یکتاس یکتاس .

یکتاس

زهرا داوودنژاد

از میان کارگردان ها هم ، آقای مهرجویی قدیم ، نه مهرجویی جدید را خیلی دوست دارم ، آقای نعمت الله و آقای کیانوش عیاری که خیلی دوست دارم با ایشان کار کنم. من بسیار بچه درسخوانی بودم برای همین همیشه مورد توجه معلمانم قرار می گرفتم، در کودکی گچ زیاد می خوردم یادم می آید یک بار بیشر دیوار خانمان را خوردم. در زمینه بازیگران افراد زیادی هستند که دوستشان دارم از جمله خانم ها «سوسن تسلیمی» و «فاطمه معتمدآریا» و آقای «خسرو شکیبایی» که خیلی دوستشان دارم. زهرا داوود نژاد با نام اصلی «واله» در تهران بعنوان فرزند بزرگتر به دنیا آمد ، پدرش علیرضا داوودنژاد کارگردان، نویسنده و تهیه کننده صاحب نام است.

من درست وقتی 7 سالم بود ومی خواستم روز اول مهر به مدرسه بروم مادرم فوت کرد برای همین این روز همیشه برایم یک حسرت است و همین طور دیدار دوباره مادرم. معتقدم موسیقی مبنایی در زندگی است که اصلا نمی شود نادیده گرفته شود ، خیلی موسیقی را دوست دارم و بیشتر آهنگ های قدیمی و خارجی را گوش می کنم. خانم واله سال 1382 در 26 سالگی با سریال «باغچه مینو» به کارگردانی رضا صفدری و در کنار برادرش رضا داوودنژاد وارد قاب تلویزیون از شبکه سه شد. خاطراتی که با بزرگان سینما آقایان مرحوم «انتظامی» و «جمشید مشایخی» عزیز و دوست‌ داشتنی و زنده‌ یاد «داوود رشیدی» دارم هنوز با من است. من با مادر شدن انگار بار دیگر به دنیا آمدم، الفبای زندگی را را بار دیگر بصورت آگاهانه شروع کردم، فرزندم بار دیگر من را ساخت و تربیت کرد.

معمولا هر نقشی که من قرار است بازی کنم ، انگار آن نقش من را صدا می زند که بیا ! خیلی دوست دارم نقش که بازی کنم طبیعی ، زنده و جاری در بیاد. تا مقطع دیپلم تحصیل کرد تا اینکه از 18 سالگی بعنوان منشی صحنه فعالیت اش آغاز شد و در 23 سالگی بعنوان بازیگر در فیلم پدرش جلوی دوربین رفت. شناخت من از سینما به پنج، شش‌ سالگی‌ ام برمی‌ گردد، همان زمانی که پدرم مشغول ساخت فیلم «خانه عنکبوت» سال 1362 در منزل خودمان بود. اینکه در آن سن لحظه به لحظه شاهد ساخت یک فیلم بودم برایم جذاب و عجیب و غریب بود و برای من خیلی چیزها از آن لوکیشن و فیلم شرع شد. واله از سال 1374 که 18 ساله بود بعنوان منشی صحنه در فیلم «عاشقانه» به کارگردانی و نویسندگی پدرش اولین تجربه هنری را بدست آورد.

 

بیوگرافی زهرا داوودنژاد

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. زهرا داوودنژاد متاهل است و چند سال پیش ازدواج کرده که حاصل این ازدواج یک فرزند دختر بنام یلدا می باشد. زهرا داوودنژاد متولد 30 فروردین ۱۳۵۶، تهران بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است. بیوگرافی زهرا داوودنژاد به دلیل خانواده هنرمندش، پر از آثار هنری متعدد است. یکی از بهترین آثار زهرا داوودنژاد، بازی در فلیم سینمایی سهیلا شماره 17 است. وی دختر علیرضا داوودنژاد کارگردان ایرانی و هچنین خواهر رضا داوودنژاد است. بیوگرافی سایر اعضای هنرمند خانواده ی داوودنژاد را در عرصه سه بخوانید.

 

‏زهرا داوودنژاد‏ Zahra Davoudnezhad

مثلا اگر اطلاعاتی دقیق‌تر در مورد بیوگرافی زهرا داوودنژاد، آثار زهرا داوودنژاد، جوایز زهرا داوودنژاد، همکاران زهرا داوودنژاد، گالری عکس زهرا داوودنژاد، قد زهرا داوودنژاد، وزن زهرا داوودنژاد، رنگ چشم زهرا داوودنژاد، وضعیت تأهل و همسر زهرا داوودنژاد، فرزندان زهرا داوودنژاد، حواشی زهرا داوودنژاد و کودکی زهرا داوودنژاد می‌دانید حتما برای ما ارسال کنید. در واقع زهرا داوودنژاد از مجموع 11 اثری که در کارنامه دارد، در 7 اثر در سینما با نام‌های فیلم شماره 17 سهیلا، فیلم کلاس هنرپیشگی، فیلم نیلوفر، فیلم زن دوم، فیلم دست‌های خالی، فیلم ملاقات با طوطی و فیلم بچه‌های بد به ایفای نقش پرداخته و در 4 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال هیئت مدیره، سریال شوخی کردم، سریال من یک مستاجرم و سریال باغچه مینو بازی کرده است.

در این سال‌ها زهرا داوودنژاد با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران رضا داوودنژاد با 3 مرتبه، محمدرضا فروتن با 3 مرتبه، سپند امیرسلیمانی با 2 مرتبه، الیکا عبدالرزاقی با 2 مرتبه و احترام‌السادات حبیبیان با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با زهرا داوودنژاد داشته‌اند. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال شوخی کردم، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای زهرا داوودنژاد محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون رضا داوودنژاد، سیاوش حکمت‌شمار، احترام‌السادات حبیبیان و بهاره رهنما را تجربه کرد. مثلا اثری که در بیوگرافی زهرا داوودنژاد بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال شوخی کردم محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی زهرا داوودنژاد کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم بچه‌های بد محسوب می‌شود.

زهرا داوودنژاد توانست با بازی در سریال شوخی کردم تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر کمند امیرسلیمانی، مهران مدیری، نادر سلیمانی و نیما فلاح بر تجارب او افزود. در واقع هر چقدر زهرا داوودنژاد در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی زهرا داوودنژاد درخشان‌تر خواهد شد. زهرا داوودنژاد این‌بار با پریسا بخت‌آور یعنی کارگردان سریال من یک مستاجرم و هنرمندانی چون سروش خلیلی، بهاره رهنما، محسن قاضی‌مرادی و مجید شهریاری همکاری داشت. زهرا داوودنژاد سال 1392 در 36 سالگی در سریال شوخی کردم نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند.

 

منبع


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۴:۱۴ توسط:ستار یکتا موضوع: نظرات (0)