يك شستشوي فرش و موكت، فرش هاي شما را همچون روز اول تميز و نو مي كند. خردل يكي از محبوب ترين چاشني ها براي انواع سالادها و كباب هاي تابستاني است و همچنين يكي از مزاحم ترين لكه هايي است كه احتمالا روي فرش مي ريزد. بنابراين پيش از آنكه به طور كلي از پاك كردن فرش خود نااميد شويد و يا خوردن خردل را براي هميشه كنار بگذاريد، اين مقاله ما را بخوانيد.

در صورتي كه با وجود انجام دادن مراحل فوق، لكه هنوز از بين نرفته است مي توانيد براي پيدا كردن قاليشويي شهرري بر روي اينجا كليك كنيد. در قدم بعدي كمي سركه سفيد را بر روي يك دستمال سفيد و تميز بريزيد و درست همانند مرحله قبل، با ملايمت بر روي لكه بزنيد. بنابراين براي پيدا كردن خدمات قاليشويي يافت آباد به وب سايت قاليشويي توحيد مراجعه و ثبت سفارش آنلاين نماييد. زردچوبه با رنگ زرد خود، اگر به سرعت درمان نشود، مي تواند منجر به ايجاد يك لكه مقاوم شود كه حذف آن دشوار است. (لكه را به شدت مالش ندهيد، چرا كه اين كار فقط لكه را بدتر مي كند و آن را بيشتر به الياف فرش وارد مي كند).

 

حذف لكه سس از روي فرش

  حال چند قطره مايع ظرفشويي و آب  را با هم مخلوط كرده و با اسفنج روي ناحيه بكشيد و بگذاريد چند دقيقه بماند سپس ناحيه آلوده را پاك كنيد اگر رنگ زرد بر روي اسفنج يا حوله باقي نماند نشان دهنده درست عمل كردن شماست و دوباره به وسيله اسفنج مرطوب روي ناحيه را كاملا پاك كنيد تا تميز شود و اگر نياز بود مي توانيد يك تشت كوچك زير ناحيه لك شده قرار دهيد و روي فرش را با آب سرد شستشو دهيد تا مواد شوينده از داخل آن خارج شود و سپس اجازه دهيد كه فرش به طور كامل خشك شود. به اين صورت كه در ابتدا مقدار اضافي سس ريخته شده را به وسيله قاشق از روي فرش جمع مي كنيم بعد از آن روي لكه مقدار زيادي آرد ذرت  بريزيد و اجازه دهيد روي لكه بماند تا روغن سس را جذب كند سپس مواد اضافي را با جاروبرقي جمع كنيد و سعي كنيد لكه را با آب سرد بشوييد بعد در صورت تميز نشدن  از يك مايع شوينده استفاده كنيد و بگذاريد چند دقيقه روي لكه بماند و در انتها يا دوباره لكه را آبكشي كنيد و يا با استفاده از حوله مرطوب ناحيه را تميز كنيد.

توجه داشته باشيد كه لكه تخم مرغ بايد با آب سرد شسته شود زيرا به علت داشتن پروتئين آب داغ باعث ماندگار شدن لكه روي آن مي شود اما برخلاف تخم مرغ ، لكه هاي روغني حتما بايد به وسيله آب داغ شسته شود تا لكه برطرف شود،حال كه سس مايونز هردو اين مواد را دارد چه كنيم؟استفاده از آب ولرم!ايتدا سس مايونز را به وسيله قاشق يا كاردك از روي فرش جمع كنيد اما مراقب باشيد به الياف فرش آسيب نرسد. اگر با مراحل بالا لكه باز هم باقي مانده بود مي توانيد دستمال يا حوله را به الكل آغشته كنيد و به صورت ضربه اي روي لكه بزنيد و بعد از آن به وسيله حوله مرطوب شده با آب سرد  و مواد شوينده روي محلي كه با الكل تميز شده بكشيد و مواد الكلي را از روي فرش پاك كنيد و اجازه دهيد فرش خشك شود،اگر لكه هنوز هم پابرجا بود مراحل بالا را تكرار كنيد.

در روش بعدي پاك كردن لكه انواع سس ابتدا مانند مراحل قبل سس كچاپ ريخته شده روي فرش را به وسيله قاشق ويا چاقو كند از روي فرش با احتياط جمع مي كنيم طوريكه به قسمت هاي ديگر پخش نشود سپس با استفاده از فوم ريش تراش آن را روي لكه بريزيد و اجازه دهيد كمي بماند و سپس به وسيله اسفنج روي آن را بكشيد تا جايي كه لكه پاك شود. شايد برايتان جالب باشد كه بدانيد به وسيله ليمو ترش هم مي توانيد لكه سس كچاپ را پاك كنيد اما بايد توجه داشته باشيد قبل از اينكه لكه خشك شود و به عمق فرش نفوذ كند ،اقدام به پاك كردن آن كنيد به اين صورت كه چند قطره ليمو ترش را روي محل لكه بريزيد و سپس به وسيله يك حوله يا دستمال مرطوب محل لكه را تميز كنيد.

 

راه حل قطعي از بين بردن لكه سس از روي لباس

اگر لكه سس گوجه فرنگي روي لباستان هنوز تازه است، بدون آنكه لكه را در قسمت هاي ديگر پخش كنيد، با استفاده از يك قاشق كوچك يا چاقوي صبحانه اضافه هاي سس را از روي لباستان جمع كنيد. اما بارها براي همه ما اتفاق افتاده است كه قطره اي از سس كچاپ يا سس سفيد روي لباسمان بچكد در اين صورت با يك مشكل جدي روبرو هستيم از بين بردن لكه سس از روي لباس كار ساده اي نيست. سس گوجه فرنگي طعم دهنده بسيار خوشمزه و خوش رنگي است كه در بسياري از خوراك ها مانند ماكاروني، پيتزا يا انواع ساندويچ ها به كار مي رود و طعم لذيذي به آن ها مي بخشد. امكان دارد تا ساعت ها پس از ايجاد لكه روي لباستان متوجه آن نشده باشيد و اكنون با يك لكه قرمز رنگ سس كچاپ خشك شده مواجه باشيد.

در اين شرايط براي از بين بردن لكه سس از روي لباس ابتدا با ناخن، چاقو يا يك جسم تيز، به دقت لكه را از روي لباس جدا كنيد. لباس خود را حداقل نيم ساعت در اين محلول قرار دهيد و لباس را بشوييد خواهيد ديد كه هيچ لكه اي روي لباس باقي نمانده است. سپس در يك ظرف آب سرد، يك قاشق غذا خوري مايع ظرف شويي و دو قاشق سركه سفيد ريخته و خوب هم بزنيد تا مايع ظرف شويي كف كند. از آنجايي كه نمي توان از ريختن سس روي سالاد و غذا چشم پوشي كرد بايد راه چاره اي براي تميز كردن لباس پيدا كرد. سپس براي پاك كردن لكه سس كمي فوم ريش تراشي را لكه قرار دهيد و با يك برس روي آن بكشيد تا لكه كاملا تميز شود. مايع ظرفشويي بهترين پاك كننده چربي و روغن است و در توليد همه سالادها هم از روغن استفاده مي شود.

پين ورك چند راه حل فوري براي پاك كردن اين لكه هاي ناجور را پيشنهاد مي كند با ما همراه باشيد. اما هميشه مي توانيد با مايع لباسشويي لكه هاي بد رنگ سس را از روي لباس محلول تان پاك كنيد. بعد از اينكه لكه سس كاملا ناپديد شد مي توانيد به روش هاي معمول لباش را شسته و آبكشي كنيد. برخي از روش هاي از بين بردن لكه سس از روي لباس مي تواند لكه را براي هميشه ماندگار كند. سس مايونز و انواع سس هاي سالاد نيز هر غذايي را چندين برابر خوشمزه تر مي كنند. چند قطره مايع ظرف شويي را روي لكه بريزيد و كمي قسمت لك شده را به هم بماليد. لكه سس سالاد معمولا چرب و سفيد رنگ است و روي لباس جلوه بسيار بدي دارد.

 

راهنماي كامل پاك كردن لكه فرش

با شنيدن اينكه فرش شما دچار لكه شده چه حسي پيدا خواهيد كرد؟ معمولا غمي عميق تمام وجودتان را فرا خواهد گرفت، شايد هم حسابي هول شويد! مخصوصا اگر فرشتان دستباف باشد! در اين مقاله، استادكار قصد دارد در مورد نحوه پاك كردن لكه فرش با شما سخن بگويد. قاليشويي و رفوگري✔شستشوي تخصصي انواع فرش، قالي، تابلو فرش و فرش ابريشمي ✔شستشوي فرش دستباف، ماشيني و نفيس ✔شستشوي موكت، روفرشي، پتو و لحاف ✔رفوگري فرش دستباف و ماشيني دريافت اين خدمت از استادكار. قاليشويي و رفوگري✔شستشوي تخصصي انواع فرش، قالي، تابلو فرش و فرش ابريشمي ✔شستشوي فرش دستباف، ماشيني و نفيس ✔شستشوي موكت، روفرشي، پتو و لحاف ✔رفوگري فرش دستباف و ماشيني دريافت اين خدمت از استادكار.

قاليشويي و رفوگري✔شستشوي تخصصي انواع فرش، قالي، تابلو فرش و فرش ابريشمي ✔شستشوي فرش دستباف، ماشيني و نفيس ✔شستشوي موكت، روفرشي، پتو و لحاف ✔رفوگري فرش دستباف و ماشيني دريافت اين خدمت از استادكار. قاليشويي و رفوگري✔شستشوي تخصصي انواع فرش، قالي، تابلو فرش و فرش ابريشمي ✔شستشوي فرش دستباف، ماشيني و نفيس ✔شستشوي موكت، روفرشي، پتو و لحاف ✔رفوگري فرش دستباف و ماشيني دريافت اين خدمت از استادكار. قاليشويي و رفوگري✔شستشوي تخصصي انواع فرش، قالي، تابلو فرش و فرش ابريشمي ✔شستشوي فرش دستباف، ماشيني و نفيس ✔شستشوي موكت، روفرشي، پتو و لحاف ✔رفوگري فرش دستباف و ماشيني دريافت اين خدمت از استادكار.

قاليشويي و رفوگري✔شستشوي تخصصي انواع فرش، قالي، تابلو فرش و فرش ابريشمي ✔شستشوي فرش دستباف، ماشيني و نفيس ✔شستشوي موكت، روفرشي، پتو و لحاف ✔رفوگري فرش دستباف و ماشيني دريافت اين خدمت از استادكار. قاليشويي و رفوگري✔شستشوي تخصصي انواع فرش، قالي، تابلو فرش و فرش ابريشمي ✔شستشوي فرش دستباف، ماشيني و نفيس ✔شستشوي موكت، روفرشي، پتو و لحاف ✔رفوگري فرش دستباف و ماشيني دريافت اين خدمت از استادكار. قبل از بررسي نحوه پاك كردن لكه فرش، بايد به اين نكته اساسي اشاره كنيم كه فرش‌ها به طور كلي به دو نوع دستباف و ماشيني تقسيم مي‌شوند و قطعا نحوه از بين بردن لكه بر روي هركدام از آن‌ها متفاوت خواهد بود.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۸:۳۹ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

براي خوب پير شدن چه بخوريم؟

۶ عادت موثر در سالمندي خوب

ولي آيا اين را هم مي دانيد كه خواب ناكافي خطر ابتلا به چاقي، بيماري هاي قلبي و ديابت را افزايش مي دهد؟ به علاوه، چرت هاي روزانه مي توانند حافظه را تقويت كنند و حتي كمك كنند تا شبها خواب بهتري داشته باشيد. به علاوه، با اينكه طبق آمارها، تقريبا ۶۰ تا ۷۰ درصد بيماران دچار دمانس نهايتا به آلزايمر گرفتار مي شوند، بر طبق تحقيقات، با انجام تمرينات بدني مي توان اين احتمال را تا ۲۵ درصد كاهش داد. وقتي پا به سن مي گذاريد، سرعت از بين رفتن ماهيچه ها افزايش مي يابد ولي نرمش، به ويژه تمرين هاي قدرتي، به افزايش حجم توده عضلاني و قدرت بدني شما حتي تا ۹۰ سالگي كمك مي كند. همين طور مواد غذايي حاوي اسيدهاي چرب امگا۳ مثل بذر كتان به پوست شما كمك مي كنند تا روغن هاي حياتي مورد نياز براي حفاظت از خود را توليد كند و پوست شما جوان تر به نظر برسد.

شايد بسياري از ما به خواب نه به عنوان يك نياز، بلكه به عنوان رفتاري تجملي نگاه مي كنيم ولي بايد بدانيم، يكي از تغييرات مفيد در سبك زندگي، خوب خوابيدن است. تحقيقات نشان مي دهند كه رعايت اين رژيم غذايي مي تواند به شما كمك كند تا سالمندي سلامت تري داشته باشيد و در برابر حمله قلبي، سكته و مرگ زودرس ايمن باشيد. بسياري از افراد از مكمل هاي ويتامين دي استفاده مي كنند ولي اگر شما جزو آنان نيستيد، سعي كنيد ماهي سالمون يا تخم مرغ بخوريد (زرده را فراموش نكنيد). در طول خواب بدن شما هورمون هايي ترشح مي كند كه به بازسازي كلاژن و الاستين كمك مي كنند، اين هورمون ها پايه هاي پوست سالم و جوان اند.

اين به اين دليل است كه فعاليت بدني موجب تقويت بخش هيپوكامپ مغز مي شود، يعني همان نقطه اي از مغز كه با يادگيري در ارتباط است. كساني كه روابط اجتماعي قوي تري دارند، در مقايسه با كساني كه روابط محدود يا ناكافي دارند، تا ۵۰ درصد طولاني تر عمر مي كنند. طبق آخرين تحقيقات، رژيمي با قند كمتر شامل ميوه ها و سبزي هاي تازه، غلات كامل و پروتئين هاي ساده سالم ترين رژيم غذايي است. بعد از چند دقيقه ماندن زير نور آفتاب، پوست شما ساختن ويتامين دي را متوقف مي كند و شروع به ساختن سلول هاي سرطاني مي كند. در مقابل، غذاهاي مملو از شيريني، نشاسته و چربي مثل غذاهاي آماده، نوشابه ها و نان سفيد، فرايند پيري را سرعت مي بخشند.

 

براي تقويت پوست چي بخوريم

پيش از اين كه بخواهيم به اين موضوع بپردازيم كه براي براي تقويت پوست چي بخوريم در ابتدا قصد داريم ببينيم چرا تغذيه براي پوست تا اين حد اهميت دارد؟ به طور كلي ماده هاي غذايي كه مورد مصرف قرار مي دهيم را مي توانيم به عنوان بلوك هايي در نظر گرفت كه بدن هر انساني براي فعاليت هاي حياتي اش يعني رشد و نمو كردن، ترميم كردن و غيره به آن ها نياز ويژه اي دارد. به طور كلي همه ي ويتامين هايي كه در اين گروه وجود دارد، حال مي خواهد ب ۱ يا تيامين، ب ۲  ريبوفلاوين، ب ۳ نياسين، ب ۵ اسيد پانتوتنيك، ب ۶ پيريدوكسين، ب ۷ بيوتين، ب ۹  فولات يا همان اسيد فوليك يا ب ۱۲ يا كوبالامين (,B1 ,B2 ,B3 ,B5 ,B6 ,B7 ,B9 B12) همه و همه در كيفيت پوست نقش داشته و براي تقويت آن موثر هستند.

اين ويتامين براي پوست فوق العاده عمل مي كند و همان طور كه مي دانيد، علاوه بر مكمل هاي خوراكي و مواد غذايي غني از اين ويتامين، سرم ها، كرم هاي پوستي و كنسانتره هاي ويتامين سي هم هستند كه براي پوست بي نظير عمل كرده و سبب تقويت، روشن شدن آن و سفتي پوست مي شوند. در اينجا باز هم پاي آنتي اكسيدان ها در ميان است  و آن ها هستند كه با حضورشان در ساختار هويج كمك مي كنند تا اين ماده ي غذايي به خوبي به پوست كمك كرده و از به وجود آمدن راديكال هاي آزاد در سطح پوست جلوگيري كند و به اين وسيله موجبات سلامت پوست را فراهم آورد. حال كه به خاصيت هاي اعجاب انگيز ويتامين اي، اين اكسير جواني براي پوست و تقويت آن پي برديد، قطعا دوست داريد بدانيد كه اين ماده در چه مواد غذايي موجود بوده و مي توان با استفاده از اين مواد غذايي اين ويتامين و آنتي اكسيدان قوي را به بدن خود وارد كنيم.

شايد يكي از راحت ترين، كم هزينه ترين و در عين حال موثرترين پاسخي كه مي توان به پرسش براي تقويت پوست چي بخوريم داد اين است كه نوشيدن آب به ميزان كافي، يكي از بهترين راه ها براي تقويت و جوانسازي پوست بوده و به حفظ رطوبت پوست شما كمك شاياني خواهد كرد. حال كه متوجه اهميت آنتي اكسيدان ها شديم و ديديم كه آن ها چه نقش مهمي در سلامت ما و به خصوص سلامت پوست ما ايفا مي كنند، در پاسخ به اين پرسش كه براي تقويت پوست چي بخوريم مي توان گفت، هر ماده اي كه حاوي آنتي اكسيدان ها باشد، يك گزينه ي مناسب است. حتما براي شما هم اين پرسش مطرح شده است كه براي تقويت پوست چي بخوريم براي اين كه پاسخ اين پرسش را پيدا كنيد و در نهايت بتوانيد پوستي سالم، شاداب و جوان داشته باشيد، تا انتهاي نوشتار كاربردي براي تقويت پوست چي بخوريم ما را همراهي كنيد.

 

بهترين راهكارهاي خانگي پيشگيري و جلوگيري از پيري پوست

بدانيد كه بهترين روش جوانسازي پوست لزوماً نبايد با يك محصول گران قيمت باشند يا تركيبي از يكسري مواد عجيب و غريب كه فروشنده آن ادعا مي‌كند معجوني است كه در تاريخ به دست فراموشي سپرده شده و او آن را دوباره كشف كرده است! خوردن غذاهاي مفيد يك راه ساده براي داشتن پوستي سالم و جوان است. انواع دستگاه‌هاي پيشرفته‌ي جوانسازي با تاثيرات خارق‌العاده در كلينيك‌ها موجود هستند، محصولات جوانسازي فراواني قفسه‌ي داروخانه‌ها را پر كرده و توصيه‌هاي رنگارنگي براي جوان‌ كردن پوست در سايت‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي معرفي مي‌شوند. تغييرات سبك زندگي و توصيه‌هايي كه در ادامه اين مقاله مي‌خوانيد مي‌توانند تا حد امكان پيري پوست شما را به تعويق بيندازند، سلامت پوست شما را بازيابي كنند و تاثيرات مثبتي بر ظاهر پوست‌تان داشته باشند.

دانشمندان كشف كردند كه اين ماده مي‌تواند در كاهش زبري و پوسته پوسته شدن موثر است، باعث افزايش رطوبت دروني پوست و هيدراته شدن آن مي‌شود و مي‌تواند به مقاومت پوستي در برابر اشعه فرابنفش بيافزايد. اگر مي‌خواهيد پوست خود را جوان نگه داريد، آسيب‌هاي ناشي از پيري را تا حد امكان جبران كنيد يا تاثيرات روش‌هاي جوانسازي كلينيك را براي مدت بيشتري روي پوست نگهداريد، حتما نكات زير را رعايت كنيد:. همچنين به عنوان يك سپر دفاعي در برابر ضربه عمل مي‌كند، با گيرنده‌هاي درد به ما خبر مي‌دهد كه در خطر هستيم و از ما در برابر پرتوهاي سرطان‌زا و مضر فرابنفش (UV) محافظت مي‌كند.

دقت كرده‌ايد دقيقاً قبل از انجام يك كار يا رويدادي مهم، ناگهان صورت‌تان جوش مي‌زند؟ خوب، دانشمندان از وجود ارتباطي بين ميزان استرس و مشكلات پوستي خبر داده‌اند. مواد موجود در تنباكو با تنگ كردن عروق خوني موجود در سطح پوست، خونرساني به لايه‌هاي سطحي را كاهش داده و به اين ترتيب به سلول‌ها اكسيژن و مواد مغذي كافي نمي‌رسد. همچنين مشاوره روانشناسي يا استفاده از داروهاي كاهنده اضطراب راه‌هاي ديگر مديريت و كاهش استرس به حساب مي‌آيند كه مي‌توانند به شما كمك قابل توجهي بكنند. از جاي جوش‌هاي دوران بلوغ گرفته تا پوست درخشان دوران بارداري، خط اخم و خنده، و لكه‌هاي ناشي از آفتاب مواردي هستند كه سلامت و سن شما را بازتاب مي‌دهند.

 

كلاژن چيست و چگونه به كلاژن سازي پوست خود كمك كنيم ؟

اين روش راهكاري همه جانبه است كه براي درمان بسياري از اختلالات پوستي از جمله تيرگي ها و لك هاي پوستي، منافذ باز، آكنه و زخم، اثرات كشيدگي، آفتاب سوختگي، اصلاح تناژ پوست و همينطور از بين بردن چين و چروك استفاده مي شود و به طور كلي بر جوان سازي پوست اثر دارد. در مطالعه اي ديگر افرادي كه مبتلا به آلوپسيا (نوع خاصي از ريزش مو) بودند به مدت 50 هفته تحت درمان با مكمل هاي ژلاتيني قرار گرفتند و نتايج نشان داد تعداد مو هاي رشد كرده 29 درصد و رشد توده ي مو در آن ها 40 درصد افزايش داشته است. از مزاياي اين روش اين است كه اثرات آن بر روي پوست حتي در اولين جلسه ي درمان هم قابل مشاهده است اما بسته به نوع پوست و دليل استفاده از اين روش، متخصص پوست تعداد جلسات لازم براي رسيدن به نتيجه ي مورد نظر را تعيين مي كند.

مطالعه ي ديگري نشان داد زناني كه به مدت دوازده ماه نوشيدني هاي حاوي كلاژن مصرف كردند در مقابل گروه شاهد كه از اين نوشيدني ها استفاده نكردند، پوستي مرطوب تر داشتند و عمق چروك هاي پوستي آن ها كاهش پيدا كرد. كُلاژِن (به انگليسي: Collagen ) كه از واژه ي يوناني كلا به معناي چسب گرفته شده يك پروتئين سخت، نا محلول و فيبري است كه از فراوان ترين پروتئين هاي بدن است و حدود يك سوم از كل پروتئين هاي آن را تشكيل مي دهد. به عبارت ساده، تزريق كلاژن يعني وارد كردن ماده ي جايگزين كلاژن طبيعي به لايه ي زيرين پوست كه در پي آن پوست درست مانند زماني كه غني از كلاژن است صاف و انعطاف پذير مي شود و بافتي محكم و سفت خواهد داشت.

به جز كمك به توليد كلاژن از طريق مصرف خوراكي هاي مختلف، درمان هاي كلينيكي كه امروزه طرفداران بيشتري پيدا كرد اند راه هاي ايمن و سريعي براي جلوگيري از پيري و چين و چروك پوست در اثر كاهش كلاژن هستند. سبزيجاتي مانند اسفناج، كلم پيچ و چغندر كه رنگ سبز خود را از كلروفيل هاي برگ هايشان مي گيرند، طبق برخي مطالعات جديد علاوه بر خاصيت آنتي اكسيدانتي توليد پيش ماده ي كلاژن را در بدن افزايش مي دهند. يك متخصص تغذيه دراين باره بيان مي كند كه بسياري مواد غذايي حاوي فرم قابل دسترس كلاژن براي فرآيند هاي زيستي بدن هستند و بدن مي تواند بلافاصله بعد از مصرف از آن براي ساخت پروتئين استفاده كند.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۰:۱۲ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

ابوالفتح صاعدي عبدالملك - ابوالفتح صاعدي عبدالملك بن عبيدالله

پاورپوينت ابوالفتح عبدالملك بن عبيدالله صاعدي | 6214029

پاورپوينت ابوالفتح عبدالملك بن عبيدالله صاعدي اصفهاني آل صاعد يا صاعديان, يكي از خاندان‌هاي علمي و روحاني حنفي مذهب در اصفهان مي‌باشند كه از قرن پنجم تا دهم هجري, قدرت و رياست فوق‌العاده‌اي در شهر داشته‌اند. آيا از نوشتن مقاله درمورد پاورپوينت ابوالفتح عبدالملك بن عبيدالله صاعدي خسته شديد؟ آن را از ما بخواهيد. مقالات ويژه با عنوان پاورپوينت ابوالفتح عبدالملك بن عبيدالله صاعدي را مي توانيد به راحتي تهيه نماييد. فروش اينترنتي بهترين فايل ها با عنوان پاورپوينت ابوالفتح عبدالملك بن عبيدالله صاعدي در اين سايت. يكي از شخصيت هاي اين خاندان, ابوالفتح عبدالملك بن عبيدالله است.

فروش استثنايي فايل هاي دانشجويي با عنوان پاورپوينت ابوالفتح عبدالملك بن عبيدالله صاعدي در اين سايت. با جستجوي پاورپوينت ابوالفتح عبدالملك بن عبيدالله صاعدي در اين سايت، به راحتي آن را دانلود نماييد. دانلود مقاله با موضوع پاورپوينت ابوالفتح عبدالملك بن عبيدالله صاعدي براي دانشجويان عزيز.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۲:۳۷ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

استان آذربايجان غربي - فرهنگ استان آذربايجان غربي

آداب و رسوم و فرهنگ بومي اروميه | آذربايجان غربي

گروهي از محققان اعتقاد دارند كه زبان كنوني مردم آذربايجان از نظر منشاء و پيوستگي تاريخي از زبان‌هاي تركي غير مجاز مي باشدائيك است كه طي ادوار تاريخي بسيار دور جزء جلگه‌هاي وسيع آسياي مركزي و سواحل رود ‘يني سيء’ بوده و سپس همراه با حركت و مهاجرت قبايل ترك و حكومت‌هاي طولاني اقوام ترك زبان، تثبيت و گسترش يافته و دامنه ٔ خود را از يك سو تا سوريه و بين‌النهرين و از سوي ديگر تا شبه جزيره بالكان و سواحل درياي سياه وسعت داده و زبان تكلم و كتاب ملل و اقوام مختلف گشته است. ايلات و عشاير، پيروان اهل تسنن، مسيحيان، شيعيان و پيروان ديگر اديان، در برگزاري مراسم مربوط به جشن‌ها و سرورها، اعياد ملي و مذهبي، سوگ‌ها و عزاها و ساير مراسم، رفتارهاي قومي ويژه‌اي دارند كه هركدام از آنها جاذبه‌هاي خاصي را براي افراد غيربومي و جهانگردان به‌وجود مي‌آورند.

زلالي چشمه‌ساران آن، رقص خاموش گل بوته‌هاي قالي‌هاي آن، ساز عاشيق‌هاي او و جملگي در هماهنگي بي‌نظير با اميال و آرزوها، ترس‌ها و اضطراب‌ها، عشق‌ها، نفرت‌ها و … به‌طور شگفت‌انگيزي بيان مي‌گردند و لذا برجسته‌ترين نوع سخن شعري آذربايجان ‘باياتي’ است. گفت و گوهاي رد و بدل شده بين عروس و مادرشوهر كه معمولاً موزون و توأم با رقص اجراءكنندگان است، تصويري واقعي از زندگي نوعروساني است كه در شروع زندگي مشترك خود بنا به ملاحظات فرهنگي خاص منطقه، مجبور به زندگي در كنار مادر شوهر و ساير اعضاء خانواده داماد هستند. ارادت و اعتقاد مردم ساده شهر و روستا به اين آثار موزون و دلفريب تا بدان پايه است كه باياتي‌ها را برحسب حال آئينه سرنوشت نماي خويش مي‌پندارند و به هنگام ملال و سرگشتگي و حرمان به آن توسل مي‌كنند و به‌عنوان تفأل از آن مدد و مراد مي‌جويند.

انجام مراسم ختنه بدين ترتيب است كه بعد از اتمام يك هفته شادماني، ‘كروه’ طفل را محكم در بغل مي‌گيرد و شخصي كه در اصطلاح محلي به ‘دلاك’ معروف است با تيغ سلماني عمل ختنه را انجام مي‌دهد و خون بچه بر دامان ‘كروه’ مي‌ريزد. اگرچه فرهنگ و سنن مردم آذربايجان از بسياري جهات با فرهنگ عمومي ساير نقاط ايران مشابهت‌هائي دارد، ولي در عين حال با ويژگي‌هائي همراه است كه مهم‌ترين آن تكامل زباني و زايش‌هاي ويژه ٔ فرهنگي در عرصه‌هاي مختلف زبان و هنر است. اروميه به عنوان شهر داراي اولين بيمارستان به شيوه نوين، اولين مركز آموزش پزشكي، اولين مدرسه به شيوه نوين، اولين شبكه تلويزيون محلي، اولين نشريه محلي در ايران، پايتخت واليبال ايران، دومين شهر پرترافيك ايران شناخته مي‌شود.

 

استان آذربايجان غربي

جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي زيبايي در ماكو و اطراف آن وجود دارد كه برخي از آن‌ها عبارتند از: منشورهاي بازالتي، كوه قيه و كلاهك سنگي، عمارت كلاه‌فرنگي، عمارت شيروخورشيد، عمارت سردار ماكو، چشمه ثريا، زيباترين نماي قلل آرارات، بام ماكو، پل قلعه جوق، كليساي زُر زُر و درياچه سد بارون برخي از اين جاذبه‌ها را تشكيل مي‌دهند. پل خاتون كه قدمتش به قرن دوازده هجري مي‌رسد، مقبره‌ي علمدار، برج شمس تبريزي، بازار تاريخي، مسجد مطلب‌خان، امامزاده سيد بهلول، كليساي سورپ سركيس و ساختمان شهرداري خوي برخي از ديدني‌هايي هستند كه توجه گردشگران را به خود جلب مي‌كنند. بهار و تابستان زمان مناسبي براي سفر به بيشتر شهرهاي اين استان به حساب مي‌آيد، با اين‌حال بسياري از گردشگران فصل‌هاي سرد را نيز ترجيح مي‌دهند تا از منظره‌هاي متفاوت و برفي استان لذت ببرند.

آذربايجان غربي سيزدهمين استان بزرگ كشور است و از شمال با نخجوان و تركيه، از غرب با تركيه و عراق، از شرق با آذربايجان شرقي و زنجان و از جنوب با كردستان همسايه است. شهرستان‌هاي ديگر اين استان عبارتند از: اشنويه، پيرانشهر، تكاب، خوي، چالدران، چايباره، پلدشت، سردشت، سلماس، شاهين دژ، ماكو، مهاباد، مياندوآب و نقده. رودوزي (هنري شبيه سوزن‌دوزي كه با نخ‌هاي ابريشم انجام مي‌شود)، چاپ سنتي و سفالگري نيز به عنوان بخشي از هنرها و صنايع دستي اين استان شناخته مي‌شوند. برخي آن را صورت تغييريافته‌اي از آذرآبادگان به معناي سرزمين آتش مي‌دانند؛ به اين دليل كه بزرگ‌ترين آتش‌كده‌ي زرتشتي در اين منطقه قرار داشته است.

اقامت‌گاه‌هاي بومگردي متعددي نيز در اين استان وجود دارد كه براي مثال مي‌توان به اقامت‌گاه تخت سليمان در تكاب و سلطان بَگلو در خوي اشاره كرد. حتي با وجود خشك شدن بخش بزرگي از درياچه و مشكلات زيست‌محيطي فراوان، بزرگ‌ترين درياچه‌ي آب شور ايران هنوز هم زيبايي خود را حفظ كرده است. در اين منطقه حكومت‌هاي مختلفي وجود داشته‌اند تا اين كه قوم ماد به تدريج آذربايجان و بخش‌هاي ديگر نواحي غربي كشور را تصرف كردند. كوه‌هاي مرتفع آذربايجان غربي تا حدي جلوي ورود توده‌هاي هواي باران‌زا را مي‌گيرند با اين حال اين استان منابع آب كافي دارد. به اين صورت كه خانم‌ها در گوشه‌اي دور از چشم مي‌ايستند، كليدي زير پاي خود مي‌گذارند و با حرف‌هاي رهگذران فال مي‌گيرند.

 

درباره شهرستان بوكان

حاكمان تپهٔ قلايچي معبد اين قوم متمدن بود كه نزديك به سه‌هزار سال پيش مدت زماني در اين ناحيه سكونت و حكم راني كرده‌اند و آنچه از اجزاي معماري اين تمدن كهن در اين قلعهٔ باستاني به‌دست‌آمده با تمدن‌هاي مشابه و هم‌زمان خود (از جمله حسنلو) در نقده و (زيويه) در سقز كه از نظر جغرافيايي با قلعهٔ قلايچي هم حوزه‌است، قابل مقايسه و برابر بوده و به گونه‌اي كه آثار معماري مكشوفه از نظر مشخصات و نقشه بيش از هر چيز بيانگر يك معبد بزرگ است. غار قلايچي در ۱۲ كيلومتري شمال شرقي بوكان و در نزديكي محوطه باستاني قلايچي قرارگرفته و از جمله غارهاي طبيعي محسوب مي‌شود كه در اثر نفوذ آب به درون لايه زمين شكل يافته و از نظر ساختاري مي‌توان آن را از غني‌ترين و عميق‌ترين غارهاي كشف شده در ايران به‌شمار آورد.

شهر بوكان هويت تاريخي خود را از قلعه قلايچي در مجاورت روستاي به‌همين نام در هفت كيلومتري شمال شرقي همين شهر مي‌گيرد كه بازمانده يكي از مراكز بسيار مهم تمدن ماناها در هزاره اول پيش از ميلاد مسيح در حوزه شمال غرب ايران كه برخوردار از تمدن و قانون بودند است. اين دشت، برخوردار از ۵ روستا با نام‌هاي «سه‌كانيان»، «كاني علي گرده»، «كاني سور»، «ارمني بلاغي» و «كاني قلا» است و مي‌توان آن را زيستگاه نوعي پرنده‌ي كمياب به نام «ميش‌مرغ» كه بزرگ‌ترين پرنده‌ي كشور لقب گرفته است، معرفي كرد. اين ميراث ايران كهن كه بين مردم از محبوبيت و احترام ويژه‌اي برخوردار است، در مجاورت تپه‌ي «قلعه سردار» قرار دارد و امروزه ميزبان نمازگزارا در روز جمعه بوده و به عنوان يكي از بزرگ‌ترين و مهم‌ترين مساجد استان آذربايجان غربي نيز شناخته مي‌شود.

بوكان در سال ۱۳۶۸ در تقسيمات كشوري ايران از بخش به شهرستان ارتقا يافت و در طي ۳۰ سال از يك بخش كوچك كردنشين در جايگاه سومين شهر كردنشين بزرگ ايران قرار گرفت و در بسياري از شاخص‌هاي اجتماعي، فرهنگي، ورزشي، اقتصادي و سياسي پيشرفت چشمگيري داشته‌ است. يكي از بزرگترين پارك‌هاي واقع در استان آذربايجان غربي است و در قسمت غربي بوكان قرار گرفته‌است و به سه بخش تقسيم شده‌است كه عبارتند از: بخش مجتمع تفريحي برده‌رش (كوه‌سياه)؛ كوه‌هاي در چندصدقدمي اين پارك و داراي طبيعتي بكر و سرسبز است. علت شهرت اين بقعه‌ي تاريخي به سرداران مكري، مدفون شدن «سردار عزيزخان مكري»، «محمد حسين خان مكري»، «قاضي حسين مكري» و «علي خان مكري»، در كنار جمع ديگري از مشاهير و بزرگان بوكان، در اين مكان است.

 

آذربايجان غربي - آشنايي با استان - سازمان تعزيرات حكومتي

شرايط آب وهوايي مناسب پوشش گياهي رودها چشمه ها غارها آبشارها پاركهاي جنگلي جزاير قلعه ها ودژها مساجد و بازارها گونه هاي مختلف گياهي و جانوري اماكن وابنيه تاريخي صنايع دستي تاكستانها توتستانها و باغات اطراف شهرها سوغات نقل وبيدمشك اروميه قاليچه هاي تكاب و از همه مهمتر مردم خونگرم و مهمان نواز زمينه مناسبي براي جذب مسافران وجهانگردان را فراهم آورده است. اين كليساي زيبا به فاصله ۸ كيلومتري سمت شرقي شهرستان اروميه و به فاصله حدودا همين مقدار از درياچه در سمت راست جاده آسفالته اروميه به درياچه روستاي كوچكي به نام كليسا كندي قرار گرفته است كه در ضلع جنوبي آن بقاياي كليساي قديمي‌اي وجود دارد كه به اضلاع شرقي و شمالي آن متصل بوده و در اضلاع جنوبي و غربي آن باغات ميوه و درختان مختلف واقع شده است.

سنگ‌نگاره ساساني خان‌تختي  مربوط به  دوره ساسانيان  است و در كيلومتر  ۱۵  جاده  سلماس  به  اروميه  در نزديكي روستاي  خان تختي  و روي كوه پيرچاووش واقع شده و اين اثر در تاريخ  ۱۵  دي  ۱۳۱۰  با  شماره ثبت  ۱۶۱  به‌عنوان يكي از  آثار ملي ايران  به ثبت رسيده است. اين كليسا به غير از مراسمي كه ارمنيان هر سال در آن برگزار مي‌كنند، همه روزه پذيراي مسافران، گردشگران و بازديدكنندگان داخلي و خارجي است و به جهت برگزاري مراسم ارمنيان در آن از سوي سازمان ميراث فرهنگي تمهيداتي جهت جلوگيري از تخريب و حفظ و نگهداري بنا و همچنين رفاه حال مسافران انديشيده شده است.

استان آذربايجان غربي با 43660 كيلومتر (با احتساب مساحت درياچه اروميه) ودر شمال غربي كشورمان"ايران" كه از شمال وشرق با سه كشور آذربايجان،تركيه وعراق هم مرز است واز جنوب با استان كردستان واز جنوب غربي با استان زنجان واز شرق با استان آذربايجان شرقي همسايه است ومركز آن شهر زيباي اروميه است. بنابراين يكي از قديمي‌ترين كليساهاي آشوري محسوب مي‌شود و به نام پطروس پوليس، از حواريون عيسي مسيح (ع) ناميده مي‌شود و مشهود است كه در اطراف كليساي مذكور بيمارستان و كتابخانه‌اي وجود داشته است كه تحت نظارت بختيشوع حكيم اداره مي‌شده كه در آن به مداواي بيماران پرداخته مي‌شد.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۱۳:۰۷ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

انفجارهاي هسته‌اي - پديده‌هاي اوليه انفجارهاي هسته‌اي

بررسي پديده انفجار سنگ در تونل انتقال آب بهشت آباد

دفتر مركزي انتشارات بوم سازه (سيويليكا): تهران، بزرگراه جلال آل احمد، بين خيابان كارگر و بزرگراه چمران، كوچه پروانه، پلاك ۴، ساختمان چمران، طبقه ۴، واحد ۳۱. تمامي خدمات پايگاه سيويليكا ، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي باشند و فعاليت هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است. تلفن: ۸۸۰۰۸۰۴۴ ، ۸۸۳۳۵۴۵۰ ، ۸۸۳۳۵۴۵۱ ، ۸۸۳۳۵۴۵۲ - كد پستي: ۱۴۳۹۹۱۴۱۵۳.

چگونه مي توان نگراني جامعه را از بكارگيري پرتوها در پزشكي هسته اي تا يك سطح منطقي كاهش داد؟

نشاني: تهران، بزرگراه اشرفي اصفهاني، نرسيده به پل بزرگراه شهيد همت، خيابان شهيد قموشي، خيابان بهار، نبش كوچه چهارم، پلاك 1. چگونه مي توان نگراني جامعه را از بكارگيري پرتوها در پزشكي هسته اي تا يك سطح منطقي كاهش داد؟. چگونه مي توان نگراني جامعه را از بكارگيري پرتوها در پزشكي هسته اي تا يك سطح منطقي كاهش داد؟. چگونه مي توان نگراني جامعه را از بكارگيري پرتوها در پزشكي هسته اي تا يك سطح منطقي كاهش داد؟.

تحليل اثر فاصله و وزن خرج بر فشار بيشينه و تغيير فرم صفحه فلزي تحت بار انفجار زير آب

نشاني: تهران، بزرگراه اشرفي اصفهاني، نرسيده به پل بزرگراه شهيد همت، خيابان شهيد قموشي، خيابان بهار، نبش كوچه چهارم، پلاك 1. تحليل اثر فاصله و وزن خرج بر فشار بيشينه و تغيير فرم صفحه فلزي تحت بار انفجار زير آب. تحليل اثر فاصله و وزن خرج بر فشار بيشينه و تغيير فرم صفحه فلزي تحت بار انفجار زير آب. تحليل اثر فاصله و وزن خرج بر فشار بيشينه و تغيير فرم صفحه فلزي تحت بار انفجار زير آب. علوم و فناوري پدافند نوين (علوم و فناوري هاي پدافند غير عامل), [online] 2(3 (پياپي 5)), pp. علوم و فناوري پدافند نوين (علوم و فناوري هاي پدافند غير عامل), 2(3 (پياپي 5)), 207-216. گله داري سيدعلي، خدارحمي حسين، حديدي مود سعيد، كريمي علي اكبر.

علوم و فناوري پدافند نوين (علوم و فناوري هاي پدافند غير عامل).

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۴:۴۲ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

دانشگاه علم و صنعت - دانشكده معماري وشهرسازي دانشگاه علم و صنعت

دانشكده معماري و شهرسازي

۱۴۰۰/۱۱/۳ - دفاعيه دكتري سركار خانم مريم نقيبي پژوهشگر دكتراي معماري روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۴ ساعت ۱۷:۰۰ از رساله‌ي خود با عنوان “مدل مداخله در فضاهاي رهاشده­ي منظرشهري به منظور ارتقاء تاب آوري اجتماعي-اكولوژيكي” با راهنمايي دكتر محسن فيضي، دكتر احمد اخلاصي و با مشاوره‌ي دكتر مصطفي بهزادفر در دانشكده معماري و شهرسازي دانشگاه علم و صنعت ايران دفاع خواهد كرد. تقديرنامه ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - دفاعيه دكتري دانشجو  مصطفي حسيني كومله روز سه شنبه مورخ ۱۳۴۰۰/۱۰/۲۸  ساعت ۱۱:۰۰ الي ۱۳:۰۰ از پايان نامه خود تحت عنوان "چارچوبي نظري در تعيين آستانه بهينه دگرگوني، پيوستگي و پايايي مفهوم خاطره جمعي در مركز تاريخي تهران "در دانشكده معماري و شهرسازي دانشگاه علم و صنعت ايران دفاع خواهند كردند.

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - تبريك با افتخار كتاب ارزشمند جناب آقاي دكتر بهزادفر با عنوان "مديريت پسماند جامد از ديدگاه شهرسازي " در محور خدمات شهري "سيزدهمين جشنواره پژوهش و نوآوري در مديريت شهري و هشتمن جشنواره پژوهش و آموزش در مديريت شهري و روستايي" بنا به نظر كميته داوران علمي جشنواره به عنوان اثر شايسته تقدير اعلام شد. پوستر ۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - دعوت به همكاري به اطلاع ميرساند،موسسه ترجمان گام دوم فعال در حوزه رشد و تعالي تخصصي سرمايه انساني كشور، به منظور توسعه تيم تحقيق و پژوهش خود به تعدادي دانشجوي پژوهشگر در تمامي مقاطع تحصيلات تكميلي به صورت تمام وقت و پاره وقت در رشته هاي گوناگون دعوت به همكاري مي نمايد.

ادامه ۱۴۰۰/۱۰/۷ - فراخوان بانك ملت جهت استخدام نيرو احتراما، به اطلاع ميرساند بانك ملت در نظر دارد به منظور تامين و تكميل نيروهاي تخصصي خود در حوزه مهندسي ساختمان، از فارغ التحصيلان دانشگاههاي معتبر در رشته هاي ذيل پس از طي فرايند استخدام دعوت به همكاري نمايد. ادامه ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - كارگاه پروپوزال نويسي دكتري انجمن علمي معماري و شهرسازي ايران با همكاري دانشكده معماري و شهرسازي دانشگاه علم و صنعت ايران، با هدف ارتقا مهارت سخنراني علمي و نگارش پروپوزال دانشجويان دوره دكتري، كارگاه پروپوزال نويسي دكتري را برگزار مي‌كنند.

 

دانشكده معماري و شهرسازي: دانشگاه علم و صنعت ايران

۱۴۰۰/۱۱/۳ - دفاعيه دكتري سركار خانم مريم نقيبي پژوهشگر دكتراي معماري روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۴ ساعت ۱۷:۰۰ از رساله‌ي خود با عنوان “مدل مداخله در فضاهاي رهاشده­ي منظرشهري به منظور ارتقاء تاب آوري اجتماعي-اكولوژيكي” با راهنمايي دكتر محسن فيضي، دكتر احمد اخلاصي و با مشاوره‌ي دكتر مصطفي بهزادفر در دانشكده معماري و شهرسازي دانشگاه علم و صنعت ايران دفاع خواهد كرد. تقديرنامه ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - دفاعيه دكتري دانشجو  مصطفي حسيني كومله روز سه شنبه مورخ ۱۳۴۰۰/۱۰/۲۸  ساعت ۱۱:۰۰ الي ۱۳:۰۰ از پايان نامه خود تحت عنوان "چارچوبي نظري در تعيين آستانه بهينه دگرگوني، پيوستگي و پايايي مفهوم خاطره جمعي در مركز تاريخي تهران "در دانشكده معماري و شهرسازي دانشگاه علم و صنعت ايران دفاع خواهند كردند.

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - تبريك با افتخار كتاب ارزشمند جناب آقاي دكتر بهزادفر با عنوان "مديريت پسماند جامد از ديدگاه شهرسازي " در محور خدمات شهري "سيزدهمين جشنواره پژوهش و نوآوري در مديريت شهري و هشتمن جشنواره پژوهش و آموزش در مديريت شهري و روستايي" بنا به نظر كميته داوران علمي جشنواره به عنوان اثر شايسته تقدير اعلام شد. پوستر ۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - دعوت به همكاري به اطلاع ميرساند،موسسه ترجمان گام دوم فعال در حوزه رشد و تعالي تخصصي سرمايه انساني كشور، به منظور توسعه تيم تحقيق و پژوهش خود به تعدادي دانشجوي پژوهشگر در تمامي مقاطع تحصيلات تكميلي به صورت تمام وقت و پاره وقت در رشته هاي گوناگون دعوت به همكاري مي نمايد.

ادامه ۱۴۰۰/۱۰/۷ - فراخوان بانك ملت جهت استخدام نيرو احتراما، به اطلاع ميرساند بانك ملت در نظر دارد به منظور تامين و تكميل نيروهاي تخصصي خود در حوزه مهندسي ساختمان، از فارغ التحصيلان دانشگاههاي معتبر در رشته هاي ذيل پس از طي فرايند استخدام دعوت به همكاري نمايد. ادامه ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - كارگاه پروپوزال نويسي دكتري انجمن علمي معماري و شهرسازي ايران با همكاري دانشكده معماري و شهرسازي دانشگاه علم و صنعت ايران، با هدف ارتقا مهارت سخنراني علمي و نگارش پروپوزال دانشجويان دوره دكتري، كارگاه پروپوزال نويسي دكتري را برگزار مي‌كنند.

 

دانشگاه علم و صنعت ايران

از سال ۱۳۷۷ يعني نخستين دوره پذيرش دانشجويان شهرسازي تا آبان ماه ۱۳۸۷ تعداد ۱۰۴ دانشجو براي رشته طراحي شهري و ۱۹۲ دانشجو براي رشته برنامه ريزي شهري پذيرش شده اند (جمعاً ۲۹۶ دانشجو) كه از اين ميان تاكنون ۴۰ دانشجوي طراحي شهري و ۱۲۱ دانشجوي برنامه ريزي شهري (جمعاً ۱۶۱ دانشجو) فارغ التحصيل شده اند. از سال تحصيلي ۷۸- ۱۳۷۷ نيز با راه اندازي دوره هاي كارشناسي ارشد برنامه ريزي شهري و منطقه اي و طراحي شهري اين گروه در طيف وسيع تري ضمن آموزش دروس شهرسازي براي رشته معماري، به آموزش متخصصان آينده شهرسازي كشور در سطح كارشناسي ارشد ناپيوسته نيز مشغول شده است. در دوران بعد از انقلاب اسلامي ‌و پس از بازگشايي دانشگاهها، گروه شهرسازي با فعاليت بيشتري به كار خود ادامه داد و به تربيت دانشجويان كارشناسي ارشد پيوسته معماري در دروس مرتبط با حوزه شهرسازي پرداخت.

در آن زمان دانشگاه نيز در قالب هنرسرايعالي به فعاليت مشغول بود كه از اواخر دهه ۱۳۴۰ به دانشكده علم و صنعت ايران و در سال ۱۳۵۷ به دانشگاه علم و صنعت ايران ارتقاء يافت. گروه شهرسازي، پس از تفكيك بخش فوق به بخشهاي مهندس ساختمان و مهندس معماري، فعاليت خود را در عرصه هاي آموزش دروس شهرسازي براي رشته كارشناسي معماري گسترش داد. گروه شهرسازي دانشگاه علم و صنعت ايران آغاز به كار گروه شهرسازي دانشگاه علم و صنعت ايران، با تشكيل بخش مهندسي معماري و ساختمان و تزئينات همزمان است. گروه شهرسازي از دوران قبل از انقلاب اسلامي‌ تا كنون در قالب يكي از گروههاي مستقل آموزشي دانشكده معماري و شهرسازي به فعاليت مشغول بوده است.

اغلب فارغ التحصيلان معماري دانشكده معماري و شهرسازي حداقل ۱۰ واحد درسي خود را در حوزه هاي شهرسازي سپري ساخته بودند. در عين حال با تكميل و استخدام كادر جديد هيأت علمي ‌بيش از پيش تجهيز گرديد.

دانشگاه علم و صنعت ايران

از نيمسال سوم به بعد هر نيمسال يك درس طراحي معماري همزمان با دروس طراحي، دروس تاريخ معماري، مباحث مرتبط با مجتمع‌هاي زيستي و شهرسازي، دروس مربوط به فن ساختمان و مباني نظري معماري ارائه مي‌شود و در پايان پس از دفاع از پروژه نهايي دانشجويان موفق به اخذ درجه كارشناسي معماري مي‌گردند. طول اين دوره حداقل هشت نيم سال مي باشد و دانشجويان در سه نيمسال اول، دروس پايه مانند نقشه‌كشي، طراحي دست آزاد و بيان گرافيكي و مقدمات طراحي معماري و همچنين دروس رياضي، ايستايي، محاسبه سازه‌هاي ساختماني و كامپيوتر را مي‌آموزند.   اين گرايش به مسائل مرتبط با مسكن، انجام پژوهش‌هاي در ارتباط با حل مشكلات موجود مسكن و آموزش علوم و مهارت‌هاي مورد نياز با طراحي واحدها و مجتمع‌هاي مسكوني و يكي از كاربردي‌ترين گرايش‌ها در حوزه معماري و شهرسازي است.

  گرايش معماري پايدار از يك طرف سعي در حداكثر استفاده از امكانات محيط طبيعي و استفاده بهينه از فن‌آوري‌هاي معاصر و جديد دارد، از طرف ديگر به مصرف بهينه منابع، حذف پسماند و كنترل آلودگي‌هاي محيطي تأكيد مي‌ورزد.   گرايش فن‌آوري ضمن توجه به مباحث عمومي رشته معماري به طور مشخص بر طراحي فني ساختمان و روش‌هاي بهينه ساخت آثار معماري و استفاده از تكنولوژي‌هاي مناسب در طراحي، ساخت و بهره برداري از بنا تاكيد مي‌ورزد.   گرايش آموزشي-فرهنگي در دوره كارشناسي ارشد معماري با توجه ويزگي هاي فضاهاي آموزشي و جنبه هاي معماري خاص و كاربران آن در دانشكده شكل گرفته است.

  هدف اين رشته آموزش و پرورش دانشجوياني خلاق با مهارت‌هاي حرفه‌اي در مجموعه مهندسي معماري در مقطع كارشناسي است. اين گرايش يكي از جديدترين گرايش‌ها در سطح ملي و بين ‌المللي است.

دانشگاه علم و صنعت ايران

 اين دانشكده با در اختيار داشتن كلاسهاي مجهز به سيستم هاي مولتي مديا(ويدئوپروژكتور، رايانه، اسمارت برد)، آمفي تاتر، سالن امتحانات، مراكز كامپيوتر دانشجويان كارشناسي و تحصيلات تكميلي و مراكز آموزشي  فضاي آموزشي مناسب براي دانشجويان مستعد اين رشته فراهم نموده است.  مجموع فعاليتهاي  اساتيد، دانشجويان و كاركنان اين دانشكده در عرصه هاي علمي  كشور به وضوح قابل رويت مي باشد و ثمره اين فعاليتها  متخصصاني هستند كه همواره در مراكز بزرگ علمي و صنعتي در داخل و خارج از كشور جذب بازارهاي كار مي شوند.   دانشكده معماري و شهرسازي دانشگاه علم و صنعت ايران با در اختيار داشتن كادر علمي برجسته توانسته است فضايي علمي و تحقيقاتي براي آموزش هر چه بهتردانشجويان خود مهيا نمايد.

 - ايجاد ارتباط و هماهنگي با مديران ذيربط حوزه معاونت آموزشي دانشگاه جهت اجراي مقررات و دستورالعمل هاي آموزشي مصوب .  - ارزشيابي عملكرد آموزشي ساليانه اعضاي هيات علمي و كادر آموزشي دانشكده بمنظور ارتقاء كيفيت فعاليت آنها .  - ايجاد ارتباط وهماهنگي با مديريت تحصيلات تكميلي دانشگاه جهت اجراي ضوابط و مقررات مربوط .  - برنامه ريزي و تنظيم خط مشي و روشهاي اجرائي لازم جهت اجراي مصوبات شوراي آموزشي دانشگاه .  - نظارت بر اجراي برنامه هاي آموزشي گروهها و كوشش در جهت حل مشكلات آموزشي آنها .  - نظارت بر كليه فعاليتهاي آموزشي و پژوهشي دانشجويان دوره هاي تحصيلات تكميلي .

  اين دانشكده در سه مقطع كارشناسي، كارشتاسي ارشد و دكترا پذيرش دانشجو دارد.  - ارزيابي فعاليتهاي آموزشي و پژوهشي دانشجويان دوره هاي تحصيلات تكميلي . آدرس: تهران- نارمك- دانشگاه علم و صنعت ايران- دانشكده معماري و شهرسازي .  - تهيه و تنظيم سياستهاي آموزشي دانشكده و ارائه آن به رئيس دانشكده .  - نظارت بر كليه فعاليتهاي آموزشي دانشجويان دوره هاي كارشناسي .  - رسيدگي به تخلفات آموزشي دانشجويان از طريق كميته انظباطي .  معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشكده معماري و شهرسازي .  - نظارت بر اجراي آزمونهاي مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري .

رئيس دانشكده - دانشگاه علم و صنعت ايران - دانشكده معماري و ...

  جا دارد از تلاش بي وقفه و همراهي همكاران خود، از اساتيد محترم و كاركنان گرامي دانشكده كه بستر مناسب را براي رشد توانايي ها و فعاليتهاي فرزندان اين مرز و بوم فراهم نموده اند نيز سپاسگزاري نمايم و همچنين از مسئولان سابق دانشكده كه پايه گزاران و فراهم آورندگان زمينه رشد و تعالي دانشكده در سالهاي اخير بوده اند نيز بسيار تشكر و قدرداني نمايم. اميد داريم با افزايش سرمايه‌گذاري‌هاي لازم و توسعه زيرساخت‌هاي آموزشي و پژوهشي؛ فضايي سرشار از نشاط علمي و تلاش جمعي را براي دانشجويان مستعد و علاقمند فراهم ساخته و با يك برنامه هدفمند، محيط مطلوب علمي- فرهنگي را در دانشكده ايجاد نماييم، كه حاصل آن توسعه علم و فناوري، و تربيت انسان‌هايي متخصص و وظيفه‌شناس باشد.

  مأموريت اصلي اين دانشكده ، مشاركت در توسعه نظام علمي و دانشگاهي كشور در عرصه‌هاي ملي و فرا ملي ، توسعه آموزش عالي با كيفيتي ممتاز، آموزش نظري و عملي دانشجويان در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصيلي و تأمين منابع انساني متخصص، كارآمد و متعهد است.   ورود شما را به سايت دانشكده معماري وشهرسازي گرامي مي دارم و از اينكه لحظات و دقايقي از وقت گرانبهاي خود را براي مراجعه به اين سايت اختصاص داده ايد سپاسگزارم.  - شركت درشوراهاي ذيربط دانشگاه و انعكاس نتايج و گزارشات شوراها به اعضاي هيات علمي و كاركنان و احياناً دانشجويان دانشكده در گردهمائيهاي مربوط.

 - بررسي و برآورد نيازهاي مالي، استخدامي، تجهيزاتي و تحقيقاتي دانشكده و اعلام آن به مقامات مسئول سازمان مركزي دانشگاه.  - نظارت بر عملكرد كادر غيرهيات علمي دانشكده وارزيابي فعاليت و رفتار آنها با مشاركت مديران واحدهاي تابعه.  - ايجاد ارتباط و هماهنگي با معاونين دانشگاه جهت اجراي مقررات و ضوابط مربوط در دانشكده. اميدوارم تلاش همكاران در تدارك اين سايت بتواند رضايت خاطر شما را فراهم آورد.  - ايجاد هماهنگي و نظارت بر امور آموزشي و پژوهشي، اداري و مالي دانشكده.  - نظارت بر حسن اجراي وظايف آموزشي و پژوهشي اعضاي هيات علمي دانشكده.  - پيشنهاد انتصاب معاونين دانشكده و مديران گروهها به رئيس دانشگاه.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۵۵:۵۵ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

زمين شناسي مهندسي - كتابهاي زمين شناسي مهندسي

معرفي و دانلود كتاب مقدمه‌اي بر مدل‌هاي زمين در زمين شناسي مهندسي

كار وي عمدتاً در پروژه‌هاي مهندسي بزرگ و سنگين عمراني و استخراج از معادن روباز، از جمله پل‌ها، سدها، بندرها، بزرگراه‌ها، خطوط لوله‌، و راه آهن و تونل‌ها‌ در بيابان‌ها، كوهستان‌ها، پرمافراست‌ها و جنگل‌هاي باراني، در مكان‌هاي متنوعي مانند استراليا، بورنئو، برزيل، فالكلند، كنيا، ليبي، نپال، گينه نو پاپوا، سيبري، سودان و بيشتر مكان‌هاي بين اين مناطق، بوده است. پتيفر به عنوان عضو تيم‌هاي چند رشته‌اي، در تهيه گزارش‌هاي ESIA و راهنماهاي ظرفيت ساختمان‌سازي كمك كرده و همچنين در پروژه‌هاي تحقيقاتي صنعت محور كه در رابطه با ناخالصي‌هاي شيميايي موجود در بتن‌ها، اثرات كاني‌هاي رسي در تونل زني و قابليت احداث ترانشه‌هاي زنجيره‌اي بوده‌اند، مشاركت داشته است.

شايد بتوان از كتاب مقدمه‌اي بر مدل‌هاي زمين در زمين شناسي مهندسي (Geomodels in Engineering Geology: An Introduction) به عنوان گزارش كمكي براي آن‌هايي كه ممكن است بخواهند بيشتر با محيط‌هاي انتخاب شده آشنايي داشته باشند، استفاده كرد و آخرين و نه كمترين هدف كتاب استفاده از آن براي تدريس است. مرزهاي واگرا مرزهاي سازنده‌اي هستند كه صفحات جديد اقيانوس در آن‌ها شكل مي‌گيرند و متعاقباً در نتيجه بالا آمدن ماگماي بازالتي سبك‌تر (سنگ سيال بسيار داغ) ايجاد شده توسط سيالات سيليكاتي جدا شده از مواد جامد غني از آهن در گوشته تا حدي ذوب شده، تشكيل مي‌شوند. وي مدارك تحصيلات تكميلي در مصالح زمين و مديريت زيست‌محيطي و منابع زمين را دارد و در پروژه‌هايي در اروپا، آفريقا، آمريكاي جنوبي و منطقه آسيا-اقيانوس آرام از جمله خطوط لوله، ايستگاه‌هاي برق، معادن روباز، معادن زيرزميني، راه آهن و راه كار كرده است.

جف پتيفر (Geoff Pettifer) يك زمين‌شناس فعال با بيش از 35 سال تجربه، از مطالعه ميكروسكوپي و بررسي اشعه ايكس از مصالح، ارزيابي ساختگاه‌ها، طراحي ترانشه‌هاي سنگي و نظارت بر كارهاي خاكريزي گرفته تا مطالعات زمين‌لغزش ناحيه‌اي و ارزيابي زمين‌هاي پرواز است. كتاب مقدمه‌اي بر مدل‌هاي زمين در زمين شناسي مهندسي نوشته‌ي پيتر فوكس، جف پتيفر و توني والتام، رويكردي نوآورانه دارد كه مبتني بر اصول علمي و تجربه‌هاي معتبر در سطح دنيا در خصوص تهيه‌ي مدل‌هاي زمين در پروژه‌هاي مختلف مهندسي ارائه شده است. اين فرآيند تعداد زيادي دايك آذرين و آتشفشان‌هاي زير‌دريايي را توليد مي‌كند و همچنين جزاير ميانه اقيانوسي را از ماگماي اضافي، پديد مي‌آورد (به عنوان مثال ايسلند، كه در خط شكاف ميان اقيانوسي اطلس قرار دارد).

 

خريد كتاب زمين شناسي مهندسي و ژئوتكنيك ويژه داوطلبان آزمون ...

مسئوليت وجه پرداخت شده توسط كاربر با مديريت پرتال بوده و در صورتي كه كتاب براي كاربر ارسال شده و مشكلي نباشد، وجه كتاب به ناشر پرداخت خواهد شد در غير اين صورت تا تعيين تكليف نهايي، وجه كتاب در حساب انجمن باقي مانده و چنانچه كاربر ذي حق باشد، وجوه پرداختي به حساب كاربر برگشت داده خواهد شد. در زير تصوير كتاب، قيمت پشت جلد و قيمت خالص بعد از اعمال تخفيف، اعلام شده و با ورود به داخل هر كتاب، كاربر مي تواند علاوه بر اطلاعات شناسنامه اي، به چكيده كتاب، فهرست مطالب و موضوع هاي آن دسترسي داشته باشد. در ذيل اين اطلاعات، فهرست كتابفروشي هاي ناشر كه كتابهاي وي را در تهران و شهرستانها به فروش مي رسانند همراه با نشاني و تلفن، ارائه شده و كاربر مي تواند كتاب خود را از كتابفروشي هاي محلي تهيه نمايد.

درصورتي كه حداكثر ظرف ده روز از تاريخ خريد، اعلامي مبني بر عدم دريافت يا عدم رضايت از كتاب خريداري شده از طرف كاربر به پرتال اعلام نگردد، خريد مذكور از طرف پرتال، صحيح و كامل تلقي مي گردد. لازمه اين كاركرد آن است كه كاربران بتوانند با كمك سيستم هاي جستجو با وارد كردن كليد واژه هايي از عنوان، نويسنده يا ناشر كتاب به منابع متعدد از ناشران مختلف دسترسي داشته و خريد نمايند. مثلا كاربر مي تواند يا استفاده از جستجوي پيشرفته و موضوع بندي موجود به اطلاعات كتاب هاي يك موضوع خاص كه براي نخستين بار در سال جديد منتشر شده دسترسي داشته و براي خريد انتخاب نمايد. بعد از پرداخت وجه توسط كاربر، سيستم ادمين پرتال، بطور خودكار، سفارشات هر ناشر را براي وي ارسال كرده و ناشران مي توانند از طريق آيكون (ورود ناشر) به سفارشات خود دسترسي داشته باشند.

در جستجوي پيشرفته علاوه بر امكان وارد كردن اطلاعات بيشتر و جداسازي خاص تر مي توان از تقسيم بندي و رده بندي حوزه هاي مختلف علمي نيز استفاده كرده و به نتايج مطلوب تري رسيد. ناشر با ارسال كتاب يا كتاب هاي خريداري شده، اطلاعات پستي مربوطه را اعلام داشته و در صورتي كه به هر دليلي امكان ارسال كتاب نداشته باشد، آيكون (برگشت وجه) را علامت مي زند. تا قبل از پرداخت وجه، سبد خريد موجود با عنوان (در حال بررسي) در فهرست سفارشات كاربر نمايش داده شده و از طريق آيكون (پرداخت) امكان نهايي شدن خريد وجود دارد.  پيشنهاد مي گردد كاربر در بدو ورود از آيكون (ورود كاربر) در بالاي صفحه اصلي، استفاده كرده تا در حين خريد نيازي به وارد كردن كد و رمز خود نداشته باشد.

 

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۷:۴۸ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)

مدارهاي الكتريكي - درس مدارهاي الكتريكي

مدارهاي الكتريكي 1- ابوطالبي - بهار 99

زمان امتحان روز دوشنبه 26 خرداد 1399 از از ساعت 12:30 الي 13:15 است، ولي براي اطمينان از عدم بروز مشكلات احتمالي در ورود به سيستم و آپلود پاسخ، از 5 دقيقه قبل از شروع آزمون تا 5 دقيقه پس از انتهاي آزمون، امكان ورود به كوييز وجود دارد. در طول مدت آزمون، استاد حل تمرين درس در جلسه مجازي حل تمرين درس (در سامانه BBB سامياد) حضور دارند و در صورتي كه در گرفتن سوال يا آپلود پاسخ مشكلي داشتيد، مي توانيد موضوع را با ايشان مطرح كرده و راهنمايي بخواهيد. كوييز چهارم درس مدارهاي الكتريكي 1 از مبحث تحليل حالت دائمي سينوسي، به صورت مشترك براي هر سه گروه درس، در روز دوشنبه 26 خردادماه- ساعت 12:30 الي 13:15 برگزار مي شود.

اين كوييز شامل سه سوال است كه دانشجويان بايد به انتخاب خود به دو سوال از اين سه سوال پاسخ دهند. ساير موارد مشابه دو كوييز قبلي است كه توضيحات آن در ذيل كوييز اول آمده است. در صورتي كه درخواست بررسي مجدد برگه پايان ترم خود را داريد، لطفا حداكثر تا روز يكشنبه 5 مردادماه 1399 درخواست خود را (با ذكر شماره سوال هاي مورد نظر) از طريق ايميل. نمرات نهايي بعد از رسيدگي به اعتراضات، در سيستم گلستان اعلام خواهد شد. فايل هاي مربوط به مطالب ارائه شده در جلسات مجازي درس در اين محل قرار مي گيرد و توصيه مي شود قبل از جلسات كلاس، مروري روي آنها داشته باشيد. با توجه به تصميم دانشگاه مبني برتشكيل كلاس هاي مجازي از طريق سامانه آموزش مجازي دانشگاه، لطفا به لينك زير مراجعه فرماييد:.

 

جزوه مدارهاي الكتريكي 1

شايد بهترين راه حل را بتوان تغيير نحوه تدريس اين درس توسط اساتيد محترم ذكر كرد، به اين صورت كه استاد مربوطه از تكنيك تدريس تركيبي استفاده نماييد؛ يعني هم پاي تابلو شروع به تدريس و حل سوال نماييد و هم در فصولي كه حس ميكند احتياج به وقفه طولاني نيست از پاورپوينت مدارهاي الكتريكي 1 استفاده نماييد. توجه: اساتيد محترم، اين فايل “پاورپوينت باز” مدارهاي الكتريكي 1 بوده كه مي توانيد با توجه به صلاح ديد خود اقدام به ويرايش آن نماييد و البته دانشجويان نيز مي توانند به عنوان جزوه در قسمت هاي خالي اين پاورپوينت يادداشت هاي كلاس خود را درج نمايند. شايد يكي از مشكلات مدارهاي الكتريكي 1 را مي توان گستردگي و حجم نسبتا زياد آن دانست كه اغلب در دانشگاه ها فصول آخر مورد كم لطفي اساتيد محترم قرار مي گيرد و اگر دانشجو برق باشيد اين مورد حتما به فرآيند تحصيل شما در ترم هاي آينده لطمه خواهد زد.

مدارهاي الكتريكي 1 را مي توان پايه ترين درس رشته برق دانست كه بدون شك هر دانشجويي كه در اين رشته تحصيل مي كند بايد آن را به خوبي فراگيرد، اين درس به دليل اهميت در صنعت، در ساير رشته ها نيز؛ بخصوص كامپيوتر ارائه مي گردد. به همين جهت براي شما دانشجو و استاد محترم فايل آموزشي مدارهاي الكتريكي 1 را به صورت پاورپوينت قرار داده ايم تا بتوانيد با ظاهري جذاب تر اين درس را فراگيريد.      دانلود مستقيم جزوه مدارهاي الكتريكي 1 – پاورپوينت  | با حجم 4 مگابايت.      دانلود مستقيم جزوه مدارهاي الكتريكي 1 – PDF  | با حجم 4 مگابايت. راستي! براي دريافت مطالب جديد در كانال تلگرام PowerEn عضو شويد.

Power Engineering گروهي از اساتيد و مهندسان باتجربه كشور مي‌باشد كه صرفا براي افزايش سطح آگاهي‌هاي دانشجويان و مهندسين رشته برق راه‌اندازي گرديده است. به منظور افزايش كيفيت محتوا، نظرات ارسالي خارج از موضوع اين مقاله، تاييد نمي‌شوند. لطفا در اين بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرماييد.

جزوه رايگان مدار الكتريكي 1

بار يك مدار الكتريكي ممكن است به اندازه مواردي باشد كه لوازم خانگي مانند يخچال ، تلويزيون ، لامپ يا پيچيده تر مانند بار در خروجي يك ايستگاه توليد برق هيدروليك را به آساني انجام دهد. بار يك مدار الكترونيكي ممكن است به اندازه چند مقاومت ، خازن و يك لامپ ساده باشد ، همه به هم متصل شده اند تا فلش را در يك دوربين ايجاد كنند. به بخشي از مدار الكتريكي كه بين نقطه شروع الكترونها و نقطه بازگشت آنها به منبع باشد ، “بار” مدار الكتريكي گفته مي شود. () نقطه خروج “بازگشت” ناميده مي شود زيرا الكترون ها هنگام تكميل مسير يك مدار الكتريكي هميشه به منبع مي شوند. جزوه رايگان مدار الكتريكي – مدار الكتريكي مسيري است كه در آن الكترون هاي ولتاژ يا منبع جريان جريان مي يابند.

همچنين شما كاربران عزيز ميتوانيد براي درخواست معلم خصوصي مدارالكتريكي و تدريس خصوصي درس مدار اقدام نماييد. سايت مدرسان اميركبير امكان دانلود رايگان جزوه درس مدارالكتريكي يك را براي كاربران خود فراهم كرده است. يا يك مدار الكترونيكي مي تواند پيچيده باشد و هزاران مقاومت ، خازن و ترانزيستور را به هم متصل كند. نقطه اي كه الكترون ها مدار الكتريكي را ترك مي كنند “بازگشت” يا “زمين” ناميده مي شود. () شما كاربران عزيز ميتوانيد از لينك زير جزوه را به صورت رايگان و مستقيم دانلود نماييد. نقطه اي كه آن الكترون ها وارد يك مدار الكتريكي مي شوند “منبع” الكترون ها هستند.

AC معمولاً از وسايل و موتورهاي بزرگ قدرت مي گيرد و توسط نيروگاه ها توليد مي شود. مدارها از دو شكل برق استفاده مي كنند: جريان متناوب (AC) و جريان مستقيم (DC). () باتري هاي DC داراي وسايل نقليه باتري و ساير ماشين ها و الكترونيك است. مدارهاي الكترونيكي معمولاً از منابع جريان مستقيم استفاده مي كنند. مقاومت ها و ديگر عناصر مدار را مي توان به صورت سري يا موازي وصل كرد. () انتقال مستقيم ولتاژ ولتاژ بالا از مبدل هاي بزرگ استفاده مي كند. () ممكن است يك مدار مجتمع مانند ريزپردازنده در يك كامپيوتر باشد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۳۹:۰۱ توسط:ستار يكتا موضوع: نظرات (0)