یکتاس یکتاس .

یکتاس

برای خوب پیر شدن چه بخوریم؟

۶ عادت موثر در سالمندی خوب

ولی آیا این را هم می دانید که خواب ناکافی خطر ابتلا به چاقی، بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می دهد؟ به علاوه، چرت های روزانه می توانند حافظه را تقویت کنند و حتی کمک کنند تا شبها خواب بهتری داشته باشید. به علاوه، با اینکه طبق آمارها، تقریبا ۶۰ تا ۷۰ درصد بیماران دچار دمانس نهایتا به آلزایمر گرفتار می شوند، بر طبق تحقیقات، با انجام تمرینات بدنی می توان این احتمال را تا ۲۵ درصد کاهش داد. وقتی پا به سن می گذارید، سرعت از بین رفتن ماهیچه ها افزایش می یابد ولی نرمش، به ویژه تمرین های قدرتی، به افزایش حجم توده عضلانی و قدرت بدنی شما حتی تا ۹۰ سالگی کمک می کند. همین طور مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا۳ مثل بذر کتان به پوست شما کمک می کنند تا روغن های حیاتی مورد نیاز برای حفاظت از خود را تولید کند و پوست شما جوان تر به نظر برسد.

شاید بسیاری از ما به خواب نه به عنوان یک نیاز، بلکه به عنوان رفتاری تجملی نگاه می کنیم ولی باید بدانیم، یکی از تغییرات مفید در سبک زندگی، خوب خوابیدن است. تحقیقات نشان می دهند که رعایت این رژیم غذایی می تواند به شما کمک کند تا سالمندی سلامت تری داشته باشید و در برابر حمله قلبی، سکته و مرگ زودرس ایمن باشید. بسیاری از افراد از مکمل های ویتامین دی استفاده می کنند ولی اگر شما جزو آنان نیستید، سعی کنید ماهی سالمون یا تخم مرغ بخورید (زرده را فراموش نکنید). در طول خواب بدن شما هورمون هایی ترشح می کند که به بازسازی کلاژن و الاستین کمک می کنند، این هورمون ها پایه های پوست سالم و جوان اند.

این به این دلیل است که فعالیت بدنی موجب تقویت بخش هیپوکامپ مغز می شود، یعنی همان نقطه ای از مغز که با یادگیری در ارتباط است. کسانی که روابط اجتماعی قوی تری دارند، در مقایسه با کسانی که روابط محدود یا ناکافی دارند، تا ۵۰ درصد طولانی تر عمر می کنند. طبق آخرین تحقیقات، رژیمی با قند کمتر شامل میوه ها و سبزی های تازه، غلات کامل و پروتئین های ساده سالم ترین رژیم غذایی است. بعد از چند دقیقه ماندن زیر نور آفتاب، پوست شما ساختن ویتامین دی را متوقف می کند و شروع به ساختن سلول های سرطانی می کند. در مقابل، غذاهای مملو از شیرینی، نشاسته و چربی مثل غذاهای آماده، نوشابه ها و نان سفید، فرایند پیری را سرعت می بخشند.

 

برای تقویت پوست چی بخوریم

پیش از این که بخواهیم به این موضوع بپردازیم که برای برای تقویت پوست چی بخوریم در ابتدا قصد داریم ببینیم چرا تغذیه برای پوست تا این حد اهمیت دارد؟ به طور کلی ماده های غذایی که مورد مصرف قرار می دهیم را می توانیم به عنوان بلوک هایی در نظر گرفت که بدن هر انسانی برای فعالیت های حیاتی اش یعنی رشد و نمو کردن، ترمیم کردن و غیره به آن ها نیاز ویژه ای دارد. به طور کلی همه ی ویتامین هایی که در این گروه وجود دارد، حال می خواهد ب ۱ یا تیامین، ب ۲  ریبوفلاوین، ب ۳ نیاسین، ب ۵ اسید پانتوتنیک، ب ۶ پیریدوکسین، ب ۷ بیوتین، ب ۹  فولات یا همان اسید فولیک یا ب ۱۲ یا کوبالامین (,B1 ,B2 ,B3 ,B5 ,B6 ,B7 ,B9 B12) همه و همه در کیفیت پوست نقش داشته و برای تقویت آن موثر هستند.

این ویتامین برای پوست فوق العاده عمل می کند و همان طور که می دانید، علاوه بر مکمل های خوراکی و مواد غذایی غنی از این ویتامین، سرم ها، کرم های پوستی و کنسانتره های ویتامین سی هم هستند که برای پوست بی نظیر عمل کرده و سبب تقویت، روشن شدن آن و سفتی پوست می شوند. در اینجا باز هم پای آنتی اکسیدان ها در میان است  و آن ها هستند که با حضورشان در ساختار هویج کمک می کنند تا این ماده ی غذایی به خوبی به پوست کمک کرده و از به وجود آمدن رادیکال های آزاد در سطح پوست جلوگیری کند و به این وسیله موجبات سلامت پوست را فراهم آورد. حال که به خاصیت های اعجاب انگیز ویتامین ای، این اکسیر جوانی برای پوست و تقویت آن پی بردید، قطعا دوست دارید بدانید که این ماده در چه مواد غذایی موجود بوده و می توان با استفاده از این مواد غذایی این ویتامین و آنتی اکسیدان قوی را به بدن خود وارد کنیم.

شاید یکی از راحت ترین، کم هزینه ترین و در عین حال موثرترین پاسخی که می توان به پرسش برای تقویت پوست چی بخوریم داد این است که نوشیدن آب به میزان کافی، یکی از بهترین راه ها برای تقویت و جوانسازی پوست بوده و به حفظ رطوبت پوست شما کمک شایانی خواهد کرد. حال که متوجه اهمیت آنتی اکسیدان ها شدیم و دیدیم که آن ها چه نقش مهمی در سلامت ما و به خصوص سلامت پوست ما ایفا می کنند، در پاسخ به این پرسش که برای تقویت پوست چی بخوریم می توان گفت، هر ماده ای که حاوی آنتی اکسیدان ها باشد، یک گزینه ی مناسب است. حتما برای شما هم این پرسش مطرح شده است که برای تقویت پوست چی بخوریم برای این که پاسخ این پرسش را پیدا کنید و در نهایت بتوانید پوستی سالم، شاداب و جوان داشته باشید، تا انتهای نوشتار کاربردی برای تقویت پوست چی بخوریم ما را همراهی کنید.

 

بهترین راهکارهای خانگی پیشگیری و جلوگیری از پیری پوست

بدانید که بهترین روش جوانسازی پوست لزوماً نباید با یک محصول گران قیمت باشند یا ترکیبی از یکسری مواد عجیب و غریب که فروشنده آن ادعا می‌کند معجونی است که در تاریخ به دست فراموشی سپرده شده و او آن را دوباره کشف کرده است! خوردن غذاهای مفید یک راه ساده برای داشتن پوستی سالم و جوان است. انواع دستگاه‌های پیشرفته‌ی جوانسازی با تاثیرات خارق‌العاده در کلینیک‌ها موجود هستند، محصولات جوانسازی فراوانی قفسه‌ی داروخانه‌ها را پر کرده و توصیه‌های رنگارنگی برای جوان‌ کردن پوست در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی معرفی می‌شوند. تغییرات سبک زندگی و توصیه‌هایی که در ادامه این مقاله می‌خوانید می‌توانند تا حد امکان پیری پوست شما را به تعویق بیندازند، سلامت پوست شما را بازیابی کنند و تاثیرات مثبتی بر ظاهر پوست‌تان داشته باشند.

دانشمندان کشف کردند که این ماده می‌تواند در کاهش زبری و پوسته پوسته شدن موثر است، باعث افزایش رطوبت درونی پوست و هیدراته شدن آن می‌شود و می‌تواند به مقاومت پوستی در برابر اشعه فرابنفش بیافزاید. اگر می‌خواهید پوست خود را جوان نگه دارید، آسیب‌های ناشی از پیری را تا حد امکان جبران کنید یا تاثیرات روش‌های جوانسازی کلینیک را برای مدت بیشتری روی پوست نگهدارید، حتما نکات زیر را رعایت کنید:. همچنین به عنوان یک سپر دفاعی در برابر ضربه عمل می‌کند، با گیرنده‌های درد به ما خبر می‌دهد که در خطر هستیم و از ما در برابر پرتوهای سرطان‌زا و مضر فرابنفش (UV) محافظت می‌کند.

دقت کرده‌اید دقیقاً قبل از انجام یک کار یا رویدادی مهم، ناگهان صورت‌تان جوش می‌زند؟ خوب، دانشمندان از وجود ارتباطی بین میزان استرس و مشکلات پوستی خبر داده‌اند. مواد موجود در تنباکو با تنگ کردن عروق خونی موجود در سطح پوست، خونرسانی به لایه‌های سطحی را کاهش داده و به این ترتیب به سلول‌ها اکسیژن و مواد مغذی کافی نمی‌رسد. همچنین مشاوره روانشناسی یا استفاده از داروهای کاهنده اضطراب راه‌های دیگر مدیریت و کاهش استرس به حساب می‌آیند که می‌توانند به شما کمک قابل توجهی بکنند. از جای جوش‌های دوران بلوغ گرفته تا پوست درخشان دوران بارداری، خط اخم و خنده، و لکه‌های ناشی از آفتاب مواردی هستند که سلامت و سن شما را بازتاب می‌دهند.

 

کلاژن چیست و چگونه به کلاژن سازی پوست خود کمک کنیم ؟

این روش راهکاری همه جانبه است که برای درمان بسیاری از اختلالات پوستی از جمله تیرگی ها و لک های پوستی، منافذ باز، آکنه و زخم، اثرات کشیدگی، آفتاب سوختگی، اصلاح تناژ پوست و همینطور از بین بردن چین و چروک استفاده می شود و به طور کلی بر جوان سازی پوست اثر دارد. در مطالعه ای دیگر افرادی که مبتلا به آلوپسیا (نوع خاصی از ریزش مو) بودند به مدت 50 هفته تحت درمان با مکمل های ژلاتینی قرار گرفتند و نتایج نشان داد تعداد مو های رشد کرده 29 درصد و رشد توده ی مو در آن ها 40 درصد افزایش داشته است. از مزایای این روش این است که اثرات آن بر روی پوست حتی در اولین جلسه ی درمان هم قابل مشاهده است اما بسته به نوع پوست و دلیل استفاده از این روش، متخصص پوست تعداد جلسات لازم برای رسیدن به نتیجه ی مورد نظر را تعیین می کند.

مطالعه ی دیگری نشان داد زنانی که به مدت دوازده ماه نوشیدنی های حاوی کلاژن مصرف کردند در مقابل گروه شاهد که از این نوشیدنی ها استفاده نکردند، پوستی مرطوب تر داشتند و عمق چروک های پوستی آن ها کاهش پیدا کرد. کُلاژِن (به انگلیسی: Collagen ) که از واژه ی یونانی کلا به معنای چسب گرفته شده یک پروتئین سخت، نا محلول و فیبری است که از فراوان ترین پروتئین های بدن است و حدود یک سوم از کل پروتئین های آن را تشکیل می دهد. به عبارت ساده، تزریق کلاژن یعنی وارد کردن ماده ی جایگزین کلاژن طبیعی به لایه ی زیرین پوست که در پی آن پوست درست مانند زمانی که غنی از کلاژن است صاف و انعطاف پذیر می شود و بافتی محکم و سفت خواهد داشت.

به جز کمک به تولید کلاژن از طریق مصرف خوراکی های مختلف، درمان های کلینیکی که امروزه طرفداران بیشتری پیدا کرد اند راه های ایمن و سریعی برای جلوگیری از پیری و چین و چروک پوست در اثر کاهش کلاژن هستند. سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم پیچ و چغندر که رنگ سبز خود را از کلروفیل های برگ هایشان می گیرند، طبق برخی مطالعات جدید علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانتی تولید پیش ماده ی کلاژن را در بدن افزایش می دهند. یک متخصص تغذیه دراین باره بیان می کند که بسیاری مواد غذایی حاوی فرم قابل دسترس کلاژن برای فرآیند های زیستی بدن هستند و بدن می تواند بلافاصله بعد از مصرف از آن برای ساخت پروتئین استفاده کند.

 

منبع


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۰:۱۲ توسط:ستار یکتا موضوع: نظرات (0)